WK Qatar 2022

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

VeresRivne schreef: 21 dec 2022, 12:40 Ooit las ik op Feyenoordfora wel eens de naam Giovanca van Kontworst, een creativiteit die ik zelden zag.
Dat was Prem.
Hij was ook verantwoordelijk voor Martin van Geil (achter zijn eikelhouten buro) en Sex Rimmers.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Vond Messi een prima figuur in het begin. Introvert mannetje die toevallig zeer goed kon voetballen.

Het begon mis te gaan bij die tattoo’s. Waarom hij zo nodig opeens met de meute moest meedoen was onduidelijk. Hij ging zich ook bemoeien met het beleid van Barcelona. Bijvoorbeeld welke trainer moest worden aangesteld. Werd een mislukking. Of hij niet al geld genoeg had ging hij zijn kop ook nog eens verbinden aan een fout regime.

En dan dit WK waarin het Argentinie niet bepaald heeft tegen gezeten en je als ploeg constant de tegenstander de maat aan het nemen bent zonder echte aanleiding.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 20 dec 2022, 21:44Wat heeft Mbappé gedaan richting die aansteller? (misschien heb ik wat gemist hoor)
Mbappé heeft vooraf redelijk hooghartig lopen doen over het Europese voetbal versus het Zuid-Amerikaanse voetbal (iets als dat Zuid-Amerikaanse spelers niet voorbereid zijn op de intensiteit van topwedstrijden op het grote toneel, of iets in die richting). Daar was Martínez totaal niet van gediend. Niet vooraf en niet achteraf. Tijdens de wedstrijd maakte Mbappé na zijn goals ook wat uitdagende gebaartjes naar Argentijnse spelers, waaronder Messi, en hij kreeg die gebaartjes vervolgens na de 3-2 (als ik me niet vergis) al terug van Messi. Nou is Martínez sowieso volstrekt krankjorum en een heetgebakerd mannetje, maar het is niet zo dat Mbappé helemaal vrijuit gaat. Bovendien hebben die Argentijnen in het kader van motivatie dit WK alles aangegrepen wat aan te grijpen viel. Dat zagen we al tegen Oranje, en uiteindelijk dus ook tegen Frankrijk. Kun je van vinden wat je wil, maar ik kan die strategie wel volgen, zeker gekeken naar de immense druk waar ze onder stonden.

Of het allemaal genoeg rechtvaardiging biedt voor wat Martínez nu doet, dat mag eenieder zelf bepalen. Ik vind het als Nederlander ook buitenproportioneel, maar in Argentinië zien ze het eerder als een vorm van temperament, en dus helemaal prima.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ykhim schreef: 21 dec 2022, 14:57Mbappé heeft vooraf redelijk hooghartig lopen doen over het Europese voetbal versus het Zuid-Amerikaanse voetbal (iets als dat Zuid-Amerikaanse spelers niet voorbereid zijn op de intensiteit van topwedstrijden op het grote toneel, of iets in die richting).
[..]
Tijdens de wedstrijd maakte Mbappé na zijn goals ook wat uitdagende gebaartjes naar Argentijnse spelers, waaronder Messi, en hij kreeg die gebaartjes vervolgens na de 3-2 (als ik me niet vergis) al terug van Messi.
OK, dat verandert het verhaal-Martinez m.i. wel enigszins... althans, dat deel van het verhaal :grin:

Als ik dan ook weer denk aan Messi's actie richting van Gaal blijft eigenlijk vooral de indruk hangen dat we te maken hebben met jongens die lijden aan een uitzonderlijk kwetsbaar ego, zeker gezien het feit dat het zeer succesvolle figuren zijn die wekelijks door tienduizenden fans bejubeld worden. Die indruk had ik bij Maradona trouwens ook altijd al... een gigantisch opgeblazen, kwetsbaar ego.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik weet niet of het te maken heeft met een kwetsbaar ego. Ik zie het eerder als een combinatie van jarenlang opgebouwde stress in samenspel met de immense druk die er op de schouders van de selectie lag. De kwaliteiten van Messi worden al heel lang gewoon erkend, maar zeker na de verloren finale van 2014 is het ontbreken van een wereldtitel hem wel blijven achtervolgen, ook omdat Maradona die wereldtitel wél heeft gewonnen. Tel daarbij op dat Argentinië een tijdlang de ene na de andere finale heeft verloren, waarbij Messi met regelmaat hoofdverantwoordelijk werd gehouden. En toegegeven: toen hij een keer een penalty in een baan van de aarde trapte, was dat misschien ook wel terecht. Die jarenlang opgebouwde stress en irritatie waren uiteindelijk de voornaamste redenen voor hem om te stoppen bij Argentinië, wat hij ook een halfjaar gedaan heeft. Daarna is het op de rit gekomen omdat Scaloni is gaan bouwen aan een team dat in beginsel níet om Messi draaide, Messi was er immers niet bij. Toen dat begon te draaien is Messi er alsnog bij gekomen, vooral omdat hij toch nog een keer die wereldtitel wilde pakken. Dat werd het grote doel van die hele selectie (wat ook goed te zien viel aan hoe gewonnen finales gevierd werden, met Messi in het centrum van de aandacht). Het winnen van de Copa América was een enorme opluchting, maar ook een bevestiging dat ze met deze groep écht wereldkampioen konden worden. Dat ging gepaard met een fantastische zegereeks, maar ook met torenhoge verwachtingen en stress. Wat we op dit WK gezien hebben is daarom volgens mij eerder een manier om daar goed mee om te gaan: richt je stress en irritatie op externe bronnen en haal daar motivatie en energie uit. Dat vinden we in Nederland niet zo fraai, mede omdat we er zelf slachtoffer van werden, maar het heeft ze blijkbaar toch wel geholpen.

Ik acht het ook best aannemelijk dat Argentinië de komende jaren een wat meer anonieme rol gaat krijgen op het voetbaltoneel. Het grote doel is behaald, de vedettes gaan richting het einde van hun carrière toe en wat overblijft is een vrij matige selectie. Al hebben ze met Álvarez en Fernández natuurlijk wel weer twee spelers die wereldtop kunnen gaan worden, maar de successen van de afgelopen periode zijn toch vooral te danken aan een fantastische Messi. En hoewel hij nog eventjes door wil gaan, denk ik niet dat dat nog langer gaat duren dan 2, hooguit 3 jaar. Moet je als Argentinië ook niet willen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ykhim schreef: 21 dec 2022, 15:40 Ik weet niet of het te maken heeft met een kwetsbaar ego. Ik zie het eerder als een combinatie van jarenlang opgebouwde stress in samenspel met de immense druk die er op de schouders van de selectie lag. De kwaliteiten van Messi worden al heel lang gewoon erkend, maar zeker na de verloren finale van 2014 is het ontbreken van een wereldtitel hem wel blijven achtervolgen, ook omdat Maradona die wereldtitel wél heeft gewonnen. Tel daarbij op dat Argentinië een tijdlang de ene na de andere finale heeft verloren, waarbij Messi met regelmaat hoofdverantwoordelijk werd gehouden.
Je kunt analyseren wat je wilt Ykhim, maar het is gewoon verongelijkt kutvolk. Niet alleen tijdens dit WK, Martinez en Tagliafico bewezen dit bij Ajax al. En bij die andere lui hoef je maar iets te zeggen wat ze kritisch benadert, en ze beginnen meteen te schuimbekken. Andersom wordt de ene na de andere beledigd ná de wedstrijd. De grote Messi die zo nodig naar van Gaal moet lopen, Martinez die Mbappé niet één maar meerdere keren te kijk moet zetten. Een onsportievere groep voetballers bij elkaar heb ik eigenlijk nog niet meegemaakt sinds ik voetbal kijk.

Ze hebben die beker verdiend gewonnen, maar wat mij betreft hadden ze em gewoon onverdiend verloren.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Die is niet goed hoor.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... jfelt.html
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher schreef: 23 dec 2022, 11:52

Je kunt analyseren wat je wilt Ykhim, maar het is gewoon verongelijkt kutvolk.
Drommel dus maar weer een basisplek?
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ziege maar ook zagge schreef: 21 dec 2022, 15:24
Ykhim schreef: 21 dec 2022, 14:57Mbappé heeft vooraf redelijk hooghartig lopen doen over het Europese voetbal versus het Zuid-Amerikaanse voetbal (iets als dat Zuid-Amerikaanse spelers niet voorbereid zijn op de intensiteit van topwedstrijden op het grote toneel, of iets in die richting).
[..]
Tijdens de wedstrijd maakte Mbappé na zijn goals ook wat uitdagende gebaartjes naar Argentijnse spelers, waaronder Messi, en hij kreeg die gebaartjes vervolgens na de 3-2 (als ik me niet vergis) al terug van Messi.
OK, dat verandert het verhaal-Martinez m.i. wel enigszins... althans, dat deel van het verhaal :grin:

Als ik dan ook weer denk aan Messi's actie richting van Gaal blijft eigenlijk vooral de indruk hangen dat we te maken hebben met jongens die lijden aan een uitzonderlijk kwetsbaar ego, zeker gezien het feit dat het zeer succesvolle figuren zijn die wekelijks door tienduizenden fans bejubeld worden. Die indruk had ik bij Maradona trouwens ook altijd al... een gigantisch opgeblazen, kwetsbaar ego.
We schrijven 2018. Frankrijk heeft Argentinië verslagen en wint kort daarna het WK.
Spelers gaan los en zingen over...... Messi.

Wie kaatst......

Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 23 dec 2022, 12:27 Die is niet goed hoor.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... jfelt.html
Als dit op waarheid berust dan is dat heel erg merkwaardig. Je weet van tevoren hoe zoiets gaat vallen daar en je creëert er alleen maar extra spanningen mee. Lekker in Argentinië laten die beker.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

https://www.vi.nl/nieuws/marciniak-laat ... nsen-niet-

Scheidsrechter slaat ook even terug naar die Fransozen. 8)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mr. Spock schreef: 23 dec 2022, 13:02
ziege maar ook zagge schreef: 21 dec 2022, 15:24

OK, dat verandert het verhaal-Martinez m.i. wel enigszins... althans, dat deel van het verhaal :grin:

Als ik dan ook weer denk aan Messi's actie richting van Gaal blijft eigenlijk vooral de indruk hangen dat we te maken hebben met jongens die lijden aan een uitzonderlijk kwetsbaar ego, zeker gezien het feit dat het zeer succesvolle figuren zijn die wekelijks door tienduizenden fans bejubeld worden. Die indruk had ik bij Maradona trouwens ook altijd al... een gigantisch opgeblazen, kwetsbaar ego.
We schrijven 2018. Frankrijk heeft Argentinië verslagen en wint kort daarna het WK.
Spelers gaan los en zingen over...... Messi.

Wie kaatst......

Goeie (Y)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 23 dec 2022, 12:59
Josef Dettelbacher schreef: 23 dec 2022, 11:52

Je kunt analyseren wat je wilt Ykhim, maar het is gewoon verongelijkt kutvolk.
Drommel dus maar weer een basisplek?
Ik heb het over die groep spelers, niet álle Argentijnen ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Staartje voor Messi en z'n droeve vriendjes

https://www.nu.nl/voetbal/6246972/fifa- ... tinie.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

WK Qatar 2022