Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor de sfeermakers van het stadion. Wat vond jij van de sfeer de afgelopen wedstrijden, en praat met mede supporters over sfeerverbetering.
Plaats reactie
Standbeeld
Legende
1
Clubvoorkeur: PE ES VE
Favoriete speler: Joël Drommel
Gegeven waarderingen: 1302
Gekregen waarderingen: 2115

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

trouwepsvfan schreef: 07 nov 2022, 17:46 Natuurlijk stuur ik dit niet door naar de media, wat een rare suggestie van jou.

Mijn punt is: Halsema grijpt alles aan om maatregelen te kunnen nemen. Zij heeft de orde in Amsterdam te handhaven. Maar het openbare orde recht is tegenwoordig zo opgerekt dat Halsema kan zeggen: gelet op eerdere uitlatingen van supporters verwacht ik wanordelijkheden tijdens de wedstrijd. En daar kan ze consequenties aan verbinden.

En het is voor het imago van PSV gewoon heel erg slecht dat prominente supporters groepen op Instagram filmpjes zetten met dit soort liedjes.
Bedoelde het om te duiden hoe fanatiek je er tegenin gaat. Maar je hebt je punt gemaakt. Duidelijk.
ShovingNE2
Site Admin
5
Seizoenkaart: Vak PR
Gegeven waarderingen: 396
Gekregen waarderingen: 743

Als we het tuig wat rellen normaal vindt niet heel snel gaan aanpakken met stadionverboden, meldplicht en dikke rekeningen om ze helemaal kapot te maken dan gaat dit realiteit worden.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1570392 ... er-publiek
ruuddevil
Vedette
5
Clubvoorkeur: PSV
Gegeven waarderingen: 2074
Gekregen waarderingen: 2980

Awards:

Alsof agenten ooit ‘in de wijk’ lopen. Gaat nooit gebeuren dit.
ShovingNE2
Site Admin
5

Als je ziet hoeveel mankracht het vergt: dit gaat op termijn gewoon gebeuren. Ik hoorde een jaar geleden ook dat awaydays altijd zullen blijven, nou: die worden ook doorlopend afgeschaft de laatste maanden.

Als we het reltuig niet aanpakken en blijven vergoeilijken gaat de sport gewoon kapot. En dat duurt geen 10 jaar. We moeten eerst een jaar heel hard optreden. Zoals die sukkel met het vuurwerk uit bij Arsenal. Gewoon de boete van de UEFA doorspelen en als hij het niet kan betalen maak je hem financieel helemaal kapot. Verder bij iedere wedstrijd mag hij zich melden, doet hij het niet: 30 dagen de bak in. Helemaal slopen die idioot. En dan een posterboy van maken. En dat doe je gewoon net zolang totdat idioten denken: 'goh, dat rellen en vuurwerk afsteken, is dat de rest van mijn leven waard?'

Totaal slopen. Doe je het niet dan gaat voetbalkapot. Awaydays sneuvelen als eerste en dat gebeurt nu al. En hoewel het de grote groep straffen is voor een kleine minderheid snap ik de veiligheidsdriehoek wel. Daarnaast: heel veel rond die kleine minderheid lullen het ook allemaal recht en vinden het erbij horen. Dus wie weet gaat er nu een soort zelfreinigend vermogen starten als awaydays niet meer bestaan.
Deze gebruikers waarderen ShovingNE2 voor dit bericht:
De Realist
ruuddevil
Vedette
5

Awards:

Kick jij maar lekker op het idee dat mensen kapot worden gemaakt. Het gaat nooit gebeuren, voetbal zonder publiek.
Grasmat
Lid van verdienste
5
Favoriete speler: Richard Ledezma
Gegeven waarderingen: 4308
Gekregen waarderingen: 5856

Awards:

Betaalmuur. Gaat om uitsupporters neem ik aan? Voetbal zonder thuissupporters gaat natuurlijk nooit gebeuren.
ShovingNE2
Site Admin
5

ruuddevil schreef: 20 dec 2022, 07:31 Kick jij maar lekker op het idee dat mensen kapot worden gemaakt. Het gaat nooit gebeuren, voetbal zonder publiek.
Ik hoop dat ze de mensen die onze sport kapot maken met rellen inderdaad helemaal slopen ja. Wordt goddomme tijd. Maar let op: er gaan stakingen komen van politie dat wedstrijden niet doorgaan of zonder publiek.

