VAR

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Al zo vaak gezegd, gewoon de hockey regels gaan volgen met die VAR. En geen scheidsrechters VAR laten spelen, is een ander beroep. Ze moeten elkaar ook niet kennen. De meeste fouten zijn het gevolg van de verhouding tussen scheids en VAR / collega scheids verwacht ik.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Niemand die de handsbal van Bart Vriends in de slotfase tegen Fortuna heeft gezien?
Een duidelijke penalty, die niet gezien werd door Güzü (je verwacht het niet) maar blijkbaar ook niet door de VAR. Een enorme blunder.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Graag hoor ik het oordeel van een scheidsrechter expert, maar bij gebrek daaraan neem ik ook genoegen met de visie van [mention]deninho32[/mention].

Nu vond ik het geen penalty die we even leken te krijgen, maar mag een VAR daar eigenlijk ingrijpen als er geen 100% fout is?
En wordt het nu nooit een penalty meer als de verdediger de bal raakt, terwijl de bal nog steeds kansrijk ligt na de aanraking en de aanvaller naar de grond wordt gewerkt door diezelfde verdediger?
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik vond het wel een fout, dit is gewoon goed verdedigd. Voetbal draait om acties maken, ik ben blij dat we zonder een penal discussie de overwinning over de streep hebben getrokken.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Was never nooit een penalty
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als je hier een penalty voor geeft dan mag je als verdediger niks meer doen in zo'n situatie. Andersom had ik het heel slecht getrokken als daar een penalty voor was gegeven voor Ajax.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Rensch mag van geluk spreken dat hij de bal heel nipt raakte, anders was de penalty terecht.
Al kun je ook zeggen dat hij door een overtreding te maken de bal kan raken, maar de overtreding was dermate licht dat ik me kan vinden in het oordeel van de VAR.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
DeEintovenaar
Nationale topspeler
2
Berichten: 1947
Lid geworden op: 24 mar 2022

Maar volgens mij is dat hier niet de vraag. Ik ben het met jullie allemaal eens dat een penalty een hele zware straf is. Maar Makkelie geeft hem in eerste instantie. Rensch raakt de speler en licht de bal. De vraag is dan of dit een 100% fout is waardoor de VAR mag ingrijpen, en of die regel überhaupt nog geld dat het een 100% fout moet zijn.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

DeEintovenaar schreef: 07 nov 2022, 11:52 Maar volgens mij is dat hier niet de vraag. Ik ben het met jullie allemaal eens dat een penalty een hele zware straf is. Maar Makkelie geeft hem in eerste instantie. Rensch raakt de speler en licht de bal. De vraag is dan of dit een 100% fout is waardoor de VAR mag ingrijpen, en of die regel überhaupt nog geld dat het een 100% fout moet zijn.
Ook daar valt wel wat voor te zeggen. Ik ben ieder geval blij dat dit geen penalty werd, ik kan me ook nog een geweldige verdedigende actie van Obispo dit jaar herinneren thuis waarin hij op volle snelheid van achteren een dergelijke sliding inzette. Dat was tegen Monaco volgens mij(?). Al die penaltys en var momenten komen mij mijn strot uit.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Eens met de strekking van jullie posts. Blij dat dit geen penalty werd, maar aan het eind van de dag hadden we vorig jaar een situatie waarin een uitbal die in werd gegeven niet werd teruggedraaid omdat de var slechts 99,9% zeker was dat de bal uit was, en niet 100%.

Ik weet echt zeker dat als Obispo deze ingreep had gedaan dat het wederom zo'n 99,9% verhaal was geweest. Wat is hier nou de regel voor?

En dan benadruk ik nog maar een keer dat ik ook blij ben dat ie niet werd gegeven en dat we zonder discussie die pot binnen hebben gehaald, en dat voetbal een contactsport is en geenszins wil beweren dat we hier een penalty hadden moeten krijgen
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2166
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

:P

Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Langs de Lijn schijnt gemeld te hebben (ik ben voorzichtig) dat de VAR alleen het pingel moment heeft beoordeeld en buitenspel niet gecheckt heeft terwijl beelden echt iets ander aan lijken te geven.

Iemand die dit gehoord heeft?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 jan 2023, 18:02 Langs de Lijn schijnt gemeld te hebben (ik ben voorzichtig) dat de VAR alleen het pingel moment heeft beoordeeld en buitenspel niet gecheckt heeft terwijl beelden echt iets ander aan lijken te geven.

Iemand die dit gehoord heeft?
Aan de beelden tijdens de wedstrijd te zien was het eerder andersom.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ik dacht niet aan buitenspel. Ben benieuwd of dit echt bij LdL geroepen is.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ShovingNE2 schreef: 15 jan 2023, 18:02 Langs de Lijn schijnt gemeld te hebben (ik ben voorzichtig) dat de VAR alleen het pingel moment heeft beoordeeld en buitenspel niet gecheckt heeft terwijl beelden echt iets ander aan lijken te geven.

Iemand die dit gehoord heeft?
Op TV kon je zien dat ze de eerste pass onderzochten, dus vanaf eigen helft Fortuna tot over de middenlijn. Dat werd opgeheven door Ramalho. Daarna speelden ze het hele fragment af tot het moment dat Til onhandig in kwam. Het daadwerkelijke buitenspelmoment van de screenshot sloegen ze dus over. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit was omdat ze dat buitenspelmoment daarvoor al gecheckt hadden (de VAR was al 1 of 2 minuten bezig met de check voordat we mochten meekijken). Maar het wekte in ieder geval de schijn dat ze dit niet bekeken hebben, maar verwacht dat ze dat daarvoor al hadden gedaan.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 15 jan 2023, 18:08 Ik dacht niet aan buitenspel. Ben benieuwd of dit echt bij LdL geroepen is.
Volgens mij was het ook helemaal geen buitenspel. En de var heeft dat zeker geanalyseerd. Het penaltymoment zelf totaal niet, maar het is ook logisch dat ze die niet terugdraaien want geen '100% fout'.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik heb nog steeds het idee dat het buitenspel was. Het penaltymoment zelf was onhandig, ongelukkig en dom waar het gevaar al volledig verdwenen was, maar je kan hem als scheidsrechter geven.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe schreef: 15 jan 2023, 18:10
ShovingNE2 schreef: 15 jan 2023, 18:02 Langs de Lijn schijnt gemeld te hebben (ik ben voorzichtig) dat de VAR alleen het pingel moment heeft beoordeeld en buitenspel niet gecheckt heeft terwijl beelden echt iets ander aan lijken te geven.

Iemand die dit gehoord heeft?
Op TV kon je zien dat ze de eerste pass onderzochten, dus vanaf eigen helft Fortuna tot over de middenlijn. Dat werd opgeheven door Ramalho. Daarna speelden ze het hele fragment af tot het moment dat Til onhandig in kwam. Het daadwerkelijke buitenspelmoment sloegen ze dus over. Ik ging er eigenlijk vanuit dat dit was omdat ze dat buitenspelmoment daarvoor al gecheckt hadden (de VAR was al 1 of 2 minuten bezig met de check voordat we mochten meekijken).
Volgens mij hebben ze het zeker wel gecheckt, in het begin.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Mij leek het duidelijk buitenspel. Ik dacht er zal wel een verklaring komen dat na het missen van de kans een nieuwe situatie ontstond.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26052
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ok Thx allen.

Het pingel moment was niet onhandig. Dat was shit4brains zo dom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ik vind de VAR verschrikkelijk, het vele geld nog meer, maar 16 verliespunten in 16 wedstrijden nog het ergste, wat een kutseizoen. Ik snak weer naar begin juni
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

mateja schreef: 15 jan 2023, 18:11
ShovingNE2 schreef: 15 jan 2023, 18:08 Ik dacht niet aan buitenspel. Ben benieuwd of dit echt bij LdL geroepen is.
Volgens mij was het ook helemaal geen buitenspel. En de var heeft dat zeker geanalyseerd. Het penaltymoment zelf totaal niet, maar het is ook logisch dat ze die niet terugdraaien want geen '100% fout'.
Het penalty moment hebben ze zeker wel bekeken. Dat was op TV dat ze dit meerdere keren afspeelden. Het fragment dat volgens mensen buitenspel zou zijn, was niet op TV. Maar zoals je in je andere post zegt, die zullen ze vast hebben bekeken. De VAR check was al gaande voordat we mee mochten kijken. Aangezien dat het voornaamste was dat bekeken moest worden, zouden ze daar wel mee begonnen zijn.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Het camerastandpunt deed het buitenspel doen lijken, maar dat was het mi echt niet
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Jwoeloe schreef: 15 jan 2023, 18:14
mateja schreef: 15 jan 2023, 18:11

Volgens mij was het ook helemaal geen buitenspel. En de var heeft dat zeker geanalyseerd. Het penaltymoment zelf totaal niet, maar het is ook logisch dat ze die niet terugdraaien want geen '100% fout'.
Het penalty moment hebben ze zeker wel bekeken. Dat was op TV. Het fragment dat volgens mensen buitenspel zou zijn, was niet op TV. Maar zoals je in je andere post zegt, die zullen ze vast hebben bekeken. De VAR check was al gaande voordat we mee mochten kijken. Aangezien dat het voornaamste was dat bekeken moest worden, zouden ze daar wel mee begonnen zijn.
Ik herinner mij het precies andersom 😅
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

mateja schreef: 15 jan 2023, 18:14 Het camerastandpunt deed het buitenspel doen lijken, maar dat was het mi echt niet
Heb jij andere beelden gezien dan? Je kan best gelijk hebben, maar waar baseer je dat dan op?
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Het leek mij toch vrij duidelijk buitenspel. Of heeft Fortuna niet de camera's om dat goed te kunnen checken want dat is in het verleden ook wel eens gebeurt. Dat ze geen streep kunnen trekken. En vond de strafschop ook makkelijk. Nu kan iedereen als een blinde piloot bij een verdediger in de nek springen als de bal maar in de buurt is.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

VAR