ShovingNE2 schreef: ↑20 dec 2022, 10:18
Wat mij betreft is dat risico-aanvaarding. Je weet het. Als je dan zoiets doms doet dan ga je wat mij betreft voor gaas.
Niet mee eens. Persoonlijk zou ik ook echt niet weten hoeveel boetes PSV dit jaar heeft ontvangen van de UEFA en de hoogte ervan. Ik vind het onzin dat iemand zwaarder gestraft zou worden, omdat diegene het op een later moment doet dan iemand die een paar maanden daarvoor hetzelfde heeft gedaan.
Een straf moet eerlijk zijn en in verhouding staan tot andere straffen. Bij het voetbal horen ze niet buitenproportioneel te zijn en hoort er net zo goed rekening te worden gehouden met alle omstandigheden als bij een andere strafzaak. Daar zal een rechter vragen naar b.v. de persoonlijke situatie van iemand en daar de hoogte van bijvoorbeeld een boete/schadevergoeding enz. op afstemmen in combinatie met eventueel andere straffen. Net als dat het een verschil maakt of iemand iets voor de eerste keer of voor de vierde keer doet. En terecht.
Dat jij er helemaal klaar mee bent, is te begrijpen en natuurlijk prima, je bent zeker niet de enige. Maar omdat het jou raakt (je bent immers voetbalsupporter en wil van het spelletje genieten, het liefst in het stadion), vind je dat er harder gestraft moet worden. Jij hebt er namelijk persoonlijk last van als er straks geen supporters meer bij het voetbal mogen zijn (net als ik overigens). Maar als jij geen zak om voetbal zou geven, zou het je waarschijnlijk een stuk minder boeien (net als ik overigens). Maar het zou geen reden mogen zijn om die mensen zwaarder te straffen dan bij vergelijkbare overtredingen op andere plaatsen/bij andere gebeurtenissen. En ik kan me geen situaties bedenken waarbij iemand na een keer in de fout te zijn gegaan met iets vergelijkbaars als dit, volledig kapot gemaakt zou worden qua straf.