Spelconsoles

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Gebruikersavatar
1913
Moderator
3
Berichten: 119
Lid geworden op: 1 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Nintendo, Sega, XBOX, Playstation.. Alles kun je hier bespreken.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13271
Lid geworden op: 4 aug 2018

Mensen die het is gelukt is om de PS5 te pre-orderen? Als ik zo de berichten lees wordt het waarschijnlijk pas ergens in 2021 dat je weer een kans maakt. Jammer, begon hier toch ook wel te kriebelen.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik denk dat ik [mention]Gestelnaar[/mention] maar in elkaar moet gaan beuken en van zn PS5 moet gaan beroven, wat een focking bofkont zeg. Ik aas op de USA markt maar het is mij tot op heden ook nog niet gelukt om er tussen te komen. Ik reken op februari 21 ofzo.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heb zelf geen haast want nog genoeg te doen op de PS4, wacht zelf gewoon tot volgend jaar.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Voor de PS5 ga ik sowieso wachten tot de slim versie beschikbaar komt. Voor het huidige model moet ik het plafond verhogen als ik em op mijn tv meubel zet. Echt veel en veel te groot, wat dachten ze daar wel niet tijdens het ontwerpproces?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ze dachten dat jij wel een ander tv meubel kon aanschaffen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 14 nov 2020, 18:11 Ze dachten dat jij wel een ander tv meubel kon aanschaffen.
Wat, n pallet?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Heissenberrug schreef: 14 nov 2020, 01:02 Ik denk dat ik @Gestelnaar maar in elkaar moet gaan beuken en van zn PS5 moet gaan beroven, wat een focking bofkont zeg. Ik aas op de USA markt maar het is mij tot op heden ook nog niet gelukt om er tussen te komen. Ik reken op februari 21 ofzo.
Hahaha kan je proberen! Hier wordt de PS5 als het goed is as donderdag geleverd door de MediaMarkt ;)
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Geniet ervan!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Zojuist verzendbevestiging + track&trace ontvangen van Mediamarkt. PS5 komt dus morgen binnen!
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ik ben benieuwd naar je ervaringen, welke games ga je spelen?
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Zojuist ontvangen! Moet helaas nog de hele dag werken en vanavond staat al vol gepland dus wordt morgenavond :D.
Ik heb voor nu Call of Duty erbij besteld. Twijfelde om ook AC Valhalla erbij te kopen, maar denk dat ik het voor nu nog even houd op die gratis games die erbij zitten. Oa God of War/Last of Us/Astro's playroom. Heb namelijk ook al een nieuwe monitor gekocht, dus al met al een duur geintje. FIFA 21 heb ik natuurlijk ook nog maar samen met COD zijn dat niet echt de games waarvoor je een PS5 koopt natuurlijk haha.

Zal na het weekend mijn eerste ervaringen posten ;)
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ben benieuwd man, ik heb AC Valhalla op de PS4 gehaald. Ik was van plan deze bij de PS5 te gaan spelen maar aangezien het nog wel even gaat duren voordat ik hem heb. Denk dat ik tegen die tijd Spiderman en Cyberpunk ga spelen, ook Ghost of Tushima wil ik nog eens proberen.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Even snel een eerste indruk; de menu's zijn echt een stuk fijner geworden. Als je de digital edition gebruikt dan kan je erg snel schakelen tussen je spellen. Ik heb de disc versie dus daarvoor moet ik de cd erin doen, geen probleem verder. Controller is echt next level. Half uurtje dat astro's playroom gespeeld. Niet mijn type spel, maar wel leuk om te zien wat er allemaal met die controller kan. Als het regent in dat spel dan voel je de regendruppels gewoon op je controller landen als het ware :lol:.

De PS5 is wel echt een stuk groter dan de PS4, die gaat in menig tv-meubel niet passen denk ik. Alleen al in de lengte scheelt het de korte kant van een PS4/5 spel. Het design is daarentegen wel een stuk mooier imo! Heb alleen niet het idee dat de PS5 muisstil is, niet dat dat voor mij uitmaakt, maar dacht dat ze dat aankondigde?
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Klinkt goed, las op tweakers ook dat er best veel mensen klagen over het geluid. Coil whine, de een schijnt er wel last van te hebben en de ander niet. Het zal voor mij in ieder geval een wereld van verschil gaan zijn. De ps4pro die ik nu heb maakt achterlijk veel herrie.
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Had nog nooit van dat begrip gehoord, maar dat is het in ieder geval niet.
Tijdens het opstarten van spellen begint die gewoon hard te blazen ofzo. Voor mij niet storend hoor, daar niet van. :P
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Mocht iemand er last van krijgen:
PlayStation 5 vertoont download-bug die alleen met fabrieksreset te verhelpen is
https://tweakers.net/nieuws/174574/play ... en-is.html
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Gestelnaar schreef: 20 nov 2020, 10:07 Even snel een eerste indruk; de menu's zijn echt een stuk fijner geworden. Als je de digital edition gebruikt dan kan je erg snel schakelen tussen je spellen. Ik heb de disc versie dus daarvoor moet ik de cd erin doen, geen probleem verder. Controller is echt next level. Half uurtje dat astro's playroom gespeeld. Niet mijn type spel, maar wel leuk om te zien wat er allemaal met die controller kan. Als het regent in dat spel dan voel je de regendruppels gewoon op je controller landen als het ware :lol:.

De PS5 is wel echt een stuk groter dan de PS4, die gaat in menig tv-meubel niet passen denk ik. Alleen al in de lengte scheelt het de korte kant van een PS4/5 spel. Het design is daarentegen wel een stuk mooier imo! Heb alleen niet het idee dat de PS5 muisstil is, niet dat dat voor mij uitmaakt, maar dacht dat ze dat aankondigde?
Inmiddels een aantal uren meer gespeeld op de PS5. Wat betreft het lawaai dat de PS5 maakt een rectificatie. Dat ding is gewoon super stil. Denk dat ie begon te blazen omdat ik 3 spellen tegelijkertijd aan het downloaden/installeren was. Ergens best begrijpelijk dat die console dan meer geluid maakt :lol:. Is dus alleen bij het opstarten even te horen, tijdens het spelen vrijwel niet. Wellicht dat dat wel zo is als je een spel speelt dat meer van de graphics kaart vraagt.

Dit weekend ook het eerste 'echte' PS5 spel gespeeld: COD Cold War. Dan zie je wel echt dat het een next-gen cosole is. Schitterend beeld waarbij je door de verdubbeling van het aantal fps ook echt merkt dat alles veel fijner speelt! Ben benieuwd waar alle gamedeveloppers nog mee gaan komen, zijn in ieder geval genoeg mogelijkheden! :pul:
ElChucky
Vaste waarde in elftal
5
Berichten: 510
Lid geworden op: 7 sep 2018

Wat is precies het voordeel van de non digital PS5? Dus dat je discs er nog in kunt stoppen.

Ik snap niet helemaal waarom je 100 euro meer zou betalen puur voor het feit dat hij ook fysieke discs kan draaien. Iemand hier een idee over?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ElChucky schreef: 26 nov 2020, 13:42 Wat is precies het voordeel van de non digital PS5? Dus dat je discs er nog in kunt stoppen.

Ik snap niet helemaal waarom je 100 euro meer zou betalen puur voor het feit dat hij ook fysieke discs kan draaien. Iemand hier een idee over?
Eigenlijk is dat simpeler dan je denkt: zonder schijfoptie ben je volledig afhankelijk van de playstation store. Mét schijfoptie ben je vrij om op marktplaats, game mania o.i.d. spellen tweedehands te kopen, of om spellen van vrienden te lenen of mee te ruilen.

Natuurlijk kan Sony het iets goedkoper aanbieden omdat ze een component niet in het apparaat hoeven te stoppen, maar het is van hun kant ook een investering in jou om daarna meer aan je te verdienen. Ik ken genoeg mensen die puur voor het gemak digital only gaan, maar ik behoud graag de optie om spellen te kopen van wie en waar ik dat wil.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Iemand hier die verstand heeft van (het aan de praat krijgen van een nieuwe game op) de Xbox One?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 09 dec 2020, 13:44 Iemand hier die verstand heeft van (het aan de praat krijgen van een nieuwe game op) de Xbox One?
Ik heb er geen, maar wellicht kan ik helpen. Wat lukt er nu niet?

Even wat simpele zaken:
- moet je updaten?
- heb je voldoende schijfruimte?
- is de disc beschadigd?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 09 dec 2020, 14:20
El Sordo schreef: 09 dec 2020, 13:44 Iemand hier die verstand heeft van (het aan de praat krijgen van een nieuwe game op) de Xbox One?
Ik heb er geen, maar wellicht kan ik helpen. Wat lukt er nu niet?

Even wat simpele zaken:
- moet je updaten?
- heb je voldoende schijfruimte?
- is de disc beschadigd?
Ok, ik heb vorige week de nieuwste CoD: Modern Warfare gekocht en na vier uur installeren bleek de campaign-mode gelocked te zijn. Na een harde reboot leek dit opgelost, maar nu leidt het spel me bij opstarten automatisch naar een scherm waarin je een Xbox Live account moet aanschaffen. Ik heb geen interesse in online spelen en derhalve geen behoefte aan zo'n account. Als je dit echter weigert gaat het spel automatisch in een offline-modus. Bij het starten van de campaign krijg ik nu een melding dat er een data package mist (waardoor het spel dus niet start), wat vervolgens alleen in-game te downloaden is (wat dus niet kan, want offline). Voldoende schrijfruimte, overigens, en de disc is niet beschadigd. ;)

Als iemand dé fix heeft: graag!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

El Sordo schreef: 09 dec 2020, 15:02
Josef Dettelbacher schreef: 09 dec 2020, 14:20

Ik heb er geen, maar wellicht kan ik helpen. Wat lukt er nu niet?

Even wat simpele zaken:
- moet je updaten?
- heb je voldoende schijfruimte?
- is de disc beschadigd?
Ok, ik heb vorige week de nieuwste CoD: Modern Warfare gekocht en na vier uur installeren bleek de campaign-mode gelocked te zijn. Na een harde reboot leek dit opgelost, maar nu leidt het spel me bij opstarten automatisch naar een scherm waarin je een Xbox Live account moet aanschaffen. Ik heb geen interesse in online spelen en derhalve geen behoefte aan zo'n account. Als je dit echter weigert gaat het spel automatisch in een offline-modus. Bij het starten van de campaign krijg ik nu een melding dat er een data package mist (waardoor het spel dus niet start), wat vervolgens alleen in-game te downloaden is (wat dus niet kan, want offline). Voldoende schrijfruimte, overigens, en de disc is niet beschadigd. ;)

Als iemand dé fix heeft: graag!
Een quick search toont dat meerdere mensen dit hebben, en niet alleen op Xbox. Ook PS4.

Misschien helpt dit:



of dit:



of dit:

Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Spelconsoles