Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Is toch leuke 'reclame' voor PSV als Xavi z'n debuut maakt bij Oranje en op een WK? Je hoeft verder echt niet te verwachten dat hij zich onder LvG in de picture gaat spelen, want de kans is na vandaag best wel groot dat het enkel bij trainen blijft in Qatar voor Xavi.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 644
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Van Basten is niet serieus te nemen.
Die man heeft 0 gepresteerd na zijn actieve carrière, waar hij nog steeds op teert met baantjes bij de FIFA en in de media.
Om de tijd van het jaar eer aan te doen met een rijmpje: een mediageile hypocriet, subjectieve ras Ajaciet en enige vorm van voetkennis bij lange na niet.

On topic: Simons komt er wel. Als hij nu niet invalt pakt hij in ieder geval de ervaring mee en relatieve rust voor de tweede seizoenshelft. Lekker op niveau getraind, mooie ervaring rijker en zo fit en vol goede moed terug in Eindhoven.
One can only hope
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2167
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

Terwijl Lowieke dit uit z'n strot krijgt komen de bedankjes vanuit Amsterdam bij Scholletje binnen op z'n telefoontje. Taylor toch weer een WK stempeltje bezorgd
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Menno1 schreef: 29 nov 2022, 18:57 Ik vind het niet zo'n ramp dat Xavi geen minuten kreeg. Ten eerste was de score maar een magere 2-0. Ten tweede was het een kut wedstrijd waar je het liefst niet mee wilt identificeren. En het belangrijkste: als hij geweldig had gespeeld dan stond PSG ook gelijk op de stoep. Laat maar lekker in de luwte en wellicht later in het toernooi minuten maken, zo niet dan heeft hij toch maar mooi meegetraind met die gasten en een WK meegemaakt. Hij is pas 19, zijn tijd komt vanzelf.
In dat opzicht heb je helemaal gelijk, maar het is vooral ook een stukje principe. Xavi staat vanaf het begin van het seizoen als een baas te voetballen en krijgt geen kans, terwijl iedere ajacied die een goeie natte wind laat wordt opgeroepen en minuten krijgt. Bovendien steekt het dat beperkte anti-voetballers als Klaassen en vooral Janssen en Weghorst een berg minuten krijgen terwijl je een groeibriljant als Xavi op de bank hebt zitten die uit het niks dingen kan forceren en mooie dingen kan laten zien. Dat laatste geldt overigens ook voor Luuk. Die is zo veel beter en gevaarlijker dan Janssen en Weghorst, onbegrijpelijk dat hij niet eens een paar minuten krijgt.

Blij als die eigenwijze clown wieberen is.

Overigens denk ik vooral dat Louis deze tweet gezien heeft en Amnesty een leuk bedrag gunt:

https://www.ed.nl/PSV/eindhovenaar-rood ... haring_web
Menno1
Legende
6
Berichten: 14848
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 29 nov 2022, 19:40
Menno1 schreef: 29 nov 2022, 18:57 Ik vind het niet zo'n ramp dat Xavi geen minuten kreeg. Ten eerste was de score maar een magere 2-0. Ten tweede was het een kut wedstrijd waar je het liefst niet mee wilt identificeren. En het belangrijkste: als hij geweldig had gespeeld dan stond PSG ook gelijk op de stoep. Laat maar lekker in de luwte en wellicht later in het toernooi minuten maken, zo niet dan heeft hij toch maar mooi meegetraind met die gasten en een WK meegemaakt. Hij is pas 19, zijn tijd komt vanzelf.
In dat opzicht heb je helemaal gelijk, maar het is vooral ook een stukje principe. Xavi staat vanaf het begin van het seizoen als een baas te voetballen en krijgt geen kans, terwijl iedere ajacied die een goeie natte wind laat wordt opgeroepen en minuten krijgt. Bovendien steekt het dat beperkte anti-voetballers als Klaassen en vooral Janssen en Weghorst een berg minuten krijgen terwijl je een groeibriljant als Xavi op de bank hebt zitten die uit het niks dingen kan forceren en mooie dingen kan laten zien. Dat laatste geldt overigens ook voor Luuk. Die is zo veel beter en gevaarlijker dan Janssen en Weghorst, onbegrijpelijk dat hij niet eens een paar minuten krijgt.

Blij als die eigenwijze clown wieberen is.

Overigens denk ik vooral dat Louis deze tweet gezien heeft en Amnesty een leuk bedrag gunt:

https://www.ed.nl/PSV/eindhovenaar-rood ... haring_web
Ja het doet mij ook pijn aan mijn ogen als Janssen het veld wordt opgerold. het feit dat Luuk geen minuten krijgt en deze flapdrol en Weghorst wel, vind ik eigenlijk schrijnender. Dat is echt NL elftal onwaardig.

Xavi is geweldig, maar laten we ook niet vergeten dat Ruud het niet met hem aandurfde tegen Monaco en Rangers. Xavi oogt natuurlijk druistig, jeugdig en ik begrijp wel dat coaches voor veiligheid kiezen ipv onvoorspelbare wat Xavi kan brengen. Leuk is anders en ik wil hem het liefst ook zien schitteren, maar aangezien het NL 11-tal er op dit moment geen reet van bakt begrijp ik ergens wel dat hij niet speelt nog.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Papa Blind zit hier achter, vuile rvc van de neuzen. Het is teveel doorgestoken kaart. Waarom zou je in godsnaam Xavi niet inbrengen en mag zo'n dakhaas als Janssen wel invallen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

In de ogen van Louis vast weer een "negatieve vraag", want hij reageert alweer me't een geïrriteerd toontje. Het ging net zo lekker met die persconferenties.
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8974
Lid geworden op: 26 jun 2019

Een coach die een keeper van Heerenveen laat debuteren op een WK durft ook Xavi Simons 20, 15 of 10 minuten te laten invallen tegen Qatar bij een 2-0 voorsprong.

Ik denk overigens dat Louis gewoon dwars wil liggen omdat hij de roep om Xavi natuurlijk ook meekrijgt.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Xavi is samen met Cody de enige die creativiteit weet te koppelen aan rendement. Zo moeilijk is het niet Louis, dooie trekpiel.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Xavi haalt die hele hiërarchie overhoop, omdat hij gewoon gelijk een van de beste is. Is beter dan Klaassen, Bergwijn, Janssen, Weghorst in ieder geval. Ook in de spits. Dat kunnen die jongens niet hebben. Opperkneuzen zijn het.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4433
Lid geworden op: 2 nov 2019

Madueke schreef: 29 nov 2022, 20:24 Een coach die een keeper van Heerenveen laat debuteren op een WK durft ook Xavi Simons 20, 15 of 10 minuten te laten invallen tegen Qatar bij een 2-0 voorsprong.

Ik denk overigens dat Louis gewoon dwars wil liggen omdat hij de roep om Xavi natuurlijk ook meekrijgt.
Valentijn dwars liggen.
tezzyunited
Bankzitter
1
Berichten: 254
Lid geworden op: 22 jun 2022

DonyellMalen schreef: 29 nov 2022, 20:27 Xavi haalt die hele hiërarchie overhoop, omdat hij gewoon gelijk een van de beste is. Is beter dan Klaassen, Bergwijn, Janssen, Weghorst in ieder geval. Ook in de spits. Dat kunnen die jongens niet hebben. Opperkneuzen zijn het.
Dat zal het inderdaad zijn. Ze zijn bang dat na Gakpo, ook Xavi zich gaat laten zien. Dat terwijl alle zogenaamde Amsterdamse 'sterren' stuk voor stuk door de mand vallen.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14384
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Doerakken zijn het, allemaal!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik zie juist in alle media de roep om Xavi een kans te geven. Nu snap ik op zich ook dat iemand die een halfjaar presteert niet direct veel minuten maakt, maar vind het niet te verdedigen als je ziet wie er wel minuten maken. Ik neem echter aan dat alle media-sceptische forumleden ook zien dat het gros van de media heel erg pro-Xavi is…
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jup aan de mediamensen ligt het niet.