Awaydays zouden toch ook niet verdwijnen? Het aantal wedstrijden zonder uitpubliek de tweede seizoenshelft loopt gestaag op in de Ere- en eerste divisie.
De Realist
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak V
Gegeven waarderingen: 2304
Gekregen waarderingen: 488

Grasmat schreef: 20 dec 2022, 07:34 Betaalmuur. Gaat om uitsupporters neem ik aan? Voetbal zonder thuissupporters gaat natuurlijk nooit gebeuren.
Nee misschien kunnen ze ook wat "supporters" vinden zoals in Qatar. Elke wedstrijd en ander shirtje aan, toch publiek op de banken.

Gewoon oe eigen gedragen ja
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
29.04.2007
International
2
Seizoenkaart: Vak Y
Gegeven waarderingen: 479
Gekregen waarderingen: 378

Awards:

Prima als supporters die zich misdragen gestraft worden (het liefst individueel), maar wel gewoon in verhouding tot andere straffen in Nederland. Iemand 'helemaal kapot maken', omdat iemand een keer wat heeft uitgehaald bij een voetbalwedstrijd, valt daar niet onder wat mij betreft.
Deze gebruikers waarderen 29.04.2007 voor dit bericht:
ruuddevil
ShovingNE2
Site Admin
5

29.04.2007 schreef: 20 dec 2022, 09:18 Prima als supporters die zich misdragen gestraft worden (het liefst individueel), maar wel gewoon in verhouding tot andere straffen in Nederland. Iemand 'helemaal kapot maken', omdat iemand een keer wat heeft uitgehaald bij een voetbalwedstrijd, valt daar niet onder wat mij betreft.
Mogen we de boetes die PSV krijgt van de UEFA wel netjes verdelen onder de daders? En de schade tot het laatste dubbeltje verhalen?
29.04.2007
International
2

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 dec 2022, 09:31
29.04.2007 schreef: 20 dec 2022, 09:18 Prima als supporters die zich misdragen gestraft worden (het liefst individueel), maar wel gewoon in verhouding tot andere straffen in Nederland. Iemand 'helemaal kapot maken', omdat iemand een keer wat heeft uitgehaald bij een voetbalwedstrijd, valt daar niet onder wat mij betreft.
Mogen we de boetes die PSV krijgt van de UEFA wel netjes verdelen onder de daders? En de schade tot het laatste dubbeltje verhalen?
Wanneer er dingen gesloopt worden en/of boetes worden opgelegd, vind ik het niet raar wanneer dit (gedeeltelijk) op de daders verhaald wordt, nee. Maar ook dan vind ik dat er net zoals bij andere gevallen in de rechtspraak rekening gehouden dient te worden met alle omstandigheden enz.

Stel PSV ontvangt meerdere keren een boete van de UEFA. Volgens mij hanteert de UEFA een systeem waarbij de boetes automatisch steeds hoger worden (wel afhankelijk van de situatie). Als een bepaalde supporter de eerste keren niks te maken heeft gehad met de straffen van de UEFA, maar er bv de 6e keer wel (voor het eerst) bij betrokken is, vind ik het niet per se eerlijk dat diegene een hogere boete moet betalen dan de supporters die betrokken waren bij het eerste vergrijp.
ShovingNE2
Site Admin
5

Wat mij betreft is dat risico-aanvaarding. Je weet het. Als je dan zoiets doms doet dan ga je wat mij betreft voor gaas.

Ben totaal klaar met die pseudo-criminelen die langzaam het voetbal kapot maken. Niet alleen bij PSV, maar overal. Awayday's gaan sowieso al geschrapt worden door dat kutvolk.
29.04.2007
International
2

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 dec 2022, 10:18 Wat mij betreft is dat risico-aanvaarding. Je weet het. Als je dan zoiets doms doet dan ga je wat mij betreft voor gaas.
Niet mee eens. Persoonlijk zou ik ook echt niet weten hoeveel boetes PSV dit jaar heeft ontvangen van de UEFA en de hoogte ervan. Ik vind het onzin dat iemand zwaarder gestraft zou worden, omdat diegene het op een later moment doet dan iemand die een paar maanden daarvoor hetzelfde heeft gedaan.

Een straf moet eerlijk zijn en in verhouding staan tot andere straffen. Bij het voetbal horen ze niet buitenproportioneel te zijn en hoort er net zo goed rekening te worden gehouden met alle omstandigheden als bij een andere strafzaak. Daar zal een rechter vragen naar b.v. de persoonlijke situatie van iemand en daar de hoogte van bijvoorbeeld een boete/schadevergoeding enz. op afstemmen in combinatie met eventueel andere straffen. Net als dat het een verschil maakt of iemand iets voor de eerste keer of voor de vierde keer doet. En terecht.

Dat jij er helemaal klaar mee bent, is te begrijpen en natuurlijk prima, je bent zeker niet de enige. Maar omdat het jou raakt (je bent immers voetbalsupporter en wil van het spelletje genieten, het liefst in het stadion), vind je dat er harder gestraft moet worden. Jij hebt er namelijk persoonlijk last van als er straks geen supporters meer bij het voetbal mogen zijn (net als ik overigens). Maar als jij geen zak om voetbal zou geven, zou het je waarschijnlijk een stuk minder boeien (net als ik overigens). Maar het zou geen reden mogen zijn om die mensen zwaarder te straffen dan bij vergelijkbare overtredingen op andere plaatsen/bij andere gebeurtenissen. En ik kan me geen situaties bedenken waarbij iemand na een keer in de fout te zijn gegaan met iets vergelijkbaars als dit, volledig kapot gemaakt zou worden qua straf.
deninho32
Site Admin
5
Clubvoorkeur:
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 915
Gekregen waarderingen: 1600

Awards:

ShovingNE2 schreef: 20 dec 2022, 08:29
ruuddevil schreef: 20 dec 2022, 07:31 Kick jij maar lekker op het idee dat mensen kapot worden gemaakt. Het gaat nooit gebeuren, voetbal zonder publiek.
Ik hoop dat ze de mensen die onze sport kapot maken met rellen inderdaad helemaal slopen ja. Wordt goddomme tijd. Maar let op: er gaan stakingen komen van politie dat wedstrijden niet doorgaan of zonder publiek.

Awaydays zouden toch ook niet verdwijnen? Het aantal wedstrijden zonder uitpubliek de tweede seizoenshelft loopt gestaag op in de Ere- en eerste divisie.
Is ook een aflopende zaak. Het is ook redelijk debiel dat er ieder weekend massa's politie op de been is om wat verstandelijk beperkte mensen in het gareel te houden. Gooi die vakken maar open voor thuispubliek en dan ben je van het gedoe af.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente.
29.04.2007
International
2

Awards:

deninho32 schreef: 20 dec 2022, 11:46
ShovingNE2 schreef: 20 dec 2022, 08:29

Is ook een aflopende zaak. Het is ook redelijk debiel dat er ieder weekend massa's politie op de been is om wat verstandelijk beperkte mensen in het gareel te houden. Gooi die vakken maar open voor thuispubliek en dan ben je van het gedoe af.
Met die opvatting zou je dan dus ook uitgaansgebieden, demonstraties, festivals, andere (feest)dagen waarbij veel mensen samenkomen willen afschaffen/verbieden? Ook daarbij is vaak veel politie op de been en ook daarbij is het regelmatig nodig omdat het uit de hand loopt/kan lopen. Daarbij, als het stadion alleen open is voor thuissupporters, wie garandeert dan dat die uitsupporters niet alsnog naar de stad afreizen? Zal je alsnog politie beschikbaar moeten hebben.
Deze gebruikers waarderen 29.04.2007 voor dit bericht:
milansandro
ShovingNE2
Site Admin
5

29.04.2007 schreef: 20 dec 2022, 12:07 Met die opvatting zou je dan dus ook uitgaansgebieden, demonstraties, festivals, andere (feest)dagen waarbij veel mensen samenkomen willen afschaffen/verbieden? Ook daarbij is vaak veel politie op de been en ook daarbij is het regelmatig nodig omdat het uit de hand loopt/kan lopen. Daarbij, als het stadion alleen open is voor thuissupporters, wie garandeert dan dat die uitsupporters niet alsnog naar de stad afreizen? Zal je alsnog politie beschikbaar moeten hebben.
Niet in dermate grote mate als voetbalwedstrijden. En zwichten voor dreigementen als 'we komen toch wel' die je her en der leest mag je nooit doen.

Vandaar dat ik vind dat we echt heel veel zwaarder moeten gaan straffen. Met meldplicht alles erop en eraan. Niet op komen draven: maandje vast zitten. Blijven we met het halfzachte beleid bezig gaat de sport definitief kapot.
ruuddevil
Vedette
5

Awards:

Van mij mogen ze uitpubliek sowieso afschaffen. Inzet staat niet in verhouding, alles wordt makkelijker met alleen thuis supporters.
Deze gebruikers waarderen ruuddevil voor dit bericht (totaal 2):
ShovingNE2deninho32
PCGC
Vedette
5
Gegeven waarderingen: 523
Gekregen waarderingen: 1345

Dan snap je er vrij weinig van…

Gewoon Pietje straffen als Pietje iets verkeerd doet, via Pietje zijn portemonnee of via Pietje zijn vrijheid. Pietje neemt dat risico, zelf op de blaren zitten dan ook.
Maar nu niet dan ook meteen Jantje, Henkie, Klaasje en Mo’tje (leve culturele samenleving) die niks met Pietje en zijn strapatsen van doen hebben straffen door hun hobby te gaan verbieden
Deze gebruikers waarderen PCGC voor dit bericht (totaal 4):
29.04.2007ShovingNE2GrasmatVoijke
#FreeGeneratie4
29.04.2007
International
2

Awards:

PCGC schreef: 20 dec 2022, 13:15 Dan snap je er vrij weinig van…

Gewoon Pietje straffen als Pietje iets verkeerd doet, via Pietje zijn portemonnee of via Pietje zijn vrijheid. Pietje neemt dat risico, zelf op de blaren zitten dan ook.
Maar nu niet dan ook meteen Jantje, Henkie, Klaasje en Mo’tje (leve culturele samenleving) die niks met Pietje en zijn strapatsen van doen hebben straffen door hun hobby te gaan verbieden
I see what you did there... ;)
RPSV94
Jeugdspeler
Seizoenkaart: Vak TT
Gegeven waarderingen: 2
Gekregen waarderingen: 21

Je eigen zaakjes niet op orde hebben, dus andere groepen gaan straffen. Misschien moet de vakbond eerst eens even gaan bekijken waarom er ineens zo weinig politie inzet is.
PCGC schreef: 20 dec 2022, 13:15 Dan snap je er vrij weinig van…

Dat is de makkelijkste weg, dus gaan we dat ook maar doen.

Gaan we dan ook alle Marokkanen een straatverbod geven tijdens wedstrijden van het Marrokkaanse elftal? Of alle kroegen in de binnenstad sluiten als er bij 1 kroeg wel eens iets de hand loopt?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen