Analyse: De nieuwe puzzelstukjes van Ruud van Nistelrooij

Hier vind je de analyses van negentiendertien.nl
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 15:05
MaartenV schreef: 12 jan 2023, 14:50 Ik zal het nog 1x uitleggen dan ;)
Als je 2x van ajax wint ipv 2x verliest, dan mag je 4 potten meer verliezen van andere tegenstanders dan ajax om nog gelijk met ajax te eindigen. Snappie ?

Ps.. voor de dummies..je mag ook feyenoord invullen op de plek van ajax.
Voorbeeld:

Ranglijst:
PSV 50pt
Ajax 50pt

PSV wint 2x van Ajax en iedere winst levert 3pt op.

Ranglijst:
PSV 56pt. (+2x3pt)
Ajax 50pt (2x0pt)

"Dan mag je 4 potten meer verliezen van andere tegenstanders dan ajax om nog gelijk met ajax te eindigen."

PSV speelt na 2x tegen ajax gespeeld te hebben tegen RKC, Fortuna, Go Ahead en Utrecht. PSV verliest alle potjes en ajax daarentegen wint 4 potjes.

Ranglijst:
Ajax 62pt (+4x3pt)
PSV 56pt (4x0pt)

Wat gaat er mis?
Wat er mis gaat? Alles! We verliezen verdomme van RKC, Fortuna, GAE en Utrecht.
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 15:05
MaartenV schreef: 12 jan 2023, 14:50 Ik zal het nog 1x uitleggen dan ;)
Als je 2x van ajax wint ipv 2x verliest, dan mag je 4 potten meer verliezen van andere tegenstanders dan ajax om nog gelijk met ajax te eindigen. Snappie ?

Ps.. voor de dummies..je mag ook feyenoord invullen op de plek van ajax.
Voorbeeld:

Ranglijst:
PSV 50pt
Ajax 50pt

PSV wint 2x van Ajax en iedere winst levert 3pt op.

Ranglijst:
PSV 56pt. (+2x3pt)
Ajax 50pt (2x0pt)

"Dan mag je 4 potten meer verliezen van andere tegenstanders dan ajax om nog gelijk met ajax te eindigen."

PSV speelt na 2x tegen ajax gespeeld te hebben tegen RKC, Fortuna, Go Ahead en Utrecht. PSV verliest alle potjes en ajax daarentegen wint 4 potjes.

Ranglijst:
Ajax 62pt (+4x3pt)
PSV 56pt (4x0pt)

Wat gaat er mis?
Ok...omdat dit zo een enorme breinbreker is hier de oplossing van deze nieuwjaarspuzzel, en de reden waarom we zo blij mogen zijn met onze reuzendoder ruud :

PSV en ajax staan gelijk in puntenaantal. 40 punten..mooi getal.

..de toppers staan 2 opeenvolgende weekenden gepland...met de donderdag ertussen de allesbeslissende europa league laatste poulewedstrijd tegen man u. Laat dat maar aan de knvb over.

Wat doet schmidt. O neeeee. Hij verliest alweer 2 toppers.


Ajax 46 punten, PSV blijft op 40.

Gelukkig is schmidt er niet meer maar hebben we ons tactisch meesterbrein ruud... door de half spaces te vullen tijdens de repressie en daarmee alternerend de backs de laten semi-crossen pakt PSV beide wedstrijden. HOPPA.

PSV 46 PUNTEN, AJAX 40 PUNTEN.

Okee schmidt wint verder alles tegen de dwergteams. Ajax verliest er nog 3. PSV 80 punten, ajax 77. PSV kampioennnnnnnnn.

Maar wat doet ruud ? Hij stuurt een maand voor het einde seizoen al heel zijn team op vakantie....niet die dure pootjes riskeren want de transferzomer komt eraan.

De laatste 4 potten verliest PSV...ajax verliest er nog 3.
PSV 74 punten. Maar ajax....? Juist ..bingo 71 punten. PSV KAMPIOEN....en 2x ajax verslagen....heerlijk ! Kijk klaassen zich vastlijmen... om nooit te vergeten. Maar PSV verloor die laatste 4 potten toch ? Ja en ? Boeiuhhhhh

(Jullie begrijpen dat ik in de voorbeelden PSV kampioen moest laten worden...en niet die kutjanussen. Maar das wel lastig in het echie als je beide potten tegen ajax verliest.. dan moeten die het wel errug veel meer laten liggen in de overige wedstrijden dan PSV)
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Laten we er maar mee stoppen, Maarten. Heb niet het idee dat mensen hier wijzer van worden.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 12 jan 2023, 20:45 Laten we er maar mee stoppen, Maarten. Heb niet het idee dat mensen hier wijzer van worden.
Touché.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Trixm[/mention] volgens mij zitten wij vrijwel op één lijn in deze kwestie. De invalshoek ligt alleen bij beide een beetje anders. Ik ga mee in je kwaliteitsverhaal, hoewel ik de selectie van PSV momenteel echt niet zo heel slecht vind. Ik acht hem overigens niet goed genoeg om in een normaal seizoen kampioen te worden. Bij verre van zelfs. Ik denk dat daarvoor te veel onzekerheden aanwezig zijn in de vorm van inconsistente talenten, ontbreken kwaliteit in de breedte, teveel zesjes spelers en een wankelende laatste linie. Ruud wordt het overigens ook niet makkelijk gemaakt. Blessures, verkopen, etc. Maar dat terzijde.

Ik denk namelijk dat er desalniettemin veel meer uit deze selectie te halen is, dan op dit moment gebeurd door RvN. De problemen die PSV heeft op het veld zijn nmi niet gerelateerd aan kwaliteit of aan spelers en hun "tactical reliability" zoals Schmidt dat zei of aan bijv. tactische kennis en inzicht. Laten we ook niet vergeten dat Schmidt vorig seizoen met nagenoeg eenzelfde selectie (misschien zelfs nog wel minder) een tactisch hecht collectief heeft weten te smeden wat zeker in de 2e seizoenshelft erg goed speelde. De problemen zijn wmb echt tactisch gerelateerd aan de trainer. Er is geen beweging zonder bal, het spel is een dimensionaal en voorspelbaar, er zit geen rode draad in en de kwetsbaarheden die PSV heeft (transities en verdedigend) zijn grotendeels ook terug te voeren op de tactische spelprincipes die Van Nistelrooij hanteert. PSV komt bijv. simpelweg niet tot goede scoringskansen omdat het de spelers mist die ze in stelling moeten brengen of omdat het spelers mist die weten hoe, wat, wie en waar ze zichzelf moeten positioneren. PSV komt daarentegen juist niet tot goede scoringskansen omdat de tactische patronen daarvoor ontbreken. Of beter gezegd, ze zijn wel aanwezig, maar ze werken gewoon niet.

Ik denk inderdaad dat PSV wel beter is geworden, maar dat is ook niet per se moeilijk kijkende naar waar men vandaan komt (Arminia, Cambuur en Twente). Tegelijkertijd vind ik het ook lastig om die progressie van PSV op waarde te schatten. PSV is namelijk beter gaan spelen toen Gutierrez er in kwam. Hij dient als lapmiddel om een deel van de tactische problemen te verbloemen, maar daarmee zijn ze nog steeds niet mee opgelost. Ik had toevallig dinsdag met iemand op Twitter nog een discussie over PSV en hij zei iets heel interessants: welke spelers voelen zich comfortabel in het systeem van RvN? Wij kwamen niet verder dan Xavi en Guti, hoewel ik bij Xavi zelf nog mijn bedenkingen heb.

PSV heeft zichzelf ergens ook in een lastig parket gebracht. Sentiment speelt vaak een grote rol in het voetbal. En als het gaat om de beoordeling van een clubicoon kan dat een gevoelige rol spelen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Twee rake draadjes:



Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Er is op getraind, maar het past alleen als je Mauro opstelt als linksback. Anders kan je het hele systeem de prullenbak in flikkeren en is de enige speler die de balans kan bewaken Guti. Het slaat helemaal nergens op, maar het is wel waar.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

Laten we nog maar even afwachten of Mauro de vorm van vorig seizoen nog heeft.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV



[mention]Heruone[/mention]. Hopelijk kijkt Ruud elke wedstrijd van Arsenal.
(bij klikken op de tweet nog meer combinaties)
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Hopelijk geven we Ruud dan ook gewoon de tijd die (zelfs) Arteta nodig had.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Johnnie Walker schreef: 17 jan 2023, 18:02 Hopelijk geven we Ruud dan ook gewoon de tijd die (zelfs) Arteta nodig had.
Ik weet niet of dat gaat lukken. Arsenal is een beetje het AZ van Engeland. PSV is zeg maar meer City niveau, waar wel verwacht wordt dat je ieder jaar kampioen wordt. Kortom, de druk zal een stuk hoger liggen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Andere situatie, [mention]Johnnie Walker[/mention]. Zoals Heruone goed uitlegde:
Heruone schreef: 17 jan 2023, 15:27 Het punt is vooral dat Arsenal in die slechte reeks wel veelbelovende dingen liet zien. Interessante mechanismes, patronen, ontwikkeling. En jonge spelers die opkwamen die duidelijk nog te wispelturig waren, maar die Arteta wel beter wist te maken. Dat zijn zaken die momenteel toch ontbreken bij ons. Daar zit bijv. ook een groot verschil met Schmidt in het 1e seizoen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

We zullen het zien de komende weken. Hopelijk laat Ruud inderdaad schimmen zien van wat hem de geschikte man zou moeten maken voor PSV. Hoewel dat voor mij inmiddels slechts ijdele hoop is.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Schmidt bakte er maar weinig van bij PSV, tuurlijk je zag 'een' spelbeeld met een potentie maar de risico's van dat systeem waren van meet af aan duidelijk, hij kreeg enorm veel vertrouwen om het te laten werken maar uiteindelijk hebben we het maar in een handvol wedstrijden écht zien lukken, de prestaties waren de rest van de tijd grotendeels ondermaats en af en toe zelfs lachwekkend slecht, zó slecht dat we onze ogen amper konden geloven. Lag dat aan Schmidt of aan de selectie - een selectie waar hij flinke hand in heeft gehad en waarvoor JdJ ons in de schulden heeft gestoken? Nou, kijk naar Benfica: daar lukt het wel 'dus blijkbaar lag het niet aan Schmidt'.

Ik geloof niet in die laatste conclusie, het ligt m.i. helemaal niet per sé aan de één of aan de ander maar aan het geheel wat wel of niet klikt. Op dezelfde manier geloof ik ook niet dat tegenvallende prestaties van PSV nu aan Ruud óf de selectie te wijten zijn, het is het geheel wat niet geweldig draait.

Na deze window staat er weer een nieuw geheel, het is niet te voorspellen wat dat gaat doen maar je zult zien dat Ruud als op magische wijze opeens een veel betere coach lijkt zodra er prestaties komen. Terwijl het dan waarschijnlijk vooral de hand van Marcel is die het verschil gemaakt heeft.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 03 feb 2023, 17:47 maar uiteindelijk hebben we het maar in een handvol wedstrijden écht zien lukken, de prestaties waren de rest van de tijd grotendeels ondermaats en af en toe zelfs lachwekkend slecht, zó slecht dat we onze ogen amper konden geloven.
Jij hebt het gehele vorige seizoen gemist? :wonder:
PSV werd afgetekend 2e, met maar 1 punt achter Ajax en 10 punten voor op Feyenoord. En Schmidt verloor geen wedstrijd van teams buiten de top 6 (of top 5?).

Ruud presteert veel beter in de topwedstrijden, maar het spel en de resultaten zijn echt duidelijk minder dan onder Schmidt.
PSV heeft nu al meer wedstrijden verloren in de Eredivisie dan het gehele vorige seizoen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Analyse: De nieuwe puzzelstukjes van Ruud van Nistelrooij