Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

11 Sir Tinus schreef: 16 nov 2022, 10:08
Sensation schreef: 16 nov 2022, 09:57 Nog een momenteel werkloze TD, wel een Italiaan dus geen idee hoe zijn Engels is maar met zoveel ervaring moet je haast wel Engels spreken. Riccardo Bigon. Meest recent TD van Bologna (van 2016 tot afgelopen juni) daarvoor een jaartje Hellas Verona en daarvoor 6 jaar lang TD geweest van Napoli. Zijn leeftijd van 51 verbaasd mij aangezien hij vanaf 2004 al actief is, was op zijn 33e al AD van Reggina (Serie B) en dus vanaf 2009, op zijn 38e, al TD van Napoli.

Heeft bij Bologna toch oog gehad voor talenten:
- Tomiyasu voor 7mil bij St-Truiden opgehaald en 2 jaar later voor bijna 19mil aan Arsenal verkocht
- Hickey voor nog geen 2mil in Schotland opgepikt en afgelopen zomer voor 16.5mil aan Brentford verkocht
- Theate gehuurd van Oostende, gekocht voor 6mil en binnen een maand voor 19mil aan Rennes verkocht (die 6mil zal wel een slimme clausule zijn geweest)
- Verdi voor 6mil gekocht en 2 jaar later voor bijna 25mil verkocht
- Skov Olsen gekocht, stond ook hier op lijstjes, overtuigde niet maar alsnog met 1mil winst aan Club Brugge doorverkocht
- Afgelopen zomer Zirkzee gehaald die we hier ook wel op de wensenlijstjes hadden
- Afgelopen zomer Lucumi van Genk gekocht voor 8mil, vooralsnog sterke basisspeler

Wat betreft die laatste 2, hij was toen al weg maar zal ongetwijfeld wel wat voorzetjes gedaan hebben toen hij er nog zat.

Was bij Napoli verantwoordelijk voor aankopen als Higuain, Inler, Gabbiadini, Cavani (opgepikt bij Palermo), Jorginho (opgepikt bij Hellas Verona), Raul Albiol en natuurlijk Dries 'God in Napoli' Mertens.
Super leuk wat ie allemaal gehaald heeft, maar zo kun je van John ook een geweldige lijst maken. Het gaat er vooral om welke grote missers die gedaan heeft. Als je als club zijnde elk jaar er 10 haalt, en dat 5 jaar, dan kun je van die 50 spelers over het algemeen altijd wel een flinke lijst met succesverhalen halen.
Zeker, daar kan ik best induiken, maar je bent niet zomaar 6 jaar TD van Napoli. Napoli wat voor zijn komst 8e, 12e en in het laatste jaar voor hem 6e werd. Daarna zijn ze 2x 5e, 1x 3e en 2x 2e geworden tijdens zijn TD-schap.

Afgelopen zomer een hoop Engelse clubs geïnteresseerd (waaronder Arsenal, maar West Ham was het meest concreet).

Maar focus op Bologna van 2016 tot 2022 gehaald voor boven de 3mil (chronologische volgorde van begin termijn tot eind termijn):
+/- Destro voor 8.5mil gehaald, 5 jaar speler van Bologna geweest, 112 wedstrijden gespeeld en ook weleens bij Italiaanse selectie opgeroepen
+/- Mbaye voor 3.5mil gehaald, 7 jaar speler van Bologna geweest, 131 wedstrijden gespeeld en ook wedstrijden voor Senegal gespeeld
+/- Krejci voor 3.5mil gehaald, 4 jaar speler van Bologna geweest, 81 wedstrijden gespeeld en vrij veel spelend voor Tsjechië
+/- Donsah voor 4.5mil gehaald, 71 wedstrijden in 3 jaar
- - Rizzo voor 6mil gehaald, geen groot succes, veel verhuurd geweest
++ Verdi voor 6.5mil gehaald, 2 jaar later voor 25mil verkocht
- Taïder voor 4mil gehaald, geen groot succes, veel verhuurd
+ Svanberg voor 4.5mil gehaald, voor 9mil verkocht na 4 jaar
+/- Santander voor 6.5mil gehaald, 71 wedstrijden in 4 jaar
- - Falcinelli voor 7mil gehaald veel verhuurd
+ Skorupski voor 9mil gehaald, sindsdien de vaste keeper
- Denswil na goed jaar bij Brugge voor 6mil gehaald, geen succes
+/- Skov Olsen voor 6mil gehaald, geen groot succes wel met 1mil winst verkocht
++ Tomiyasu voor 7mil gehaald en 19mil verkocht
+ De ervaren Sansone voor 8mil gehaald, succesvol basisspeler (geweest)
+ De ervaren Soriano voor 8mil gehaald, momenteel aanvoerder
+ Dominguez voor 8mil gekocht momenteel basisspeler
+ Orsolino voor 15mil gekocht momenteel basisspeler
+ Ervaren Medel voor 1.5mil gehaald, basisspeler (niet boven de 3mil, wel noemenswaardig)
+ Kasius voor 3.5mil gehaald van jeugd Utrecht (grote clubs hier zitten slapen?) op dit moment geblesseerd maar was hard op weg om veel minuten te maken
+/- Bonifanzi voor 6mil gehaald, momenteel geblesseerd maar vrij veel gespeeld, geen basisspeler
+/- Barrow voor 14.5mil gehaald, was veelbelovend (had op dat moment transfermarktwaarde van 20mil) maar komt er nog niet echt uit voor een aanvaller, met 106 wedstrijden in 2 jaar wel nog altijd basisspeler

De balans is vrij positief en de misperen zaten niet in de duurste categorie. Ik denk in 6 jaar tijd minder misperen dan JdJ in 4 jaar tijd (ook al blijf ik bij hem van mening dat de laatste windows behoorlijk positief verliepen qua individuele kwaliteit van de aankopen).

Goede tijdsbesteding tijdens de koffiepauze maar dit is de eerste en de laatste keer dat ik er zo diep in duik :mrgreen:
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Mijn likes zijn ook voor de moeite [mention]Sensation[/mention] ;).
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

DeEintovenaar schreef: 16 nov 2022, 10:00 Klinkt absoluut veelbelovend. Ik zie wel dat de beste man 51 is waardoor bij mij de vraag opkomt: wat zou Brands bedoelen met een jonge TD?
Ik vind 51 helemaal niet oud voor een TD hoor maar zou dat ook in het straatje van PSV/Brands passen momenteel?
Volgens mij zei hij dat ze de gemiddelde leeftijd van de directie niet nog verder naar boven wilden hebben. Marcel is natuurlijk ook al 60 en Frans ook 51 en dat was in reactie op Frank Arnesen die ook al 66 is. 51 zou prima kunnen denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

ShovingNE2 schreef: 16 nov 2022, 10:42
DeEintovenaar schreef: 16 nov 2022, 10:00 Klinkt absoluut veelbelovend. Ik zie wel dat de beste man 51 is waardoor bij mij de vraag opkomt: wat zou Brands bedoelen met een jonge TD?
Ik vind 51 helemaal niet oud voor een TD hoor maar zou dat ook in het straatje van PSV/Brands passen momenteel?
Volgens mij zei hij dat ze de gemiddelde leeftijd van de directie niet nog verder naar boven wilden hebben. Marcel is natuurlijk ook al 60 en Frans ook 51 en dat was in reactie op Frank Arnesen die ook al 66 is. 51 zou prima kunnen denk ik.
Ja dan is 51 een prima leeftijd. Dan is het zeker veelbelovend.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Sensation schreef: 16 nov 2022, 10:36
11 Sir Tinus schreef: 16 nov 2022, 10:08

Super leuk wat ie allemaal gehaald heeft, maar zo kun je van John ook een geweldige lijst maken. Het gaat er vooral om welke grote missers die gedaan heeft. Als je als club zijnde elk jaar er 10 haalt, en dat 5 jaar, dan kun je van die 50 spelers over het algemeen altijd wel een flinke lijst met succesverhalen halen.
Zeker, daar kan ik best induiken, maar je bent niet zomaar 6 jaar TD van Napoli. Napoli wat voor zijn komst 8e, 12e en in het laatste jaar voor hem 6e werd. Daarna zijn ze 2x 5e, 1x 3e en 2x 2e geworden tijdens zijn TD-schap.

Afgelopen zomer een hoop Engelse clubs geïnteresseerd (waaronder Arsenal, maar West Ham was het meest concreet).

Maar focus op Bologna van 2016 tot 2022 gehaald voor boven de 3mil (chronologische volgorde van begin termijn tot eind termijn):
+/- Destro voor 8.5mil gehaald, 5 jaar speler van Bologna geweest, 112 wedstrijden gespeeld en ook weleens bij Italiaanse selectie opgeroepen
+/- Mbaye voor 3.5mil gehaald, 7 jaar speler van Bologna geweest, 131 wedstrijden gespeeld en ook wedstrijden voor Senegal gespeeld
+/- Krejci voor 3.5mil gehaald, 4 jaar speler van Bologna geweest, 81 wedstrijden gespeeld en vrij veel spelend voor Tsjechië
+/- Donsah voor 4.5mil gehaald, 71 wedstrijden in 3 jaar
- - Rizzo voor 6mil gehaald, geen groot succes, veel verhuurd geweest
++ Verdi voor 6.5mil gehaald, 2 jaar later voor 25mil verkocht
- Taïder voor 4mil gehaald, geen groot succes, veel verhuurd
+ Svanberg voor 4.5mil gehaald, voor 9mil verkocht na 4 jaar
+/- Santander voor 6.5mil gehaald, 71 wedstrijden in 4 jaar
- - Falcinelli voor 7mil gehaald veel verhuurd
+ Skorupski voor 9mil gehaald, sindsdien de vaste keeper
- Denswil na goed jaar bij Brugge voor 6mil gehaald, geen succes
+/- Skov Olsen voor 6mil gehaald, geen groot succes wel met 1mil winst verkocht
++ Tomiyasu voor 7mil gehaald en 19mil verkocht
+ De ervaren Sansone voor 8mil gehaald, succesvol basisspeler (geweest)
+ De ervaren Soriano voor 8mil gehaald, momenteel aanvoerder
+ Dominguez voor 8mil gekocht momenteel basisspeler
+ Orsolino voor 15mil gekocht momenteel basisspeler
+ Ervaren Medel voor 1.5mil gehaald, basisspeler (niet boven de 3mil, wel noemenswaardig)
+ Kasius voor 3.5mil gehaald van jeugd Utrecht (grote clubs hier zitten slapen?) op dit moment geblesseerd maar was hard op weg om veel minuten te maken
+/- Bonifanzi voor 6mil gehaald, momenteel geblesseerd maar vrij veel gespeeld, geen basisspeler
+/- Barrow voor 14.5mil gehaald, was veelbelovend (had op dat moment transfermarktwaarde van 20mil) maar komt er nog niet echt uit voor een aanvaller, met 106 wedstrijden in 2 jaar wel nog altijd basisspeler

De balans is vrij positief en de misperen zaten niet in de duurste categorie. Ik denk in 6 jaar tijd minder misperen dan JdJ in 4 jaar tijd (ook al blijf ik bij hem van mening dat de laatste windows behoorlijk positief verliepen qua individuele kwaliteit van de aankopen).

Goede tijdsbesteding tijdens de koffiepauze maar dit is de eerste en de laatste keer dat ik er zo diep in duik :mrgreen:
Netjes wel :)

Maar toch, Jdj heeft dan een groter lijstje met miskopen, hoewel dat vanaf 3 miljoen wel mee valt, maar de winst die hij heeft gehad op de verkopen is ook heel netjes. Daarnaast heeft PSV een veel betere jeugdopleiding dan Bologna, spelen we in een minder aantrekkelijke competitie/land en hebben we door die geweldige doorstroom vanuit de jeugd veel minder transfers hoeven te doen.

Het verschil met JdJ zit hem maar in 1 ding; 2 grote dure missers in 1 zomer. Over 15 jaar hebben we het er nog over.
Sjorsensjimmie
Bankzitter
2
Berichten: 269
Lid geworden op: 31 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik zet mijn geld nog steeds op Max Huijberts of Steinsson.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Ik zou de man van Genk ook nog steeds een mooie optie vinden. De Condé, wiens staf en wellicht hij intussen ook connecties heeft in Zuid-Amerika en Afrika. Heeft een goede trackrecord.

Steinsson vind ik ook interessant die ook kiest voor een geleidelijke opbouw in zijn carrière en stappen richting de top van het Engelse voetbal heeft gezet. Al.is de TD functie nog nieuw. Mensen zijn vol lof in interviews.

Ook de technische directeur van Union St-Gilloise,
Chris O'Loughlin,zie ik nu als optie. Na anderhalf seizoen in de hoogste divisie na gepromoveerd te zijn en meteen meedraaien in de top.
Het vertrek van topspelers heeft de club geen windeieren gelegd, aanvallend zijn ze minder afhankelijk en sterker geworden. Er staat een team met mentaliteit en dit terwijl ze niet eens met de hoogste budgetten werken.


IDEAL PROFILE
O’Loughlin explained: “We believe there is value out there and why should we be throwing money around when we don’t have it?

“I can’t pretend myself and my team are watching leagues around the world, that’s not realistic, but we do use data that’s objective so we are able to draw up a clear scouting list.

“You still need to find out if a player is interested or available — they might have an incredible release clause — but once they are a viable option we watch them to see if they have the qualities to fit into our team and find out more about them as human beings.

“We are very strong on having a good mentality and that you shouldn’t have to sacrifice that for talent. That is part of our culture.”


Another edge

And there is another factor which O’Loughlin believes has been key.

https://www.google.com/amp/s/www.thesun ... clubs/amp/

He said: “We have an injury-prevention programme which we do four out of five days a week.

“My experience as a coach was that you could have seven, eight, nine or ten players who were disciplined and you didn’t need to tell them to do their own individual programme.

“But then there was another group who just never did it.

"When you’re a coach or part of a staff under pressure to get results and injuries happen, it’s difficult.

“Of course injuries are part of sport but, if there’s an opportunity to reduce the risk, why would you not take it?

"That is something I learned and why we put that programme in place so it’s as much a part of our training programme as possession work.

“We have an incredible rate of healthiness in the squad, we’re the healthiest in the league.

"We had one ACL injury from a tackle which was unavoidable but 99 per cent of the time the coach can pick from a full squad.”


Met beperkte middelen een ijzer sterk team dat meestrijd om de bovenste plaatsen in de hoogste competitie in België. Hier meer mogelijkheden en zich in mijn ogen wel bewezen als slimme en doordachte lefgozer die zijn carrière ook door obstakels heeft moeten breken en out-of-the-box denken.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Union is sowieso een heerlijke cult club. Dat is hard op weg het Sankt Pauli van België te worden.

https://www.vrt.be/vrtnu/a-z/allez-l-un ... leveringen
LeandroBonfim
Vaste waarde in elftal
1
Berichten: 664
Lid geworden op: 7 nov 2022

Zou Thomas Schaling eventueel in beeld zijn? Heeft inmiddels ook wat ervaring als directeur van een Amerikaanse club. Of zou het nog te vroeg komen voor hem?
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Is bij Charlotte vgm geen TD maar directeur Scouting. Geen idee of dat dezelfde functies zijn eigenlijk.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

DeEintovenaar schreef: 16 dec 2022, 11:47 Is bij Charlotte vgm geen TD maar directeur Scouting. Geen idee of dat dezelfde functies zijn eigenlijk.
Nee, dat is het niet, haha
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ik wens voor het vervangen van Cody onze Technisch directeur veel succes! Oh wacht... die hebben we helemaal niet. :treurig:
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Grasmat schreef: 27 dec 2022, 00:15 Ik wens voor het vervangen van Cody onze Technisch directeur veel succes! Oh wacht... die hebben we helemaal niet. :treurig:
Brands is het gewoon tot de zomer toch?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

En in een Premium artikel van Rik stond in een bijzin dat Steinsson het moet gaan worden vorige week.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 27 dec 2022, 06:23 En in een Premium artikel van Rik stond in een bijzin dat Steinsson het moet gaan worden vorige week.
Dat klopt ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het staat er iets minder dwingend ;)
De IJslander Grétar Steinsson wordt mogelijk zijn opvolger.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ga ervan uit dat ze nog steeds mijn advies opvolgen.

Welkom Earnest!
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Josef Dettelbacher schreef: 27 dec 2022, 12:17 Ik ga ervan uit dat ze nog steeds mijn advies opvolgen.

Welkom Earnest!
Earnest Faeber?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Chucky schreef: 27 dec 2022, 13:04
Josef Dettelbacher schreef: 27 dec 2022, 12:17 Ik ga ervan uit dat ze nog steeds mijn advies opvolgen.

Welkom Earnest!
Earnest Faeber?
Nee, al had ik onze Ernest bij aanstelling als TD ook goed voorspeld als tijdelijke opvolger bij evt ontslag van vBommel 8)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Zo Cody is weg. John de Jong kan terugkeren.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Franciscus schreef: 28 dec 2022, 19:42 Zo Cody is weg. John de Jong kan terugkeren.
Afbeelding
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

PSV begint op een scam te lijken als dat echt waar zou zijn. Ik zie graag een duidelijke(re) doelstelling geformuleerd worden door de directie. Vertel eens wat nou het plan precies is, zodat de supporters ook weten wat ze precies steunen in woord en zuurverdiende centen. Elk jaar word er een rookgordijn opgetrokken rondom de transferwindows en je kunt erna ook nooit echt ontdekken wat het exacte plan is. Elk jaar weer afwachten hoe het gokken uit gaat pakken. Je moet een keer kleur bekennen. GAAN we kampioen worden of WILLEN we graag kampioen worden, zoals pakweg VItesse. Eromheen lullen kan men als de beste, met Brands voorop. Zolang je op het veld terug kunt zien dat de doelstellingen stroken met dat van de achterban, is dat prima. Maar nu verschilt het al 3 a 4 jaar achtereen en nooit word het breed toegelicht. Via diverse media moeten we zelf maar naar info vissen en conclusies trekken. Spreek het nu maar eens uit, dan hebben de seizoenkaarthouders ook eens een gezonde bodem voor hun beslissing om wel of niet te verlengen. Hoe lang kan je de club steunen, een keertje moet het beloond gaan worden en dat inzicht moet eens vanuit de club zelf komen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Je transferstrategie toelichten en vooraf uit de doeken doen lijkt me nou niet het meest briljante idee. Hoe graag ik het zou willen weten.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Een strategie is dus juist wel wat je kunt delen. Daarmee kun je namelijk onderstrepen wat je doelstelling is. Ik hoef geen namen, tuurlijk niet, maar wel wat je wilt. En dan nog, het gaat mij erom dat achteraf nog steeds niet echt duidelijk is wat men wil. Eigenlijk tijdens niet eens, als je zonder een stand-in voor Luuk tegen Rangers aan gaat treden. Monaco liep maar net goed af, dat was een van de spannendste wedstrijden die ik in het stadion heb meegemaakt. Maar daarom is het mongolisch dat je het tegen Rangers verprutst, als je bedenkt hoeveel er van die pot af hing. We hebben er nu en ongetwijfeld komende zomer nog last van. Ik weet zeker dat een hoop supporters nog eens goed na gaan denken als Brands vertelt dat de titel enkel een ambitie is en geen doelstelling. Het probleem moet maar eens bij de club komen te liggen. Moet je opletten hoe hard men dan opeens gaat lopen.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Wat ik dan denk: fans die hun seizoenskaart laten afhangen van of PSV wel of niet de juiste strategie hanteert, die horen eigenlijk überhaupt niet in het stadion. Je zit er potverdikkie vanwege de liefde voor je club. Kom op nou.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ykhim schreef: 28 dec 2022, 21:59 Wat ik dan denk: fans die hun seizoenskaart laten afhangen van of PSV wel of niet de juiste strategie hanteert, die horen eigenlijk überhaupt niet in het stadion. Je zit er potverdikkie vanwege de liefde voor je club. Kom op nou.
Dan heb je idd ergens een verkeerde afslag genomen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD