Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 17:25 Ricardo Rodriguez was ook een topversterking. Daarom is huur niet zo'n slecht idee voor in de winter. Er moeten toch geschikte buitenspelers beschikbaar komen, wellicht met optie tot koop in de categorie Leon Bailey of Thorgan Hazard (in de zomer nog maar 1 jaar contract).
Zo'n Rodriguez kwam toen ook omdat hij bij zijn club nauwelijks speelde en hij zich in de kijker wilde spelen voor het WK/EK(?). Dus dan valt het ook net goed voor PSV. Moet ook een beetje geluk hebben met zo'n klasse spelers.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

koetje schreef: 22 nov 2022, 17:10
ziege maar ook zagge schreef: 22 nov 2022, 17:00

Precies, laat het een les zijn.
Ach, Van Ginkel, Ruiz en Dzsudzsak ook.
En Gilles de Bilde kwam ook in de winter destijds.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Balinho schreef: 22 nov 2022, 18:34
koetje schreef: 22 nov 2022, 17:10

Ach, Van Ginkel, Ruiz en Dzsudzsak ook.
En Gilles de Bilde kwam ook in de winter destijds.
Ja dat was een echte klapper.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Grasmat schreef: 22 nov 2022, 18:37
Balinho schreef: 22 nov 2022, 18:34

En Gilles de Bilde kwam ook in de winter destijds.
Ja dat was een echte klapper.
Of nie!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Liet menig tegenstander sterretjes zien. Hoofdpijn bezorgde hij ze.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ronaldo out Cody in.
Madueke schreef: 22 nov 2022, 18:37
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 22 nov 2022, 17:28 Leuk en aardig maar komt er een club die 60-70 miljoen biedt, dan weet de RvC niet hoe snel ze een handtekening moeten zetten hoor. dat is het dubbele van wat ze in de zomer al mee akkoord gingen. Dan is Cody verkocht en dan gaat Cody er ook niet voor liggen. Dat is wel andere koek dan Leeds of Southampton.
En met een half jaartje langer wachten pak je er zo 40 miljoen extra bij. Dat is dus wat ik aangaf, het is meer dan alleen een transfersom dat op het spel staat. Als je een keer een enorme slag kan maken financieel gezien is het wel met Gakpo en dit seizoen. Hoevaak komt zo'n kans voorbij dat je een gigantische bak geld kan innen om de club weer mee verder te helpen?

Ik vind dit daarom wel een unieke situatie: je hebt een toptalent die vollebak in de schijnwerpers staat en je maakt een hele grote kans met hem kans op de titel en die grote zak met CL miljoenen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 22 nov 2022, 18:42
Menno1 schreef: 22 nov 2022, 17:28 Leuk en aardig maar komt er een club die 60-70 miljoen biedt, dan weet de RvC niet hoe snel ze een handtekening moeten zetten hoor. dat is het dubbele van wat ze in de zomer al mee akkoord gingen. Dan is Cody verkocht en dan gaat Cody er ook niet voor liggen. Dat is wel andere koek dan Leeds of Southampton.
En met een half jaartje langer wachten pak je er zo 40 miljoen extra bij. Dat is dus wat ik aangaf, het is meer dan alleen een transfersom dat op het spel staat. Als je een keer een enorme slag kan maken financieel gezien is het wel met Gakpo en dit seizoen. Hoevaak komt zo'n kans voorbij dat je een gigantische bak geld kan innen om de club weer mee verder te helpen?

Ik vind dit daarom wel een unieke situatie: je hebt een toptalent die vollebak in de schijnwerpers staat en je maakt een hele grote kans met hem kans op de titel en die grote zak met CL miljoenen.
Het is een afweging. Maar garanties heb je nooit. Als de RvC bereid was om Cody op 31 Augustus al te verkopen voor een lullige 30 miljoen, dan zijn ze daar zeker toe bereid in de winter, ook omdat een titel natuurlijk ook met Cody geen garantie is. Het vergroot hoogstens je kansen significant, maar in feite heb je nu 4 titel kandidaten met AZ, Ajax en Feyenoord er bij. Was je nu 6 punten los, dan had je kans dat de RvC zegt: de titel pakken is behoorlijk groot. Nu lig je achter en is de kans dat je 3e wordt net zo groot als dat je 1e wordt. Dan pakt de RvC liever die 60-70 miljoen. Sowieso zijn dat niet te weigeren bedragen gezien de financiele situatie van PSV.

En nee, ik zie het ook liever anders, maar je weet zelf hoe de RvC er over denkt na deze zomer.
Ricardo Zamora
International
5
Berichten: 987
Lid geworden op: 9 aug 2018
Clubvoorkeur: PSV

60 of 70 miljoen voor Gakpo zou ik gewoon pakken, zeker als er een club komt waar hij oren naar heeft (vergelijkbaar met Man U). Kans is dan ook weer groter dat je ook weer een talent kan kopen à la Lozano of Balasz die er meteen staat.
‘Zijn we er toch weer ingetuind’.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Balinho schreef: 22 nov 2022, 18:34
koetje schreef: 22 nov 2022, 17:10

Ach, Van Ginkel, Ruiz en Dzsudzsak ook.
En Gilles de Bilde kwam ook in de winter destijds.
Jozef Chovanec kwam destijds ook in de winter.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Menno1[/mention] er is nog een tussen oplossing. Dat Gakpo wel z'n nieuwe club kiest deze winter om vervolgens pas in de zomer de stap te maken. Iets wat hij zelf ook het liefst wil zoals laatst nog aangegeven.

Heb je 2 winnaars en 1 club die nog even een half seizoen moet wachten op Cody. PSV dekt daar vrijwel alle risico's en afwegingen af. En als grote clubs de krabbel van Cody als prestigieuze winst zien, moeten ze maar mee gaan in de wens van PSV en Cody: zomerse transfer.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 22 nov 2022, 19:15 @Menno1 er is nog een tussen oplossing. Dat Gakpo wel z'n nieuwe club kiest deze winter om vervolgens pas in de zomer de stap te maken. Iets wat hij zelf ook het liefst wil zoals laatst nog aangegeven.

Heb je 2 winnaars en 1 club die nog even een half seizoen moet wachten op Cody. PSV dekt daar vrijwel alle risico's en afwegingen af. En als grote clubs de krabbel van Cody als prestigieuze winst zien, moeten ze maar mee gaan in de wens van PSV en Cody: zomerse transfer.
Dat zou een ideale situatie zijn uiteraard. Vraag is of een club dat doet: en 60 miljoen aftikken maar er geen gebruik van maken een half jaar. Maar zou wel top zijn.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 schreef: 22 nov 2022, 19:25
Juancho schreef: 22 nov 2022, 19:15 @Menno1 er is nog een tussen oplossing. Dat Gakpo wel z'n nieuwe club kiest deze winter om vervolgens pas in de zomer de stap te maken. Iets wat hij zelf ook het liefst wil zoals laatst nog aangegeven.

Heb je 2 winnaars en 1 club die nog even een half seizoen moet wachten op Cody. PSV dekt daar vrijwel alle risico's en afwegingen af. En als grote clubs de krabbel van Cody als prestigieuze winst zien, moeten ze maar mee gaan in de wens van PSV en Cody: zomerse transfer.
Dat zou een ideale situatie zijn uiteraard. Vraag is of een club dat doet: en 60 miljoen aftikken maar er geen gebruik van maken een half jaar. Maar zou wel top zijn.
Liverpool heeft dat al wel eens gedaan als ik het goed heb.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het is een beetje spelen met de hele hype hé. Als zeg eens 10 grote Europese clubs hem enorm graag willen, ook als soort prestige object, dan zullen ze wat sneller een half jaartje willen wachten lijkt me. Helemaal als dat nogmaals de voorkeur van Gakpo zelf is.

Ik hoop oprecht dat PSV en Gakpo sturen op zo'n deal. Ik zou een verkoop in ze winter sportief en financieel gezien echt oliedom vinden. En ja, ook als men een miljoen of 60 willen betalen. Dit is zo'n uitzonderlijke kans om een driedubbele slag te slaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoeveel procent kans geef jij PSV om dit seizoen kampioen te worden (met Gakpo)? Ik heb echt het idee dat je het onrealistisch hoog inschat...
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 22 nov 2022, 19:57 Het is een beetje spelen met de hele hype hé. Als zeg eens 10 grote Europese clubs hem enorm graag willen, ook als soort prestige object, dan zullen ze wat sneller een half jaartje willen wachten lijkt me. Helemaal als dat nogmaals de voorkeur van Gakpo zelf is.

Ik hoop oprecht dat PSV en Gakpo sturen op zo'n deal. Ik zou een verkoop in ze winter sportief en financieel gezien echt oliedom vinden. En ja, ook als men een miljoen of 60 willen betalen. Dit is zo'n uitzonderlijke kans om een driedubbele slag te slaan.
Eens. Champions League halen is ook financieel waar je voor moet gaan. Zo'n kans als dit jaar moet je echt niet laten schieten voor snel geld.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 20:30 Hoeveel procent kans geef jij PSV om dit seizoen kampioen te worden (met Gakpo)? Ik heb echt het idee dat je het onrealistisch hoog inschat...
Met Gakpo, heel, heel hoog. Zou niet weten waarom je jezelf minder kans moet geven.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 20:30 Hoeveel procent kans geef jij PSV om dit seizoen kampioen te worden (met Gakpo)? Ik heb echt het idee dat je het onrealistisch hoog inschat...
De kans is toch veel groter met dan zonder? Met Gakpo, een fitte Luuk en Xavi/Noni hebben we gewoon veruit de beste voorhoede van NL. Het middenveld, mits fit, ook. Dus die kans is vrij groot lijkt me. Als je mvp vertrekt slinken die kansen m.i. wel flink ja.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

De kans is altijd 50%
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mateja schreef: 22 nov 2022, 20:36
29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 20:30 Hoeveel procent kans geef jij PSV om dit seizoen kampioen te worden (met Gakpo)? Ik heb echt het idee dat je het onrealistisch hoog inschat...
De kans is toch veel groter met dan zonder? Met Gakpo, een fitte Luuk en Xavi/Noni hebben we gewoon veruit de beste voorhoede van NL. Het middenveld, mits fit, ook. Dus die kans is vrij groot lijkt me. Als je mvp vertrekt slinken die kansen m.i. wel flink ja.
No shit, Sherlock. Natuurlijk is de kans met Gakpo groter dan zonder. Maar dat was mijn punt niet..

Ik heb het idee dat Juancho, en jij dus ook, de kansen op een kampioenschap veel te hoog inschatten. Naar mijn mening is het echt minder dan 50%, ook met Gakpo die het seizoen bij ons afmaakt.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 21:09
mateja schreef: 22 nov 2022, 20:36

De kans is toch veel groter met dan zonder? Met Gakpo, een fitte Luuk en Xavi/Noni hebben we gewoon veruit de beste voorhoede van NL. Het middenveld, mits fit, ook. Dus die kans is vrij groot lijkt me. Als je mvp vertrekt slinken die kansen m.i. wel flink ja.
No shit, Sherlock. Natuurlijk is de kans met Gakpo groter dan zonder. Maar dat was mijn punt niet..

Ik heb het idee dat Juancho, en jij dus ook, de kansen op een kampioenschap veel te hoog inschatten. Naar mijn mening is het echt minder dan 50%, ook met Gakpo die het seizoen bij ons afmaakt.
Maar het punt is toch of de kans groter is met of zonder Gakpo? Want die verkoop je wel of niet. Hoeveel zou die nou minder waard worden in de zomer (mocht hij uberhaupt minder waard worden) en wil je dat risico nemen om zo meer kans te hebben op het kampioenschap.. lijkt me geen rocket science ;)

Daarnaast hebben we gewoon de beste selectie en als iedereen fit blijft hebben we echt wel een grote kans op het kampioenschap.
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1808
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mateja schreef: 22 nov 2022, 21:13
29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 21:09

No shit, Sherlock. Natuurlijk is de kans met Gakpo groter dan zonder. Maar dat was mijn punt niet..

Ik heb het idee dat Juancho, en jij dus ook, de kansen op een kampioenschap veel te hoog inschatten. Naar mijn mening is het echt minder dan 50%, ook met Gakpo die het seizoen bij ons afmaakt.
Maar het punt is toch of de kans groter is met of zonder Gakpo? Want die verkoop je wel of niet. Hoeveel zou die nou minder waard worden in de zomer (mocht hij uberhaupt minder waard worden) en wil je dat risico nemen om zo meer kans te hebben op het kampioenschap.. lijkt me geen rocket science ;)

Daarnaast hebben we gewoon de beste selectie en als iedereen fit blijft hebben we echt wel een grote kans op het kampioenschap.
Nee dat was mijn punt niet, dat zeg ik net. Het viel mij gewoon op dat Juancho zich al een soort van rijk lijkt te rekenen met de CL inkomsten als Gakpo blijft voor de rest van het seizoen. Ik vind dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vandaar mijn vraag aan hem hoe hij de kansen van PSV inschat op een kampioenschap, omdat het in mijn ogen onrealistisch hoog is. Los van de mening over de kansen op een kampioenschap zonder Gakpo. Ik snap zelf ook wel dat die dan kleiner zijn, maar nogmaals, dat was niet de reden van mijn vraag.

Op Unibet krijg je 1,85 voor een kampioenschap van Ajax (=ongeveer 50/50). Voor PSV staat een quotering van 3,50 en Feyenoord staat op 5,00. Ook daar worden de kansen voor PSV dus een stuk lager ingeschat.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

29.04.2007 schreef: 22 nov 2022, 21:18
mateja schreef: 22 nov 2022, 21:13

Maar het punt is toch of de kans groter is met of zonder Gakpo? Want die verkoop je wel of niet. Hoeveel zou die nou minder waard worden in de zomer (mocht hij uberhaupt minder waard worden) en wil je dat risico nemen om zo meer kans te hebben op het kampioenschap.. lijkt me geen rocket science ;)

Daarnaast hebben we gewoon de beste selectie en als iedereen fit blijft hebben we echt wel een grote kans op het kampioenschap.
Nee dat was mijn punt niet, dat zeg ik net. Het viel mij gewoon op dat Juancho zich al een soort van rijk lijkt te rekenen met de CL inkomsten als Gakpo blijft voor de rest van het seizoen. Ik vind dat helemaal niet zo vanzelfsprekend. Vandaar mijn vraag aan hem hoe hij de kansen van PSV inschat op een kampioenschap, omdat het in mijn ogen onrealistisch hoog is. Los van de mening over de kansen op een kampioenschap zonder Gakpo. Ik snap zelf ook wel dat die dan kleiner zijn, maar nogmaals, dat was niet de reden van mijn vraag.

Op Unibet krijg je 1,85 voor een kampioenschap van Ajax (=ongeveer 50/50). Voor PSV staat een quotering van 3,50 en Feyenoord staat op 5,00. Ook daar worden de kansen voor PSV dus een stuk lager ingeschat.
Tsja, dat is wel waar de discussie over ging voor jouw inhaken :)

En wat Unibet zegt is natuurlijk kul. Ik denk dat wij realistischer zijn over onze kansen dan zij daar.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik kijk naar 2 dingen [mention]29.04.2007[/mention]

1. Heb je dit seizoen een reële of zelfs grote kans op de titel? In mijn ogen is dat een Ja. En daarbij kijk ik naar PSV, de ontwikkeling, je concurrentie, het programma etc. Etc.
2. Wordt die kans met Gakpo dusdanig groter dat een verkoop in de winter beter is, zowel sportief als financieel? In mijn ogen weer een JA.

Vandaar mijn standpunt. Garanties heb je nooit, je kansen inschatten kan je derhalve alsnog prima doen. Stonden we pak um beet 5-10 punten achter zag de wereld er anders uit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/PSV-mag-rekenen-o ... haring_web
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Staat er nog nieuws in?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo