Dat iemand ‘denkt’ dat dit soort situaties de oorzaak zijn… Dat je dat nog zou moeten bedenken, ik weet niet hoor. Was eind vorig seizoen voor het eerst sinds lang weer eens mee met een uitwedstrijd, de bekerfinale. Wij kwamen tussen leden vd harde kern. Deels leuk, deels niet zo leuk… Ik bedoel: vuurwerk en andere brandbare zaken onder een groot spandoek zoals dat toen naast ons te bewonderen viel, lijken mij niet zo handig. Wie weet wat die gasten allemaal op hebben die het wat lastig vinden om daarover na te denken, maar dat boeit niet. Het zijn ook (vrijwel?) uitsluitend mensen in de leeftijdscategorie 18-25 (circa) die, als ik ze in de ogen kijk, niet helemaal vrij lijken van bepaalde substanties. Als je dàt nodig hebt om een voetbalwedstrijd te kunnen ondergaan en sfeer te creëren? Maar misschien moet je daar óók eerst over nadenken…

wat mij betreft: als het rekening houden met de veiligheid niet volledig in je systeem zit, mag je eerst even terug naar huis en wachten tot je hersenen volgroeid zijn, voordat je weer een stadion binnen mag. En kun je daarmee ècht niet wachten en heb je zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel dat het wat lastig is om te kappen met die shit (sorry, flap): hopelijk een lang stadion verbod + flinke boete. En rigoureus wmb, dus veel strengere controles, tot de grens die de wet toestaat.
Ik denk om deze ervaring dus nog wel even twee keer na of ik op 30april weer mee ga…