Muziektopic

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Gebruikersavatar
Huevera
Bankzitter
2
Berichten: 210
Lid geworden op: 10 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV, ATM

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Nieuwe album ProleteR:

Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Tijd voor nog wat schaamteloze zelfpromo:

Laatst gewijzigd door voskat op 16 nov 2022, 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 15 nov 2022, 01:16 Tijd voor nog wat schaamteloze zelfpromo:

Verwijderd?
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Sorry, had 'm opnieuw geupload. Nu klopt ie weer.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Nog eentje erdoor gejaagd in een uur of twee. Deze ligt meer in jouw vaargebied, [mention]Juancho[/mention]

Laatst gewijzigd door voskat op 14 dec 2022, 11:30, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

voskat schreef: 17 nov 2022, 15:36 Nog eentje erdoor gejaagd in een uur of twee. Deze ligt meer in jouw vaargebied, @Juancho

Nou niet helemaal hoor, sorry :dus: Ik zou deze zeg maar niet tussen m'n dailys gooien als ik ff letter een playlist opzet. Daarvoor is het gat naar wat ik wel mooi vind, buiten de echte trance om, te groot.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ha, ik bedoel dat deze wat meer 4/4 is geworden, zonder te veel noise gedoe en zo.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018



Ben fan van dit.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

voskat schreef: 07 dec 2022, 21:10

Ben fan van dit.
Doet me op de een of andere manier een beetje hieraan denken

Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Sensation schreef: 08 dec 2022, 14:05 Doet me op de een of andere manier een beetje hieraan denken

Ja, dat klopt wel een beetje. Krewella is van de vorige generatie en heeft zeker invloed gehad op de nieuwelingen. :)

Dit zijprojectje van Jane Remover is een tikje extremer nog:
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

RIP :(

Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Na behoorlijke lange tijd niet kunnen produceren (grote nadeel aan amateur producer zijn: tijd.) morgen eindelijk weer ff een half uurtje knallen in de studio. Dan nog een weekje werken en dan een week vrij. Dus eindelijk weer wat studio tijd! Mooie projecten die nog liggen en afgemaakt moeten worden!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ik val maar met deur en al in huis: hier m'n Spotify playlist met het beste van mijn jaar (voor zover dat op Spotify te vinden was).



Mja, het was weer een heel best jaar voor muziek. En zoals voorgenomen heb ik zelf ook best veel muziek gemaakt, nieuwe technieken geleerd en zelfs eindelijk m'n gekraakte FL Studio 5 (2002) legaal geupgrade naar FL Studio 20.
Ga ik lekker mee door in '23.

En wat heeft 2022 voor jullie overgehouden?

------------------------

Een paar uit mijn lijstje:









Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Jeetje, Maxi Jazz overleden. 65 pas. Wat een paar heerlijke klassiekers heeft die in de jaren 90 afgeleverd met Fatihless.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als band wel, vond zijn spraak door de tracks heen alleen tof op plaaten, maar live viel het zo tegen. Blijft natuurlijk een icoon die veelste vroeg is heen gegaan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Laatste remix van het jaar.



Veel geleerd als producer de afgelopen maanden. 2022 heeft veel ellende gebracht, maar hierop ben ik wel trots.
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Ok dan, drie van mijn laatste remixen hebben me samen $ 600 opgeleverd.
Met dank aan een initiatief van een Amerikaanse die een soort collectief aan het opzetten is voor talentvolle muziekmensen etc. Zij hoorde wat van mijn tracks en pikte die drie eruit, en ze bood dus $ 600 aan om die drie bij haar collectief onder te kunnen brengen. :$

Ik heb in de loop van de jaren wat kleine bedragjes overgehouden hieraan, maar dit is wel een stapje serieuzer..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Kijk nice! Daar kom ik zelfs bij lange na niet aan als Armin een track van mij draait voor miljoenen luisteraars. Blijft een rare wereld... Ik ben nu wel zover dat ik soms een fee kan vragen als iemand wil dat ik zijn of haar track remix. Ach, alle beetjes helpen. Het blijft een hobby ;)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Juancho schreef: 13 jan 2023, 15:40 Kijk nice! Daar kom ik zelfs bij lange na niet aan als Armin een track van mij draait voor miljoenen luisteraars. Blijft een rare wereld... Ik ben nu wel zover dat ik soms een fee kan vragen als iemand wil dat ik zijn of haar track remix. Ach, alle beetjes helpen. Het blijft een hobby ;)
Voor €€€€ blijf je idd meestal afhankelijk van incidenteel geluk en/of de liefdadigheid van mensen die een beetje geld over hebben.

Ik zit wel te kijken of ik een muziekvideootje kan laten maken door een bekende. Omdat we bevriend zijn kost me dat dan een paar honderdjes minder, maar het blijft een pittige uitgave waar ik wellicht niet iets directs aan overhoud. Het is een investering, zullen we maar zeggen. En vooral ook omdat het leuk is om een video te hebben. :)
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Zijn hier nog festival liefhebbers?
Mijn 1e festival is pas in augustus, dan staat Free Your Mind Festival op de planning!
Zin om weer lekker op pad te gaan!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

voskat schreef: 13 jan 2023, 12:01 Ok dan, drie van mijn laatste remixen hebben me samen $ 600 opgeleverd.
Met dank aan een initiatief van een Amerikaanse die een soort collectief aan het opzetten is voor talentvolle muziekmensen etc. Zij hoorde wat van mijn tracks en pikte die drie eruit, en ze bood dus $ 600 aan om die drie bij haar collectief onder te kunnen brengen. :$

Ik heb in de loop van de jaren wat kleine bedragjes overgehouden hieraan, maar dit is wel een stapje serieuzer..
Bij jou en @Juancho heb ik altijd het idee dat jullie te laat zijn geboren, jullie waren zo hard binnengelopen met jullie sound eind jaren 90/begin 2000.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Joosth schreef: 13 jun 2023, 22:20 Zijn hier nog festival liefhebbers?
Mijn 1e festival is pas in augustus, dan staat Free Your Mind Festival op de planning!
Zin om weer lekker op pad te gaan!
Over 2 weken weer naar Luminosity Beach Festival in Zandvoort. Het nummer 1 outdoor/beach trance festival van Europa. Zo gruwelijk zin in weer! Heerlijk sfeertje met echte liefhebbers. Weer ziet er voorlopig top uit, dus alle ingrediënten lijken te kloppen... En later natuurlijk weer met de vrienden naar de Zwarte Cross, blijft ook elk jaar weer een geweldig uitje met elkaar!

@VeresRivne klopt zeker wat je zegt hoor! Vroeger, zeker toen alles nog niet zo ontploft was als nu had je 100x keer meer kans om door te breken. Met mijn 40 jaar + de enorme echt enorme concurrentie en het bijna schandalige financiele plaatje is het niet meer te doen. Had nog lang hoop, zeker nadat Armin mijn tracks ging draaien, maar die hoop is ondertussen wel voorbij. En wat je verdient aan streams is lachwekkend. Zeker gezien de hoeveelheid tijd die je erin stopt.

Nee, tegenwoordig moet je als producer ook kunnen DJ'en, workshops/lessen verzorgen, een heel social media campagne opzetten en dan nog lukt het bijna niet. En helaas zie je ook heel vaak gasten die vanuit het niets doorstoten, hoog de beatport charts in maar waarvan je al weet, dit is geen zuivere koffie. En dan vallen ze aardig rap door de mand. Template gebruikers, ghostproducing, verzin het. Maakt de muziekwereld (tot zover ik dat kan zien) echt kapot. Tis een harde en totaal niet eerlijke wereld. Dus het is maar goed dat ik enorm veel plezier haal uit dagen lang in mijn studio muziek lopen te produceren. Anders had ik de boel allang verkocht en lekker wat anders gaan doen. Vorig jaar nog een remix job aangenomen, behalve royalties natuurlijk ook een fee afgedwongen van een stunning €200. Koop je tegenwoordig op een festival 2 biertjes voor..... :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25079
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik heb nog kaarten over voor Awakenings zaterdag. Dus als iemand interesse heeft, stuur me een pb.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5184
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 14 jun 2023, 14:47
Joosth schreef: 13 jun 2023, 22:20 Zijn hier nog festival liefhebbers?
Mijn 1e festival is pas in augustus, dan staat Free Your Mind Festival op de planning!
Zin om weer lekker op pad te gaan!
Over 2 weken weer naar Luminosity Beach Festival in Zandvoort. Het nummer 1 outdoor/beach trance festival van Europa. Zo gruwelijk zin in weer! Heerlijk sfeertje met echte liefhebbers. Weer ziet er voorlopig top uit, dus alle ingrediënten lijken te kloppen... En later natuurlijk weer met de vrienden naar de Zwarte Cross, blijft ook elk jaar weer een geweldig uitje met elkaar!

@VeresRivne klopt zeker wat je zegt hoor! Vroeger, zeker toen alles nog niet zo ontploft was als nu had je 100x keer meer kans om door te breken. Met mijn 40 jaar + de enorme echt enorme concurrentie en het bijna schandalige financiele plaatje is het niet meer te doen. Had nog lang hoop, zeker nadat Armin mijn tracks ging draaien, maar die hoop is ondertussen wel voorbij. En wat je verdient aan streams is lachwekkend. Zeker gezien de hoeveelheid tijd die je erin stopt.

Nee, tegenwoordig moet je als producer ook kunnen DJ'en, workshops/lessen verzorgen, een heel social media campagne opzetten en dan nog lukt het bijna niet. En helaas zie je ook heel vaak gasten die vanuit het niets doorstoten, hoog de beatport charts in maar waarvan je al weet, dit is geen zuivere koffie. En dan vallen ze aardig rap door de mand. Template gebruikers, ghostproducing, verzin het. Maakt de muziekwereld (tot zover ik dat kan zien) echt kapot. Tis een harde en totaal niet eerlijke wereld. Dus het is maar goed dat ik enorm veel plezier haal uit dagen lang in mijn studio muziek lopen te produceren. Anders had ik de boel allang verkocht en lekker wat anders gaan doen. Vorig jaar nog een remix job aangenomen, behalve royalties natuurlijk ook een fee afgedwongen van een stunning €200. Koop je tegenwoordig op een festival 2 biertjes voor..... :wall:
Ik ging in de jaren negentig in Belgie naar School en echt de hitlijsten stonden vol met redelijk marginale trancebandjes die bestonden uit een vrouwelijke vocalist en dan gast met keyboard er achter Milk Inc, Sylver, Touch of Joy, Fiocco dat werk. Dat kwam allemaal heel hoog de lijsten in, Als ik je een tip wil geven, probeer een keer ergens in het buitenland te draaien (desnoods gratis). Een vriend van een maat van me mocht ooit eens invallen voor Sensation Feest in Noorwegen, was de eerste keer daar Sensation, werd heel positief ontvangen en werd meermaals teruggevaagd en werd groot daar. In Oekraine koop je op sommige plekken daar nog 300 biertjes voor hoor. :mrgreen:
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Maar ik ben geen DJ, ik ben een producer ;). Dat verschil vinden sommigen nog wel eens lastig :mrgreen:
Ik heb nog wel altijd de ambitie om te leren DJ'en maarja, tijd he... zelfs produceren moet ik in mijn spaarzame vrije uurtjes doen. je kan er niet bepaald van leven zeg maar. Al is het maar 1 dag minder werken om die dag te rammen in de studio :sad:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

VeresRivne schreef: 14 jun 2023, 14:14 Bij jou en @Juancho heb ik altijd het idee dat jullie te laat zijn geboren, jullie waren zo hard binnengelopen met jullie sound eind jaren 90/begin 2000.
Haha, wie weet. @Juancho sws wel, maar mijn muziek is misschien net wat te... ongebruikelijk/gaar/???.
Het is wel zo dat veel dingen van eind jaren 90/vroege 00s al een tijdje weer de ronde doen. Zoals het zo vaak gaat: modeverschijnselen verplaatsen zich in cirkels van ~15-20 jaar.
Alleen krijgt nu niemand meer serieus betaald. :sad:

En ik ben sws eerder te vroeg geboren. Met de huidige generatie kan ik me beter vinden dan die van twintig jaar terug eerlijk gezegd. :tear:
Laatst gewijzigd door voskat op 16 jun 2023, 09:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Muziektopic