De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ren Höek schreef: 03 feb 2023, 14:04 Overstappen naar KPN dus.
Geen optie wanneer Vodafone ook je provider is qua mobiel

Ik vind het overigens geen groot issue, het is jammer. Maar ik kijk toch zelden normaal TV. En ik hoef bij VI en Widm niet perse dolby geluid.

Maar het is wel zonde, dus snap Juancho heel goed.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Gewoon via de app van nlziet of ziggo go kijken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 03 feb 2023, 17:56 Geen optie wanneer Vodafone ook je provider is qua mobiel
T-Mobile alles in 1 dan?
Aangezien zij Vodafone thuis hebben overgenomen.

Maar ik ben het met je eens dat het zonde is dat het niet goed werkt.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 03 feb 2023, 21:53 T-Mobile alles in 1 dan?
Nee, heb T Mobile gehad qua TV vorig jaar

Ze hebben alle kabels in m'n huis kapot getrokken waardoor niks anders fatsoenlijk aangelegd kan worden en hun TV is kut.
Ik hou ziggo haha
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb die trucjes geprobeerd maar dat werkt helaas niet. Er zit nog een minimale maar dus wel irritante delay in. Best balen, koop je een mooie dure TV.... krijg je dit geneuzel weer. En gelukkig kijken wij ook niet veel TV, maar soms nemen we wel eens wat op zodat je reclames kan skippen.

Weg gaan bij Ziggo heeft ook geen zin, hier ook een Vodafone abonnement. En als we gaan verhuizen dit jaar wil ik toch het liefst overstappen naar glasvezel. Zou nu ook kunnen maar met de twijfel van verkoop/aankoop laat ik de boel nog maar even doorlopen. Ik ben bovendien heel tevreden over Ziggo verder. Nooit klachten eigenlijk dus geen reden om te switchen. Want bij een KPN of welke provider dan ook zijn net zo goed horror verhalen te vinden.

Ander alternatief is natuurlijk om toch over te stappen op IP TV.

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] die Ziggo app die je idd vanuit de TV zelf kan kijken is totaal niet prettig. TV kijken via de Ziggo box werkt veel handiger/sneller/functioneren. Die app is er vooral voor telefoon en tablet wat mij betreft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mja dan kan ik je verder niet helpen. Volgens mij is het niet je tv, maar die ziggo box.

Overstappen op iptv kan idd ook, en dan kun je een internet only abo afsluiten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thanks! Zal idd niet aan de TV liggen, dat scheelt. Maar tis natuurlijk wel super vervelend. Nog wat andere vraagjes...

1. IP TV... zijn er ook horror verhalen van mensen die gepakt worden etc? Of hoef je je daar als user niet zo'n zorgen over te maken?
2. De kwaliteit... dat is normaliter ook gewoon het beste wat je kan/mag verwachten op basis van wat je TV aan kan?
3. Ik heb zoals eerder gemeld nog niet zo heel lang geleden een Samsung Tab A8 gekocht. Prima ding maar sinds een paar weken reageert het scherm heel vaak niet meer. Even de aan/uit knop indrukken en dan werkt het direct weer maar even later is het scherm weer dood. Ik sta op het punt om een fabrieks reset te doen want als het daarna nog steeds aanwezig is gaat dat ding terug natuurlijk. Heb nog garantie. Maar iemand die dit wellicht herkent?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Godver, heeft Musk er zojuist nu ook Tweetdeck uitgeflikkerd?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 04 feb 2023, 12:07 Thanks! Zal idd niet aan de TV liggen, dat scheelt. Maar tis natuurlijk wel super vervelend. Nog wat andere vraagjes...

1. IP TV... zijn er ook horror verhalen van mensen die gepakt worden etc? Of hoef je je daar als user niet zo'n zorgen over te maken?
2. De kwaliteit... dat is normaliter ook gewoon het beste wat je kan/mag verwachten op basis van wat je TV aan kan?
Voor IPTV maak ik me niet zo'n zorgen. Het is niet als bij torrents dat jij data deelt met anderen. Verder kijken wij het uit "noodzaak". Mijn vrouw voor de Japanse tv die anders nergens legaal tegen betaling is af te nemen, en ik idem voor Eredivisie. Dat kan ik niet kopen zonder gedwongen een televisie abo bij de provider af te sluiten. App-only had ik ze met alle plezier gewoon maandelijks betaald. Voor mijn andere content blijf ik gewoon netjes betalen

Ik heb het nu in gebruik via de televisie, en ben zeer te spreken over de kwaliteit. Zappen gaat zo snel als bij een gewone tv box, en de kwaliteit is ook gewoon prima. Je kunt kiezen uit verschillende niveaus kwaliteit, en ik vind het variëren van acceptabel tot zeer goed. Bij de NL zenders evenaart het gewoon je officiële aanbieder.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Juancho[/mention]

https://stichtingbrein.nl/aanbieder-ill ... -000-euro/

Dus: gericht op de uitzender, niet de klant.

En voor de klant: nooit meer dan 3 maanden vooruit betalen ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 08 feb 2023, 23:54 Godver, heeft Musk er zojuist nu ook Tweetdeck uitgeflikkerd?
Nahh
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Zelf maar eens een keer een 24 uurs teststream aangeschaft voor IPTV

Maar dit is ideaal als je niet de volle mep wilt betalen voor ESPN, F1 en al die andere kanalen.
Beeldkwaliteit is nog best prima ook.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2023, 22:21
Juancho schreef: 04 feb 2023, 12:07 Thanks! Zal idd niet aan de TV liggen, dat scheelt. Maar tis natuurlijk wel super vervelend. Nog wat andere vraagjes...

1. IP TV... zijn er ook horror verhalen van mensen die gepakt worden etc? Of hoef je je daar als user niet zo'n zorgen over te maken?
2. De kwaliteit... dat is normaliter ook gewoon het beste wat je kan/mag verwachten op basis van wat je TV aan kan?
Voor IPTV maak ik me niet zo'n zorgen. Het is niet als bij torrents dat jij data deelt met anderen. Verder kijken wij het uit "noodzaak". Mijn vrouw voor de Japanse tv die anders nergens legaal tegen betaling is af te nemen, en ik idem voor Eredivisie. Dat kan ik niet kopen zonder gedwongen een televisie abo bij de provider af te sluiten. App-only had ik ze met alle plezier gewoon maandelijks betaald. Voor mijn andere content blijf ik gewoon netjes betalen

Ik heb het nu in gebruik via de televisie, en ben zeer te spreken over de kwaliteit. Zappen gaat zo snel als bij een gewone tv box, en de kwaliteit is ook gewoon prima. Je kunt kiezen uit verschillende niveaus kwaliteit, en ik vind het variëren van acceptabel tot zeer goed. Bij de NL zenders evenaart het gewoon je officiële aanbieder.
Mag ik je vragen welke IPTV box je hebt, en heb je een router achter je modem gezet?
En mag ik ook vragen of je een VPN gebruikt?

Wij zijn sinds maandag verstoken van NLse televisie hier, en aangezien de normale TV hier nog via de kabel gaat, leek dit me wel een goede oplossing
La vida és massa curta per no fer broma
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

DadOfFour schreef: 23 feb 2023, 12:57
Josef Dettelbacher schreef: 10 feb 2023, 22:21

Voor IPTV maak ik me niet zo'n zorgen. Het is niet als bij torrents dat jij data deelt met anderen. Verder kijken wij het uit "noodzaak". Mijn vrouw voor de Japanse tv die anders nergens legaal tegen betaling is af te nemen, en ik idem voor Eredivisie. Dat kan ik niet kopen zonder gedwongen een televisie abo bij de provider af te sluiten. App-only had ik ze met alle plezier gewoon maandelijks betaald. Voor mijn andere content blijf ik gewoon netjes betalen

Ik heb het nu in gebruik via de televisie, en ben zeer te spreken over de kwaliteit. Zappen gaat zo snel als bij een gewone tv box, en de kwaliteit is ook gewoon prima. Je kunt kiezen uit verschillende niveaus kwaliteit, en ik vind het variëren van acceptabel tot zeer goed. Bij de NL zenders evenaart het gewoon je officiële aanbieder.
Mag ik je vragen welke IPTV box je hebt, en heb je een router achter je modem gezet?
En mag ik ook vragen of je een VPN gebruikt?

