VAR

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
ruuddevil
Vedette
5
Clubvoorkeur: PSV
Gegeven waarderingen: 1976
Gekregen waarderingen: 2789

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Al zo vaak gezegd, gewoon de hockey regels gaan volgen met die VAR. En geen scheidsrechters VAR laten spelen, is een ander beroep. Ze moeten elkaar ook niet kennen. De meeste fouten zijn het gevolg van de verhouding tussen scheids en VAR / collega scheids verwacht ik.
#Ye24
Ren Höek
Vedette
4
Gegeven waarderingen: 4996
Gekregen waarderingen: 1470

Niemand die de handsbal van Bart Vriends in de slotfase tegen Fortuna heeft gezien?
Een duidelijke penalty, die niet gezien werd door Güzü (je verwacht het niet) maar blijkbaar ook niet door de VAR. Een enorme blunder.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thijs
Lid van verdienste
5
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Armando Obispo
Gegeven waarderingen: 1385
Gekregen waarderingen: 2852

Awards:

Graag hoor ik het oordeel van een scheidsrechter expert, maar bij gebrek daaraan neem ik ook genoegen met de visie van @deninho32.

Nu vond ik het geen penalty die we even leken te krijgen, maar mag een VAR daar eigenlijk ingrijpen als er geen 100% fout is?
En wordt het nu nooit een penalty meer als de verdediger de bal raakt, terwijl de bal nog steeds kansrijk ligt na de aanraking en de aanvaller naar de grond wordt gewerkt door diezelfde verdediger?
Trixm
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 725
Gekregen waarderingen: 732

Awards:

Ik vond het wel een fout, dit is gewoon goed verdedigd. Voetbal draait om acties maken, ik ben blij dat we zonder een penal discussie de overwinning over de streep hebben getrokken.
Deze gebruikers waarderen Trixm voor dit bericht:
mateja
Guti is High level.
mateja
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak XX
Gegeven waarderingen: 2582
Gekregen waarderingen: 809

Was never nooit een penalty
Massimo
Vedette
5
Gegeven waarderingen: 696
Gekregen waarderingen: 1438

Als je hier een penalty voor geeft dan mag je als verdediger niks meer doen in zo'n situatie. Andersom had ik het heel slecht getrokken als daar een penalty voor was gegeven voor Ajax.
Ren Höek
Vedette
4
Gegeven waarderingen: 4996
Gekregen waarderingen: 1470

Rensch mag van geluk spreken dat hij de bal heel nipt raakte, anders was de penalty terecht.
Al kun je ook zeggen dat hij door een overtreding te maken de bal kan raken, maar de overtreding was dermate licht dat ik me kan vinden in het oordeel van de VAR.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Cody Gakpo
Gegeven waarderingen: 41
Gekregen waarderingen: 68

Maar volgens mij is dat hier niet de vraag. Ik ben het met jullie allemaal eens dat een penalty een hele zware straf is. Maar Makkelie geeft hem in eerste instantie. Rensch raakt de speler en licht de bal. De vraag is dan of dit een 100% fout is waardoor de VAR mag ingrijpen, en of die regel überhaupt nog geld dat het een 100% fout moet zijn.
Trixm
Internationale topspeler
5
Gegeven waarderingen: 725
Gekregen waarderingen: 732

Awards:

DeEintovenaar schreef: 07 nov 2022, 11:52 Maar volgens mij is dat hier niet de vraag. Ik ben het met jullie allemaal eens dat een penalty een hele zware straf is. Maar Makkelie geeft hem in eerste instantie. Rensch raakt de speler en licht de bal. De vraag is dan of dit een 100% fout is waardoor de VAR mag ingrijpen, en of die regel überhaupt nog geld dat het een 100% fout moet zijn.
Ook daar valt wel wat voor te zeggen. Ik ben ieder geval blij dat dit geen penalty werd, ik kan me ook nog een geweldige verdedigende actie van Obispo dit jaar herinneren thuis waarin hij op volle snelheid van achteren een dergelijke sliding inzette. Dat was tegen Monaco volgens mij(?). Al die penaltys en var momenten komen mij mijn strot uit.
Guti is High level.
De Realist
Nationale topspeler
1
Seizoenkaart: Vak V
Gegeven waarderingen: 2104
Gekregen waarderingen: 449

Eens met de strekking van jullie posts. Blij dat dit geen penalty werd, maar aan het eind van de dag hadden we vorig jaar een situatie waarin een uitbal die in werd gegeven niet werd teruggedraaid omdat de var slechts 99,9% zeker was dat de bal uit was, en niet 100%.

Ik weet echt zeker dat als Obispo deze ingreep had gedaan dat het wederom zo'n 99,9% verhaal was geweest. Wat is hier nou de regel voor?

En dan benadruk ik nog maar een keer dat ik ook blij ben dat ie niet werd gegeven en dat we zonder discussie die pot binnen hebben gehaald, en dat voetbal een contactsport is en geenszins wil beweren dat we hier een penalty hadden moeten krijgen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

VAR