Ajax deel II

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En Sanchez dan.. niet bepaald een goede rechtsback. Kortom, allemaal miskopen. Meer dan 100 miljoen verbrast. Hopelijk grijpt Dennie Blind nu volledig de macht en mag Alfred nog lang blijven zitten.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

VeresRivne schreef: 01 dec 2022, 13:55 Niet alleen de selectie bepaalt wie er kampioen wordt, ook het pionnetje langs het veld speelt een rol. Die laatste is bij Ajax ongekend zwak waardoor momenteel de som der delen geen grote meerwaarde heeft. Verder zijn er qua versterkingen gewoon wat fouten gemaakt, Bergwijn is veel te veel voor betaald, Brobbey evenzeer, Ocampos had nooit moeten arriveren. En Ajax heeft nog wat vraagtekens zoals Kaplan, Lucca, Conceicao, Wijndal.

Verder kun je de term schrikbarend in de mond nemen, in het verleden hebben clubs als AZ en Twente met halve begrotingen ook Ajax en PSV afgetroefd. De hoogste begroting is verre van heilig, beleid, spirit, fitheid, honger, evenwichtigheid, geluk bepalen evengoed wie kampioen wordt
Er worden hier twee zaken door elkaar gehaald. Wie er kampioen wordt, hangt van meerdere dingen af, inderdaad. Een trainer, de sfeer in de groep, blessures, een paar scheidsrechterlijke beslissingen, ook gewoon veel zaken waar je als club niet altijd invloed op hebt. Maar waar ik het over heb, is iets anders, namelijk of je een selectie hebt die op basis van kwaliteit kampioen zou moeten worden. En dat heb je toch wel volledig zelf in de hand, als je met afstand de hoogste begroting van het land hebt. Maar ook daar ben jij (en velen met jou) niet van overtuigd dat Ajax zo'n selectie heeft, en dat is wel een duidelijk signaal dat er in het aan- en verkoopbeleid plots heel veel mis gaat. Er is veel kwaliteit vertrokken en nauwelijks een echte versterking bijgekomen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vind het wel weer grappig om te lezen. Het gaat over van allerlei spelers en posities behalve de plek waar Ajax al jaren een enorme slag had moeten maken met zoveel geld: de keeper.

In de zomer nog uitgebreid 9ver gehad met oa [mention]VeresRivne[/mention] en weer wordt er nergens gesproken over een topkeeper.

En weer zeg ik, dikke prima! Zolang Ajax dat niet oplost en aanvaller nummer zoveel haalt schat ik onze kansen niet minder in.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Brael schreef: 01 dec 2022, 22:41
VeresRivne schreef: 01 dec 2022, 13:55 Niet alleen de selectie bepaalt wie er kampioen wordt, ook het pionnetje langs het veld speelt een rol. Die laatste is bij Ajax ongekend zwak waardoor momenteel de som der delen geen grote meerwaarde heeft. Verder zijn er qua versterkingen gewoon wat fouten gemaakt, Bergwijn is veel te veel voor betaald, Brobbey evenzeer, Ocampos had nooit moeten arriveren. En Ajax heeft nog wat vraagtekens zoals Kaplan, Lucca, Conceicao, Wijndal.

Verder kun je de term schrikbarend in de mond nemen, in het verleden hebben clubs als AZ en Twente met halve begrotingen ook Ajax en PSV afgetroefd. De hoogste begroting is verre van heilig, beleid, spirit, fitheid, honger, evenwichtigheid, geluk bepalen evengoed wie kampioen wordt
Er worden hier twee zaken door elkaar gehaald. Wie er kampioen wordt, hangt van meerdere dingen af, inderdaad. Een trainer, de sfeer in de groep, blessures, een paar scheidsrechterlijke beslissingen, ook gewoon veel zaken waar je als club niet altijd invloed op hebt. Maar waar ik het over heb, is iets anders, namelijk of je een selectie hebt die op basis van kwaliteit kampioen zou moeten worden. En dat heb je toch wel volledig zelf in de hand, als je met afstand de hoogste begroting van het land hebt. Maar ook daar ben jij (en velen met jou) niet van overtuigd dat Ajax zo'n selectie heeft, en dat is wel een duidelijk signaal dat er in het aan- en verkoopbeleid plots heel veel mis gaat. Er is veel kwaliteit vertrokken en nauwelijks een echte versterking bijgekomen.
In principe is er bij Ajax nog steeds voldoende kwaliteit over om kampioen te worden. Vooraf dit seizoen zag ik het als een tweestrijd met PSV, waarbij ik bij PSV met name het gegeven gevaarlijk vond dat je heel veel spelers met scorend vermogen hebt [L. De Jong, Gakpo, Til] waardoor PSV in mijn ogen ook veel slechte wedstrijden over de streep kon trekken en derhalve veel punten zou kunnen pakken. Kortom, ik zag een tweedstrijd waarin Ajax goede kansen had om kampioen te worden maar ik er mijn handen niet voor in het vuur zou steken. Als de tandem bij PSV zou lopen dan is het sterker dan alle eredivisieclubs en dan scoor je zoveel dat je in 80% van de wedstrijden niet in de problemen komt. Ergo, ook dat is onder Van Nistelrooy niet gebeurt.

Maar dan de realiteit van de dag. Bij Ajax klopt er tactisch niks van, dan wordt je hele elftal zwakker. Het is weinig verrassend dat vrijwel elke speler bij Ajax nu teleurstelt, het is los zand. Dat losse zand is per direct de verantwoordelijkheid van Schreuder. Dat de nieuwe aankopen allemaal teleurstellen bijna heeft er in mijn ogen ook mee te maken. Dus in die zin wordt je met Schreuder geen kampioen, en ik denk persoonlijk ook geen tweede. Een beetje normale trainer zou in mijn ogen wel de problemen aanpakken in de selectie en dan zou je op termijn het echt wel beter doen dan nu onder Schreuder. De realiteit is eveneens dat ik allesbehalve kapot ben van van Nistelrooy en die in mijn ogen ook in de spiegel mag kijken dat het achter Feyenoord staat. Want itt [mention]Menno1[/mention] vind ik niet dat Slot wonderen verricht bij Feyenoord dit seizoen. Kortom verhaal van de lamme en de blinde in de eredivisie, waarbij ik vanwege de trainer Ajax de minste kans geef op het kampioenschap.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 02 dec 2022, 00:19 Vind het wel weer grappig om te lezen. Het gaat over van allerlei spelers en posities behalve de plek waar Ajax al jaren een enorme slag had moeten maken met zoveel geld: de keeper.

In de zomer nog uitgebreid 9ver gehad met oa @VeresRivne en weer wordt er nergens gesproken over een topkeeper.

En weer zeg ik, dikke prima! Zolang Ajax dat niet oplost en aanvaller nummer zoveel haalt schat ik onze kansen niet minder in.
Bij Pasveer zit niet direct het probleem van Ajax dat wijzen de statistieken ook uit, het probleem zit met name in het veldspel. Een betere keeper zou een verschil kunnen maken maar het is niet waar de kern van het probleem van dit elftal ligt. Ajax zal volgend seizoen trouwens wel moeten, Stekelenburg en Pasveer met pensioen en Gorter lijkt er niet klaar voor, de Setford broertjes hebben talent maar hebben nog even nodig. Dusja ben benieuwd welke keepers Ajax deze zomer gaat halen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Noppert natuurlijk!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Standbeeld schreef: 02 dec 2022, 09:20 Noppert natuurlijk!
Ik hoop dat ze die optie laten gaan i.i.g.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Schreuder gaat vrolijk verder waar hij gebleven was: verliezen. Zie net dat ze met 2-0 achter staan tegen Blackburn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR




Opstelling Ajax: Stekelenburg (70. De Graaff); Rensch (70. Gooijer), Kaplan (46. Aertssen), Bassey (70. Hato), Wijndal (85. Giovanni); Fitz-Jim, Regeer (70. Vos); Conceiçao (85. Kjaer), Hlynsson (70. Misehouy), Rasmussen (70. Martha); Brobbey (46. Lucca).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jong ajax dus (en het veteranenteam had de Steek afgevaardigd). En een oefenwedstrijd. Zou er niet zo veel waarde aan hechten.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Stekelenburg, Bassey, Conceicao, Kaplan, Brobbey, Wijndal, Lucca 😅
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kaplan speelt nooit, Wijndal, Conceicao, Lucca zijn hoogstens invallers. Bassey is niveau Jong ajax.

Brobbey is de enige fatsoenlijke 1e elftal speler, en die maakt ook maar 60 monuten vol.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ze hebben verloren jongen en daar mee uit.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Grasmat schreef: 03 dec 2022, 13:49 Kaplan speelt nooit, Wijndal, Conceicao, Lucca zijn hoogstens invallers. Bassey is niveau Jong ajax.

Brobbey is de enige fatsoenlijke 1e elftal speler, en die maakt ook maar 60 monuten vol.
Helemaal prima, maar kijk ff wat voor waarde die gasten vertegenwoordigen. Als je daarmee afgaat tegen Blackburn dan geeft dat weinig vertrouwen.

Kaplan 9.5mil
Wijndal 10mil
Conceicao 5mil
Bassey 23mil
Brobbey 16.5mil
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Sensation schreef: 03 dec 2022, 18:51
Grasmat schreef: 03 dec 2022, 13:49 Kaplan speelt nooit, Wijndal, Conceicao, Lucca zijn hoogstens invallers. Bassey is niveau Jong ajax.

Brobbey is de enige fatsoenlijke 1e elftal speler, en die maakt ook maar 60 monuten vol.
Helemaal prima, maar kijk ff wat voor waarde die gasten vertegenwoordigen. Als je daarmee afgaat tegen Blackburn dan geeft dat weinig vertrouwen.

Kaplan 9.5mil
Wijndal 10mil
Conceicao 5mil
Bassey 23mil
Brobbey 16.5mil
Die waardes zijn inmiddels ook wel aardig verdampt gelukkig. Op dn Brobster na dan.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Die 2 clowns die ze voor 150 mln hebben verkocht zijn geen eens basisspeler op het WK. Bizar.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ruuddevil schreef: 03 dec 2022, 19:55 Die 2 clowns die ze voor 150 mln hebben verkocht zijn geen eens basisspeler op het WK. Bizar.
Mja vind dat men in Argentinie wel vreemde keuzes heeft gemaakt, dat Otamendi nog steeds basis is vind ik ook niet te begrijpen, ondanks de serie wedstrijden die AR heeft neergezet. Maargoed dat jullie keeper niet bij de selectie zit vind ik evengoed vreemd. Dat Antony niet alles speelt is een stuk logischer gezien de concurrentie daar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Otamendi is gewoon sterkhouder bij Benfica he, CL kwartfinalist vorig seizoen en dit seizoen groepswinnaar in een groep met Paris SG en Juventus. Een verdediging die dit seizoen maar 14 tegengoals heeft in 20 wedstrijden. Volkomen begrijpelijk.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je kan geen ruzie maken met eerste elftalspelers, dus pak je de jeugd maar aan: Sontje Hansen heeft straf want hij weigert bij het grote Ajax bij te tekenen.
"Wij vinden dat hij moet bijtekenen bij Ajax", zegt Schreuder tegen VI over de twintigjarige aanvaller, die belangstelling geniet van meerdere Eredivisie-clubs.
Dan had je hem maar perspectief moeten bieden mafklapper. Wat je vindt moet je lekker naar de politie brengen.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... kenen.html
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Er is al een tijd lang een trend gaande dat voetballers zelf steeds meer "macht" krijgen/nemen. Ik zie steeds meer spelers transfervrij vertrekken en daardoor een flink hogere tekenbonus bijschrijven. Maar ook zaakwaarnemers worden aan de kant geschoven. Zo doet Memphis zijn onderhandelingen met een andere club zelf en tekende De Bruyne eerder "zelf" bij in plaats van dat hij er een officiële zaakwaarnemer voor inschakelde. Hoogstens huren ze een jurist in om de kleine letters na te laten kijken.

Het zijn leuke woorden val Alfred: "de club moet leidend zijn", maar de praktijk wijst al een tijdje anders uit. Het valt niet te voorkomen dat talenten een andere keuze maken dan de keuze in het belang van de club. Dat kan wel een serieus probleempje worden in de toekomst.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8971
Lid geworden op: 26 jun 2019

Van Alfred 'jonge talenten mogen nooit twijfelen over een contract bij Ajax' Schreuder mocht Hansen afgelopen zomer absoluut niet verhuurd worden. Vervolgens kreeg hij 0 minuten bij Ajax 1 en nu wordt die jongen gestraft omdat hij niet wil bijtekenen.

Enge club.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Terecht dat de spelers zelf het heft in handen nemen. Memphis nam dat besluit meen ik na het debacle rond De Vrij en zijn zaakwaarnemer waar hij vakkundig genaaid werd. Clubs moeten gewoon een goed verhaal hebben naast financieel een goed contract bieden.

Bij Ajax klopt dat totaalplaatje niet meer. Het is een koopclub geworden en geven tientallen miljoenen uit. Dit jaar waarschijnlijk in de buurt van de 150 miljoen. Sontje Hansen maakte op een paar dagen na 3 jaar geleden zijn debuut in de Eredivisie. Waarom zou hij blijven? Waarom is dat goed voor hem. Kan zijn omdat hij niet goed genoeg is en dan moet hij sowieso weg. Maar er is echt nul reden om bij te tekenen. Hij draaide een goede voorbereiding en kreeg nog geen minuut.

Maar er gaan meer talenten verkassen. Als ik Hansen was had ik lekker bij AZ getekend bijvoorbeeld.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Kille koopclub. En dan nu gaan janken dat je eigen jeugd niet wil bijtekenen, joh wat vreemd zeg. Koop er anders nog een paar voor 20 miljoen per stuk.
1913PSV.
Basisspeler
1
Berichten: 466
Lid geworden op: 12 jun 2022
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: PSV

Zou me niets verbazen als ze komende transferwindow een miljoen of 10 voor Noppert betalen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 05 dec 2022, 14:18 Kille koopclub. En dan nu gaan janken dat je eigen jeugd niet wil bijtekenen, joh wat vreemd zeg. Koop er anders nog een paar voor 20 miljoen per stuk.
Dit zat er natuurlijk altijd al in. Hoe meer geld, hoe minder jeugd ze gaan gebruiken. Wat mij betreft gaat PSV actief recruiten bij die kut club en maak ze maar gek. Dat Schreuder wijst naar die hansen is idd te gek voor woorden: die jongen heeft nul kansen gehad en staat al 5 jaar bekend als een van de grootste talenten van de club. Is ondertussen 20(?) en nog steeds nul kansen. Ja, dan ga je wel even nadenken of je wilt bijtekenen: voor hetzelfde geld is hij straks 22 en zit hij in Almere te ballen. En zo zullen er nog wel een paar rondlopen daar in Jong Ajax maar ook in elftallen daaronder.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Maar dat geldt toch gewoon voor elke club, heb je veel geld (komt voort uit succes CL) dan moet je ook spelers van een ander kaliber halen om in dat circus te blijven en dus geld te blijven harken. Dan kun je gewoon niet met jeugdspelers aankomen, gaat het een keer mis en loop je de CL mis dan ga je financieel dusdanig achteruit dat je gedwongen wel weer over moet op je talenten. Dan moet je een beetje mazzel hebben dat er een goede generatie staat die je eventueel de CL weer in krijgt. Doen wij niet anders en Feyenoord ook niet.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Ajax deel II