Het Nederlands Elftal

Bespreek hier het Nederlands Elftal.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Hoe komt het trouwens dat als De Ligt een matige wedstrijd speelt, de Vrij nog steeds totaal niet genoemd wordt? Is De Vrij niet stiekem onze tweede beste verdediger? Speelt al jaren in Italië en vaak ook nog in een systeem met drie centrale verdedigers. Wat maakt dat hij zo zeker op de bank zit?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Bergwijn onzichtbaar in een belangrijke wedstrijd. Samen met Jansen de slechtste aanval van het toernooi, op een gedeelde laatste plaats met Qatar.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Thijs schreef: 22 nov 2022, 07:10 Hoe komt het trouwens dat als De Ligt een matige wedstrijd speelt, de Vrij nog steeds totaal niet genoemd wordt? Is De Vrij niet stiekem onze tweede beste verdediger? Speelt al jaren in Italië en vaak ook nog in een systeem met drie centrale verdedigers. Wat maakt dat hij zo zeker op de bank zit?
De Vrij kende echt een mindere periode daar.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Batsu
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 602
Lid geworden op: 16 apr 2019

VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 08:13
Thijs schreef: 22 nov 2022, 07:10 Hoe komt het trouwens dat als De Ligt een matige wedstrijd speelt, de Vrij nog steeds totaal niet genoemd wordt? Is De Vrij niet stiekem onze tweede beste verdediger? Speelt al jaren in Italië en vaak ook nog in een systeem met drie centrale verdedigers. Wat maakt dat hij zo zeker op de bank zit?
De Vrij kende echt een mindere periode daar.
En blind dan!?
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

De Ligt is (kop)sterk, daarom speelde hij tegen Senegal.
Maar Senegal liet hem elke keer vrij in balbezit en dan komt zijn grote manco naar boven in dit systeem, Timber en De vrij kunnen daar veel beter mee omgaan.

Jansen heeft hopelijk zijn laatste basisplaats gehad, Luuk is zo ongeveer in alles beter.

Frenkie heeft hele goede statistieken gehaald gisteren, maar ook enkele keren ontzettend dom en onnodig balverlies geleden op risicovolle momenten.
Hij moest ook teveel doen op het middenveld, aangezien Berghuis redelijk onzichtbaar was.

Noppert deed wat hij moest doen, hij had een prima debuut.

En natuurlijk is Cody geweldig :heart:
In de 1e helft 10 had hij constant dubbele dekking, waardoor hij nauwelijks in het spel betrokken werd. Maar de 2e helft ging Oranje hier beter mee om en kon Cody belangrijk worden, met zijn goal als hoogtepunt. Mooi ook dat Van Gaal hem liet staan, dat was veelzeggend.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Batsu schreef: 22 nov 2022, 08:16
VeresRivne schreef: 22 nov 2022, 08:13

De Vrij kende echt een mindere periode daar.
En blind dan!?
Bij Blind zit de sleet er inmiddels wel op en hier ook de voorkeur voor Malacia, hoewel deninho een zeer valide punt maakte. Als je de bovenliggende partij bent is de opbouw van Blind een wapen. Verder is het hier wel heel erg naar de clubkleur kijken of iemand de voorkeur verdient. De Ligt speelde een slechte partij, geen probleem mee als Louis iemand anders de kans geeft. De Ligt gaf zelf ook aan moeite te hebben met deze rol. Maar De Vrij was afgelopen seizoen allesbehalve beter dan De Ligt, die kende echt een minder seizoen voor wie de Serie A volgt. Ook dit seizoen is voor De Vrij met ups en downs gegaan in Italie, tijdens de Milanese derby was hij bv de slechtste speler van het veld en kreeg een 4,5 van de analisten. Dus van mij mag De Ligt best ingewisseld worden voor De Vrij, maar de assumptie dat hij de beste verdediger is die we hebben, dan heb je De Vrij niet gevolgd afgelopen seizoen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Was het niet de op 1 na beste verdediger?
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

O Goleiro Grande schreef: 21 nov 2022, 23:24 Kreeg op het laatst wel een beetje de shivers bij de aanblik van het middenveld. De Roon, Klaassen, Koopmeinders... Wat afbraak en lelijkheid betreft heb ik het niet zo zout gegeten sinds Hendrix, Rosario en Sadílek in 2019 menig voetballiefhebber aan het kokhalzen brachten. Hoezo bracht Van Gaal Xavi Simons niet in deze schaakpartij? Je hebt iemand nodig die aan de bal en in beweging iets kan forceren. Hij mag dan wel gescoord hebben, maar het slaat toch als lul op Dirk dat de voorkeur uitgaat van een hapgrage bankzitter van Ajax boven een toptalent en sterkhouder van PSV?


Tja, ik denk dat je hier de filosofie van onze geliefde trainer samenvat. Hij gaat echt uit van het team als totaliteit.

Je zag dat ook bij de aanvallen en ingestudeerde varianten bij de vrije trappen.. zeker in de eerste helft werd het doel van Senegal onder vuur genomen door Nederlands elftal spelers die elkaar in een soort halve cirkel de bal toespeelde en zo probeerde om een doorbraak te forceren.

Tijdens de wedstrijd plaatste ik hier al in post waarin ik schreef dat ik verlangde naar een simpele streep op het doel. Dat lijkt niet te mogen.

Xavi is een joker. Die ga je pas in brengen als al het andere heeft gefaald. Misschien dat hij nog een kans krijgt in de laatste groepswedstrijd? Maar ik durf er geen krat bier op in te zetten ;)
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Die Bergwijn begint ook een beetje irritant te worden met zijn arrogante kop van het boeit me allemaal niks. Lijkt me een vreselijk egoistisch ventje die in een groep ook zo zijn negatief invloed kan hebben met zijn houding. Maar daar ligt ook gelijk het gevaar, een houding hoeft niet alles te zeggen. Maar hij heeft een bepaalde uitstraling die ik iig als heel vervelend zou vinden als medespeler en trainer. Nog los van het feit dat hij al tijden helemaal niks laat zien, zou de eerste speler zijn die er bij mij af gaat als Depay weer fit is.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind het mooi als van Gaal succes heeft en het vertrouwen in hem is eigenlijk heel groot. Maar als ik hem zo voor de wedstrijd hoor tegen de NOS dan vind ik het ook erg pedant en onnodig autoritair. Als de vragen zo belachelijk zijn dan mag je best wat cynisch reageren maar Jeroen Stekelenburg is geen Humberto Tan of Fifa Koen van Viaplay.
En dan zo overdreven reageren als de NOS iets zegt wat hem wel bevalt is ook onnodig kleinerend. Ik zit soms echt met schaamte te kijken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 11:38 Ik vind het mooi als van Gaal succes heeft en het vertrouwen in hem is eigenlijk heel groot. Maar als ik hem zo voor de wedstrijd hoor tegen de NOS dan vind ik het ook erg pedant en onnodig autoritair. Als de vragen zo belachelijk zijn dan mag je best wat cynisch reageren maar Jeroen Stekelenburg is geen Humberto Tan of Fifa Koen van Viaplay.
En dan zo overdreven reageren als de NOS iets zegt wat hem wel bevalt is ook onnodig kleinerend. Ik zit soms echt met schaamte te kijken.
Dat is natuurlijk ook niet iets van vandaag. Op de persconferenties is het ook altijd raak. Het is een goede coach maar gewoon oprecht een hele vermoeiende man. Hij komt altijd gespannen over, is lichtgeraakt en denkt dat iedereen tegen hem is. En dan roepen mensen dat hij dit expres doet, nee hoor dit is gewoon Louis.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 22 nov 2022, 11:38 Ik vind het mooi als van Gaal succes heeft en het vertrouwen in hem is eigenlijk heel groot. Maar als ik hem zo voor de wedstrijd hoor tegen de NOS dan vind ik het ook erg pedant en onnodig autoritair. Als de vragen zo belachelijk zijn dan mag je best wat cynisch reageren maar Jeroen Stekelenburg is geen Humberto Tan of Fifa Koen van Viaplay.
En dan zo overdreven reageren als de NOS iets zegt wat hem wel bevalt is ook onnodig kleinerend. Ik zit soms echt met schaamte te kijken.
Serieus? Dan ken je v. Gaal toch niet zo goed als je wellicht zou kunnen :mrgreen: . Dit gedrag is eerder normaal bij hem. Tel daar nog een 10% bonus bij op omdat het zijn laatste kunstje is en je kan nog wel meer verwachten. Ik vind het ergens wel mooi want iedereen zou toch moeten weten ondertussen hoe hij reageert en handelt naar buiten toe. Vind het wel lachen gezien het dramatische niveau van de journalistiek tegenwoordig. Zeker hoe v. Gaal iemand als Driessen helemaal afzeikt. Heerlijk! :lol:

[mention]Standbeeld[/mention] ik denk dat v. Gaal juist totaal niet gespannen is maar heerlijk ontspannen in zijn rol de media voor de gek houdt. Hij vindt dit heerlijk man, beetje porren en ondertussen genieten langs het veld.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De man is in de laatste dagen van zijn carrière en er zijn hier dus mensen die niet stééds niet klaar zijn met klagen over zijn manier van doen, onvoorstelbaar. Alsof ieder mens constant de sympathie zelve moet zijn en ben je dat niet dan moet dat ook per sé constant opgemerkt worden, desnoods jarenlang, onvermoeibaar.

Van Gaal heeft het niet hoog op met het sportjournaille en raad eens: dat hebben wij ook niet! Van Gaal is gewoon niet het type wat dat de hele tijd van zich af laat glijden maar geeft tegengas. Dat is ongebruikelijk, en ongetwijfeld soms ook overdreven, maar Van Gaal is altijd 100% Van Gaal en I love it. En: nog nooit heb ik Van Gaal iemand af zien kafferen die goed geïnformeerde vragen stelt die to the point zijn, zonder uitzondering krijg je dan serieus en uitgebreid antwoord waarbij hij compleet transparant is over z'n visie en keuzes.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 22 nov 2022, 11:57 En: nog nooit heb ik Van Gaal iemand af zien kafferen die goed geïnformeerde vragen stelt die to the point zijn, zonder uitzondering krijg je dan serieus en uitgebreid antwoord waarbij hij compleet transparant is over z'n visie en keuzes.
Dan heb je heel wat gemist in zijn carrière als trainer.
Het gaat er bij Van Gaal namelijk niet om of het goede vragen zijn, het gaat erom in wat voor bui hij is en wat hij zelf goede vragen vindt. Dus ook iemand die een prima vraag stelt kan gekleineerd worden door Van Gaal.

Het is en blijft jammer dat Van Gaal niet om kan gaan met de media en het regelmatig nodig vindt om met veel dedain en disrespect tekeer te gaan.
Hij verwacht dat anderen altijd professioneel moeten zijn, maar dat moet hij zelf dan ook zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30696
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ach ja het zal wel. Die kritiek is al zo oud als Sinterklaas, sowieso een beetje zinloos om dat jaren en jaren vol te bijven houden he. Kom dan tenminste met wat origineels.

Van Gaal wordt niet betaald om een schatje te zijn, maar om te winnen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 22 nov 2022, 13:22 Ach ja het zal wel. Die kritiek is al zo oud als Sinterklaas, sowieso een beetje zinloos om dat jaren en jaren vol te bijven houden he. Kom dan tenminste met wat origineels.
Huh?
Dus iets wat al zijn hele carrière het geval is mag niet meer benoemd worden? En wat heeft originaliteit er ineens mee te maken?
Van Gaal wordt niet betaald om een schatje te zijn, maar om te winnen.
Hij wordt betaald om de bondscoach te zijn en daar horen ook fatsoensregels en een bepaalde vorm van professionaliteit bij.
Of mag hij van jou zeggen wat hij wil zolang hij maar wint?

Ik snap niet goed wat je wilt bereiken door deze discussie te beginnen.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik denk eigenlijk dat v. Gaal heel goed met de pers om kan gaan en heel goed weet wat voor domoren dat zijn die je zo kort mogelijk aan de riem moet houden. Andersom weten de journalisten dat alleen niet zo goed met die mafkees van een Valentijn voorop :mrgreen:

Ik vind het wel mooi want ik meen oprecht dat voetbal en journalistiek een lachwekkende combinatie zijn. Interviews, analyses, persconferenties... het gaat 99% van de tijd helemaal nergens over. En Louis weet dat als geen ander.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

"Het mag benoemd worden" is in no time synoniem geworden van: "eindeloos over doorjammeren zonder nieuwe argumenten".
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Franciscus schreef: 22 nov 2022, 13:56 "Het mag benoemd worden" is in no time synoniem geworden van: "eindeloos over doorjammeren zonder nieuwe argumenten".
Ajax is kut.

Het mag benoemd worden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Nou de uitslag bij Argentinië is ook een potentiele reuzemeevaller. Mochten die geen eerste in de poule worden dan ontloop je ze in de kwartfinale.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus schreef: 22 nov 2022, 13:56 "Het mag benoemd worden" is in no time synoniem geworden van: "eindeloos over doorjammeren zonder nieuwe argumenten".
Misschien ben ik de enige hoor, maar sinds jij hier bent post je eigenlijk alleen maar van dit soort reacties. Vooral hoe je denkt over hoe anderen posten. Voegt dat dan lekker veel toe denk je? :wonder: Uitzonderingen daargelaten. Verder niet verkeerd bedoelt, valt me gewoon op als ik zo je posts lees door alle topics.
Laatst gewijzigd door Juancho op 22 nov 2022, 15:06, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Haha IK ben voetballer geworden en IK wil dit soort toernooien spelen. De nadruk ligt op IK Virgil. Je rug recht houden is makkelijk, tot het iets dat jij wilt in de weg zit.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... maken.html
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 22 nov 2022, 14:58
Franciscus schreef: 22 nov 2022, 13:56 "Het mag benoemd worden" is in no time synoniem geworden van: "eindeloos over doorjammeren zonder nieuwe argumenten".
Misschien ben ik de enige hoor, maar sinds jij hier bent post je eigenlijk alleen maar van dit soort reacties. Vooral hoe je denkt over hoe anderen posten. Voegt dat dan lekker veel toe denk je? :wonder: Uitzonderingen daargelaten. Verder niet verkeerd bedoelt, valt me gewoon op als ik zo je posts lees door alle topics.
Ik mag dat benoemen :P
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

En gelijk heeft ie. Nonsens discussies.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 22 nov 2022, 15:05 Haha IK ben voetballer geworden en IK wil dit soort toernooien spelen. De nadruk ligt op IK Virgil. Je rug recht houden is makkelijk, tot het iets dat jij wilt in de weg zit.
Het zit je wel diep hè?
Typisch dat jij je pijlen blijft richten op een individuele speler i.p.v. de FIFA.

Alle andere aanvoerders zeggen overigens hetzelfde als Van Dijk, volkomen logisch ook. Je gaat vooraf geen gele kaart bewust pakken, het sportieve risico is te groot.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Revolinho schreef: 22 nov 2022, 15:09 En gelijk heeft ie. Nonsens discussies.
Inderdaad. Ben 100% voor de acties die aandacht vragen voor de omstandigheden daar maar op het moment je daar sportief grote nadelen van gaat ondervinden is er een grens bereikt. Je kunt moeilijk van een CV vragen dat hij vanaf minuut 1 met de handrem op gaat spelen. Dit soort powerplay van de FIFA is walgelijk.

Kijk het is helaas niet meer de jaren 70. Toen gingen ze bij de finale van het WK opeens moeilijk doen over het gipsen manchet van Van de Kerkhof. Daarna stapt het NL 11 tal gewoon van het veld en dreigden niet te spelen. Dat was een actie met ballen maar had je ook een machtspositie als voetballer. Die macht heb je niet bij een groepswedstrijd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Het Nederlands Elftal