Of toch wel, omdat Louis een hekel aan hen heeft en expres het tegenovergestelde doet van wat zij vinden? :wonder:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Je moet het verdienen zegt Van Gaal. Wat hebben Weghorst en Jansen dan laten zien? Werkelijk geen pepernoot geraakt die 2.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik had eigenlijk ook wel verwacht dat v. Gaal juist zou kiezen voor spelers die in vorm zijn of zelfs uitblinkend zijn. Die heb je nodig op een eindtoernooi, die er gewoon staan omdat ze er lekker inzitten. Nou volg ik verder niks meer qua voetbal buiten PSV om eigenlijk, dus hoe die gasten die voetballen in het buitenland het doen, geen idee.

Maar als je de beschikking hebt over Gakpo en de Jong had ik wel van v. Gaal verwacht dat hij dat als wapen zou zien. En met Xavi ook een speler erbij gehaald die in bloedvorm is, eigenljik onmisbaar is voor PSV en een hele moderne, fitte speler is met een geweldige mentaliteit. Ik pleit nergens voor meer PSV spelers, ik ga niet mee met dat gelul, ik vind het wel zeer opmerkelijk dat juist v. Gaal niet kiest voor de beste spelers op dit moment om die optimaal te gebruiken en waarbij de rest maar in dienst speelt van die spelers.

Dat gaat hem straks direct opbreken als de weerstand iets beter is en je er gelijk uitvliegt bij verlies. Gewoon omdat het nu simpelweg niet goed genoeg is, de betere spelers niet optimaal gebruikt worden en er ook een aantal op de bank zitten met heel specifieke kwaliteiten die niet ingezet worden. Zonde.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Zal je zien dat Van Gaal hem straks alsnog een kansloze invalbeurt geeft, als het schip al is gezonken, en dan zegt zie je wel het is te vroeg.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik denk het tegenovergestelde. Tegen de VS laat hij Xavi debuteren. Vervolgens doet Xavi het goed en winnen we weer een slechte wedstrijd en zegt Van Gaal dat hij bewust Xavi achter de hand hield om de VS te kunnen verrassen.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Iemand de touch map van Weghorst van gisteren toevallig?
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus schreef: 30 nov 2022, 07:44 Iemand de touch map van Weghorst van gisteren toevallig?
Yep, maar NFSW plaatjes deel ik hier niet...
Die heeft lekker aan z'n tampeloeres lopen trekken omdat hij weer een paar minuutjes mee mocht doen van Ome Lowieke
La vida és massa curta per no fer broma
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Franciscus schreef: 30 nov 2022, 07:44 Iemand de touch map van Weghorst van gisteren toevallig?
Afbeelding

En dat in een kwartier spelen ong.

Daarnaast heb je ook nog Vincent Janssen, die al met al een half uur mocht opdraven. 12 touches, waarbij hij 3x de bal verloor. Het aantal keren dat hij uitgleed, te laat was, of te traag was om toen de bal naar hem gepasst werd heb ik maar niet geteld, dat is niet eerlijk.

Leuk detail; Gakpo heeft gisteren exact net zo vaak de bal verloren als Vincent Janssen. Alleen heeft Gakpo 83 minuten (excl. blessuretijd eerste helft) op het veld gestaan en 4x zoveel de bal gehad dan Janssen.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=411709

Als dit niet zo is stellen we Kees Luijckxxsxxxkc aansprakelijk. Maar let's hope so:

Luijckx weet het antwoord. "Van Gaal zei: de volgende keer ga je spelen. Serieus, dat kon je heel duidelijk zien. Nu begrijp ik dat die gasten met hun hand voor hun mond praten. Van Gaal heeft ook wel het gevoel dat hij Simons tekort heeft gedaan"
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

DonyellMalen schreef: 29 nov 2022, 20:22 Papa Blind zit hier achter, vuile rvc van de neuzen. Het is teveel doorgestoken kaart. Waarom zou je in godsnaam Xavi niet inbrengen en mag zo'n dakhaas als Janssen wel invallen.
Je onderschat nu wel de invloed van Louis van Gaal. Je denkt toch niet dat hij zich laten commanderen door Danny blind? Een man die nog onder hem gespeeld heeft.

Zo’n beslissing is een samenkomst van een aantal dingen. En het is toch echt Louis van Gaal zelf die in het systeem heeft bedacht wat risico uitsluit.
Laatst gewijzigd door mr.top op 30 nov 2022, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26055
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dat Taylor kwam en niet Xavi is het Danny Blind effect. Niets meer, niets minder.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Xavi Simons