VAR

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Keeper staat al voor de lijn terwijl de bal nog niet geschoten is, mag niet en is letterlijk het enige waar de grens op dat moment op moet letten.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ze durfden waarschijnlijk Polleke niet nog een keer naar het scherm te roepen. Die wilde de penalty namelijk ook niet geven, dat was duidelijk. Vanwege gebrek aan persoonlijkheid deed ie het toch, maar daarna dacht de VAR het is goed zo. ik vond het overigens alleen een penalty vanwege het geval Til afgelopen week, want El G had al over geschoten. En dan neemt Luuk hem zo verschrikkelijk slecht.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Thijs schreef: 22 jan 2023, 10:06 Mogelijk is dit zeer overtuigend bewijs, maar ik zie niks afwijkends eigenlijk…
Keeper moet minimaal één voet op de doellijn hebben wanneer de bal geraakt wordt door de penalty nemer.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Balinho schreef: 22 jan 2023, 10:09
Thijs schreef: 22 jan 2023, 10:06 Mogelijk is dit zeer overtuigend bewijs, maar ik zie niks afwijkends eigenlijk…
Keeper moet minimaal één voet op de doellijn hebben wanneer de bal geraakt wordt door de penalty nemer.
Maar hoe vaak gebeurt dat nu echt?
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hatseflats schreef: 22 jan 2023, 10:08 Alsof Luuk m er dan wel in had geschopt ;)
Er had nog voor gekozen kunnen worden om m dan door iemand anders te laten nemen.. :neh:
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Thijs schreef: 22 jan 2023, 10:10
Balinho schreef: 22 jan 2023, 10:09

Keeper moet minimaal één voet op de doellijn hebben wanneer de bal geraakt wordt door de penalty nemer.
Maar hoe vaak gebeurt dat nu echt?
Da's een andere vraag natuurlijk. Het viel mij wel op dat er zo snel gereageerd werd door de commentator. Want zelf heb in ook de indruk dat dit meer regel dan uitzondering is zowat (dat een keeper te vroeg van zijn lijn komt bij een pingel).
Laatst gewijzigd door Balinho op 22 jan 2023, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 22 jan 2023, 10:10 Maar hoe vaak gebeurt dat nu echt?
Vaak, aangezien er al best veel gestopte penalty's overgenomen zijn geworden daardoor.
Je ziet het steeds minder fout gaan, maar dit is echt een grote blunder van de VAR. Vanzelfsprekend ook weer bij ons, al kost het deze keer gelukkig geen punten.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Thijs schreef: 22 jan 2023, 10:10
Balinho schreef: 22 jan 2023, 10:09

Keeper moet minimaal één voet op de doellijn hebben wanneer de bal geraakt wordt door de penalty nemer.
Maar hoe vaak gebeurt dat nu echt?
Eigenlijk altijd sinds de invoering van de regel.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1807
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 10:09 Ze durfden waarschijnlijk Polleke niet nog een keer naar het scherm te roepen. Die wilde de penalty namelijk ook niet geven, dat was duidelijk. Vanwege gebrek aan persoonlijkheid deed ie het toch, maar daarna dacht de VAR het is goed zo. ik vond het overigens alleen een penalty vanwege het geval Til afgelopen week, want El G had al over geschoten. En dan neemt Luuk hem zo verschrikkelijk slecht.
Ik snap je redenatie wat betreft het al geschoten hebben van El Ghazi, maar wanneer iemand niet op doel schiet maar bijvoorbeeld een pass geeft en de tegenstander haalt je daarna nog neer omdat diegene veel te laat is, volgt er toch ook vaak een vrije trap (en gele kaart)?
Ook ik twijfelde daardoor of het wel een penalty moest zijn, maar dacht daarna; het zou eigenlijk geen verschil moeten zijn of het nou om een schot op doel of om een pass ergens anders op het veld gaat toch?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 22 jan 2023, 10:18 Ook ik twijfelde daardoor of het wel een penalty moest zijn, maar dacht daarna; het zou eigenlijk geen verschil moeten zijn of het nou om een schot op doel of om een pass ergens anders op het veld gaat toch?
Klopt.
Ook na een schot of pass kan er nog een overtreding gemaakt worden op de speler, in de 16 levert dat dus een penalty op.

Het was vooral lomp en onnodig van Dijks, maar de penalty was terecht. Geen idee trouwens waarom Van Boekel daar zo lang naar moest kijken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Hatseflats schreef: 22 jan 2023, 10:08 Alsof Luuk m er dan wel in had geschopt ;)
Die reactie was het wachten op. Nee nooit. Maar dit gaat over het functioneren van de VAR. Ik snap hier dus geen kloten van dat dit kan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

29.04.2007 schreef: 22 jan 2023, 10:18
ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 10:09 Ze durfden waarschijnlijk Polleke niet nog een keer naar het scherm te roepen. Die wilde de penalty namelijk ook niet geven, dat was duidelijk. Vanwege gebrek aan persoonlijkheid deed ie het toch, maar daarna dacht de VAR het is goed zo. ik vond het overigens alleen een penalty vanwege het geval Til afgelopen week, want El G had al over geschoten. En dan neemt Luuk hem zo verschrikkelijk slecht.
Ik snap je redenatie wat betreft het al geschoten hebben van El Ghazi, maar wanneer iemand niet op doel schiet maar bijvoorbeeld een pass geeft en de tegenstander haalt je daarna nog neer omdat diegene veel te laat is, volgt er toch ook vaak een vrije trap (en gele kaart)?
Ook ik twijfelde daardoor of het wel een penalty moest zijn, maar dacht daarna; het zou eigenlijk geen verschil moeten zijn of het nou om een schot op doel of om een pass ergens anders op het veld gaat toch?
Eens hoor. Blijkbaar zijn dit de regels (waarbij geval Til nog dubieus is omdat de speler van achter tegen hem aan loopt) en dus een terechte strafschop. Maar ik zou het prima vinden als ie niet wordt gegeven (als we hem dan niet volgende week in een identieke situatie tegen krijgen).
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 10:46 Maar ik zou het prima vinden als ie niet wordt gegeven (als we hem dan niet volgende week in een identieke situatie tegen krijgen).
Jij vindt het prima als een speler na een schot of pass hard onderuit wordt geveegd en dat dat geen overtreding is?
Dat vind ik heel vreemd.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ren Höek schreef: 22 jan 2023, 10:48
ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 10:46 Maar ik zou het prima vinden als ie niet wordt gegeven (als we hem dan niet volgende week in een identieke situatie tegen krijgen).
Jij vindt het prima als een speler na een schot of pass hard onderuit wordt geveegd en dat dat geen overtreding is?
Dat vind ik heel vreemd.
Jij vindt heel veel dingen vreemd Ren. Maar ik vind een penalty een zware straf en als er geen kans wordt ontnomen dan vind ik het te zwaar.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 11:42
Ren Höek schreef: 22 jan 2023, 10:48

Jij vindt het prima als een speler na een schot of pass hard onderuit wordt geveegd en dat dat geen overtreding is?
Dat vind ik heel vreemd.
Jij vindt heel veel dingen vreemd Ren. Maar ik vind een penalty een zware straf en als er geen kans wordt ontnomen dan vind ik het te zwaar.
En als Dijks iemand een hoek geeft op de rand van de 16, zonder bal in de buurt?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 11:42 Maar ik vind een penalty een zware straf en als er geen kans wordt ontnomen dan vind ik het te zwaar.
De zwaarte van de straf doet niet terzake.

Vind je het een overtreding als een speler na een schot of pass nog onderuit wordt geveegd?
Zo ja, dan is het een penalty als het in de 16 gebeurt. Simpeler is het niet.

Als je de straf te zwaar vindt dan moet je als tegenstander die oerdomme overtreding maar niet maken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Het arbitrale trio samen met de var heeft als primaire taak het handhaven van de spelregels.
Gisteren hebben ze tijdens de genomen penalty gigantisch verzaakt in de uitvoering van die primaire taak.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Onbegrijpelijk dat de scheids zo lang de tijd nodig had: hoe duidelijk wil je ze, binnen het gegeven kader van spelregels, hebben? Zoals velen hier ook volkomen terecht stellen. Hier had ik geen var en clubbril voor nodig. En ik mag uit ervaring spreken, want voor de clubs waar ik fluit is dat waarschijnlijk net iéts te begrotelijk en moet het met mijzelf en ikke doen en verder twee gemankeerde mannetjes in clubtenue ;)
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ren Höek schreef: 22 jan 2023, 11:47
ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 11:42 Maar ik vind een penalty een zware straf en als er geen kans wordt ontnomen dan vind ik het te zwaar.
De zwaarte van de straf doet niet terzake.

Vind je het een overtreding als een speler na een schot of pass nog onderuit wordt geveegd?
Zo ja, dan is het een penalty als het in de 16 gebeurt. Simpeler is het niet.

Als je de straf te zwaar vindt dan moet je als tegenstander die oerdomme overtreding maar niet maken.
Ik zeg dan ook nergens dat het niet volgens de regels is. En ik begrijp volledig dat het in jouw zwart witte belevingswereld onbegrijpelijk is wat ik vind. We moeten het er maar mee doen.
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoewel de situatie anders is vond ik deze best vergelijkbaar met vorige week. Volgens de regels kan je hem in beide gevallen geven maar de bal is gespeeld, kans/situatie is voorbij en daarna is er pas contact. Het contact veranderd niets. Zeker als het dan om normaal voetbal contact gaat hoeft de bal wmb niet op de stip.
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Indirecte vrije trap had ik gepast gevonden.
Prof_napo
Nationale topspeler
2
Berichten: 2887
Lid geworden op: 23 feb 2022
Clubvoorkeur: v.v. UNA

D.Millpants schreef: 22 jan 2023, 13:52 Indirecte vrije trap had ik gepast gevonden.
Dan moeten de regels aangepast worden, dit past binnen de huidige regels namelijk niet.
D.Millpants
Nationale topspeler
1
Berichten: 1681
Lid geworden op: 29 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Prof_napo schreef: 22 jan 2023, 14:05
D.Millpants schreef: 22 jan 2023, 13:52 Indirecte vrije trap had ik gepast gevonden.
Dan moeten de regels aangepast worden, dit past binnen de huidige regels namelijk niet.
Klopt idd. Maar ik vind dit niet het ontnemen van een scoringskans, maar wel erg genoeg voor een vrije trap.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik dacht dat dat wel kon? Of is dat afgeschaft?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12456
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Misschien zijn deze palen en het net in de Kuip wel een proef. Blijkt het dankzij die palen veel makkelijker te zijn om goede lijnen te trekken in buitenspelsituaties.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 jan 2023, 12:09 Ik zeg dan ook nergens dat het niet volgens de regels is. En ik begrijp volledig dat het in jouw zwart witte belevingswereld onbegrijpelijk is wat ik vind.
Ik zeg nergens dat ik je niet begrijp, ik ben het alleen niet met je eens en ik onderbouw waarom.
Een overtreding na het spelen van de bal is nog steeds een overtreding, anders kan iedere speler straffeloos onderuit geschopt worden nadat hij de bal heeft gespeeld.

Dat heeft verder echt helemaal niets met een zwart-witte belevingswereld te maken, dat is vooral een zwakke opmerking.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

VAR