Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Paco Casal schreef: 18 okt 2022, 11:03
deninho32 schreef: 18 okt 2022, 10:57 Mja als wij vroeger op het veldje voetbalden waren we ook PSV en speelden we tegen Barcelona of zo. Maar dat was niet echt hè. Dat is met die vechtafspraken precies hetzelfde.
Totaal niet hetzelfde. Men presenteert zich niet als de voetballers van PSV maar als de harde kern van PSV. Kun je leuk/niet leuk vinden, maar dat klopt wel.

Maargoed, wat mij betreft houden we er lekker mee op. Men gaat het toch niet begrijpen en die intentie heb ik ook totaal niet. Mijn mening is duidelijk, maar ik wil daar wel aan toevoegen dat ik het kwalijk vind dat dit zo openlijk in het stadion gecommuniceerd word waar iedereen er van mee kan genieten. Het is A) dom i.v.m. politie en toestanden en B) krijgen mensen die er niks mee te maken hebben (en erger nog, kinderen) er wat van mee en dat is wat mij betreft niet de bedoeling.
Beetje hoog fight club gehalte; The first rule of Fight Club is: you do not talk about Fight Club. The second rule of Fight Club is: you DO NOT talk about Fight Club!
Overigens de mensen die dit doen moeten, naast dat ze hier niemand tot last mee mogen zijn, ook de toegang tot medische zorg ontzegt worden.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Interessante referentie. Ik weet niet hoe dergelijke dynamieken een rol spelen onder zogenaamde harde kernen, maar er zijn verschillende analyses van Fight Club die vergelijkbare groepsvorming en daaruit resulterend gedrag bediscussiëren. In The New Yorker bijvoorbeeld:

“In one of the most-quoted scenes of ‘Fight Club,’ Tyler bemoans the sunken fate of masculinity in late capitalism:

‘Man, I see in Fight Club the strongest and smartest men who’ve ever lived. I see all this potential, and I see it squandered. Goddammit! An entire generation pumping gas, waiting tables, slaves with white collars. Advertising has us chasing cars and clothes, working jobs we hate so we can buy shit we don’t need. We’re the middle children of history, man. No purpose or place. We have no Great War. No Great Depression. Our great war is a spiritual war. Our Great Depression is our lives. We’ve all been raised on television to believe that one day we’d all be millionaires and movie gods and rock stars—but we won’t. We’re slowly learning that fact. And we’re very, very pissed off.’

In theory, O’Malley said, ‘Fight Club’ was a cautionary tale about where the adrenaline rush of ‘waking up’ can take you. Tyler starts by preaching empowerment and authenticity but ends up sowing violence and terror, demanding cult-like subservience from the men he claims to be liberating.” https://www.newyorker.com/culture/cultu ... fight-club

Ook vervreemding van dagelijkse (werk)realiteiten komt regelmatig terug als mogelijke verklaring voor deze vormen van identificatie. Opereren die “boys” toch maar mooi binnen een Marxistisch kader. :mrgreen:
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is het 'Sfeertopic'. Toch? Oké dan... :mrgreen:
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:



VeRbIeD aLlE bEzOEkErS vaN KeRmIsSeN!!!
#FreeGeneratie4
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

[mention]PCGC[/mention] Lijkt wel op een scene uit een aflevering van de serie Gomorra.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Mij doet het eerder denken aan de marathon van Rotterdam, met al die (weg)rennende mensen.

Moraal van het verhaal: tuig heb je overal.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

PCGC schreef: 18 okt 2022, 23:58

VeRbIeD aLlE bEzOEkErS vaN KeRmIsSeN!!!
Kermissen verbieden lijkt mij een heel goed plan :top:
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1573
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

We zijn inmiddels van spandoeken spuiten in het stadion naar kermissen gegaan, netjes :top:
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26038
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Precies. Nu weer on topic!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Franciscus schreef: 18 okt 2022, 10:16 Ik vind het een beetje gay eigenlijk en dat is prima.
Tot zover alle goede bedoelingen van afgelopen weekend vanuit het voetbal.... :lol: :monkey:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017



Treurig.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Alweer meer iets voor het gebrek aan sfeer topic
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Storm in een glas water:

Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

No pyro no party!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Siemen schreef: 20 okt 2022, 21:08

Treurig.
Inderdaad, laat je vuisten spreken!!
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Geweldige sfeer weer vandaag.

PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Prachtig eerbetoon ook, complimenten aan iedereen in stadion!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Als Halsema op de instagram van BFTS kijkt heeft ze zo weer een reden om de uitsupporters volgend jaar opnieuw te weren.

Dan doe je een leuk onthaal van de spelers en plaats je een video op instagram waarin wordt gezongen "hamas hamas alle joden aan het gas"

En echt, iedereen die ooit nog durft te beweren dat er met joden alleen naar Ajacieden wordt gewezen en niet naar de joden/holocaust/wo II is echt af. Die kutsmoes gaat niet meer op.

Ik hoop dat Dijsselbloem gepaste actie onderneemt nav van de homofobe spreekkoren in de Arena gisteren (oog om oog, tand om tand), maar wij hebben het wss voor volgend jaar alweer verpest vrees ik.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Snap je punt, maar wat onze supporters in Eindhoven roepen heeft niets te maken met wel/geen uitsupporters in de Arena volgend jaar. "We" hebben helemaal niks verpest. Je moet wel een beetje objectief naar de situatie kunnen blijven kijken. Soms is jouw doel te heilig.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 07 nov 2022, 17:08 Snap je punt, maar wat onze supporters in Eindhoven roepen heeft niets te maken met wel/geen uitsupporters in de Arena volgend jaar. "We" hebben helemaal niks verpest. Je moet wel een beetje objectief naar de situatie kunnen blijven kijken. Soms is jouw doel te heilig.
Mwhah dat weet ik niet. Als mensen toch elders gaan vechten dan kan dat toch reden zijn om supporters te weren? Dat PSV supporters rondom de wedstrijd (al is het niet in het stadion) dit zingen, dat kan voor Halsema denk ik echt wel een reden zijn om weer wat te verzinnen.

Wat mij betreft gaat het hier helemaal niet om heilige doelen. Maar supporters lijken niks te leren van het verleden. Dan wordt je gestraft voor bepaalde spreekkoren, en dan ben je zo dom om een heel specifiek filmpje op instagram te posten waarin juist dit wordt gezongen. Het is gewoon echt niet handig. Voor hetzelfde geld wordt dit weer door de media opgepikt net als dat domme spandoekje. En heb je weer overal de poppen aan het dansen (en leidt het opnieuw af van onze goede prestatie)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

trouwepsvfan schreef: 07 nov 2022, 17:19
Standbeeld schreef: 07 nov 2022, 17:08 Snap je punt, maar wat onze supporters in Eindhoven roepen heeft niets te maken met wel/geen uitsupporters in de Arena volgend jaar. "We" hebben helemaal niks verpest. Je moet wel een beetje objectief naar de situatie kunnen blijven kijken. Soms is jouw doel te heilig.
Mwhah dat weet ik niet. Als mensen toch elders gaan vechten dan kan dat toch reden zijn om supporters te weren? Dat PSV supporters rondom de wedstrijd (al is het niet in het stadion) dit zingen, dat kan voor Halsema denk ik echt wel een reden zijn om weer wat te verzinnen.

Wat mij betreft gaat het hier helemaal niet om heilige doelen. Maar supporters lijken niks te leren van het verleden. Dan wordt je gestraft voor bepaalde spreekkoren, en dan ben je zo dom om een heel specifiek filmpje op instagram te posten waarin juist dit wordt gezongen. Het is gewoon echt niet handig. Voor hetzelfde geld wordt dit weer door de media opgepikt net als dat domme spandoekje. En heb je weer overal de poppen aan het dansen (en leidt het opnieuw af van onze goede prestatie)
Laat ik voorop stellen dat ik zulke spreekkoren niet vind kunnen. Maar de burgemeester zit er om de openbare orde te handhaven. Dat er dingen in Eindhoven gebeuren geeft Halsema volgens mij toch geen reden om in te grijpen in Amsterdam. Dat er eventueel voorzorgsmaatregelen genomen kunnen worden zou kunnen maar dat is dan niet om een filmpje op internet.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 07 nov 2022, 17:19
Standbeeld schreef: 07 nov 2022, 17:08 Snap je punt, maar wat onze supporters in Eindhoven roepen heeft niets te maken met wel/geen uitsupporters in de Arena volgend jaar. "We" hebben helemaal niks verpest. Je moet wel een beetje objectief naar de situatie kunnen blijven kijken. Soms is jouw doel te heilig.
Mwhah dat weet ik niet. Als mensen toch elders gaan vechten dan kan dat toch reden zijn om supporters te weren? Dat PSV supporters rondom de wedstrijd (al is het niet in het stadion) dit zingen, dat kan voor Halsema denk ik echt wel een reden zijn om weer wat te verzinnen.

Wat mij betreft gaat het hier helemaal niet om heilige doelen. Maar supporters lijken niks te leren van het verleden. Dan wordt je gestraft voor bepaalde spreekkoren, en dan ben je zo dom om een heel specifiek filmpje op instagram te posten waarin juist dit wordt gezongen. Het is gewoon echt niet handig. Voor hetzelfde geld wordt dit weer door de media opgepikt net als dat domme spandoekje. En heb je weer overal de poppen aan het dansen (en leidt het opnieuw af van onze goede prestatie)
Wat bedoel je met mensen die elders gaan vechten? Er is toch niet gevochten? Als supporters ergens afspreken om te vechten dat geeft dat geen aanleiding om supporters uit stadions te weren. Evenals deze "liedjes" helemaal niks te maken hebben met het wel/niet accepteren van uitsupporters volgend jaar in de Arena. Verder krijg ik een beetje het idee dat je het zelf nog net niet naar nu.nl stuurt. Ik vind het ook niet handig, heb het liever niet, maar wat zij op een parkeerplaats in Eindhoven doen dat is een zaak voor de Eindhovense autoriteiten en niet Halsema.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Natuurlijk stuur ik dit niet door naar de media, wat een rare suggestie van jou.

Mijn punt is: Halsema grijpt alles aan om maatregelen te kunnen nemen. Zij heeft de orde in Amsterdam te handhaven. Maar het openbare orde recht is tegenwoordig zo opgerekt dat Halsema kan zeggen: gelet op eerdere uitlatingen van supporters verwacht ik wanordelijkheden tijdens de wedstrijd. En daar kan ze consequenties aan verbinden.

En het is voor het imago van PSV gewoon heel erg slecht dat prominente supporters groepen op Instagram filmpjes zetten met dit soort liedjes.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Kunnen we Halsema niet uitleggen dat die bfts gasten LVB zijn en er eigenlijk niets aan kunnen doen?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

trouwepsvfan schreef: 07 nov 2022, 17:46 Natuurlijk stuur ik dit niet door naar de media, wat een rare suggestie van jou.

Mijn punt is: Halsema grijpt alles aan om maatregelen te kunnen nemen. Zij heeft de orde in Amsterdam te handhaven. Maar het openbare orde recht is tegenwoordig zo opgerekt dat Halsema kan zeggen: gelet op eerdere uitlatingen van supporters verwacht ik wanordelijkheden tijdens de wedstrijd. En daar kan ze consequenties aan verbinden.

En het is voor het imago van PSV gewoon heel erg slecht dat prominente supporters groepen op Instagram filmpjes zetten met dit soort liedjes.
De burgemeesters rekken het openbare orde recht heel erg op ja. Maar daar is ook heel erg veel commentaar op en wordt lang niet overal geaccepteerd. Halsema is een bijzondere vrouw. Neemt niet weg dat het niet handig is maar hier heeft ze geen poot om op te staan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25065
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 07 nov 2022, 17:46 Natuurlijk stuur ik dit niet door naar de media, wat een rare suggestie van jou.

Mijn punt is: Halsema grijpt alles aan om maatregelen te kunnen nemen. Zij heeft de orde in Amsterdam te handhaven. Maar het openbare orde recht is tegenwoordig zo opgerekt dat Halsema kan zeggen: gelet op eerdere uitlatingen van supporters verwacht ik wanordelijkheden tijdens de wedstrijd. En daar kan ze consequenties aan verbinden.

En het is voor het imago van PSV gewoon heel erg slecht dat prominente supporters groepen op Instagram filmpjes zetten met dit soort liedjes.
Bedoelde het om te duiden hoe fanatiek je er tegenin gaat. Maar je hebt je punt gemaakt. Duidelijk.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen