nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 23 feb 2023, 10:58 Je moet serieus minder respect voor makelaars hebben, dat zijn gewoon parasieten in een te duur pak.
Er zijn meer dan genoeg fatsoenlijke makelaars, maar er lopen inderdaad ook heel wat cowboys rond.
De politiek heeft dit ook (eindelijk) ingezien, maar het zal wel even gaan duren voordat er verbetering is. Dit is een artikel uit november 2021:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -ollongren
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 23 feb 2023, 11:13
Josef Dettelbacher schreef: 23 feb 2023, 10:58 Je moet serieus minder respect voor makelaars hebben, dat zijn gewoon parasieten in een te duur pak.
Er zijn meer dan genoeg fatsoenlijke makelaars, maar er lopen inderdaad ook heel wat cowboys rond.
De politiek heeft dit ook (eindelijk) ingezien, maar het zal wel even gaan duren voordat er verbetering is. Dit is een artikel uit november 2021:

https://www.rtlnieuws.nl/economie/artik ... -ollongren
Ongetwijfeld. Wij hebben een hele prettige ervaring gehad bij aankoop van onze eerste woning. Dat was een eenmanszaak en doet ook maar 2 of 3 huizen per maand. Die man nam echt de tijd, wist heel veel op technisch vlak van de constructie, en was met de onderhandeling totaal niet opdringerig of aan het bluffen. Echter, deze man zet niet de toon. Dat zijn de grote kantoren die alles oppompen, de bezichtigingen super strak op elkaar plannen zodat je de concurrentie voelt, je nauwelijks iets over de woning kunnen vertellen behalve "dit is de keuken", en vervolgens bij het bieden proberen over te halen om nog meer te bieden en nog minder voorwaarden te stellen.

Ik had er bij onze tweede woning echt genoeg van. Wij hadden een bod gedaan van 10k boven de vraagprijs. Het huis had 15 maanden oplevertijd, dus we zaken het niet als groot verlies mocht het niet doorgaan. Na ons bod beide die makelaar ons nog twee keer op of we meer konden bieden. Er zouden mensen zijn die 30k meer hadden geboden, maar eerder in de woning wilden. Eerste keer al nee-verkocht, bij de tweede keer heb ik letterlijk gezegd "nou verkopen dan en lekker op de camping gaan zitten. Als je het nog een keer vraagt trek ik ook mijn huidige bod in". 24 uur later hadden wij de woning.

Dit is niet om stoer te doen over mijn onderhandelingsvaardigheden, maar vooral om aan te geven dat je die lui met gelijke middelen moet bestrijden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Hoi heren.

Het gaat inmiddels al pagina's lang over huizen kopen en niet meer over verduurzaming.

Hier weer ontopic, als jullie willen kletsen over huizen kopen dan even nieuw topic aan maken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

@Josef Dettelbacher pas het topic titel dan maar ff aan, alles bij elkaar is dit een heel interessant topic wat prima samen gaat volgens mij. Het heeft ook zeker veel raakvlakken met elkaar.

Ontopic, het klopt wat je zegt, al is het moeilijk om een beetje tegen makelaars in te gaan zeg maar :mrgreen: . Maar we gaan straks wel bij die ene woning erbij zeggen dat het een 2de maar laatste keer serieuze interesse tonen is. Beetje de druk opvoeren.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 23 feb 2023, 11:48 @Josef Dettelbacher pas het topic titel dan maar ff aan, alles bij elkaar is dit een heel interessant topic wat prima samen gaat volgens mij. Het heeft ook zeker veel raakvlakken met elkaar.

Ontopic, het klopt wat je zegt, al is het moeilijk om een beetje tegen makelaars in te gaan zeg maar :mrgreen: . Maar we gaan straks wel bij die ene woning erbij zeggen dat het een 2de maar laatste keer serieuze interesse tonen is. Beetje de druk opvoeren.
Maak gewoon ff een topic aan anders, in tegenstelling tot de bouwkavels zijn de megabytes hier toch oneindig :mrgreen:
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ow dat wil ik best doen, daar niet van. Maar ik dacht dat verduurzaming/nieuwbouw/bestaande bouw/aankoop & verkoop wel mooi samen zouden gaan in 1 topic. Krijg je ook wat levendiger gesprekken. Zeker als het vanuit de MODS blijkbaar niet is toegestaan hoe het nu, op een leuke manier overigens, gaat. Maar het is "jouw topic" doe ermee wat je wil ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nee nee, het is van iedereen. Ik ben slechts de initiator.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vrijdag kwam er weer een woning online die perfect in ons plaatje zou vallen, op een plek waar we vaak wandelen altijd al zeiden: dat is tof. Dus even de WOZ waarde gekeken:

WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 576.000 euro
01-01-2021 445.000 euro
01-01-2020 200.000 euro

Vraagprijs helaas wederom idioot hoog: €650.00 voor die woning van 156 m² wonen en 273 m² perceel. Al speelt hier vast een grote rol dat het al een energieneutrale woning is en is gebouwd in 2021. Ik vraag me dan altijd wel af, waarom zou je als 1e bewoner(s) al zo snel weer weg gaan buiten het idee dat het wellicht een koppel is dat uit elkaar is gegaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 27 feb 2023, 11:31 Vrijdag kwam er weer een woning online die perfect in ons plaatje zou vallen, op een plek waar we vaak wandelen altijd al zeiden: dat is tof. Dus even de WOZ waarde gekeken:

WOZ-waarde
Peildatum WOZ-waarde
01-01-2022 576.000 euro
01-01-2021 445.000 euro
01-01-2020 200.000 euro

Vraagprijs helaas wederom idioot hoog: €650.00 voor die woning van 156 m² wonen en 273 m² perceel. Al speelt hier vast een grote rol dat het al een energieneutrale woning is en is gebouwd in 2021. Ik vraag me dan altijd wel af, waarom zou je als 1e bewoner(s) al zo snel weer weg gaan buiten het idee dat het wellicht een koppel is dat uit elkaar is gegaan.
Het kan natuurlijk ook zijn dat ze nog groter willen. Bijvoorbeeld door erfenis, promotie etc. Zou zomaar een reden kunnen zijn hoor.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zeker, maar tis een best aparte locatie (type terp woning), tis helemaal energie neutraal en de locatie is top. Maargoed, misschien dat ze na 1,5 jaar er anders over dachten :). Vind het gewoon interessant om te weten :).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwacht een scheiding, dat was bij de voor ons interessante huizen namelijk bijna iedere keer de reden voor verkoop.
De andere reden was doorstroom naar een bejaardentehuis, maar dat zal hierbij niet het geval zijn zo te lezen :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 27 feb 2023, 11:44 Ik verwacht een scheiding, dat was bij de voor ons interessante huizen namelijk bijna iedere keer de reden voor verkoop.
De andere reden was doorstroom naar een bejaardentehuis, maar dat zal hierbij niet het geval zijn zo te lezen :mrgreen:
Ja volgens mij is die kans er ook vaak wel als je praat over nog heel jonge huizen. We kunnen altijd een bod doen maar de kans dat het lukt lijkt me eerder in de min te gaan duiken :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 27 feb 2023, 11:47
Ren Höek schreef: 27 feb 2023, 11:44 Ik verwacht een scheiding, dat was bij de voor ons interessante huizen namelijk bijna iedere keer de reden voor verkoop.
De andere reden was doorstroom naar een bejaardentehuis, maar dat zal hierbij niet het geval zijn zo te lezen :mrgreen:
Ja volgens mij is die kans er ook vaak wel als je praat over nog heel jonge huizen. We kunnen altijd een bod doen maar de kans dat het lukt lijkt me eerder in de min te gaan duiken :mrgreen:
Als je het echt zo'n mooi huis vindt en het voldoet aan je wensen zou ik gewoon een bod uitbrengen. Ook al slaat het nergens op. Misschien heb je ooit een keer geluk en anders verlies je er niks mee.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Na een dreigement van @Juancho per DM te hebben ontvangen, ben ik overstag en heb ik de titel van het topic aangepast
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Jammer, dat aankoopgeneuzel introduceert mij maar matig.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dan moet Juancho zelf ff n topic openen over wonen oid, dan zal ik dit weer veranderen in verduurzaming.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoe staat t eigenlijk met je dak @Mr. Spock ?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 27 feb 2023, 12:27 Hoe staat t eigenlijk met je dak @Mr. Spock ?
As we speak is er net een bedrijf langsgeweest. Afgelopen vrijdag ook al een en morgen nummer 3.

Offertes heb ik nog niet, dus kan nog niks vergelijken.
Wel een goed gevoel bij die van net (familielid kent ze al tig jaar en heeft er zakelijk veel mee gedaan.)

Wel ander heuglijk nieuws: vandaag bericht gehad van RVO dat ik € 200 subsidie krijg voor de (vorige maand gedane) spouwmuurisolatie :mrgreen:
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Je wil idd het liefst een bedrijf dat bekenden iig kennen lijkt me, je wordt zo opgelicht. Hebben we zelf laatst ook nog gehad. Onze voordeur wilde opeens niet meer op slot. Het was al laat, in het weekend. Ik was zelf niet thuis maar de vrouw had de volgende ochtend zo'n spoed bedrijf gebeld en die kwamen gelijk. Tip: nooit zulke bedrijven vragen en altijd een liefst lokale ondernemer vragen. Dan maar wat langer een noodoplossing. Zijn uiteindelijk voor zo'n 350 euro opgelicht. Kansloos volk. Hoe dom ook van ons zelf.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 27 feb 2023, 12:41 Je wil idd het liefst een bedrijf dat bekenden iig kennen lijkt me, je wordt zo opgelicht. Hebben we zelf laatst ook nog gehad. Onze voordeur wilde opeens niet meer op slot. Het was al laat, in het weekend. Ik was zelf niet thuis maar de vrouw had de volgende ochtend zo'n spoed bedrijf gebeld en die kwamen gelijk. Tip: nooit zulke bedrijven vragen en altijd een liefst lokale ondernemer vragen. Dan maar wat langer een noodoplossing. Zijn uiteindelijk voor zo'n 350 euro opgelicht. Kansloos volk. Hoe dom ook van ons zelf.
Zulke malafide bedrijfjes zijn echt al super vaak in beeld geweest bij het programma Opgelicht. Verder kan je er veel artikelen over vinden en zijn er zelfs kamervragen over gesteld volgens mij. Spijtig dat ze je 350 afhandig hebben gemaakt. Heb je nog af lopen dingen? Zijn genoeg verhalen dat ze zelfs 1000+ euro proberen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 27 feb 2023, 12:50
Juancho schreef: 27 feb 2023, 12:41 Je wil idd het liefst een bedrijf dat bekenden iig kennen lijkt me, je wordt zo opgelicht. Hebben we zelf laatst ook nog gehad. Onze voordeur wilde opeens niet meer op slot. Het was al laat, in het weekend. Ik was zelf niet thuis maar de vrouw had de volgende ochtend zo'n spoed bedrijf gebeld en die kwamen gelijk. Tip: nooit zulke bedrijven vragen en altijd een liefst lokale ondernemer vragen. Dan maar wat langer een noodoplossing. Zijn uiteindelijk voor zo'n 350 euro opgelicht. Kansloos volk. Hoe dom ook van ons zelf.
Zulke malafide bedrijfjes zijn echt al super vaak in beeld geweest bij het programma Opgelicht. Verder kan je er veel artikelen over vinden en zijn er zelfs kamervragen over gesteld volgens mij. Spijtig dat ze je 350 afhandig hebben gemaakt. Heb je nog af lopen dingen? Zijn genoeg verhalen dat ze zelfs 1000+ euro proberen.
We hebben gedreigd en toen kregen we de helft terug waarmee we alsnog bij een lokale winkel ons gehele slot hebben kunnen vervangen. Goede les iig....
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 27 feb 2023, 13:18
Standbeeld schreef: 27 feb 2023, 12:50
Zulke malafide bedrijfjes zijn echt al super vaak in beeld geweest bij het programma Opgelicht. Verder kan je er veel artikelen over vinden en zijn er zelfs kamervragen over gesteld volgens mij. Spijtig dat ze je 350 afhandig hebben gemaakt. Heb je nog af lopen dingen? Zijn genoeg verhalen dat ze zelfs 1000+ euro proberen.
We hebben gedreigd en toen kregen we de helft terug waarmee we alsnog bij een lokale winkel ons gehele slot hebben kunnen vervangen. Goede les iig....
Balen man. Je hebt ze niet alleen als slotenmaker, maar ook als loodgieter bijvoorbeeld. Zijn vaak ongure types die niet eens moeite doen om professioneel over te komen. Als je echt moeilijk gaat doen voor het betalen dan valt er altijd wel iets te regelen, zoals bij bijna alle oplichters aangezien ze vooral niet teveel heisa willen. Maar veelal slaan ze hun slag gewoon bij oudere mensen die niet goed bij zijn of het lef niet hebben om er wat van te zeggen. Uitschot.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 27 feb 2023, 12:41 Je wil idd het liefst een bedrijf dat bekenden iig kennen lijkt me, je wordt zo opgelicht. Hebben we zelf laatst ook nog gehad. Onze voordeur wilde opeens niet meer op slot. Het was al laat, in het weekend. Ik was zelf niet thuis maar de vrouw had de volgende ochtend zo'n spoed bedrijf gebeld en die kwamen gelijk. Tip: nooit zulke bedrijven vragen en altijd een liefst lokale ondernemer vragen. Dan maar wat langer een noodoplossing. Zijn uiteindelijk voor zo'n 350 euro opgelicht. Kansloos volk. Hoe dom ook van ons zelf.
Had ik je kunnen vertellen, is mij in 2014 ook overkomen.

Overigens heb je die lui nooit meer nodig als je paniekcilinders plaatst, die kun je van twee kanten tegelijk bedienen. Moet je alleen iemand die je vertrouwt (familie, vrienden) een reservesleutel in bewaring geven. Deur dicht met sleutel aan andere kant erin? Geen enkel probleem..

Verder helpt wd40 ook erg goed tegen alles wat stroef gaat, behalve je huwelijk.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Tja gewoon zwaar irritant dat zulke mensen misbruik maken van de situatie. In dit geval mijn partner die in het donker en in het weekend dit moest fixen aangezien ik er niet was. En die gozer liet haar gelijk een aanbetaling doen wat natuurlijk schandalig is. Goed, leermomentje dan maar, kan ze natuurlijk ook niks aan doen. Helaas lopen er van deze mafkezen rond.

Ander vraagje, woont er hier iemand volledig energieneutraal of zo goed als? Ik ben wel benieuwd wat dit dan precies inhoudt, misschien een hele domme vraag. Maar heb je dan 0 energiekosten ook? Bij deze woning die te koop staat hebben ze het over:
  • Gevels is gebruik gemaakt van baksteen en duurzaam hout
  • Door de opstaande rand van het platte dak wordt de buitenunit van de warmtepomp waarmee de woning wordt verwarmd en de 28 zonnepanelen
  • Bora inductiekookplaat met recirculatie afzuiging
  • Energielabel: AA++
  • De gehele woning is voorzien van een neutrale PVC-vloer met vloerverwarming
  • Verwarming: Pellet burner, gehele vloerverwarming, warmte terugwininstallatie en warmtepomp
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 01 mar 2023, 11:15 Tja gewoon zwaar irritant dat zulke mensen misbruik maken van de situatie. In dit geval mijn partner die in het donker en in het weekend dit moest fixen aangezien ik er niet was. En die gozer liet haar gelijk een aanbetaling doen wat natuurlijk schandalig is. Goed, leermomentje dan maar, kan ze natuurlijk ook niks aan doen. Helaas lopen er van deze mafkezen rond.

Ander vraagje, woont er hier iemand volledig energieneutraal of zo goed als? Ik ben wel benieuwd wat dit dan precies inhoudt, misschien een hele domme vraag. Maar heb je dan 0 energiekosten ook? Bij deze woning die te koop staat hebben ze het over:
  • Gevels is gebruik gemaakt van baksteen en duurzaam hout
  • Door de opstaande rand van het platte dak wordt de buitenunit van de warmtepomp waarmee de woning wordt verwarmd en de 28 zonnepanelen
  • Bora inductiekookplaat met recirculatie afzuiging
  • Energielabel: AA++
  • De gehele woning is voorzien van een neutrale PVC-vloer met vloerverwarming
  • Verwarming: Pellet burner, gehele vloerverwarming, warmte terugwininstallatie en warmtepomp
Je hoeft het niet van mij als amateurverduurzamer voor waarheid aan te nemen, maar die labels "nul op de meter" en "energieneutraal" zijn over twee jaar niets meer waard zodra salderen stopt.

Je hebt dan natuurlijk nog steeds een ontzettend zuinige woning, maar het is onmogelijk om in december, januari en februari op elk moment op te wekken wat je verbruikt, en dus geen energie te hoeven inkopen. Zoals we weten moet de overheid ook geld verdienen, dus zodra iedereen van het gas af is, zal de belasting op stroom (fors) toenemen. Het gat tussen inkoopbedrag en terugleververgoeding zal m.i. stijgen. In de praktijk hebben maar heel weinig mensen voldoende zonnepanelen om het totaalverbruik van een huis met warmtepomp/airco volledig op te vangen. Daarvoor moet je echt denken aan een vrijstaande woning, of een heel gunstig dak+garage van een tweekapper. Met 28 zonnepanelen denk ik dat het wel moet lukken overigens.
Laatst gewijzigd door Josef Dettelbacher op 01 mar 2023, 11:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 01 mar 2023, 11:15 Ik ben wel benieuwd wat dit dan precies inhoudt, misschien een hele domme vraag. Maar heb je dan 0 energiekosten ook?
Energieneutraal betekent inderdaad dat je minimaal net zoveel energie opwekt als dat je verbruikt.
Waardoor je energiekosten over een heel jaar gezien 0 zijn (of in ieder geval heel laag). Zolang de saldering nog bestaat dan, aangezien je in de winter meer verbruikt dan opwekt.
Verwarming: Pellet burner, gehele vloerverwarming, warmte terugwininstallatie en warmtepomp
Ik vraag me alleen af waarom ze een pelletkachel hebben.
Die is weliswaar energiezuinig (want brandt op houtpellets) en oogt mooi (als je houdt van een vuurtje), maar veroorzaakt wel fijnstof (door de rook) en dat is weer niet duurzaam.

Verder is dit wel een huis dat, wat betreft energie, heel veel jaren vooruit kan!

Als wij thuis een warmtepomp installeren en op inductie gaan koken zijn we volledig van het gas af en komen we in de buurt van energieneutraal.
Maar dat komt nog wel een keer.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

nieuwbouw/bestaande bouw/verduurzamen/aankoop/verkoop