Overige staf

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Het zit intern gewoon helemaal fout bij PSV. Dat blijkt uit alles.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het begint op zn zachtst gezegd wel opvallend te worden zo 😁. Maar we hebben sloopkogel toch al vervangen door een nieuwe gozer? Die kwam in de voorbereiding regelmatig in beeld bij de voorbereidings video's.
Laatst gewijzigd door Juancho op 09 okt 2022, 17:48, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Thijs schreef: 09 okt 2022, 17:27 Zou Van Bommel toch gelijk hebben gehad over die medische staf van ons?
Daar begint het wel op te lijken inderdaad.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Prima nieuws!

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Uitstekend nieuws op vele vlakken. Ten eerste is hij gewoon prima voor die rol en daarnaast is hij niet geschikt voor de rol als TD. Wellicht kan hij het TD stukje van de jeugd (contracten verlengen, beleid bepalen, technische staf jeugdteams samenstellen) wel van Brands kan overnemen. Dan kan de nieuwe TD gewoon 100% focussen op het eerste elftal, de scouting en het directieteam. Ik sluit niet uit dat Vennegoor toch nog doorgeschoven wordt en dat er wellicht een nieuwe hoofd scouting wordt aangesteld. Het profiel van Steinsson bevalt me overigens wel beter en dat gecombineerd met Vennegoor vind ik wel acceptabel.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Dan wordt het iig niet de nieuwe TD!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het lijkt mij ontzettend fijn om als organisatie continuïteit/loyaliteit te hebben op de positie van HJO. Uitstekend nieuws. Ook blij dat de mensen die maar bleven denken dat Faber een optie was als TD weer terug hun hok in kunnen.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

11 Sir Tinus schreef: 06 dec 2022, 10:37 Uitstekend nieuws op vele vlakken. Ten eerste is hij gewoon prima voor die rol en daarnaast is hij niet geschikt voor de rol als TD. Wellicht kan hij het TD stukje van de jeugd (contracten verlengen, beleid bepalen, technische staf jeugdteams samenstellen) wel van Brands kan overnemen. Dan kan de nieuwe TD gewoon 100% focussen op het eerste elftal, de scouting en het directieteam. Ik sluit niet uit dat Vennegoor toch nog doorgeschoven wordt en dat er wellicht een nieuwe hoofd scouting wordt aangesteld. Het profiel van Steinsson bevalt me overigens wel beter en dat gecombineerd met Vennegoor vind ik wel acceptabel.
Was voor het stukje TD van de jeugd niet al iemand aangenomen? Een nieuwe manager? Krijg het bericht niet meer gevonden maar dacht dat hij onder andere die taken op zich zou nemen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DeEintovenaar schreef: 06 dec 2022, 13:03 Was voor het stukje TD van de jeugd niet al iemand aangenomen? Een nieuwe manager? Krijg het bericht niet meer gevonden maar dacht dat hij onder andere die taken op zich zou nemen.
Dat had Vennegoor in zijn takenpakket erbij gekregen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

ShovingNE2 schreef: 06 dec 2022, 15:53
DeEintovenaar schreef: 06 dec 2022, 13:03 Was voor het stukje TD van de jeugd niet al iemand aangenomen? Een nieuwe manager? Krijg het bericht niet meer gevonden maar dacht dat hij onder andere die taken op zich zou nemen.
Dat had Vennegoor in zijn takenpakket erbij gekregen.
Ja dat wist ik maar ik dacht dat die Camiel van Hoogstraten zich er ook mee bezig ging houden.
Mick Jagger
Lid van verdienste
6
Berichten: 1714
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik kan geen zinnig oordeel geven over of Faber goed werk levert of niet, maar het is wel fijn dat we na een lange periode met HJO's die kwamen en vrijwel meteen weer gingen weer iemand hebben gevonden die het gras niet meer ruikt maar zich voor een lange periode weet te committeren aan de club. Eigenlijk bleef alleen Langeler voor een langere periode, maar ook hij wilde na drie jaar alweer weg omdat hij weer trainer wilde worden.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Stabiliteit op dergelijke posities is vooralsnog geen slechte zaak, nee. Vond het destijds jammer dat Langeler na zijn vernieuwingen wegging, al was het alleen maar om zijn columns die daarmee wegvielen ;)
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Prima om zo’n clubman hier te houden. Geen idee of hij goed is in zijn functie, maar ik heb er wel vertrouwen in dat hier een goede keuze is en fijn om iemand te hebben die zo loyaal aan de club is.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Voor HJO is het moeilijk om op korte termijn iets zinnigs te zeggen. Ja, zelfs na 3 jaar kan je nog niet 100% zeggen of Faber geschikt is of niet. Bij de door sommigen beschimpte Langeler zie je nu pas echt de vruchten van zijn werk, terwijl hij al een tijdje weg is. Maar hij was degene die de volgende projecten opstarte:

- Renovatie van de Herdgang
- Bouwen van slaapplaatsen op de herdgang (mini hotel)
- Invoeren van meer internationale wedstrijden
- Invoeren van FUNdament

Of Faber meer innovatie brengt en de jeugd naar een hoger level brengt? Geen idee om eerlijk te zijn. Ik hoor of lees er weinig over, maar dat wilt niet zeggen dat er niks gebeurt. Het is in ieder geval fijn dat er continuiteit is; dat was hard nodig na vertrek Langeler.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 06 dec 2022, 22:44
Of Faber meer innovatie brengt en de jeugd naar een hoger level brengt? Geen idee om eerlijk te zijn. Ik hoor of lees er weinig over, maar dat wilt niet zeggen dat er niks gebeurt. Het is in ieder geval fijn dat er continuiteit is; dat was hard nodig na vertrek Langeler.
Langeler had een wekelijke column, dat heeft het beeld positief beïnvloed. Het werk van een HJO is moeilijk te beoordelen normaal.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

koetje schreef: 06 dec 2022, 23:05
Menno1 schreef: 06 dec 2022, 22:44
Of Faber meer innovatie brengt en de jeugd naar een hoger level brengt? Geen idee om eerlijk te zijn. Ik hoor of lees er weinig over, maar dat wilt niet zeggen dat er niks gebeurt. Het is in ieder geval fijn dat er continuiteit is; dat was hard nodig na vertrek Langeler.
Langeler had een wekelijke column, dat heeft het beeld positief beïnvloed. Het werk van een HJO is moeilijk te beoordelen normaal.
Die columns werden belachelijk gemaakt al vond ik die inkijk wel interessant. Maar het gaat vooral om de zichtbare output. Onder Langeler zijn er serieuze stappen vooruit gemaakt waardoor we nu een van de beste opleidingen hebben
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Menno1 schreef: 06 dec 2022, 23:40
koetje schreef: 06 dec 2022, 23:05

Langeler had een wekelijke column, dat heeft het beeld positief beïnvloed. Het werk van een HJO is moeilijk te beoordelen normaal.
Die columns werden belachelijk gemaakt al vond ik die inkijk wel interessant. Maar het gaat vooral om de zichtbare output. Onder Langeler zijn er serieuze stappen vooruit gemaakt waardoor we nu een van de beste opleidingen hebben
Langerer heeft daar inderdaad een goede invulling aangegeven. Maar volgens mij is de oerknal onder Swinkels/Sanders gemaakt

https://www.trouw.nl/nieuws/cocu-offici ... ~b2e5c684/
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Niet iedereen maakte die columns belachelijk, gelukkig niet. Vond het bij tijd en wijle leuke inkijkjes. Maar er waren idd wel een paar notoire afzeikers. Die heb je overal, zelfs op dit hoogwaardige forum (A)
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Oprechte vraag, op basis waarvan stellen mensen dat dit uitstekend nieuws is? Wat is precies de toegevoegde waarde van Faber? Wat heeft hij precies bijgedragen om de Academy naar een hoger level te tillen?

Wie weet doet hij het fantastisch hoor, maar hoe kunnen wij dat zien?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het wel verrassend nieuws, ik had namelijk Riemersma verwacht als HJO vanaf komend seizoen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 07 dec 2022, 08:50 Oprechte vraag, op basis waarvan stellen mensen dat dit uitstekend nieuws is? Wat is precies de toegevoegde waarde van Faber? Wat heeft hij precies bijgedragen om de Academy naar een hoger level te tillen?

Wie weet doet hij het fantastisch hoor, maar hoe kunnen wij dat zien?
Ik heb zelf niet gezegd dat het uitstekend nieuws is, maar moeten wij per se de ins en outs weten? Misschien is het feit dat een andere nieuwe directeur (Brands) ook een lang contract geeft aan Faber als HJO al genoeg? Niet alleen Toon, maar ook Marcel lijkt dus heel tevreden te zijn met Faber.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Standbeeld schreef: 07 dec 2022, 09:42
Chucky schreef: 07 dec 2022, 08:50 Oprechte vraag, op basis waarvan stellen mensen dat dit uitstekend nieuws is? Wat is precies de toegevoegde waarde van Faber? Wat heeft hij precies bijgedragen om de Academy naar een hoger level te tillen?

Wie weet doet hij het fantastisch hoor, maar hoe kunnen wij dat zien?
Ik heb zelf niet gezegd dat het uitstekend nieuws is, maar moeten wij per se de ins en outs weten? Misschien is het feit dat een andere nieuwe directeur (Brands) ook een lang contract geeft aan Faber als HJO al genoeg? Niet alleen Toon, maar ook Marcel lijkt dus heel tevreden te zijn met Faber.
Dat is dezelfde Marcel Brands als de Marcel Brands die ooit een 5-jarig contract gaf aan Luckassen ;)

Zonder dollen, voor zover ik het kan beoordelen twijfel ik of hij (Faber) de beste man is.

De afgelopen jaren vind ik de 'policy' bij Jong PSV, niet per se de juiste. Er lijkt meer nadruk te liggen op resultaat boven ontwikkeling, resulterend in het feit dat spelers als Vos en Antonisse de voorkeur krijgen boven echte talenten als Van de Blaak en Babadi. En zelfs dat komt de resultaten niet ten goede.

Dit is natuurlijk een vrij operationeel voorbeeld waar ook de trainer een zeer belangrijke rol in speelt, maar deze tendens zien we al onder meerdere trainers en waar Faber een cruciale rol inspeelt als eindverantwoordelijke.
Wat Faber achter de schermen op strategisch en tactisch vlak allemaal initieert en uitvoert kan ik niet beoordelen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Ren Höek schreef: 07 dec 2022, 08:53 Ik vind het wel verrassend nieuws, ik had namelijk Riemersma verwacht als HJO vanaf komend seizoen.
Zou het kunnen dat PSV hem alsnog gaat benaderen voor een andere functie?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 07 dec 2022, 09:55
Standbeeld schreef: 07 dec 2022, 09:42
Ik heb zelf niet gezegd dat het uitstekend nieuws is, maar moeten wij per se de ins en outs weten? Misschien is het feit dat een andere nieuwe directeur (Brands) ook een lang contract geeft aan Faber als HJO al genoeg? Niet alleen Toon, maar ook Marcel lijkt dus heel tevreden te zijn met Faber.
Dat is dezelfde Marcel Brands als de Marcel Brands die ooit een 5-jarig contract gaf aan Luckassen ;)

Zonder dollen, voor zover ik het kan beoordelen twijfel ik of hij (Faber) de beste man is.
Is niet vergelijken aangezien je nooit weet hoe de stap gaat zijn van subtop naar top. Faber is al langer in dienst bij PSV dus je weet hoe hij presteert binnen topclub PSV.
De afgelopen jaren vind ik de 'policy' bij Jong PSV, niet per se de juiste. Er lijkt meer nadruk te liggen op resultaat boven ontwikkeling, resulterend in het feit dat spelers als Vos en Antonisse de voorkeur krijgen boven echte talenten als Van de Blaak en Babadi. En zelfs dat komt de resultaten niet ten goede.
Ik denk daar wel anders over. Ik denk juist dat het de beste insteek is. Jong PSV speelt betaald voetbal en daar horen gewoon dezelfde wetten en regels te spelen als bij PSV 1. Het is professioneel betaald voetbal, geen jeugdwedstrijd (ondanks dat ook daar winnen op 1 staat). Als een talent als Babadi niet in staat is zijn twee jaar oudere concurrent uit de basis te spelen, dan moet hij leren om zich in de basis te knokken. Lukt dat niet op basis van sportieve of mentale redenen dan kan je jezelf afvragen of het talent wel geschikt is voor PSV 1. Verder denk ik ook dat PSV zo'n keuze bewust maakt, waarmee ik bedoel dat het onderdeel is van het plan om het niveau juist op te krikken.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Standbeeld schreef: 07 dec 2022, 10:24
Chucky schreef: 07 dec 2022, 09:55
Dat is dezelfde Marcel Brands als de Marcel Brands die ooit een 5-jarig contract gaf aan Luckassen ;)

Zonder dollen, voor zover ik het kan beoordelen twijfel ik of hij (Faber) de beste man is.
Is niet vergelijken aangezien je nooit weet hoe de stap gaat zijn van subtop naar top. Faber is al langer in dienst bij PSV dus je weet hoe hij presteert binnen topclub PSV.
De afgelopen jaren vind ik de 'policy' bij Jong PSV, niet per se de juiste. Er lijkt meer nadruk te liggen op resultaat boven ontwikkeling, resulterend in het feit dat spelers als Vos en Antonisse de voorkeur krijgen boven echte talenten als Van de Blaak en Babadi. En zelfs dat komt de resultaten niet ten goede.
Ik denk daar wel anders over. Ik denk juist dat het de beste insteek is. Jong PSV speelt betaald voetbal en daar horen gewoon dezelfde wetten en regels te spelen als bij PSV 1. Het is professioneel betaald voetbal, geen jeugdwedstrijd (ondanks dat ook daar winnen op 1 staat). Als een talent als Babadi niet in staat is zijn twee jaar oudere concurrent uit de basis te spelen, dan moet hij leren om zich in de basis te knokken. Lukt dat niet op basis van sportieve of mentale redenen dan kan je jezelf afvragen of het talent wel geschikt is voor PSV 1. Verder denk ik ook dat PSV zo'n keuze bewust maakt, waarmee ik bedoel dat het onderdeel is van het plan om het niveau juist op te krikken.
Maar de laatste jaren is als gevolg van die (bewuste) keuze de doorstroom van basiswaardige talenten wel aan het opdrogen.
De laatst gedebuteerde jeugdspeler met de potentie van een basiswaardige PSV-speler is Madueke, bijna 3 jaar geleden. Wellicht is nu na lange tijd Van de Blaak pas weer de volgende.

Er druppelt nog wel wat door vanuit Jong PSV, maar dat is voornamelijk selectievulling (categorie Vertessen, Oppegard, Ledezma, Bakayoko en Saibari), terwijl juist in de periode 2013 - 2018 de ene na de andere jeugdspeler debuteerde en uiteindelijk (later) ook basisspeler werd.

Ik kan dit niet geheel los zien van de komst van Faber in 2018 en de gemaakte keuzes binnen Jong PSV. Ik snap de gedachtegang wel, maar we moeten niet vergeten dat bijvoorbeeld Malen de eerste 2-3 maanden ook geen beste indruk maakte bij Jong PSV (en bijv. een Verreth op dat moment meer toevoegde op de kortere termijn), maar omdat hij gewoon mocht blijven staan wist hij zich opeens razendsnel te ontwikkelen, waar iedereen natuurlijk de potentie ook alzag. Ik wil dit niet 1 op 1 vergelijken met een Babadi, maar het zijn valide redenen en voorbeelden om Babadi wél gewoon op te stellen. Uiteindelijk is wekelijkse speeltijd cruciaal voor de ontwikkeling van zulke jeugdspelers, anders krijgen zulke gasten nooit de kans in de fase 16-18 jaar om de stap te zetten van potentiële selectievulling naar potentiële PSV-basisspeler.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit betekent trouwens toch ook gelijk dat die gozer die bij Willem 2 zat niet komt? Aantal hier waren nogal enthousiast over hem / zijn werkwijze. Maar nu Faber blijft zitten als HJO zal dit wel van tafel zijn?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Overige staf