Wij zijn sinds maandag verstoken van NLse televisie hier, en aangezien de normale TV hier nog via de kabel gaat, leek dit me wel een goede oplossing
Ik gebruik een app op m'n smart tv genaamd Tivimate, is gewoon te downloaden in de Google store. Kan ook op n goedkoop mediaboxje of nvidia shield. Om alle functies te gebruiken, heb ik 10 euro voor 'n jaar betaald. Voor iptv zelf betaal ik ook zo'n 10 euro per maand.

Ik heb wel vpn hier thuis (Windscribe), maar die gebruik ik niet voor iptv.

Als het je puur om NL televisie gaat, zou je ook NLZiet icm vpn kunnen proberen?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 23 feb 2023, 13:35
DadOfFour schreef: 23 feb 2023, 12:57

Mag ik je vragen welke IPTV box je hebt, en heb je een router achter je modem gezet?
En mag ik ook vragen of je een VPN gebruikt?

Wij zijn sinds maandag verstoken van NLse televisie hier, en aangezien de normale TV hier nog via de kabel gaat, leek dit me wel een goede oplossing
Ik gebruik een app op m'n smart tv genaamd Tivimate, is gewoon te downloaden in de Google store. Kan ook op n goedkoop mediaboxje of nvidia shield. Om alle functies te gebruiken, heb ik 10 euro voor 'n jaar betaald. Voor iptv zelf betaal ik ook zo'n 10 euro per maand.

Ik heb wel vpn hier thuis (Windscribe), maar die gebruik ik niet voor iptv.

Als het je puur om NL televisie gaat, zou je ook NLZiet icm vpn kunnen proberen?
Thanks! Ik heb nu een 14-daags proefabonnement op NLZiet, maar daar lijkt het aanbod wat summier qua zenders (vooral ook heel veel regio-zenders...)
IPTV zouden we dan ook gebruiken voor de Spaanstalige/Catalaanse zenders, aangezien de helft van het gezin dat spreekt...
La vida és massa curta per no fer broma
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

DadOfFour schreef: 23 feb 2023, 14:06
Josef Dettelbacher schreef: 23 feb 2023, 13:35

Ik gebruik een app op m'n smart tv genaamd Tivimate, is gewoon te downloaden in de Google store. Kan ook op n goedkoop mediaboxje of nvidia shield. Om alle functies te gebruiken, heb ik 10 euro voor 'n jaar betaald. Voor iptv zelf betaal ik ook zo'n 10 euro per maand.

Ik heb wel vpn hier thuis (Windscribe), maar die gebruik ik niet voor iptv.

Als het je puur om NL televisie gaat, zou je ook NLZiet icm vpn kunnen proberen?
Thanks! Ik heb nu een 14-daags proefabonnement op NLZiet, maar daar lijkt het aanbod wat summier qua zenders (vooral ook heel veel regio-zenders...)
IPTV zouden we dan ook gebruiken voor de Spaanstalige/Catalaanse zenders, aangezien de helft van het gezin dat spreekt...
Ah dan zit je met iptv wel goed. Bij mijn aanbieder gaat het om 100+ zenders
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Even terug naar audio:

Zoals gezegd moest ik mijn nieuwste subwoofer aanwinst terugsturen omdat mijn vrouw em te groot voor de woonkamer vond. Nu zag ik deze week een enorme sale bij Teufel, waar een hele platte subwoofer is afgeprijsd van 450 naar 250.

https://teufelaudio.nl/subwoofer-t-4000 ... =104569002

Deze past gewoon onder de bank of de meeste tv kastjes. Het zal vast niet de krachtigste subwoofer zijn, maar net even die extra bas bij films zal ie wel aankunnen. Ik ben iig benieuwd.

