De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

[mention]RaJitsu[/mention] welke subwoofer tot 500 euro zou jij aanraden voor home cinema? Zal worden gebruikt voor 80% films en series, 20% muziek.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 15 nov 2022, 22:55 @RaJitsu welke subwoofer tot 500 euro zou jij aanraden voor home cinema? Zal worden gebruikt voor 80% films en series, 20% muziek.
Alleen een subwoofer?
Of ook met soundbar?
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 16 nov 2022, 09:57
Josef Dettelbacher schreef: 15 nov 2022, 22:55 @RaJitsu welke subwoofer tot 500 euro zou jij aanraden voor home cinema? Zal worden gebruikt voor 80% films en series, 20% muziek.
Alleen een subwoofer?
Of ook met soundbar?
Ik heb al 2 Polk s50e vloerstaande speakers, een Polk s30 center speaker, en 2 Polk s10 rears. Ik zoek specifiek een fijne subwoofer voor het laag en het "bioscoopgevoel" zeg maar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] ik ben zelf wel fan van Prodipe. Maar dat zijn volgens mij alleen actieve studio-subwoofer. Ik heb er hier 1 staan in mijn studio (https://www.bax-shop.nl/studio-subwoofe ... bzEALw_wcB) voor net dat beetje lowsub support. Maar misschien hebben ze ook subwoofers voor tv geluid...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 17 nov 2022, 00:03 @Josef Dettelbacher ik ben zelf wel fan van Prodipe. Maar dat zijn volgens mij alleen actieve studio-subwoofer. Ik heb er hier 1 staan in mijn studio (https://www.bax-shop.nl/studio-subwoofe ... bzEALw_wcB) voor net dat beetje lowsub support. Maar misschien hebben ze ook subwoofers voor tv geluid...
Ik ben dat merk nog niet tegen gekomen bij audio en TV subwoofers. Wat is eigenlijk een studio aubwoofer?

In mijn eigen zoektochtje lijkt een SVS SB 1000 of een instapmodel van REL, of mogelijk een Polk hts 10 of 12 tot dusver de beste keuze, maar als er iemand ervaring heeft met iets, dan hoor ik het graag.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Josef Dettelbacher[/mention] Als je verder alles van Polk hebt, dan zou ik zelf ook voor een Polk sub gaan.
Gezien de reviews en prijzen lijkt de HTS 12 dan de beste keuze.

Maar ik heb verder geen ervaring met de door jou genoemde merken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ren Höek schreef: 17 nov 2022, 08:53 @Josef Dettelbacher Als je verder alles van Polk hebt, dan zou ik zelf ook voor een Polk sub gaan.
Gezien de reviews en prijzen lijkt de HTS 12 dan de beste keuze.

Maar ik heb verder geen ervaring met de door jou genoemde merken.
Dat is inderdaad een voor de hand liggende keuze. Enige waar ik nog over twijfel is de grootte van dat apparaat. En waar ik nog niet helemaal over uit ben is of ik voor een ported of sealed subwoofer wil gaan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Ren Höek schreef: 17 nov 2022, 08:53 @Josef Dettelbacher Als je verder alles van Polk hebt, dan zou ik zelf ook voor een Polk sub gaan.
Gezien de reviews en prijzen lijkt de HTS 12 dan de beste keuze.

Maar ik heb verder geen ervaring met de door jou genoemde merken.
Deze redenatie is op zich niet verkeerd omdat het zaak is dat een sub een goede toevoeging is op wat je al hebt staan. Het enige waar je over kan discussiëren is of je het juiste karakter dan hebt waar je wat in kan variëren. Maar als je de Polks al een prettig karakter vindt hebben, is dat voor de sub-oplossing waarschijnlijk ook het geval.
Als het gaat tussen de HTS10 en 12 is dat op zich een keus waar alleen Josef een beslissing over kan maken. De 12 is krachtiger (alleen belangrijk als je in een ruimte zit waar het lastig is het laag er goed door te krijgen) maar qua weergave, zijn ze volgens de reviews ongeveer gelijk ondanks dat de 12 een breder spectrum zou moeten bestrijken.

De Prodipe 10S mk3 is een topper voor het geld, maar meer gericht op muziek, met meer specifieke oriëntatie qua bereik waar je voor film toch wat extra (overdreven) punch wil en er een flinke overlap zal zijn met wat de speakers al voor hun rekening nemen. Aangezien de Polks als speakers gekozen zijn en het gebruik geaccentueerd is op meer film/TV, is dat niet de keus die ik zou maken. Andere opties waar je in zou kunnen duiken is de Klipsch R-12SW die gericht is op een wat neutralere weergave of de JAMO C912 wat feitelijk dezelfde sub is, maar met een naar voren gerichte baspoort wat qua plaatsing wat handiger zou kunnen zijn en je bang bent voor juist te veel effect. Verder maakt het uiterlijk ook wat uit natuurlijk.
Josef Dettelbacher schreef: 17 nov 2022, 09:49
Dat is inderdaad een voor de hand liggende keuze. Enige waar ik nog over twijfel is de grootte van dat apparaat. En waar ik nog niet helemaal over uit ben is of ik voor een ported of sealed subwoofer wil gaan.
Hangt in principe ervan af. Ported subs zijn breder georiënteerd en hebben ook het vermogen meer output te brengen. Dit maakt vooral een verschil als je met een grotere kamer te maken hebt. Sealed zijn juist wat specifieker georiënteerd waardoor ze vooral geschikt zijn voor muziekweergave. Maar een sealed sub kan in een wat kleinere kamer nog altijd prima voldoen voor film-geaccentueerd gebruik. Al is het redelijk veilig om te zeggen dat als je van films met veel lage frequentie-weergaves houdt (actie, sci-fi), je gewoon een ported sub moet kiezen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik denk dat ik inderdaad maar voor de Polk HTS 10 of 12 ga. Kijken of ik ergens in de buurt kan vergelijken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Sneller dan gedacht besloten! Amazon heeft momenteel een BF deal voor de witte HTS 10 voor 286 euro, en elders wist ik van een partij die laatste prijs garantie +5% extra biedt. Heb em nu kunnen krijgen voor 272 euro.

De zwarte is zelfs verkeijgbaar voor 250.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Aangezien dit een vraagbak is..

Ik doe mee aan een spel WKcoach. Ik zit nog te dubben over T. Hernández (Fra) of Leao (Por) voor de eerste speelronde. Qua budget moet het 1 van deze spelers worden .

Wie zouden jullie kiezen? 🙂
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

DeBruyne schreef: 19 nov 2022, 23:44 Aangezien dit een vraagbak is..

Ik doe mee aan een spel WKcoach. Ik zit nog te dubben over T. Hernández (Fra) of Leao (Por) voor de eerste speelronde. Qua budget moet het 1 van deze spelers worden .

Wie zouden jullie kiezen? 🙂
Leao lijkt in de basis te staan en T Hernandez niet, dus dan Leao.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Tijn schreef: 20 nov 2022, 10:04
DeBruyne schreef: 19 nov 2022, 23:44 Aangezien dit een vraagbak is..

Ik doe mee aan een spel WKcoach. Ik zit nog te dubben over T. Hernández (Fra) of Leao (Por) voor de eerste speelronde. Qua budget moet het 1 van deze spelers worden .

Wie zouden jullie kiezen? 🙂
Leao lijkt in de basis te staan en T Hernandez niet, dus dan Leao.
Ik denk dat ze beide in de basis zullen staan eigenlijk haha. Vandaar de vraag
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

DeBruyne schreef: 20 nov 2022, 13:14
Tijn schreef: 20 nov 2022, 10:04

Leao lijkt in de basis te staan en T Hernandez niet, dus dan Leao.
Ik denk dat ze beide in de basis zullen staan eigenlijk haha. Vandaar de vraag
Leao is een aanvaller en Hernandez verdediger toch? Wat zijn de andere gevolgen van je keuzes? Wie wordt de aanvaller als je voor Hernandez kiest? Volgens mij hebben ze beide een prima poule zo uit mijn hoofd
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Nee een vast budget. Nog plek voor 1 speler. Of 343 of 442. Rest is duurder dus vandaar deze keus. Leao is het geworden...
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben geen mod, en dit is vooral hoe ik hetzelf zie, maar ik vind dit een vooral een vraagbak voor (consumenten)elektronica.

Verbreding kan wat mij betreft ook, maar dat past denk ik beter in het supporterscontact gedeelte.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Voor games graag een eigen topic openen.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mijn ouders hebben opeens een redelijk grote lichtwitte vlek/stip in beeld. Iemand een idee wat dit kan zijn? Aantal pixels die dood zijn en dit veroorzaken?

Afbeelding
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Lijkt op een losgelaten diffuser lens.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 26 nov 2022, 01:19 Mijn ouders hebben opeens een redelijk grote lichtwitte vlek/stip in beeld. Iemand een idee wat dit kan zijn? Aantal pixels die dood zijn en dit veroorzaken?

Afbeelding
Lijkt op Virgil van Dijk, behoorlijk onzichtbaar.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 26 nov 2022, 09:03 Lijkt op een losgelaten diffuser lens.
Wat houdt dat in dan? En belangrijker, is dat te repareren of zal dat duurder zijn dan een nieuwe TV kopen :). Het is nu nog niet super vervelend en irritant, het moet alleen niet erger worden... TV is ongeveer een jaar of 5 oud trouwens.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://applianceanalysts.com/fix-white-spots-tv/
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik hoor sinds kort bij de internet elite, met 1 gpbs glasvezel. Toen ik vandaag bekabeld de snelheid wilde testen, haalde ik qua upload wel 900+ mbps, maar download bleef continu steken op 300-350 mbps. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik zit nog steeds te azen op een Playstation 5 (denk disk editie het beste voor mijn redelijk beperkte gebruik) en ik wil/moet deze via primera inruilbonnen kopen dus dan zit je al snel vast aan shops als Coolblue/Bol/MediaMarkt etc. Maar nog altijd uitverkocht. Super irritant. Zelfs na 2 jaar is het nog ellende blijkbaar. Dus mocht iemand een gouden tip hebben.... (Y)
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 02 jan 2023, 22:54 Ik zit nog steeds te azen op een Playstation 5 (denk disk editie het beste voor mijn redelijk beperkte gebruik) en ik wil/moet deze via primera inruilbonnen kopen dus dan zit je al snel vast aan shops als Coolblue/Bol/MediaMarkt etc. Maar nog altijd uitverkocht. Super irritant. Zelfs na 2 jaar is het nog ellende blijkbaar. Dus mocht iemand een gouden tip hebben.... (Y)
Volgens mij gaan ze dit jaar een nieuwe editie uitbrengen, en dan zou het mogelijk beter leverbaar kunnen worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Juancho schreef: 02 jan 2023, 22:54 Ik zit nog steeds te azen op een Playstation 5 (denk disk editie het beste voor mijn redelijk beperkte gebruik) en ik wil/moet deze via primera inruilbonnen kopen dus dan zit je al snel vast aan shops als Coolblue/Bol/MediaMarkt etc. Maar nog altijd uitverkocht. Super irritant. Zelfs na 2 jaar is het nog ellende blijkbaar. Dus mocht iemand een gouden tip hebben.... (Y)
Als we Sony moeten geloven is het tekort nu opgelost. MediaMarkt heeft/had er een aantal op voorraad als je hem online besteld. Weet niet of ze nog steeds op voorraad zijn. Ik verwacht eigenlijk als we de geluiden van Sony mogen geloven dat we in de loop van januari wel meer voorraad gaan zien. Ik zelf twijfel ook nog om er een te halen maar vind de prijs die ze nu vragen best hoog.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak