Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

AddoCultheld schreef: 08 feb 2023, 21:40
trouwepsvfan schreef: 08 feb 2023, 21:33 Hoorde op het laatst ook weer het “samen verbanden ze joden”. Het was al met al geen sfeervolle avond.
Boh Bende gij een ouwe zak met pruimen zeg.

Daarnaast geen sfeervolle avond? Voor een bekerpotje tegen Emmen was er genoeg sfeer. Dat jouw avond wederom tegenviel, kunnen wij in het stadion niks aan doen. Misschien keer op de sponsor van Emmen Googlen om wel een avondje vol sfeer en hoogtepunten te beleven
Ik mag toch zeggen wat ik van de sfeer vond? Alleen na de 2-0 en na de 3-1 was er wat sfeer. Tussendoor vooral veel geklets en geroezemoes, dat was mijn ervaring.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
2
Berichten: 334
Lid geworden op: 19 jun 2021
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

trouwepsvfan schreef: 08 feb 2023, 21:45
Maikel schreef: 08 feb 2023, 21:35 'M'n vader werkte bij Philips, m'n moeder werkt op Strijp-S, samen maken ze lampen, van Philips die branden t best!'



Dat zingen ze.
Ik weet wat ze zingen. Ik kom al 15 jaar in het stadion. Vanavond zongen ze ook wat anders.
Ach gossie… Ik zou de krant bellen of je je verhaal mag doen. :gaap:
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

B. Dzsudzsak schreef: 08 feb 2023, 21:48
trouwepsvfan schreef: 08 feb 2023, 21:45

Ik weet wat ze zingen. Ik kom al 15 jaar in het stadion. Vanavond zongen ze ook wat anders.
Ach gossie… Ik zou de krant bellen of je je verhaal mag doen. :gaap:
Nee hoor, maar is gewoon dom. Voor je het weet heb je weer een onderzoek van de KNVB aan je broek. Just saying
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

trouwepsvfan schreef: 08 feb 2023, 21:33 Hoorde op het laatst ook weer het “samen verbanden ze joden”. Het was al met al geen sfeervolle avond.
Benieuwd wat ze hiermee bedoelden, wilden ze noodverbanden aan de joden geven, of maandverbanden? Of een gehele verbandtrommel?

Vriendelijke lui hoor!
#FreeGeneratie4
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Prachtig eerbetoon. Het zingen bleef een beetje achter, maar ergens maakte het dat ook weer indrukwekkend. Iedereen zat met zijn gedachte echt bij Thijs.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Fijn. Nog een keertje vuurwerk afsteken en het is een wedstrijd zonder publiek.

Zou mooi zijn als PSV nu al aankondigt de kosten van het spelen zonder publiek door ongeregeldheden op de daders verhaald zal worden.

https://www.ed.nl/PSV/PSV-krijgt-boete- ... ~ad911cf6/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
1913PSV.
Basisspeler
1
Berichten: 466
Lid geworden op: 12 jun 2022
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: PSV

Nou nou. Hoe zit het met Feyenoordsupporters en pyro? Of is er op dat gebied ook willekeur?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

1913PSV. schreef: 06 mar 2023, 16:21 Nou nou. Hoe zit het met Feyenoordsupporters en pyro? Of is er op dat gebied ook willekeur?
Daar lijkt het verdomd veel op.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2884
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 schreef: 06 mar 2023, 16:01 Fijn. Nog een keertje vuurwerk afsteken en het is een wedstrijd zonder publiek.

Zou mooi zijn als PSV nu al aankondigt de kosten van het spelen zonder publiek door ongeregeldheden op de daders verhaald zal worden.

https://www.ed.nl/PSV/PSV-krijgt-boete- ... ~ad911cf6/
Zou mooi zijn als de welbekende no pyro no party personen gaan inzien dat ze door hun acties de club en overige supporters benadelen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

KNVB kan ook besluiten het betreffende vak dan te sluiten. Nog steeds oneerlijk voor de mensen die er niets mee van doen hebben, maar dat zou al beter zijn.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2884
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

ShovingNE2 schreef: 06 mar 2023, 16:41 KNVB kan ook besluiten het betreffende vak dan te sluiten. Nog steeds oneerlijk voor de mensen die er niets mee van doen hebben, maar dat zou al beter zijn.
Als we het artikel van de KNVB lezen is dat ook een optie
https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-voetbal/tuchtzaken/67434/sancties-wanordelijkheden-betaald-voetbal-6-maart-2023 schreef: het spelen van een thuiswedstrijd van het eerste elftal zonder (indien mogelijk het verantwoordelijke deel van het) publiek in de competitie, bekercompetitie of play-offs van de KNVB. De thuiswedstrijd zonder publiek is geheel voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaar.
Onze Rikkert steek hem niet helemaal feitelijk correct in
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 06 mar 2023, 16:22
1913PSV. schreef: 06 mar 2023, 16:21 Nou nou. Hoe zit het met Feyenoordsupporters en pyro? Of is er op dat gebied ook willekeur?
Daar lijkt het verdomd veel op.
Het is op z'n minst opvallend dat zowel Ajax als Feyenoord het afgelopen seizoen geen enkele boete / straf opgelegd hebben gekregen, terwijl ook daar met regelmaat vuurwerk wordt afgestoken. N.a.v. de bekerfinale, waar door beide partijen vuurwerk werd afgestoken: "PSV: een geldboete van € 10.000,-. Dit vanwege wanordelijkheden door aanhang van PSV bij gelegenheid van de wedstrijd PSV - Ajax d.d. 17 april 2022, te weten: het afsteken van een grote hoeveelheid vuurwerk."

Diezelfde week ook een boete van €16.000,- naar aanleiding van de uitwedstrijd tegen Feyenoord wegens o.a. het afsteken van vuurwerk en "het na de wedstrijd doorbreken van de linie met stewards (van PSV) om de confrontatie te zoeken met supporters van Feyenoord" terwijl verschillende supporters van Ajax tijdens de bekerfinale uit hun vak kwamen om de confrontatie aan te gaan.

Ik wil niet direct zeggen dat er willekeur is, maar merkwaardig is het wel. Hoe dan ook, misschien kan er een keer iets in dat bier gedaan worden wat ervoor zorgt dat die lui hersencellen bijgroeien in plaats van dat ze zichzelf voortdurend die neerwaartse spiraal indrinken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Komt later zeker nog een boete voor Utrecht uit bij? Toen heb ik voor aanvang van de pot zelfs vuurwerk op het veld gezien.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon kappen met uitfans. Denk dat dat al enorm veel gaat schelen. Het kan blijkbaar niet anders.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
JChovanec
Meervoudig international
2
Berichten: 1000
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 06 mar 2023, 20:37 Gewoon kappen met uitfans. Denk dat dat al enorm veel gaat schelen. Het kan blijkbaar niet anders.
Maar als het eigen publiek vuurwerk afsteekt schiet je er weinig mee op om "uit" supporters te weigeren.
Of waren het Sparta supporters in het PSV stadion met vuurwerk?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

JChovanec schreef: 06 mar 2023, 20:42
Juancho schreef: 06 mar 2023, 20:37 Gewoon kappen met uitfans. Denk dat dat al enorm veel gaat schelen. Het kan blijkbaar niet anders.
Maar als het eigen publiek vuurwerk afsteekt schiet je er weinig mee op om "uit" supporters te weigeren.
Of waren het Sparta supporters in het PSV stadion met vuurwerk?
Zie het als een eerste stap. Je moet ergens beginnen om die waanzin te stoppen. Niet meer te verantwoorden richting de maatschappij.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

De clubs moeten zelf eens gaan zorgen dat ze alles beter op orde hebben. Grondiger controleren bij binnenkomst. Daar komt vast nog wel wat doorheen, dus degenen die de kleuter in zichzelf toch niet kunnen beheersen direct het stadion uit en een verbod voor vijf-tien jaar. De dreiging van een hoge boete voor het betreden van het veld werkt doorgaans prima, dus pas dit ook maar toe op vuurwerk en spreekkoren die een grens overgaan.

Zo moeten de clubs ook eens kappen met het voortdurend bagatelliseren van dit soort infantiele shit door het danwel incidenten te noemen danwel toe te schrijven aan een kleine groep. En gooi ook de prijs van seizoenskaarten maar eens flink omhoog voor de vakken waar de meeste rotzooi gebeurt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat clubs zelf aan de bak mogen mafmg duidelijk zijn. Ten eerste onbegrijpelijk hoe ze die zooi naar binnen krijgen, ten tweede hoe het kan dat er niet direct hard wordt ingegrepen. Er zijn stewards, er hangen overal camera's. Je kan direct ingrijpen als club. Desnoods een gedeelte of heel vak leegtrekken.

Moet je het alleen wel doen en durven ipv die laffe babbels na afloop altijd van meestal onze AD van dienst.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Waarom zijn pyro's eigenlijk verboden? Knalvuurwerk en pijlen zijn natuurlijk van een andere orde, maar pyro's worden toch over het algemeen wel gewaardeerd, gezien als sfeermakers en staan bijna symbool voor een goed supportersvak?
Raw85
Meervoudig international
3
Berichten: 1075
Lid geworden op: 4 nov 2020

Siemen schreef: 07 mar 2023, 07:49 Waarom zijn pyro's eigenlijk verboden? Knalvuurwerk en pijlen zijn natuurlijk van een andere orde, maar pyro's worden toch over het algemeen wel gewaardeerd, gezien als sfeermakers en staan bijna symbool voor een goed supportersvak?
Denk vanwege brandgevaar/risico op gooien van fakkels met paniek/verdrukking op tribunes als gevolg?

Dit soort situaties dus:
Afbeelding

Maar eigenlijk zie je dat voor m’n gevoel maar zelden, terwijl er toch overal in Europa voortdurend fakkels etc worden afgestoken. Bovendien bevalt dit bovenstaande beeld mij ook prima ;)
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Siemen schreef: 07 mar 2023, 07:49 Waarom zijn pyro's eigenlijk verboden? Knalvuurwerk en pijlen zijn natuurlijk van een andere orde, maar pyro's worden toch over het algemeen wel gewaardeerd, gezien als sfeermakers en staan bijna symbool voor een goed supportersvak?
Pyro's vallen onder de categorie vuurwerk die in Nederland verboden zijn om te hebben. Zou gek zijn als het in Nederland verboden is maar zodra het in een voetbalstadion komt het ineens mag haha. Denk dat dat ook een van de redenen is. Wel met je eens dat het voor sfeer zorgt.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dat iemand ‘denkt’ dat dit soort situaties de oorzaak zijn… Dat je dat nog zou moeten bedenken, ik weet niet hoor. Was eind vorig seizoen voor het eerst sinds lang weer eens mee met een uitwedstrijd, de bekerfinale. Wij kwamen tussen leden vd harde kern. Deels leuk, deels niet zo leuk… Ik bedoel: vuurwerk en andere brandbare zaken onder een groot spandoek zoals dat toen naast ons te bewonderen viel, lijken mij niet zo handig. Wie weet wat die gasten allemaal op hebben die het wat lastig vinden om daarover na te denken, maar dat boeit niet. Het zijn ook (vrijwel?) uitsluitend mensen in de leeftijdscategorie 18-25 (circa) die, als ik ze in de ogen kijk, niet helemaal vrij lijken van bepaalde substanties. Als je dàt nodig hebt om een voetbalwedstrijd te kunnen ondergaan en sfeer te creëren? Maar misschien moet je daar óók eerst over nadenken… :wonder: wat mij betreft: als het rekening houden met de veiligheid niet volledig in je systeem zit, mag je eerst even terug naar huis en wachten tot je hersenen volgroeid zijn, voordat je weer een stadion binnen mag. En kun je daarmee ècht niet wachten en heb je zo weinig verantwoordelijkheidsgevoel dat het wat lastig is om te kappen met die shit (sorry, flap): hopelijk een lang stadion verbod + flinke boete. En rigoureus wmb, dus veel strengere controles, tot de grens die de wet toestaat.
Ik denk om deze ervaring dus nog wel even twee keer na of ik op 30april weer mee ga…
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Niet in ons eigen stadion, maar dan nog.. wat was de sfeer gisteren top. En wat een contrast met de stille overkant..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Beide kanten waren top, eerlijk is eerlijk. Qua sfeeractie, vuurwerk, sfeer deden zij niet voor ons onder. (Vanaf TV gezien en beluisterd)
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het ED weet niet dat we tegenwoordig een house nummer als opkomstnummer draaien. Laat dat PSV gedeelte maar aan Rikkert over.

https://www.ed.nl/eindhoven/dit-is-waar ... ~af09f1f2/
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Mooi toch zo’n supportersvereniging…
https://www.ad.nl/nederlands-voetbal/su ... ~ab6358c4/

,,Het kwam ook voor ons als een verrassing en het voelt als een grote teleurstelling. Ruud is een PSV’er van de bovenste plank en hij heeft van alles meegemaakt in de voetbalwereld. Toch is er iets gebeurd waardoor hij enorm is geraakt. Het zou voor de rust rond de club goed zijn als hij daarmee naar buiten treedt”, zegt voorzitter Rob Bogaarts.

En…

De supportersvereniging van PSV roept het bestuur op om de rust binnen de club snel te laten terugkeren. ,,Dat was juist altijd een belangrijke kracht van PSV. Dat bij ons veel minder naar buiten kwam dan bij Ajax of Feyenoord. PSV was altijd steady. De laatste jaren hebben we dat niet meer gezien, kijk maar naar het vertrek van Mark van Bommel en John de Jong bijvoorbeeld.”

:monkey:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen