Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heel typisch, maandenlang hoor je Freek niet.... rond wedstrijden 2 tweetjes waar hij er velen de lucht inslingerde altijd. Niet of nauwelijks kritiek.

Schreuder weg: haatstuk richting Flap. Valt verder niet op hoor. :lol:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ja, goede vragen van VI. De vraag is vooral "Waarom?". Waarom duurt alles zo lang? Waar is Flap mee bezig? Ik snap niet zo goed waarom er geen supportersacties tegen Flap komen? Uit alles blijkt dat Edwin een slappe zak is, een besluiteloos lichtgewicht. Hij gaat de club niet verder brengen, sterker nog, hij brengt de club eerder naar de afgrond.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Oftewel: hopen dat er voorlopig niks concreets verandert. (A)
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op welk punt gaat de RvC ingrijpen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 03 feb 2023, 13:13 Op welk punt gaat de RvC ingrijpen?
Op geen enkel punt hoop ik...
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 03 feb 2023, 13:13 Op welk punt gaat de RvC ingrijpen?
Die zijn zelf al 1,5 jaar naar aanvulling aan het zoeken, die zijn dus net zo snel als Vd Sar met het invullen van posities :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 12:29
Ittot schreef: 03 feb 2023, 09:26

Dat klopt. Leedvermaak is leuk maar zou nog wat leuker zijn als we zelf ook wat te lachen hadden.

Na deze speelronde staat Ajax weer boven ons. Minimaal 1 punt en waarschijnlijk 2.

Het zou toch wel fijn zijn als Johny niet zo'n gouden pik heeft als bijv. Frank de Boer. Vorige week alle mazzel vd wereld gehad. Dan blijkt ook wel weer hoe onmachtig je bent als trainer. Schreuder wordt ontslagen nadat hij de week ervoor met rust al met 4-0 voor had moeten staan. Heitinga mag blijven terwijl hij eigenlijk met rust met 1-3 achter had moeten staan.
Schreuder werd ontslagen omdat hij met de slechtste verliesreeks in 50 jaar bezig was, de spelers hem niet meer moesten en zijn aankopen en tactiek totaal faalden. Heitinga had hoe dan ook niet afgerekend mogen worden op de wedstrijd tegen Excelsior aangezien hij drie dagen ervoor pas instapte.

Over Overmars zitten we niet zo ver uit elkaar, denk niet dat ik voor the sake of discussion daar maar bij moeten laten. ;)
Dat klopt, Schreuder had idd een slechte reeks maar in die reeks zat het ook niet bepaald mee. Als hij iets meer geluk, of minder pech had gehad, had Ajax ook bovenaan kunnen staan.

Mbt overmars ben ik het eens.

Ik heb zelf overigens het gevoel gehad, misschien dat jij hier meer over weet, dat Ajax bewust lang wachtte met het aantsellen van een nieuwe TD omdat ze wellicht hoopte dat de storm omtrent Overmars zou gaan liggen en vervolgens de weg weer vrij zou zijn om terug te keren.

Ik kan me anders bijna niet voorstellen waarom je zo weinig urgentie laat zien om een nieuwe TD aan te stellen, strategisch de belangrijkste rol in een voetbalbedrijf. Zeker vorig seizoen had Ajax nog alles mee qua naam en performance. Dan zou je verwachten dat er toch wel ergens een TD was te vinden die naar Ajax had gewild. Een Huibers of Steward bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ittot schreef: 03 feb 2023, 14:10
VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 12:29

Schreuder werd ontslagen omdat hij met de slechtste verliesreeks in 50 jaar bezig was, de spelers hem niet meer moesten en zijn aankopen en tactiek totaal faalden. Heitinga had hoe dan ook niet afgerekend mogen worden op de wedstrijd tegen Excelsior aangezien hij drie dagen ervoor pas instapte.

Over Overmars zitten we niet zo ver uit elkaar, denk niet dat ik voor the sake of discussion daar maar bij moeten laten. ;)
Dat klopt, Schreuder had idd een slechte reeks maar in die reeks zat het ook niet bepaald mee. Als hij iets meer geluk, of minder pech had gehad, had Ajax ook bovenaan kunnen staan.

Mbt overmars ben ik het eens.

Ik heb zelf overigens het gevoel gehad, misschien dat jij hier meer over weet, dat Ajax bewust lang wachtte met het aantsellen van een nieuwe TD omdat ze wellicht hoopte dat de storm omtrent Overmars zou gaan liggen en vervolgens de weg weer vrij zou zijn om terug te keren.

Ik kan me anders bijna niet voorstellen waarom je zo weinig urgentie laat zien om een nieuwe TD aan te stellen, strategisch de belangrijkste rol in een voetbalbedrijf. Zeker vorig seizoen had Ajax nog alles mee qua naam en performance. Dan zou je verwachten dat er toch wel ergens een TD was te vinden die naar Ajax had gewild. Een Huibers of Steward bijvoorbeeld.
Er zijn verschillende redenen voor. De eerste is uiteraard dat de TD's niet voor het oprapen liggen, dus ik snap wel dat ze niet met stel en sprong een ander hadden. Ajax had wel wat gesprekken gevoerd met Alex Kroes afgelopen zomer maar dat liep op niks uit, VDS zag het niet in hem. Wat er vervolgens gebeurde was dat VDS eigenlijk meer macht kreeg want zonder echte TD (Huntelaar. Hamstra was een soort stagiairconstructie) kon hij meer aan de touwtjes trekken. Normaliter moet een RvC dan een keer aan de bel trekken maar daarvoor gold ook dat de voetbalman uit de RvC was Blind [ja dat is opzich al een grap natuurlijk] ook andere plannen had dus ook die kon geen sturing geven en dan had je Adri Koster als vervanger in de RvC ook niet bepaald de man die met de vuist op tafel slaat.
Dusja de situatie was allemaal redelijk onbedreigd, vervolgens heb je bij Feyenoord gezien dat hun AD (oud scout) het ook wel comfortabel vond de TD te spelen (Arnesen ook nog niet vervangen). Bij Ajax was het hele idee aangevangen van ohja we kunnen altijd kijken of Hamstra+Huntelaar niet toevallig toch al geschikt is. En zo stop je jezelf in een situatie, geen AD die een urgentie ziet, geen RvC die een voetbalman heeft die dan op de tafel slaat en een stagiairconstructie waarin de stagiairs het ook wel prima vinden om door te blijven gaan.

Van der Sar maakt altijd de gemakkelijkste keuzes en de keuzes van de minste weerstand, dat is hoe hij opereert. Over Huiberts, die heeft Feyenoordsympathie zou zelf al niet op Ajx liggen te wachten en dat heeft in het verleden wel een aantal keer met Ajax geknetterd. Huiberts was geen optie. Steward denk ik niet eens dat hij echt in beeld is geweest.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 14:53 Ajax had wel wat gesprekken gevoerd met Alex Kroes afgelopen zomer maar dat liep op niks uit, VDS zag het niet in hem.
De aanstelling van Kroes leek me eigenlijk een appeltje eitje.
Hij lijkt me ook een geschikt iemand voor die positie, ook bij Ajax. Nu heeft AZ hem binnen gehaald, slimme actie verwacht ik.

Al kan ik me best voorstellen dat iemand als Kroes weinig heeft met Vd Sar, daar loopt hij zo overheen als hij wil. Zo bezien snap ik Vd Sar wel ;)
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ren Höek schreef: 03 feb 2023, 15:39
VeresRivne schreef: 03 feb 2023, 14:53 Ajax had wel wat gesprekken gevoerd met Alex Kroes afgelopen zomer maar dat liep op niks uit, VDS zag het niet in hem.
De aanstelling van Kroes leek me eigenlijk een appeltje eitje.
Hij lijkt me ook een geschikt iemand voor die positie, ook bij Ajax. Nu heeft AZ hem binnen gehaald, slimme actie verwacht ik.

Al kan ik me best voorstellen dat iemand als Kroes weinig heeft met Vd Sar, daar loopt hij zo overheen als hij wil. Zo bezien snap ik Vd Sar wel ;)
Deel verder je observatie, ik vermoed ook dat VDS Kroes te dominant vond en het daarom afschoot. En verder zit wel logica in die hele gang van clubmensen.

Ach PSV haalt al z'n technische mensen van AZ of met een verleden daar: Schaling, Brands, Gerbrands, Stewart
AZ haalt allerlei mensen die bij Ajax weg moesten of vertrokken: Van der Lem, Van Gaal, Fonteijn, Kinsbergen, Kroes

In die zin zit er wel logica in.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019



:stars:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Grasmat[/mention] Hoe zat het nu ook alweer met die verplichte koopoptie?
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Madueke schreef: 03 feb 2023, 21:23

:stars:
Die Lucca heeft ze anders al een aantal keer geholpen met een goal, assist of verkregen penalty in de laatste fase vd wedstrijd. Verder heb ik hem niet gezien, maar hij heeft wel al waarde gehad als pinch-hitter.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

10 miljoen is wel een beetje veel geld voor een pinch-hitter van het niveau Veerman. Aantal keer gezien met de bal op de grond, niet om aan te gluren. Kan enkel door de lucht iets forceren vanwege z'n lengte, maar verder stelt het volgens mij bar weinig voor.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Beter hadden ze verplicht vastgezeten aan Ocampos. Die Lucca heeft ze al een paar keer geholpen...
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Zou wel verklaren waarom Pisa hem op huurbasis liet gaan
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Interessant; Sneijder geeft aan dat hij met vd Sar heeft gesproken omdat hij nog met een Marokkaans international (z’n naam ff kwijt) had samengespeeld en die graag naar Ajax wilde (is naar Marseille gegaan). Ajax had de middelen niet, er moest eerst verkocht worden voordat er aangekocht kon worden, en dat is niet gebeurd.
Gebruikersavatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
2
Berichten: 3273
Lid geworden op: 21 dec 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ounahi? Fantastische speler die voor een spotprijsje van 12m naar Marseille is gegaan.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

hondjevandebakker schreef: 03 feb 2023, 22:47 Ounahi? Fantastische speler die voor een spotprijsje van 12m naar Marseille is gegaan.


Die idd.

guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4431
Lid geworden op: 2 nov 2019

Wesley de sprookjesverteller, doet vooral heel interessant.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Madueke schreef: 03 feb 2023, 21:23

:stars:
Die verkopen ze altijd nog lachend voor minimaal hetzelfde bedrag dus zo spannend is dit niet.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heissenberrug schreef: 03 feb 2023, 23:17 Die verkopen ze altijd nog lachend voor minimaal hetzelfde bedrag dus zo spannend is dit niet.
Zoals ook Mallejan, Bande, Daramy, Labyad en Klaiber bedoel je? Het is helemaal geen vanzelfsprekendheid meer.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 04 feb 2023, 08:14
Heissenberrug schreef: 03 feb 2023, 23:17 Die verkopen ze altijd nog lachend voor minimaal hetzelfde bedrag dus zo spannend is dit niet.
Zoals ook Mallejan, Bande, Daramy, Labyad en Klaiber bedoel je? Het is helemaal geen vanzelfsprekendheid meer.
Jij weet dat je hier net zo goed een rijtje tegenover kan zetten aan spelers die ze voor meer dan wij gehoopt hadden verkocht hebben. Daarnaast is bijna elke speler al gauw 10 miljoen waard.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind 10 miljoen voor Lucca een koopje voor bijna elke andere club dan Ajax.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Heissenberrug schreef: 04 feb 2023, 09:03 Jij weet dat je hier net zo goed een rijtje tegenover kan zetten aan spelers die ze voor meer dan wij gehoopt hadden verkocht hebben. Daarnaast is bijna elke speler al gauw 10 miljoen waard.
Alleen is dit het meest recente lijstje vertrekkers. De reden dat Ajax dat lukte was omdat ze heel ver kwamen in de CL. Dat weegt voor een belangrijk deel mee. Als ze geen kampioen worden dit jaar ligt het echt heel anders na een drama seizoen in de CL.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Een speler als Lucca raak je altijd wel voor minimaal 8 miljoen kwijt, dus dit is geen risico
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II