Overigens heeft Teufel een dikke sale op veel producten, dus de moeite waard om eens te bekijken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Blijf bij IPTV toch wel huiverig gepakt worden en een enorme boete krijgen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maikel schreef: 24 feb 2023, 22:21 Blijf bij IPTV toch wel huiverig gepakt worden en een enorme boete krijgen
Heb het net geprobeerd met VPN, en dat werkt ook gewoon goed.

Als je:

- een wegwerp emailadres gebruikt zonder je naam erin
- betaalt via een voucher
- vervolgens kijkt met vpn

Dan acht ik de kans echt zeer klein dat je er ooit van hoort via Brein.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 26 feb 2023, 20:16Als je:

- een wegwerp emailadres gebruikt zonder je naam erin
- betaalt via een voucher
- vervolgens kijkt met vpn

Dan acht ik de kans echt zeer klein dat je er ooit van hoort via Brein.
Dat is allemaal al te laat nu haha.
Maar geloof dat de kans dan alsnog klein is.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maikel schreef: 26 feb 2023, 21:46
Josef Dettelbacher schreef: 26 feb 2023, 20:16Als je:

- een wegwerp emailadres gebruikt zonder je naam erin
- betaalt via een voucher
- vervolgens kijkt met vpn

Dan acht ik de kans echt zeer klein dat je er ooit van hoort via Brein.
Dat is allemaal al te laat nu haha.
Maar geloof dat de kans dan alsnog klein is.
Mijn gebruik is tweeledig:

Voor voetbal vindt momenteel een dwangconstructie plaats dat ik eerst een televisiepakket moet afnemen vóór ik een abo op espn kan nemen. Dat vertik ik, terwijl je alle techniek en middelen hebt om mij een voetbal web-only pakket te laten kopen.

Mijn vrouw en kinderen kijken Japanse tv, daar kan ik óók op geen andere manier een pakket voor afnemen.

Ik heb nlziet nog steeds lopen, dus wat ik kan afnemen, neem ik legaal af. Mijn geweten knaagt dus totaal niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb ook nog gewoon ziggo TV.

Maar vindt de hoeveelheid verschillende abonnementen die je tegenwoordig moet aanschaffen om iets te kunnen kijken zo kut werken. Alles in 1 is zoveel beter.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maikel schreef: 27 feb 2023, 16:06 Ik heb ook nog gewoon ziggo TV.

Maar vindt de hoeveelheid verschillende abonnementen die je tegenwoordig moet aanschaffen om iets te kunnen kijken zo kut werken. Alles in 1 is zoveel beter.
Kwestie van tijd. Dit is door die giganten niet vol te houden. Las tijdje terug dat zelfs Disney overweegt haar series en films weer te verkopen aan Netflix etc omdat het eigen platform veel geld verliest.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zou wel ideaal zijn, gewoon 1 streamingsdienst die alles heeft en waarbinnen je evt pakketen kan samenstellen. Dan ben ik best bereid om iets meer te betalen voor content, maar idd, al die verschillende diensten met eigen abonnementen. Vreselijk irritant. Moet wel zeggen, nu we die nieuwe smart TV hebben werkt het 10x prettiger dan voorheen. Netflix/Videoland/NPO/HBO/Disney/Prime... het is allemaal met 1 knop aan te zetten op de TV en we merken gewoon dat je het dan ook veel vaker gebruikt eigenlijk. Voorheen moesten we voor bijv. HBO/Prima eerst gaan casten via telefoon/tablet. Gedoe.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Ik weet toevallig dat er sinds kort meer focus ligt om ook afnemers van IPTV aan te pakken. Hier in de buurt is laatste een hele grote groep afnemers gepakt. Uitzender hadden ze gevonden (bleek te worden gerund uit een gek telefoonreparatie winkeltje) en via de uitzender hebben ze alle gebruikers weten te pakken. Ik weet alleen niet welke service gebruikt werd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja dat weerhoudt mij ook nog een beetje. Ik ben juist helemaal gestopt met al die illegale troep. Films/series niet meer, al mijn muziek software heb ik afgelopen jaren beetje bij beetje gekocht. Geen vage Russisch sites meer. Klinkt leuk een tientje per maand kwijt zijn ipv van 100 euro ofzo, maar ergens voelt het toch niet goed.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak