Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Marcel is wel een beetje een flapdrol. Hoe kun je Ruud nou opzadelen met zo'n berg brandhout terwijl je weken zo niet maanden de tijd hebt gehad om wat te doen. Wel je beste spelers verkopen maar niks terughalen want lastig lastig. In heel Europa halen clubs spelers maar hier is dat net even wat lastiger. Dat komt omdat hij wacht op iets wat er niet is. Op deze manier kun je beter je scouting opdoeken, geen td aanstellen maar twee secetaresses die om de week wat clubs langs bellen voor een "buitenkansje".
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

11 Sir Tinus schreef: 24 jan 2023, 21:29
Skuddem schreef: 24 jan 2023, 21:27

FAKE NEWS!
Dat zei die niet. Hij zei dat Silva op meerdere plekken voorin inzetbaar is. Kan ook 2e spits of 10 zijn dus.
Meerdere plekken voorin in een systeem wat Ruud al 8 maanden is speelt is op de flanken. Als hij ook op 10 kan zijn ze bij PSV knettergek met de opties die wij hebben. En een 2e spits is niet aan de orde bij Ruud.
Je hebt dus geen link maar dit is veel erger. Je denkt nu logisch na en ik vrees dat je gelijk hebt....

Ik ga even liggen..
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind overigens dat je Marcel best wel een aantal dingen kunt verwijten, maar het feit dat PSV in de laatste 4 wedstrijden na de winterstop slechts 5 punten heeft gehaald met slechts 3 goals voor en 3 goals tegen nmi niet.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat iemand anders al zei vamdaag: als je geen vervangers kan halen, verkoop je niet je beste spelers. Dan verzin je maar en plan om het anders in te richten financieel gezien. Je had Noni sowieso never nooit moetrn verkopen als je blijkbaar je lijstjes en lijntjes niet serieus goed voor elkaar hebt. Dat de winter markt lastig is weten we nu wel. Maar daar die je op deze manier zelf aan mee dus dat laffe excuses kan gelijk de prullenbak in. Als Marcel dat gast gebruiken in zn tekst en uitleg is ie voor mij al ongeschikt
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ronaldio
Meervoudig international
1
Berichten: 1184
Lid geworden op: 23 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

guus schreef: 24 jan 2023, 21:22 Brands gaat uitleg geven na de transferperiode. Komt ie met verhalen over topspelers waar hij mee bezig was maar op het laatste moment een ander vliegtuig namen.
Ja dat is dus wat er gaat gebeuren!

Dat noemen ze " wanbeleid"

Kijk eens naar het beleid dat gevoerd word bij AZ en Twente. Die laten hun beste spelers niet vertrekken! En houden voet bij stuk.
Zij hebben ambitie en een visie. En staan ergens voor! PSV heeft dat totaal niet.
Laatst gewijzigd door Ronaldio op 24 jan 2023, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
degans4567
Bankzitter
1
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Marcel zit in een lastig pakket: een nieuwe onervaren trainer die hij zelf koos. Je heb je TD eruit geschopt en je beste 2 spelers verkocht in de winter zonder nieuwe spelers te halen. Hij zit ook met het Financiële plaatje van de club en De RVC waar we niet zoveel van afweten hoe het daar mee is. Hij moet keuzes gaan maken anders wordt PSV een middenmoter in de eredivisie.
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 24 jan 2023, 21:40 Wat iemand anders al zei vamdaag: als je geen vervangers kan halen, verkoop je niet je beste spelers. Dan verzin je maar en plan om het anders in te richten financieel gezien. Je had Noni sowieso never nooit moetrn verkopen als je blijkbaar je lijstjes en lijntjes niet serieus goed voor elkaar hebt. Dat de winter markt lastig is weten we nu wel. Maar daar die je op deze manier zelf aan mee dus dat laffe excuses kan gelijk de prullenbak in. Als Marcel dat gast gebruiken in zn tekst en uitleg is ie voor mij al ongeschikt
De wintermarkt is lastig, maar heeft PSV de Spaanse traditie van Rebajas na Driekoningen gekopieerd...
La vida és massa curta per no fer broma
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Gegokt en dik verloren. Gakpo weg doen voor het eerste de beste bod. Zonder contingency plan. we zijn 3 weken verder en nog steeds geen opvolger. Gegokt op een rookie trainer zonder succesvol track record. Ook op verloren.

Ik begin meer en meer te neigen naar het op zak houden van het geld ipv het zoeken naar pleisters om het seizoen te redden. Want tenzij je 6 nieuwe spelers haalt, gaat het dit seizoen niks worden meer. Er is te veel mis. Te weinig pure kwaliteit. Geen patronen of structuur. Dit seizoen gaat het simpelweg niks meer worden, ook al is de achterstand 'slechts' 6 punten op de nummer 1. Er is geen enkele aanwijzing om te denken dat we dit gaan omdraaien. Je hebt nu 4 op papier makkies gehad en ipv 12 punten, pakken we er slechts 5. Daarmee heb je dus de titel verspeeld.

Het is het zoveelste tussenjaar geworden bij deze, maar in ieder geval heb je nu wat centen in je zak, die je hard nodig gaat hebben deze zomer om de gehele selectie eens volledig door te lichten. Probleem is dat je dat waarschijnlijk wel moet doen zonder Sangare, zonder Simons (want waarom zou hij in godsnaam blijven?) en met ene conference league ticket op zak.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heruone schreef: 24 jan 2023, 21:39 Ik vind overigens dat je Marcel best wel een aantal dingen kunt verwijten, maar het feit dat PSV in de laatste 4 wedstrijden na de winterstop slechts 5 punten heeft gehaald met slechts 3 goals voor en 3 goals tegen nmi niet.
Nou: ik vind dat Brands óók te verwijten. Onder zijn leiding wordt de halve selectie in de uitverkoop gedaan en hoewel dat bij sommige spelers lang niet zo'n slecht idee is, is het natuurlijk belachelijk dat we Gakpo en Madueke verkopen (en al geruime tijd weten dat het zou kunnen gebeuren) én niet meteen als de donder vervanger(s) in huis halen. We zijn nu weer dagen verder en behalve een ogenschijnlijk vreemde deal voor Silva, is het doodstil. Er is onrust op de club, er is onrust op het veld, de resultaten zijn kut en de selectie totaal uit balans geslagen omdat we ruim 3 weken na het openen van de markt nog helemaal niks hebben gedaan. Ja: dat is Marcel te verwijten. Ja: Marcel is daarmee ook schuldig aan beperkte resultaten. Want hoewel je niet weet of we met nieuwe aankopen vandaag wél hadden gewonnen, was de kans in elk geval serieus groter geweest.

Ik verlang naar duidelijkheid. Ik wil weten wat er in godsnaam aan de hand is bij PSV, wat we mogen verwachten en waarom het zo bizar lang duurt voordat de boel eens versterkt wordt. Ruud is degene die alle klappen mag opvangen, voor de rest is het stil. Als dat bij onze concurrent gebeurt, dan spreken we terecht schande. Het is crisis en bij onze club hangt er een stille, gelaten sfeer. De enige die er middels energie verandering in probeert te brengen, is onze trainer. En misschien Xavi Simons. Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 24 jan 2023, 21:45
Heruone schreef: 24 jan 2023, 21:39 Ik vind overigens dat je Marcel best wel een aantal dingen kunt verwijten, maar het feit dat PSV in de laatste 4 wedstrijden na de winterstop slechts 5 punten heeft gehaald met slechts 3 goals voor en 3 goals tegen nmi niet.
Nou: ik vind dat Brands óók te verwijten. Onder zijn leiding wordt de halve selectie in de uitverkoop gedaan en hoewel dat bij sommige spelers lang niet zo'n slecht idee is, is het natuurlijk belachelijk dat we Gakpo en Madueke verkopen (en al geruime tijd weten dat het zou kunnen gebeuren) én niet meteen als de donder vervanger(s) in huis halen. We zijn nu weer dagen verder en behalve een ogenschijnlijk vreemde deal voor Silva, is het doodstil. Er is onrust op de club, er is onrust op het veld, de resultaten zijn kut en de selectie totaal uit balans geslagen omdat we ruim 3 weken na het openen van de markt nog helemaal niks hebben gedaan. Ja: dat is Marcel te verwijten. Ja: Marcel is daarmee ook schuldig aan beperkte resultaten. Want hoewel je niet weet of we met nieuwe aankopen vandaag wél hadden gewonnen, was de kans in elk geval serieus groter geweest.

Ik verlang naar duidelijkheid. Ik wil weten wat er in godsnaam aan de hand is bij PSV, wat we mogen verwachten en waarom het zo bizar lang duurt voordat de boel eens versterkt wordt. Ruud is degene die alle klappen mag opvangen, voor de rest is het stil. Als dat bij onze concurrent gebeurt, dan spreken we terecht schande. Het is crisis en bij onze club hangt er een stille, gelaten sfeer. De enige die er middels energie verandering in probeert te brengen, is onze trainer. En misschien Xavi Simons. Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
Afbeelding
La vida és massa curta per no fer broma
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Nog 7 dagen en zo'n 3 uur tegen beter weten in hopen op versterking en dan met angst en beven toeleven naar het moment dat Marcel 'het' gaat uitleggen.
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wanbeleid. Brands is niet de enige, maar wel de meest schuldige aan heel deze teringzooi. Ben benieuwd naar zijn verhaal. De club kan zo geen enkele wedstrijd meer ingaan. Zelfs Messi is dit wachten niet waard. Hij zal zich er wel weer uit liegen.
Gebruikersavatar
Riffii
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 587
Lid geworden op: 4 nov 2020

Voel me zo keihard genaaid dat ik r gvd scheef van loop! Wanne kutzooi zeg! Hoop dat de pleuris uitbreekt intern er eens flink de fik derin gaat want we zijn nu toch echt op een dieptepunt geraakt
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Sjorsensjimmie
Bankzitter
2
Berichten: 269
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Heeft Feyenoord een betere selectie? Ruud haalt er veel te weinig uit. Aantal ‘experts’ roepen dit hier al langer en krijgen gelijk. Ruud maar vreemde keuzes, krijgt het niet aan de praat.

Ook met minder kwaliteit kun je als team goed functioneren. Alleen doet PSV dat niet.

Daarnaast denk ik dat we allemaal schrikken wat er aan de hand is bij de club. Ik had al veel langer twijfels bij de deals en middelmaat die aangetrokken werd. Kwaliteit moet leidend zijn en dat was lange tijd niet.
Zo’n Obispo krijgt vertrouwen maar komt echt te kort. Anders zou hij wel bij oranje zitten toch.

Dit is helaas een overgangsjaar. Schoon schip maken. En helaas hebben we denk ik een trainer die het niet op de rails heeft.
Gebruikersavatar
degans4567
Bankzitter
1
Berichten: 226
Lid geworden op: 30 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

We lijken nu wel op Barcelona En Arsenal die hadden er ook een zooitje van gemaakt. Maar we moeten PSV niet met de 2 club vergelijken voordat mensen dat weer gaan typen. Maar beide clubs hadden vertrouwen in hun trainer en hun staf en de aankopen die ze gedaan hebben.Kijk waar ze nu staan die ploegen beide eerste in 2 van de sterkste competitie van de Wereld. Waarom kan Marcel dat niet met PSV doen.
Laatst gewijzigd door degans4567 op 24 jan 2023, 21:58, 1 keer totaal gewijzigd.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Sjorsensjimmie schreef: 24 jan 2023, 21:54 Heeft Feyenoord een betere selectie? Ruud haalt er veel te weinig uit. Aantal ‘experts’ roepen dit hier al langer en krijgen gelijk. Ruud maar vreemde keuzes, krijgt het niet aan de praat.

Ook met minder kwaliteit kun je als team goed functioneren. Alleen doet PSV dat niet.

Daarnaast denk ik dat we allemaal schrikken wat er aan de hand is bij de club. Ik had al veel langer twijfels bij de deals en middelmaat die aangetrokken werd. Kwaliteit moet leidend zijn en dat was lange tijd niet.
Zo’n Obispo krijgt vertrouwen maar komt echt te kort. Anders zou hij wel bij oranje zitten toch.

Dit is helaas een overgangsjaar. Schoon schip maken. En helaas hebben we denk ik een trainer die het niet op de rails heeft.
Feyenoord heeft een véél betere verdediging en weten door strijd de wedstrijd te winnen.
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 24 jan 2023, 21:45
Heruone schreef: 24 jan 2023, 21:39 Ik vind overigens dat je Marcel best wel een aantal dingen kunt verwijten, maar het feit dat PSV in de laatste 4 wedstrijden na de winterstop slechts 5 punten heeft gehaald met slechts 3 goals voor en 3 goals tegen nmi niet.
Nou: ik vind dat Brands óók te verwijten. Onder zijn leiding wordt de halve selectie in de uitverkoop gedaan en hoewel dat bij sommige spelers lang niet zo'n slecht idee is, is het natuurlijk belachelijk dat we Gakpo en Madueke verkopen (en al geruime tijd weten dat het zou kunnen gebeuren) én niet meteen als de donder vervanger(s) in huis halen. We zijn nu weer dagen verder en behalve een ogenschijnlijk vreemde deal voor Silva, is het doodstil. Er is onrust op de club, er is onrust op het veld, de resultaten zijn kut en de selectie totaal uit balans geslagen omdat we ruim 3 weken na het openen van de markt nog helemaal niks hebben gedaan. Ja: dat is Marcel te verwijten. Ja: Marcel is daarmee ook schuldig aan beperkte resultaten. Want hoewel je niet weet of we met nieuwe aankopen vandaag wél hadden gewonnen, was de kans in elk geval serieus groter geweest.

Ik verlang naar duidelijkheid. Ik wil weten wat er in godsnaam aan de hand is bij PSV, wat we mogen verwachten en waarom het zo bizar lang duurt voordat de boel eens versterkt wordt. Ruud is degene die alle klappen mag opvangen, voor de rest is het stil. Als dat bij onze concurrent gebeurt, dan spreken we terecht schande. Het is crisis en bij onze club hangt er een stille, gelaten sfeer. De enige die er middels energie verandering in probeert te brengen, is onze trainer. En misschien Xavi Simons. Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
Deels eens, ik vind het deels Brands te verwijten. De selectie is gewoon zwak en dat er geen aanvaller is gekomen terwijl je al een jaar weet dat Gakpo weggaat is onbegrijpelijk. Maar wat ik in de andere topic al zei: onze selectie is niet PSV waardig, maar na 7 maanden zou er ook hiermee echt wel wat neergezet moeten zijn om tegen Sparta, Fortuna, Vitesse en Emmen meer dan 5 punten te halen. Dit was qua programma een droomstart van de 2e seizoenshelft voor een trainer. Sorry, hoezeer ik altijd fan van hem ben geweest, maar v Nistelrooy blijft voor mij de hoofdschuldige voor de afgelopen 4 wedstrijden. By far.
Laatst gewijzigd door Persepolis op 24 jan 2023, 22:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 24 jan 2023, 21:45 Ik verlang naar duidelijkheid. Ik wil weten wat er in godsnaam aan de hand is bij PSV, wat we mogen verwachten en waarom het zo bizar lang duurt voordat de boel eens versterkt wordt. Ruud is degene die alle klappen mag opvangen, voor de rest is het stil. Als dat bij onze concurrent gebeurt, dan spreken we terecht schande. Het is crisis en bij onze club hangt er een stille, gelaten sfeer. De enige die er middels energie verandering in probeert te brengen, is onze trainer. En misschien Xavi Simons. Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
PSV heeft financiële problemen, dat weten we allemaal. PSV moest Gakpo verkopen om zekerheid te krijgen. PSV heeft vervolgens Madueke verkocht voor een niet te weigeren bod om financieel mogelijkheden te kunnen krijgen. Enfin, tot zover de common sense. Ik zal je het vervolg even neerpennen: aankopen doen in de winter is gewoon ontzettend duur. Repareren in de winter is gewoon ontzettend duur. Het legt een hypotheek op je komende seizoenen. En er zijn bovendien gewoon weinig spelers beschikbaar. Het is heel simpel: ik denk dat er vrij weinig meer bij gaat komen deze winter en dat men, met het geld dat men heeft van de Gakpo en met name Madueke transfer (en dat zal best een prima bedrag zijn), vroeg wilt gaan investeren in de zomer. Dat is even slikken, dat is pijnlijk, maar daar is objectief gezien wellicht wel iets voor te zeggen.

De situatie is nu gewoon kut. En we hadden het allemaal anders gezien. Maar Brands is momenteel de eerste beleidsvoerder binnen PSV die een beslissing vanuit zakelijk perspectief neemt en niet vanuit sentimenteel perspectief. Het argument "dit had het jaar moeten zijn dat we kampioen hadden kunnen worden" wordt inmiddels zo vaak gegooid, maar het feit is dat men dan andermaal gaat speculeren op een titel/behalen van de CL, iets wat men de afgelopen 5 jaar zonder enige vorm van succes heeft gedaan. Men zit niet meer in de positie dat het kan speculeren, zo serieus werd het. Wij praten hier overigens ook allemaal over kansen op het kampioenschap, maar ik denk dat dat niet de prioriteit heeft van Brands momenteel. Brands wilt niet alles op rood zetten om die titel te behalen, zoals JdJ en Gerbrands te vaak hebben gedaan. Brands wilt dat PSV over lange termijn succesvol en stabiel wordt.

Ik vind dat Brands best wel een aantal dingen te verwijten valt. Er is te weinig communicatie vanuit de directie naar de buitenwereld toe. Het is momenteel ijzig stil rondom PSV en iedereen zit te gissen in een totale onduidelijkheid. Dat dit in een transferwindow gebeurd, enfin. Het feit is dat dit al sinds de uitschakeling tegen Rangers en het vertrek van JdJ het geval is. Brands laat door zijn gebrek aan communicatie ook Ruud teveel bungelen. Alle lastige vragen krijgt Ruud via de media in persconferenties, terwijl het gros eigenlijk op het bordje van Brands zou moeten belanden. Ik vind ook dat je Brands best mag verwijten dat er momenteel geen vervangers zijn noch de mogelijke situatie waarin er geen/slechts een handjevol vervangers gehaald worden. Hoewel dat laatste ook een strategische keuze kan zijn zoals hierboven vermeld.



Ik vind niet dat je Brands kan verwijten dat PSV de afgelopen 4 wedstrijden zo weinig punten heeft behaald en zo shit speelt. Net zoals dat al het gehele seizoen het geval is. Dat ligt toch echt op het conto van Ruud. Maar zodra, inderdaad na 31 januari, er geen versterkingen zijn, dan is het niet alleen Ruud die de blame treft. Ruud heeft over de afgelopen periode veel meer uit de selectie moeten kunnen halen dan dat hij er daadwerkelijk momenteel uit haalt. Anderzijds is de realiteit dat over een serie van 16 resterende wedstrijden met deze selectie gewoon nog simpelweg heel veel punten verspeeld gaan worden, ongeacht de trainer die voor de groep staat.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

[mention]Heruone[/mention] Als je de trainer zo de wei in stuurt met dit materiaal dan ben je geen knip voor je ogen waard. Je zadelt een rookiecoach op met El Ghazi Bakayoko en Vertessen die door een gebrek aan scorend vermogen nu moet vrezen voor zijn baan.

Jij wil graag een andere trainer, en dat snap ik, maar ik wil een selectie die vecht om de prijzen. En in het geval van 'we investeren in de zomer' kan het wel eens tegenvallen als je geen CL haalt, geen vCL, geen EL en geen vEL maar vCFL. Dat helpt niet mee met spelers halen.

Er zijn 50 tinten grijs tussen het zwart wit nu of in de zomer. Per winter transferperiode versterken 100 clubs zich maar PSV vindt het moeilijk moeilijk, geen fan of geen spelers met duidelijke meerwaarde. Als je nu een toffe selectie had snap ik dat maar PSV heeft gigantische gaten in de selectie zodat elke aankoop praktisch een versterking is.

Wachten tot de zomer kost meer geld dan nu investeren.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8973
Lid geworden op: 26 jun 2019

Die Mark van Rijswijk zou een goeie zijn voor de RvC.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Heruone schreef: 24 jan 2023, 22:16PSV heeft financiële problemen, dat weten we allemaal. PSV moest Gakpo verkopen om zekerheid te krijgen. PSV heeft vervolgens Madueke verkocht voor een niet te weigeren bod om financieel mogelijkheden te kunnen krijgen. Enfin, tot zover de common sense. Ik zal je het vervolg even neerpennen: aankopen doen in de winter is gewoon ontzettend duur. Repareren in de winter is gewoon ontzettend duur. Het legt een hypotheek op je komende seizoenen. En er zijn bovendien gewoon weinig spelers beschikbaar. Het is heel simpel: ik denk dat er vrij weinig meer bij gaat komen deze winter en dat men, met het geld dat men heeft van de Gakpo en met name Madueke transfer (en dat zal best een prima bedrag zijn), vroeg wilt gaan investeren in de zomer. Dat is even slikken, dat is pijnlijk, maar daar is objectief gezien wellicht wel iets voor te zeggen.
Ik weet dat repareren in de winter duur is. Niet repareren als dat wel moet, is echter nog veel duurder. Je hebt weken, zo niet maanden, de tijd gehad om je voor te bereiden. In praktijk komt er niks van terecht. En daar is één man verantwoordelijk voor, en dat is Marcel Brands zelf. Daarmee zeg ik niet dat hij hoofdschuldige is aan alle problemen, maar wel dat hij een van de hoofdpersonen is. Maar zelfs los daarvan: ik vind het te stil, te lief, te gemoedelijk. Het zal intern donderen, maar je ziet er niks van terug op het veld. Buiten het veld hebben supporters zorgen en vragen en daar springt PSV niet goed mee om. En daar is één man verantwoordelijk voor, en dat is wederom Marcel Brands zelf. Hij laat Ruud nu bungelen. Ruud mag het woord doen, mag alle keuzes uitleggen, mag iedereen geruststellen. Ik vind dat echt ongehoord als je beseft dat Ruud een beginnend trainer is. Die moet zich richten op het beter laten functioneren van de ploeg. Daar zijn we het gelukkig over eens.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 24 jan 2023, 21:45
Heruone schreef: 24 jan 2023, 21:39 Ik vind overigens dat je Marcel best wel een aantal dingen kunt verwijten, maar het feit dat PSV in de laatste 4 wedstrijden na de winterstop slechts 5 punten heeft gehaald met slechts 3 goals voor en 3 goals tegen nmi niet.
Nou: ik vind dat Brands óók te verwijten. Onder zijn leiding wordt de halve selectie in de uitverkoop gedaan en hoewel dat bij sommige spelers lang niet zo'n slecht idee is, is het natuurlijk belachelijk dat we Gakpo en Madueke verkopen (en al geruime tijd weten dat het zou kunnen gebeuren) én niet meteen als de donder vervanger(s) in huis halen. We zijn nu weer dagen verder en behalve een ogenschijnlijk vreemde deal voor Silva, is het doodstil. Er is onrust op de club, er is onrust op het veld, de resultaten zijn kut en de selectie totaal uit balans geslagen omdat we ruim 3 weken na het openen van de markt nog helemaal niks hebben gedaan. Ja: dat is Marcel te verwijten. Ja: Marcel is daarmee ook schuldig aan beperkte resultaten. Want hoewel je niet weet of we met nieuwe aankopen vandaag wél hadden gewonnen, was de kans in elk geval serieus groter geweest.

Ik verlang naar duidelijkheid. Ik wil weten wat er in godsnaam aan de hand is bij PSV, wat we mogen verwachten en waarom het zo bizar lang duurt voordat de boel eens versterkt wordt. Ruud is degene die alle klappen mag opvangen, voor de rest is het stil. Als dat bij onze concurrent gebeurt, dan spreken we terecht schande. Het is crisis en bij onze club hangt er een stille, gelaten sfeer. De enige die er middels energie verandering in probeert te brengen, is onze trainer. En misschien Xavi Simons. Dat is toch te krankzinnig voor woorden?
Ik speculaas er lustig op los:

- De club stond er als gevolg van een falend aankoop/salarisbeleid (aangevuld met Coronaperikelen) véél slechter voor dan we konden vermoeden
- Brands is aangetrokken met als hoofddoel saneren en opnieuw bouwen (op basis van ervaring 10 jaar geleden), maar had dit momenteel liever stil gehouden als de resultaten dit hadden kunnen verbloemen
- Andere trainers waren niet bereid in te stappen, want geen geld voor investeringen. Ruud heeft de handschoen opgepakt (na overtuiging Brands), en wordt sowieso gespaard als gevolg van de situatie.

Ik kan anders op geen enkele andere manier bedenken waarom je in zo'n cruciaal CL seizoen in de winter je beste spelers laat gaan en er niet direct wat voor terughaalt.
Laatst gewijzigd door Josef Dettelbacher op 24 jan 2023, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 24 jan 2023, 22:24 Wachten tot de zomer kost meer geld dan nu investeren.
Ik durf met zekerheid te stellen dat dat niet waar is. Maar los daarvan is de crux vooral dat het geld goed en wijs geïnvesteerd moet worden.

Verder eens met je zin "ik wil een selectie die vecht om prijzen". Dat wil volgens mij iedereen. Guess what: PSV heeft de afgelopen 4 jaar een selectie gehad die heeft gevochten om prijzen. Hoeveel zilverwaar hebben we gepakt? Het beleid moet anders, de zweep moet er door. Dat moet dan maar even op een niet zo'n leuke manier gebeuren. Ik zie liever dat PSV nu even het lelijke eendje is, maar straks kan groeien ipv dat we weer elk jaar achter de feiten aanlopen door ons blind te staren op het vechten om prijzen net als het vorig seizoen. Onder de voorwaarde dat het inderdaad ook uiteindelijk leidt tot een vruchtbare periode. Anders wordt het namelijk lijden met hoofdletters IJ. En dat doen we momenteel al genoeg.
Ykhim schreef: 24 jan 2023, 22:29 Niet repareren als dat wel moet, is echter nog veel duurder.
Is dat zo? Je slaat nu theoretisch 8 miljoen stuk op een middelmatige overpriced speler, laten we even Doan van een aantal jaar terug noemen, terwijl je in de zomer wellicht een groot talent kan halen voor dezelfde prijs die nu niet beschikbaar is. Ik vind het niet de ideale oplossing noch besluit, maar mocht dat het geval zijn, valt daar wel iets voor te zeggen. Enfin, na de winterstop gaat Brands hopelijk e.e.a. van de grijze lucht klaren. Ik denk dat dan veel duidelijk wordt over de situatie van PSV waarin iedereen nu zit te gissen.
Laatst gewijzigd door Heruone op 24 jan 2023, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 24 jan 2023, 22:16 Ik vind niet dat je Brands kan verwijten dat PSV de afgelopen 4 wedstrijden zo weinig punten heeft behaald en zo shit speelt. Net zoals dat al het gehele seizoen het geval is. Dat ligt toch echt op het conto van Ruud. Maar zodra, inderdaad na 31 januari, er geen versterkingen zijn, dan is het niet alleen Ruud die de blame treft. Ruud heeft over de afgelopen periode veel meer uit de selectie moeten kunnen halen dan dat hij er daadwerkelijk momenteel uit haalt. Anderzijds is de realiteit dat over een serie van 16 resterende wedstrijden met deze selectie gewoon nog simpelweg heel veel punten verspeeld gaan worden, ongeacht de trainer die voor de groep staat.
Inderdaad, dit is een logisch gevolg van te weinig vooruitgang boeken sinds de zomer.

Maar Brands heeft Ruud overgehaald nadat hij eerst zelf (terecht?) twijfelde. Dus ja, Brands maakt zakelijke afwegingen maar heeft er imo vaak ook weinig kijk op en dat biedt weinig vertrouwen als kapitein die het schip moet koersen. Zeker na Van Bommel (die in mijn ogen als trainer al veel verder was dan Ruud) had Marcel terughoudend kunnen zijn wat betreft de aanstelling van RvN. Hij deed echter het tegenovergestelde. Een mispeer en niet de eerste. Ook als TD zijn selecties onder Brands zelden in balans gebleken.
Dat we in deze situatie verkeren, is dus ook te wijten aan Brands die RvN gewoon te vroeg voor de leeuwen heeft gegooid.
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Het is gewoon al met al een dikke bende. En ik benijd Marcel zeker niet in deze situatie maar hij had wel wat daadkrachtiger kunnen optreden dan hij nu doet. Zeker als je de huidige aanval ziet. Niet investeren nu is genoegen nemen met plek 4/5 en dat lijkt me ook niet heel bevorderlijk voor onze huidige situatie. Marcel moet het puin van zijn protegé John ruimen en daar heeft hij flinke stappen mee gezet. Gakpo is verkocht waardoor de noodzaak om perse te verkopen even weg is. Daarnaast is Madueke verkocht wat hem de mogelijkheid en de financiële ruimte biedt om de selectie te versterken. Als je dan op 24 januari nog niet verder bent dan weer een miskoop van Wolves huren waar ik persoonlijk in elk geval niet van overtuigd ben doe je echt iets mis. Ik zou het een bizarre theorie vinden dat we nu zo weinig mogelijk doen om in de zomer even van leer te trekken. Dat is een topclub onwaardige instelling en ik geloof gewoon niet dat er nu geen kwalitatief goede spelers haalbaar zijn. Overal zie je clubs zakendoen op één club na en dat zijn wij.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

In één opzicht wordt Ruud natuurlijk niets bespaard: dat hij voortdurend als kop van jut fungeert. Deels terecht, want er lijkt geen zichtbaar werkende tactiek, maar idd ook onterecht aangezien 1. de RVC ook een rol van betekenis heeft gespeeld en nog speelt rond de verkopen (en aankopen) en 2. Brands als algemeen directeur zich nu eenmaal dient te verantwoorden voor het gevoerde algemene beleid, ook tussentijds als het zó slecht gaat en ook tegenover de supporters. Wachten tot begin februari zal het wel worden, maar of dat verstandig is? Ik word verdrietig dat er weer een icoon voor de leeuwen wordt geworpen en hiermee wordt beschadigd, en dat terwijl hij het zelf aanvankelijk anders had gewild. Zoals gezegd: het begint verwantschap te vertonen met het begin van Cocu, alleen laat men Ruud nu bungelen, Phillip werd gesteund. Tijd dus voor alle steun, de assistenten zijn in dat opzicht blijkbaar niet afdoende. Overigens knap hoe Ruud zich eerlijk staande weet te houden tijdens de persco achteraf, hulde. Tenslotte: Marcel, laat je dan toch maar eens zien/horen
Laatst gewijzigd door psvgouda op 24 jan 2023, 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands