Phillip Cocu

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De wedstrijden onder Cocu waren echt niet altijd sprankelend, al vond ik het niveau van (en dan met name na de winterstop) van het seizoen 2015/2016 heel erg hoog. Als je na 7 jaar zonder titel in 5 seizoenen 3 keer kampioen wordt waarbij in sommige gevallen het maar de vraag is of PSV het beste materiaal had en met een puntenaantal van respectievelijk 88, 84 en 83 waarbij de laatste 3 gelijkspelen waren nadat PSV al kampioen was dan vind ik niet dat je als trainer maar steeds degelijk een 6 of een 7 was. Cocu had geloof ik ook een statistiek dat zijn wissels in scoreverloop het meeste impact had van alle Eredivisieclubs. Dat je niet altijd heel aanvallend speelt, betekent niet dat je dan per definitie geen goede trainer/coach bent. En als je dan als argument gaat aanhalen wat 'analisten' wel of niet vonden dan vind ik dat een heel zwak argument en het vooral napraten in plaats van zelf erover na te denken. Maar goed, nieuw forum nieuwe naam... (en deze ga ik niet uitleggen)
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Magnus schreef: 15 nov 2020, 10:28
ShovingNE2 schreef: 15 nov 2020, 10:22 Laat ik de vraag dan anders stellen: Wat deed Cocu zelf niet goed wat hem een slechte trainer maakt?
Ja, dat is het probleem. Ik geef al aan dat hij elke week een 6 of een 7 haalt, maar nooit buiten zichzelf uitstijgt. Het is dus niet dat hij een veelvoud aan fouten maakt, of zo. Vandaar dat ik ook benoem dat zijn prestaties bij PSV goed waren.

Een goede trainer heeft echter de mogelijkheid af en toe 8en en 9s te scoren, en dat doet Cocu niet omdat hij tactisch niet sterk genoeg is, en niet dat stukje genialiteit (flair zouden we bij een voetballer zeggen) bezit om een wedstrijd te doen kantelen, of de spelers boven zichzelf uit kan laten steken. Een goede leerling op school is ook niet degene die voor elke toets een 6 haalt.

En dan hebben we het uiteraard over alleen zijn PSV-periode. Bij Fenerbahce en Derby kun je ook wijzen op de sportieve prestaties als daadwerkelijk slechte prestaties (de onvoldoendes).
Cocu heeft bijna het hele seizoen 2017/2018 spelers boven zichzelf uit laten stijgen, dat was absoluut geen jaar waarin hij maar 6jes of 7s scoorde.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Massimo schreef: 15 nov 2020, 10:53 De wedstrijden onder Cocu waren echt niet altijd sprankelend, al vond ik het niveau van (en dan met name na de winterstop) van het seizoen 2015/2016 heel erg hoog. Als je na 7 jaar zonder titel in 5 seizoenen 3 keer kampioen wordt waarbij in sommige gevallen het maar de vraag is of PSV het beste materiaal had en met een puntenaantal van respectievelijk 88, 84 en 83 waarbij de laatste 3 gelijkspelen waren nadat PSV al kampioen was dan vind ik niet dat je als trainer maar steeds degelijk een 6 of een 7 was. Cocu had geloof ik ook een statistiek dat zijn wissels in scoreverloop het meeste impact had van alle Eredivisieclubs. Dat je niet altijd heel aanvallend speelt, betekent niet dat je dan per definitie geen goede trainer/coach bent. En als je dan als argument gaat aanhalen wat 'analisten' wel of niet vonden dan vind ik dat een heel zwak argument en het vooral napraten in plaats van zelf erover na te denken. Maar goed, nieuw forum nieuwe naam... (en deze ga ik niet uitleggen)
Ben nooit actief geweest op het oude forum, Jodokus.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Alsof also also.

Nog een reactie op de rest van zijn analyse?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 15 nov 2020, 11:21 Alsof also also.

Nog een reactie op de rest van zijn analyse?
Ben even buiten wandelen, en lastig uitgebreid te reageren op de telefoon. Later vandaag zal ik inhoudelijk reageren (op meerdere reacties hier), maar ik kon het niet laten alvast even op zijn beschuldiging te reageren.
Die slaat ook nergens op natuurlijk, anders was jouw radar wel afgegaan bij mij zoals bij die anderen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

En al heb je een andere accountnaam gekozen. Boeien. Moet iedereen zelf weten. Die anderen hadden een ban. En dat haal je er wel vrij snel uit meestal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 15 nov 2020, 11:42
ShovingNE2 schreef: 15 nov 2020, 11:21 Alsof also also.

Nog een reactie op de rest van zijn analyse?
Ben even buiten wandelen, en lastig uitgebreid te reageren op de telefoon. Later vandaag zal ik inhoudelijk reageren (op meerdere reacties hier), maar ik kon het niet laten alvast even op zijn beschuldiging te reageren.
Die slaat ook nergens op natuurlijk, anders was jouw radar wel afgegaan bij mij zoals bij die anderen.
Jij hebt in een korte tijd al best veel discussies.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 15 nov 2020, 12:20 Jij hebt in een korte tijd al best veel discussies
Maar dat is toch waar een forum voor is?
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Maikel_91 schreef: 15 nov 2020, 12:30
Ardbeg schreef: 15 nov 2020, 12:20 Jij hebt in een korte tijd al best veel discussies
Maar dat is toch waar een forum voor is?
Als je als nieuweling al een paar keer meteen dwars in komt vliegen in de discussie dan is dat op zijn minst opvallend te noemen. Zeker omdat de afgelopen week een paar verwijderde trollen dat ook al deden, vooral gericht op d'n Shoving. Let wel: ik beschuldig hierbij niet, ik constateer alleen. Iedereen verdient een kans, maar een klein beetje een bescheiden opstelling in je proeftijd kan geen kwaad.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

COCU IS EEN PSV-ICOON.

Geen discussie mogelijk. :mrgreen: :mrgreen: :D
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Dan kan ik toch mooi zeggen dat ik ooit achter een clubicoon in de rij bij de Mac heb gestaan. Jullie niet.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Cocu is Hiddink light. Die wordt alleen maar beter met de jaren. Komt ooit nog wel een keer terug. Voor nu even gezond blijven en weer zin in krijgen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Cocu gaf PSV weer smoel na zeven donkere jaren. Bracht precies wat we toen nodig hadden: degelijkheid en resultaat. Als hij was gebleven waren we nog eens kampioen geworden in 2019.

Een speler die wekelijks een 6 of 7 haalt, daar teken ik voor. Wij allemaal. Maar een trainer die hetzelfde doet is kennelijk niet welkom. Rare manier van denken.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Maikel_91 schreef: 15 nov 2020, 10:31 De enige wedstrijden waarvan ik vind dat Cocu keer op keer faalde was Ajax uit.
Keer op keer? Enkel de 3-0 in 2017 was een shitshow... Verder gewoon twee keer gewonnen, een keer gelijk, en een keer ongelukkig verloren in dat jaar met Ruiz en Park.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik vond Cocu juist tactisch heel sterk en zijn keuze om terughoudend te spelen vond ik ook niet gek. Lekker op eigen helft, de tegenstander laten pielen tegen een muur om er vervolgens met Memphis en Gini uit te komen. Zaten zat prachtige counters bij waar ik van heb genoten.

Enige waar ik me aan stoorde was het feit dat hij niet voor de 75e minuut wisselde. Maar Cocu is een club icoon en ook als trainer altijd welkom wat mij betreft.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heissenberrug schreef: 15 nov 2020, 13:29 Enige waar ik me aan stoorde was het feit dat hij niet voor de 75e minuut wisselde.
Ha ja, bekende frustratie was dat inderdaad. Maar dat schijnt dus gewoon het kenmerk van een toptrainer te zijn aangezien onze Schmidtemans daar ook een handje van heeft.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Erg jammer dat het Cocu niet gelukt is bij Derby. Hopelijk vindt hij snel een nieuwe club en slaagt hij daar wel.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Grasmat schreef: 15 nov 2020, 12:35
Maikel_91 schreef: 15 nov 2020, 12:30 Maar dat is toch waar een forum voor is?
Als je als nieuweling al een paar keer meteen dwars in komt vliegen in de discussie dan is dat op zijn minst opvallend te noemen. Zeker omdat de afgelopen week een paar verwijderde trollen dat ook al deden, vooral gericht op d'n Shoving. Let wel: ik beschuldig hierbij niet, ik constateer alleen. Iedereen verdient een kans, maar een klein beetje een bescheiden opstelling in je proeftijd kan geen kwaad.
Proeftijd? Doe niet zo belachelijk. Ik ga mijn mening niet draaien zodat jij alleen maar mensen hoort die het met je eens zijn.
Ik zal me voortaan wel gewoon afzijdig houden als ik een andere mening dreig te hebben dan een ander. Misschien biedt dit forum toch niet de sfeer die ik hoopte te vinden hier.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Magnus schreef: 15 nov 2020, 21:41 Proeftijd? Doe niet zo belachelijk. Ik ga mijn mening niet draaien zodat jij alleen maar mensen hoort die het met je eens zijn.
Ik zal me voortaan wel gewoon afzijdig houden als ik een andere mening dreig te hebben dan een ander. Misschien biedt dit forum toch niet de sfeer die ik hoopte te vinden hier.

Je moet je zeker niet afzijdig houden. Sommige zijn wat voorzichtig gezien er een paar mensen zijn die met goede reden niet meer welkom zijn hier, maar het steeds weer met nieuwe accounts proberen.
Echter moet het niet zo zijn dat iedereen met een eigen mening direct onder een vergrootglas wordt gelegd.

Laat je dus niet afschrikken.

Dan stel ik verder voor om nu door te gaan over Cocu.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Magnus schreef: 15 nov 2020, 21:41
Grasmat schreef: 15 nov 2020, 12:35

Als je als nieuweling al een paar keer meteen dwars in komt vliegen in de discussie dan is dat op zijn minst opvallend te noemen. Zeker omdat de afgelopen week een paar verwijderde trollen dat ook al deden, vooral gericht op d'n Shoving. Let wel: ik beschuldig hierbij niet, ik constateer alleen. Iedereen verdient een kans, maar een klein beetje een bescheiden opstelling in je proeftijd kan geen kwaad.
Proeftijd? Doe niet zo belachelijk. Ik ga mijn mening niet draaien zodat jij alleen maar mensen hoort die het met je eens zijn.
Ik zal me voortaan wel gewoon afzijdig houden als ik een andere mening dreig te hebben dan een ander. Misschien biedt dit forum toch niet de sfeer die ik hoopte te vinden hier.
Kom kom, niet zo in de slachtofferrol schieten. Proeftijd was met een kwinkslag. Je ziet mij nergens zeggen dat jij je mening hoeft te draaien en ik zeg al helemaal nergens dat ik alleen meningen hoef te horen die het met mij eens zijn. Dat is woorden verdraaien en in de mond leggen, een zwaktebod. Ik zeg alleen dat je als nieuwkomer misschien beter rustig kunt beginnen in plaats van direct de confrontatie op te zoeken. Je zult zien dat je dan binnen de kortste keren zonder achterdocht behandeld wordt en je de sfeer proeft die je misschien zocht...
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heissenberrug schreef: 15 nov 2020, 13:29Enige waar ik me aan stoorde was het feit dat hij niet voor de 75e minuut wisselde. Maar Cocu is een club icoon en ook als trainer altijd welkom wat mij betreft.
Met name in uitwedstrijden bij een schamele 0-1 meteen overgaan tot consolideren waardoor je niet zelden een uur lang billenknijpend aanvallen van tegenstanders uit het rechterrijtje staat af te wachten, dat vond ik 10x erger. Vaak kon je beter de teletekstsupporter uithangen want de 3 punten waren echt het enige lichtpuntje aan de wedstrijd - live die potten uitzitten was een regelrechte kwelling.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik schat in dat Cocu nog wel aan de slag gaat bij PSV en bij Oranje als hij iets betere keuzes maakt.

Fijne vent met flink wat aanzien.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Grasmat schreef: 15 nov 2020, 21:49
Magnus schreef: 15 nov 2020, 21:41

Proeftijd? Doe niet zo belachelijk. Ik ga mijn mening niet draaien zodat jij alleen maar mensen hoort die het met je eens zijn.
Ik zal me voortaan wel gewoon afzijdig houden als ik een andere mening dreig te hebben dan een ander. Misschien biedt dit forum toch niet de sfeer die ik hoopte te vinden hier.
Kom kom, niet zo in de slachtofferrol schieten. Proeftijd was met een kwinkslag. Je ziet mij nergens zeggen dat jij je mening hoeft te draaien en ik zeg al helemaal nergens dat ik alleen meningen hoef te horen die het met mij eens zijn. Dat is woorden verdraaien en in de mond leggen, een zwaktebod. Ik zeg alleen dat je als nieuwkomer misschien beter rustig kunt beginnen in plaats van direct de confrontatie op te zoeken. Je zult zien dat je dan binnen de kortste keren zonder achterdocht behandeld wordt en je de sfeer proeft die je misschien zocht...
Exact, je vertelt me rustig dat ik een andere mening mag hebben. Maar als ik die daadwerkelijk heb, dan sta ik wel bij je op de radar. Of althans 'het is erg verdacht met die net verwijderde trollen.' Schijnbaar ook bij Massimo. Zou tof zijn als ik gewoon op inhoud wordt afgerekend, en niet dat het na een paar reacties 'oneens zijn met elkaar' de verwerpingen naar mijn kop komen. Dan heb ik er weinig zin in.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 16 nov 2020, 00:53 Ik schat in dat Cocu nog wel aan de slag gaat bij PSV en bij Oranje als hij iets betere keuzes maakt.

Fijne vent met flink wat aanzien.
Als hij zijn baard en snor afscheert wel.
Ex unitate vires
tijn0

Krijgt [mention]Magnus[/mention] er van langs, omdat hij niet idolaat was van Cocu als trainer van PSV? Ik was dat ook niet, eerlijk gezegd.
Aimabele gast, en hij heeft het goed gedaan, maar zelden boven het spelersniveau uitgestegen.

Dan wordt er met een 1/8 finale geschermd, maar als je kijkt hoe die tot stand is gekomen, dan zat het ook wel behoorlijk mee. Anderzijds had een balletje binnenkant paal ons nog een ronde verder gebracht, dus het geluk was niet oneindig.

Misschien wordt het met de tijd vergeten, zeker door het drama van MvB, maar men ergerde zich destijds niet zelden aan zijn spelopvattingen en hoe dat ons in de problemen kon brengen. Daarbij had het jaar dat Feyenoord kampioen werd een titel op moeten leveren, kijkend naar het materiaal en de concurrentie.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Magnus schreef: 15 nov 2020, 21:41
Grasmat schreef: 15 nov 2020, 12:35

Als je als nieuweling al een paar keer meteen dwars in komt vliegen in de discussie dan is dat op zijn minst opvallend te noemen. Zeker omdat de afgelopen week een paar verwijderde trollen dat ook al deden, vooral gericht op d'n Shoving. Let wel: ik beschuldig hierbij niet, ik constateer alleen. Iedereen verdient een kans, maar een klein beetje een bescheiden opstelling in je proeftijd kan geen kwaad.
Proeftijd? Doe niet zo belachelijk. Ik ga mijn mening niet draaien zodat jij alleen maar mensen hoort die het met je eens zijn.
Ik zal me voortaan wel gewoon afzijdig houden als ik een andere mening dreig te hebben dan een ander. Misschien biedt dit forum toch niet de sfeer die ik hoopte te vinden hier.
Het valt me echt op hoe fel je hier continu de discussie in gaat en hoe je de slachtofferrol aanneemt. Ik vermoed dat als je de sliding wat minder scherp in zet, je ook andere reacties krijgt. Een andere invalshoek qua mening is zeker welkom hoor.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Phillip Cocu