Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2023, 09:25 Ik heb geen idee hoeveel Oekraïne nog achter de hand heeft en er überhaupt momenteel actief zijn, maar het is duidelijk dat ze dit niet zo makkelijk kunnen aanvullen als de Russen.
Mee eens.
Maar de Russen kunnen de verliezen niet blijven aanvullen. De mobiks bestaan vooral uit groepen die Poetin toch niet mist (etnische minderheden), maar ze beginnen op te raken. Al schijnen er een 500.000 klaar te staan, kanonnenvoer maar nog steeds lastig voor de Oekraïners.

De verwachting is dat de Russen in het oosten blijven oprukken, langzaam en met veel verliezen, maar ze zijn bezig met een opmars. Op zich is dat geen (strategisch) probleem, het is vooral jammer dat terug veroverde gebieden weer moeten worden opgegeven en het is mentaal zwaarder.
Daarom zijn de zware wapens zo belangrijk voor Oekraïne. Blijf de Russen zo massaal slachten en ze gaan uiteindelijk te grote problemen krijgen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dankzij Wagner komt er overigens een grote groep uitschot terug in de Russische maatschappij, van demorgen.be:
De Russische samenleving komt voor de uitdaging te staan om duizenden getraumatiseerde mannen met een militaire opleiding, een verleden van criminaliteit en weinig vooruitzichten op werk te reïntegreren.
Het komt erop neer dat Wagner een soort ‘wasstraat’ wordt waar mensen als zware crimineel ingaan en er als heldhaftige ‘verdedigers van het vaderland’ uitkomen.

Een van de gerekruteerde gedetineerden was een zakenman uit Sint-Petersburg die 23 jaar had gekregen voor het bestellen van de moord op zijn zakenpartner, diens vrouw en hun kinderen van 11 en 15 jaar. Zij werden neergeschoten en met een bijl omgebracht. Uiteindelijk heeft hij daarvoor maar anderhalf jaar gezeten.

Voor een gesneuvelde Wagner-strijder die elf jaar had gekregen voor de moord op zijn moeder, werd op zijn vroegere school een plechtigheid gehouden, met een militaire erewacht erbij. De kinderen werden aangemoedigd zijn voorbeeld te volgen. “Waar gaat dit eindigen?”, vroeg een Rus zich op Facebook af.
En een voorbeeld van de wetteloosheid van Wagner:






Over dit beetje grondgebied winst deed Rusland maar liefst 8 maanden, ten koste van tienduizenden levens, maar ze komen vooruit:

“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik probeerde voor die propaganda geit te denken 'goh wat erg voor haar'.... maar het werd 'lekker die karma bus op volle snelheid in je bakkes'. Typisch.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2023, 11:28 Ik probeerde voor die propaganda geit te denken 'goh wat erg voor haar'.... maar het werd 'lekker die karma bus op volle snelheid in je bakkes'. Typisch.
Ik denk niet in d'r bakkes maar juist in andere gaten. Justice served!
Ex unitate vires
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Je kan ook te ver gaan. Nooit goed te praten. Beetje jammer dit soort teksten.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3363
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Het hele plaatje is gewoon terecht. De Russen zijn criminelen, dat blijkt. Zij gaat het criminele systeem voeden met het maken van een propogandavideo en wordt vervolgens slachtoffer van de mensen die ze denkt te moeten supporten.

Als je 180 rijdt en je vliegt uit de bocht, dan is dat ook eigen schuld dikke bult.

Ik heb daar geen medelijden mee. Same opinion, still justice served. :opzijnkop:
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 02 feb 2023, 10:13En een voorbeeld van de wetteloosheid van Wagner:
Was schijnbaar geen Wagner, maar Tsjetsjenen (en dus het Russische leger, wat de zaak misschien nog wel pikanter maakt).


Wat Wagner betreft, hier wordt exact uitgelegd hoe hun 'human wave' aanvallen werken:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 02 feb 2023, 13:04
Ren Höek schreef: 02 feb 2023, 10:13En een voorbeeld van de wetteloosheid van Wagner:
Was schijnbaar geen Wagner, maar Tsjetsjenen (en dus het Russische leger, wat de zaak misschien nog wel pikanter maakt).


Wat Wagner betreft, hier wordt exact uitgelegd hoe hun 'human wave' aanvallen werken:
Ergens klinkt dat als "verlies", maar een gunstige bijkomstigheid is dat Poetin gewoon tienduizenden (zware) criminelen voorgoed heeft uitgezwaaid. Er zullen er vast wel wat levend terugkeren, maar daar zullen vast wel trucjes voor bedacht worden om ze weer op te sluiten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 02 feb 2023, 13:04
Ren Höek schreef: 02 feb 2023, 10:13En een voorbeeld van de wetteloosheid van Wagner:
Was schijnbaar geen Wagner, maar Tsjetsjenen (en dus het Russische leger, wat de zaak misschien nog wel pikanter maakt).


Wat Wagner betreft, hier wordt exact uitgelegd hoe hun 'human wave' aanvallen werken:
To put extra sauce on top, het neefje van Kadyrov was daarbij betrokken.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 02 feb 2023, 13:27Ergens klinkt dat als "verlies", maar een gunstige bijkomstigheid is dat Poetin gewoon tienduizenden (zware) criminelen voorgoed heeft uitgezwaaid. Er zullen er vast wel wat levend terugkeren, maar daar zullen vast wel trucjes voor bedacht worden om ze weer op te sluiten.
Precies en mocht het onveiliger worden in Russenland, ach dan heeft Poetin weer een mooie smoes om de macht van de veiligheidsdiensten verder te vergroten.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Woodenshoes schreef: 02 feb 2023, 11:47 Je kan ook te ver gaan. Nooit goed te praten. Beetje jammer dit soort teksten.
Zij zorgt ervoor dat Russen worden voorgelogen en dan de oorlog in stand blijft. Ik had nog veel liever gezien dat ze HIMARS gekopt had trouwens. Zij is een gevaarlijk wapen van Putin. Dat mag kapot.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2023, 16:16
Woodenshoes schreef: 02 feb 2023, 11:47 Je kan ook te ver gaan. Nooit goed te praten. Beetje jammer dit soort teksten.
Zij zorgt ervoor dat Russen worden voorgelogen en dan de oorlog in stand blijft. Ik had nog veel liever gezien dat ze HIMARS gekopt had trouwens. Zij is een gevaarlijk wapen van Putin. Dat mag kapot.
Het lullige is dat ik vind dat ze gerust dood mag met haar staat van dienst/acties, maar verkrachting is gewoonweg misselijk en een kan daar heel slecht tegen. Een enorme vorm van psychische marteling. Zo ontzettend laag bij de grond.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ze lult en ontkent alle oorlogsmisdaden recht.

Ze heeft zich even Oekraïnse gevoeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2023, 07:21 Dit artikel is een jaar oud hè? Of bedoelt ziege dan wel zagge iets anders hiermee?
Nee thanks, had ik niet opgemerkt! (Y)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

https://t.co/Agz1iaUvx6

500k man, inlichtingendienst die personeel ambassade terugroepen uit WitRusland, de Servische premier die soort van WO3 benoemt.. je kan het je bijna niet voorstellen maar Russen in Kiev lijkt niet ineens niet heel onrealistisch. In mijn omgeving lijk ik haast de enige die zich zorgen maakt.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ShovingNE2 schreef: 02 feb 2023, 18:33 Ze lult en ontkent alle oorlogsmisdaden recht.

Ze heeft zich even Oekraïnse gevoeld.
Ik kan er ook nog een medelijden meer mee hebben als ik dit soort dingen lees; https://tsn.ua/ru/ukrayina/rossiyane-po ... 56952.html
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Dat soort gasten mogen ze van mij gerust doodmartelen. Of anders het vuurpeloton. Maar dat mag ook buiten Rusland en Oekraïne plaats vinden met dat soort gasten. ....maar dat is een andere discussie.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 02 feb 2023, 22:26 500k man, inlichtingendienst die personeel ambassade terugroepen uit WitRusland, de Servische premier die soort van WO3 benoemt.. je kan het je bijna niet voorstellen maar Russen in Kiev lijkt niet ineens niet heel onrealistisch. In mijn omgeving lijk ik haast de enige die zich zorgen maakt.
Wat Joop de Haap Scheffer al zei: "ik ben helemaal niet optimistisch."

NAVO zal dan keuzes moeten gaan maken. Te beginnen met F16's of gewoon meevechten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Oekraïne heeft er zin in:

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Op weg naar nr 25 schreef: 02 feb 2023, 22:26inlichtingendienst die personeel ambassade terugroepen uit WitRusland
Dit was dus een foutje, want een bericht uit 2022 ;)

Maar ja e.e.a. klinkt desalniettemin bijzonder onheilspellend. Ik put vertrouwen uit het feit dat hetzelfde eigenlijk een jaar geleden gebeurde: we zagen allemaal een gigantische Russisch overmacht aankomen en niemand gaf Oekraïne een kans. Het toppunt was dat gigantische konvooi wat onderweg was naar Kyiv waarvan iedereen dacht: nu is het echt snel voorbij, maar dat laatste bleek alleen uiteindelijk op dat konvooi zelf van toepassing :grin: Alle publieke waarschuwingen bleken vooral geleid te hebben tot een hele goede voorbereiding aan Oekraïense kant, plus wellicht zelfoverschatting bij de Russen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 03 feb 2023, 11:44
Ik weet niet hoe jullie hiernaar kijken, maar ik zou het een ideaal moment vinden om Moldavië te helpen met herovering van Transnistrië. Rusland kan zich daar nu totaal niet op focussen, en het neemt straks de basis weg voor een herovering van Moldavië vanaf Transnistrisch grondgebied.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

We moeten een hoop doen, maar niet Rusland aanvallen lijkt mij.... Als ze Moldavië aanvallen kan je niets anders dan 'gewoon' Rusland de oorlog verklaren. En dan met een QRF en een stapel vliegtuigen dat hele grafleger in een paar dagen helemaal naar de tyfus helpen. Dan kan je alleen maar hopen dat ze geen nucleaire wapens inzetten. Maar uitsluiten kan je het niet.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 03 feb 2023, 13:37 Ik weet niet hoe jullie hiernaar kijken, maar ik zou het een ideaal moment vinden om Moldavië te helpen met herovering van Transnistrië. Rusland kan zich daar nu totaal niet op focussen, en het neemt straks de basis weg voor een herovering van Moldavië vanaf Transnistrisch grondgebied.
Ik weet niet of dat handig zou zijn, je creëert dan toch opeens een front nabij Odessa, bovendien hebben we zelf ook alles nodig voor Oekraïne. De vraag is m.i. bovendien hoe groot de motivatie daartoe eigenlijk zou zijn in Moldavië... lastig een vinger te leggen op dat landje.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Interessante invalshoek [mention]ziege maar ook zagge[/mention] En [mention]ShovingNE2[/mention] , maar wat ik persoonlijk verwacht is dat Moldavië vroeg of laat toch aan de beurt komt. Wint Rusland van Oekraïne, dan nemen ze Moldavië "erbij". Is Oekraïne niet geheel te veroveren of blijft de strijd om de Donbas nog erg lang duren, dan verwacht ik dat men Moldavië inneemt of probeert in te nemen om alsnog een overwinning te kunnen claimen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Josef Dettelbacher schreef: 03 feb 2023, 15:52 Interessante invalshoek [mention]ziege maar ook zagge[/mention] En [mention]ShovingNE2[/mention] , maar wat ik persoonlijk verwacht is dat Moldavië vroeg of laat toch aan de beurt komt. Wint Rusland van Oekraïne, dan nemen ze Moldavië "erbij". Is Oekraïne niet geheel te veroveren of blijft de strijd om de Donbas nog erg lang duren, dan verwacht ik dat men Moldavië inneemt of probeert in te nemen om alsnog een overwinning te kunnen claimen.
Beste Josef, dat gaat nooit gebeuren, althans niet heel Moldavië, zal uitleggen waarom. Moldavië heeft een wet ingericht waarin het huidige deel zonder Transnistrie en Gagaouzie zich mag aansluiten bij Roemenië als het daar zelf voor kiest. Die wet is bilateraal wat inhoudt dat Moldavië dan onderdeel van Roemenië (en dus NAVO gebied wordt) en als ze daar voor gaan zijn ze dus in oorlog met NAVO en dan is Rusland sowieso het bokje. Dus Moldavië kan altijd die parachute eruit gooien, zeker aangezien hun regering Pro Europees is. Het is voor ze niet meteen aan te raden want de onderlinge verhoudingen tussen het Transnistrische deel zal dan alleen maar verslechteren, maargoed als de nood aan de man komt weet ik wel waar ze voor kiezen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne