PSV quiz

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
SKERLA
Meervoudig international
5
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Érick Gutiérrez
Gegeven waarderingen: 266
Gekregen waarderingen: 105

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 23 jan 2023, 20:58
10. Nilis schreef: 23 jan 2023, 20:55
Spoiler
De Koef?
Nee, wel die periode.
Dan toch Oscar Moens?
VeresRivne
Nationale topspeler
3
Gegeven waarderingen: 186
Gekregen waarderingen: 695

@BoemBoemTheo respect, had verwacht dat die meteen geraden zou worden hoewel ik het wat ongelukkig formuleerde.

Voor wat die quotespeler, laatste tip. Forumlid RIO was echt geen fan van hem. :mrgreen:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Chucky
Internationale topspeler
4
Gegeven waarderingen: 410
Gekregen waarderingen: 639

3.
Spoiler
Dan Mike Zonneveld?
Deze gebruikers waarderen Chucky voor dit bericht:
SKERLA
VeresRivne
Nationale topspeler
3

Chucky schreef: 23 jan 2023, 21:09 3.
Spoiler
Dan Mike Zonneveld
We have winner by knock-out!
Deze gebruikers waarderen VeresRivne voor dit bericht:
Chucky
SLAVA UKRAINE!!!
Trixm
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 781
Gekregen waarderingen: 797

Awards:

3. Mike Zonneveld

Kok te laat
Koning Guti.
ShovingNE2
Site Admin
5
Seizoenkaart: Vak PR
Favoriete speler: Joël Drommel
Gegeven waarderingen: 396
Gekregen waarderingen: 743

Daarom doe ik nooit aan PSV quizen mee.

Ik weet er eentje denk ik. En zelfs die is fout. :lol:
VeresRivne
Nationale topspeler
3

ShovingNE2 schreef: 23 jan 2023, 21:28 Daarom doe ik nooit aan PSV quizen mee.

Speciaal voor jou, @Standbeeld , @DadOfFour en @Josef Dettelbacher heb ik even een alternatief gemaakt. Als extra dispensatie mag @Menno1 , ShovingNe2 helpen. ;) PSV'ers de afgelopen dertig jaar.

1. Ik had soms moeite mijn weg te vinden in Eindhoven, letterlijk en figuurlijk.
2. Welke spelers buiten Johann Vogel hadden nog meer hun wieg in Zwitserland staan
3. Welke PSV'ers speelden de CL finale, WK voor landen finale of WK voor clubs finale voor of na hun komst bij PSV.
4. Ik speelde in Oceanië, Midden Oosten, Verre Oosten, Zuid Europa en uiteraard bij PSV
5. Hoewel ik Ajaxfan was vertelde mijn zaakwaarnemer nooit van de interesse van Ajax omdat hij liever had dat ik bij PSV tekende, wat als aanvaller dan ook gebeurde.
6. Mijn loopbaan had al vroeg een ingrijpend verloop door faillissement van mijn club.
7. Niemand scoorde sneller een hattrick als invaller op interlandniveau
8. Ik speelde bij PSV maar ook nog veel andere clubs, sterker nog ik heb het record van aantal clubs als prof van alle PSV'ers van de afgelopen dertig jaar.
9. Ik kwam vanuit het buitenland bij PSV, maar speelde geen minuut. Toch zat ik wel een keer bij de Champions League selectie van PSV, daarnaast werd zag ik drie verschillende huurwerkgevers waaronder een keer aan een buitenlandse club, eredivisie-ervaring deed ik dus elders op.
10. Ik kwam ooit in opspraak doordat er een weedplantage gevonden werd, het resultaat was een taakstraf.
11. Ik werd ooit slachtoffer van een groep internationaal rondeizende vrouwen die express een kind van een voetballer wilden. Het bleek een duur halfuurtje.
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 24 jan 2023, 17:30, 2 keer totaal gewijzigd.
BoemBoemTheo
SLAVA UKRAINE!!!
MJPSV
Lid 2e elftal
2
Gegeven waarderingen: 3
Gekregen waarderingen: 27

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23
ShovingNE2 schreef: 23 jan 2023, 21:28 Daarom doe ik nooit aan PSV quizen mee.

Speciaal voor jou, @Standbeeld , @DadOfFour en @Josef Dettelbacher heb ik even een alternatief gemaakt. Als extra dispensatie mag @Menno1 , ShovingNe2 helpen. ;) PSV'ers de afgelopen dertig jaar.

1. Ik had soms moeite mijn weg te vinden in Eindhoven, letterlijk en figuurlijk.
2. Welke spelers buiten Johann Vogel hadden nog meer hun wieg in Zwitserland staan
3. Welke PSV'ers wonnen allemaal de Champions League (voor of na hun periode bij PSV)
4. Ik speelde in Oceanië, Midden Oosten, Verre Oosten, Zuid Europa en uiteraard bij PSV
5. Hoewel ik Ajaxfan was vertelde mijn zaakwaarnemer nooit van de interesse van Ajax omdat hij liever had dat ik bij PSV tekende, wat als aanvaller dan ook gebeurde.
6. Mijn loopbaan had al vroeg een ingrijpend verloop door faillissement van mijn club.
8. Ik speelde bij PSV maar ook nog veel andere clubs, sterker nog ik heb het record van aantal clubs als prof van alle PSV'ers van de afgelopen dertig jaar.
9. Ik kwam vanuit het buitenland bij PSV, maar speelde geen minuut. Toch zat ik wel een keer bij de Champions League selectie van PSV, daarnaast werd zag ik drie verschillende huurwerkgevers waaronder een keer aan een buitenlandse club, eredivisie-ervaring deed ik dus elders op.
10. Ik kwam ooit in opspraak doordat er een weedplantage gevonden werd, het resultaat was een taakstraf.
11. Ik werd ooit slachtoffer van een groep internationaal rondeizende vrouwen die express een kind van een voetballer wilden. Het bleek een duur halfuurtje.
Johan Vonlanten
Standbeeld
Legende
1
Clubvoorkeur: PE ES VE
Gegeven waarderingen: 1302
Gekregen waarderingen: 2115

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23 2. Welke spelers buiten Johann Vogel hadden nog meer hun wieg in Zwitserland staan
Spoiler
Luuk en Siem de Jong, Rodriguez, Mvogo.
Laatst gewijzigd door Standbeeld op 24 jan 2023, 17:01, 2 keer totaal gewijzigd.
VeresRivne
Nationale topspeler
3

MJPSV schreef: 24 jan 2023, 16:30
VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23 Speciaal voor jou, @Standbeeld , @DadOfFour en @Josef Dettelbacher heb ik even een alternatief gemaakt. Als extra dispensatie mag @Menno1 , ShovingNe2 helpen. ;) PSV'ers de afgelopen dertig jaar.

3. Welke PSV'ers wonnen allemaal de Champions League (voor of na hun periode bij PSV)
Johan Vonlanten
Dank, overigens niet de enige. Klein verzoek om antwoorden in spoiler neer te zetten. :nerd:
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Legende
1

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23 3. Welke PSV'ers wonnen allemaal de Champions League (voor of na hun periode bij PSV)
Spoiler
Mark van Bommel, Arjen Robben, Wijnaldum, Afellay, Stam, Kluivert, mis ik iemand?
Standbeeld
Legende
1

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23 10. Ik kwam ooit in opspraak doordat er een weedplantage gevonden werd, het resultaat was een taakstraf.
Spoiler
Gino Coutinho
Robson de Souza
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 647
Gekregen waarderingen: 918

Spoiler
2. Rodriguez, Vonlanthen, Mvogo?
3. Robben, Van Bommel, Afellay, Kluivert, Reiziger, Stam, Povlsen, Wijnaldum
7. Thompson
10. Coutinho
11. Willems
Standbeeld
Legende
1

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23 5. Hoewel ik Ajaxfan was vertelde mijn zaakwaarnemer nooit van de interesse van Ajax omdat hij liever had dat ik bij PSV tekende, wat als aanvaller dan ook gebeurde.
Spoiler
wilde gok: onze trainer?
deninho32
Site Admin
5
Clubvoorkeur:
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 915
Gekregen waarderingen: 1600

Awards:

Spoiler
Dat is toch Luckassen.
Deze gebruikers waarderen deninho32 voor dit bericht:
Tijn
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.
VeresRivne
Nationale topspeler
3

Dank voor de respons tot nu toe en gebruik van spoilers, ik kom vanavond of morgenvroeg met de antwoorden. Ik heb vraag 3 voor de fun even uitgebreid, zo is ie leuker. :mrgreen:
SLAVA UKRAINE!!!
DadOfFour
Nationale topspeler
1
Favoriete speler: Xavi Simons
Gegeven waarderingen: 1071
Gekregen waarderingen: 844

Ja, als iedereen de antwoorden gaat spammen dan is er voor mij ook geen lol meer aan.. :nerd:
Segons la mesura que faràs, tal mesura trobaràs
Mick Jagger
Lid van verdienste
5
Gegeven waarderingen: 85
Gekregen waarderingen: 254

VeresRivne schreef: 24 jan 2023, 16:23
3. Welke PSV'ers speelden de CL finale, WK voor landen finale of WK voor clubs finale voor of na hun komst bij PSV.
Afgelopen 30 jaar, dus net geen
Spoiler
Koeman
.

En moet diegene ook echt minuten hebben gemaakt in de finale? Want
Spoiler
Gudjohnsen zou vast een keer op de bank hebben gezeten tijdens één van de CL-finales met Barcelona, maar of hij speelde, geen idee. En Ooijer speelde op het WK 2010, maar niet tijdens de finale.
In ieder geval, op deze namen kwam ik zonder al te lang te hoeven nadenken (maar het zullen er ongetwijfeld meer zijn):
Spoiler
Robben (CL-finales 2010 en 2013, WK-finale 2010)
Van Bommel (CL-finales 2006 en 2010, WK-finale 2010)
Afellay (CL-finale 2011)
Wijnaldum (CL-finales 2018 en 2019)
Romario (CL-finale 1994, WK-finale 1994)
Ronaldo (WK-finales 1998 en 2002)
Götze (WK-finale 2014)
Park (CL-finales 2009 en 2011)
Kluivert (CL-finale 1995)
Reiziger (CL-finale 1995)
Cassio Ramos (WK voor clubs-finale 2012)
Stam (CL-finales 1999 en 2005)
VeresRivne
Nationale topspeler
3

Ze hoeven voor de vereisten niet gespeeld te hebben in de finalewedstrijd zelf. ;) Knap rijtje verder @Mick Jagger al zijn er nog wel een naam of 5 die er bij moeten. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door VeresRivne op 24 jan 2023, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Legende
1

Ik vind het wel geinig, een keer zo'n quiz, ondanks dat ik niet veel weet haha! Bedankt voor de tijd en moeite @VeresRivne.
deninho32
Site Admin
5
Clubvoorkeur:
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 915
Gekregen waarderingen: 1600

Awards:

Spoiler
Koeman en Gullit in 93 en 94 denk ik.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.
VeresRivne
Nationale topspeler
3

De antwoorden
Spoiler
Luckassen
, Rodrigues, broertjes De Jong. Vonlanthen zag het levenslicht in Colombia
Als selectielid;
Robben (CL-finales 2010 en 2013, WK-finale 2010)
Van Bommel (CL-finales 2006 en 2010, WK-finale 2010)
Afellay (CL-finale 2011)
Wijnaldum (CL-finales 2018 en 2019)
Romario (CL-finale 1994, WK-finale 1994)
Ronaldo (WK-finales 1998 en 2002)
Götze (WK-finale 2014)
Park (CL-finales 2009 en 2011)
Kluivert (CL-finale 1995)
Reiziger (CL-finale 1995)
Cassio Ramos (WK voor clubs-finale 2012)
Stam (CL-finales 1999 en 2005)
Vampeta (WK Finale 2002, WK voor clubs 2001)
Ooijer (WK Finale 2010)
Gudjohnsen (CL Finale Barcelona)
Povlsen (CL Finale 1997)
Andre Ooijer (WK Finale 2010)
Klaas-Jan Huntelaar (WK Finale 2010)
Stijn Schaars (WK Finale 2010)
Peter Hoekstra (CL Finale 1996)
Boudewijn Zenden (CL Finale 2007)

Sainsbury
Bruggink
Lestienne, Moeskroen
Archie Thompson
Robert de pinho
Lindsay Wilson, Kilmarnock, Volendam
Coutinho
lucius met een zweedse
SLAVA UKRAINE!!!
Standbeeld
Legende
1

Oh, ik had Sainsbury nog in gedachte maar dacht Zuid Amerika te lezen in plaats van Zuid Europa. :tear:

Die van Lucius wist ik niet. Heeft hij uiteindelijk dus ook een kind van een Zweedse?
VeresRivne
Nationale topspeler
3

Standbeeld schreef: 25 jan 2023, 00:01 Oh, ik had Sainsbury nog in gedachte maar dacht Zuid Amerika te lezen in plaats van Zuid Europa. :tear:

Die van Lucius wist ik niet. Heeft hij uiteindelijk dus ook een kind van een Zweedse?
https://frontpage.fok.nl/nieuws/284013/ ... eedse.html
Standbeeld
SLAVA UKRAINE!!!
BoemBoemTheo
Jeugdspeler
2
Gegeven waarderingen: 4
Gekregen waarderingen: 21

In navolging van @VeresRivne , heb ik ook een poging gedaan tot een PSV-quiz. Opnieuw betreft het PSV'ers van de afgelopen dertig jaar:

1. Alhoewel mijn naam doet vermoeden dat ik mij graag op het gras bevindt, kwam ik nooit voor PSV het veld in. Voor mijn komst naar PSV stond ik onder contract bij een Italiaanse topclub.

2. Ik keepte slechts één wedstrijd voor PSV. Bij mijn land was ik meer succesvol en kwam ik tot tientallen interlands.

3. Ik deelde het kleedlokaal met twee Wereldvoetballers van het jaar, maar ook de gevangenis met een van de bekendste criminelen van ons land.

4. Als jeugdspeler speelde ik in het shirt van PSV, Feyenoord en Ajax. Mijn vader gaf mij voor de camera relatie-advies en kwam tot de conclusie dat ik een vrouw zonder hoofdpijn moest trouwen.

5. Ik werd geboren aan de oevers van een meer waar ruim een eeuw eerder een bekende ontdekkingsreiziger stierf.

6. Ik was te zien in meer afleveringen van een kookprogramma (waarin ik onder andere een olympisch kampioen versloeg) dan dat ik minuten maakte in het eerste van PSV.

7. Gedurende mijn carrière won én verloor ik binnen één jaar tijd een wedstrijd met dubbele cijfers in hetzelfde stadion.

8. Ik heb een trouwring moeten laten tatoeëren vanwege een knobbeltje op mijn vinger dat ontstond na een trap tegen mijn hand die ik kreeg van een oud-ploeggenoot bij PSV.

9. Ik kwam nooit tot mijn debuut in de Eredivisie. Wel won ik als captain een wedstrijd van Argentinië op een groot toernooi. Ik ben niet geboren in het land waarvoor ik in deze wedstrijd uitkwam.

10. Op 15-jarige leeftijd maakte ik al mijn debuut in het profvoetbal. Voordat ik naar PSV kwam speelde ik tegen twee spelers die het antwoord zijn op één van de bovenstaande vragen, beide spelers scoorden.
VeresRivne
Nationale topspeler
3

@BoemBoemTheo prachtig.
Spoiler
1. Nathan Coe 2. Sinouh 5. Manco

SLAVA UKRAINE!!!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV quiz