Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Balinho schreef: 13 nov 2020, 15:25
PCGC schreef: 13 nov 2020, 13:52

Ooit nog voor een USB relatiegeschenken bedrijf gewerkt, ons best verkopende product was een 128MB USB stick bedrukt met je eigen bedrijfslogo (€6,80 per stuk bij afname van > 100 stuks), trots dat we waren dat we we op een gegeven moment een USB stick kregen van wel 512MB (voor 100 stuks bedrukt betaalde je daar toen meer dan duizend euro voor) 😂
Ik sloeg vroeger mennekes op school in mekaar voor 8 5,25" floppy's met Space Quest weetikhoeveel. ;)
Ik kom nog uit de tijd waarop je een cassettebandje op de juist plek moest starten om vervolgens een blokkerige ballon over het scherm te zien stuiteren.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2020, 16:20
loginnaam schreef: 13 nov 2020, 16:16

Jij kan maar beter wegblijven van uitspraken met getallen t.o.v. de grootte van een land, nadat je eerder al opmerkte dat het VK (een land met 65 miljoen inwoners) tenminste wel een miljoen mensen per week wil gaan vaccineren. Nu leg je op onverklaarbare wijze een link tussen 17 miljoen mensen vaccineren in Nederland duurt een jaar, dus dan zou Duitsland met dezelfde aanpak er 5 jaar over doen...

In het kort voor jou: een land met meer inwoners zal met gelijke aanpak als een ander land ook meer mensen per week kunnen vaccineren.

Maar als het jou echt gaat om hoeveel mensen een land per week kan gaan vaccineren, raad ik je aan om naar China te verhuizen. Ik verwacht dat ze daar heel veel mensen per week kunnen gaan vaccineren, maar of zij dan binnen een jaar klaar zullen zijn, is een ander verhaal.
Een vrij onnodig denigrerende post wat mij betreft.
Mijn verontschuldingen dan aan [mention]Johnnie Walker[/mention] want het was zeker niet bedoelt om denigrerend te zijn, maar twee posts in korte tijd met vergelijkbare getalmishandelingen, waar ik ook de eerste keer al op gereageerd had, deden mijn handen toch te veel jeuken. Het slaat iig nergens op om te vragen dat als Nederland er een jaar over zou doen om 17 miljoen mensen te vaccineren, iemand echt denkt of Duitsland met 83 miljoen inwoners er 5 jaar over zal doen.
Asjemenou
Bankzitter
5
Berichten: 266
Lid geworden op: 28 jul 2018

Wel als ze het door Nederland laten doen. :D
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Asjemenou schreef: 13 nov 2020, 16:42 Wel als ze het door Nederland laten doen. :D
Dan duurt het minstens 6 jaar want ik mag hopen dat Nederland het eerste jaar toch echt alle mankracht gebruikt om de eigen inwoners te vaccineren :ugeek:
Concious
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 nov 2020
Seizoenkaart: Vak VV
Clubvoorkeur: PSV

El Sordo schreef: 13 nov 2020, 14:43 Wat is een Concious?

Bovendien, hoe ga je 'leefstijl' monitoren? Hoe bepaal je dat iemand slechte longen heeft door, bijvoorbeeld, roken of door langdurig in de buurt van een industriegebied wonen? En wie gaat dat bepalen? Het beoordelen van iemands gezondheid is vele malen complexer (en duurder) dan enkel kijken naar 'leefstijl'. Daarnaast veranderen ideeën over wat onherroepelijk gezond is en wat niet ook voortdurend.

Gelukkig leven we in een land waar onze schouders collectief de medische problemen van anderen dragen.
In Amerika gebeurt het al, net als bij de meeste bedrijfsmatige levensverzekeringen in Nederland.

Het is makkelijk. Er wordt bij het afsluiten van alles opgemeten en je moet een vragenlijst invullen.

Het collectief dragen van de zorg ben ik een voorstander van. Maar ik vind dat mensen ook collectief moeten werken aan een situatie waarin er zo veel mogelijk vrijheid en zo weinig mogelijk zorg aanwezig is. Nu worden gezonde mensen gewoon opgesloten vanwege een overspoeling van ongezonde mensen op de IC’s. En aan het echte probleem wordt niks gedaan.
De overheid heeft daar een belangrijke functie in. Net als bij het ontmoedigen en/of verbieden van drugs, asbest en bepaalde soorten voedingsmiddelen zouden zeker in deze tijden wel een aantal stappen extra gezet kunnen worden.
Ik erger me wel aan ongezonde mensen die klagen over feestjes etc. Ze zien het als een verplichting van andere mensen om hun leven op te offeren voor de gezondheid van anderen, maar zelf die zak chips neerleggen ho maar.

Het is een groot Westers probleem, veroorzaakt door grote bedrijven die middels lobby’s het voor elkaar hebben gekregen om roken en slechte voedingsmiddelen beschikbaar te houden.
Mensen moeten daartegen beschermd worden. Deze pandemie is vooral daaraan te wijten.

https://www.who.int/bulletin/online_fir ... 265892.pdf
Hier zie je de verschillen, gemeten door officiële instanties en in een wetenschappelijke publicatie gevoegd door de WHO. In Japan is de infection fatality rate 0,1%. 6,7 keer lager dan in Nederland waar het 0,67% is.
En ook in Pakistan, India en veel Afrikaanse landen is het enorm veel lager dan in Westerse landen. Meerdere keren lager. Terwijl wij een veel beter zorgsysteem hebben.

Het is dus echt een Westers probleem. En als je ziet wat de risicogroepen zijn bij Corona dan is het duidelijk vast te stellen waar het aan ligt.
Het is niet voor niks dat experts ervoor waarschuwen.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Ten eerste slaat het werkelijk nergens op dat je beweert dat deze pandemie vooral daaraan te wijten is. Dat is gewoon zeker niet het geval, er is niemand die dat beweert, en er is ook geen expert die daar op wijst. Nu kun jij misschien ergens informatie hebben die wij niet kennen, maar wellicht kun je dan een onderbouwing geven waarom je denkt dat overgewicht de grootste oorzaak is in deze pandemie.

Daarnaast speel je met data. In plaats van enkele landen te cherry picken zou het je sieren een algemene vergelijking te maken. Genoeg voorbeelden die jouw 'Westers' probleem tegenspreken. Bijv. waarom doen de Filipijnen het zo slecht? Niets Westers aan, amper last van overgewicht, toch gaat het finaal mis.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit hangt aan elkaar van vreemde aannames en simpele gevolgtrekkingen. Ik heb weinig zin, en bovenal geen tijd, om op dergelijk amateuristisch analytisch broddelwerk te reageren. Excusez.

Ah, der Magnus heeft al gereageerd. Prima!
Concious
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 nov 2020
Seizoenkaart: Vak VV
Clubvoorkeur: PSV

Magnus schreef: 13 nov 2020, 16:58 Ten eerste slaat het werkelijk nergens op dat je beweert dat deze pandemie vooral daaraan te wijten is. Dat is gewoon zeker niet het geval, er is niemand die dat beweert, en er is ook geen expert die daar op wijst. Nu kun jij misschien ergens informatie hebben die wij niet kennen, maar wellicht kun je dan een onderbouwing geven waarom je denkt dat overgewicht de grootste oorzaak is in deze pandemie.

Daarnaast speel je met data. In plaats van enkele landen te cherry picken zou het je sieren een algemene vergelijking te maken. Genoeg voorbeelden die jouw 'Westers' probleem tegenspreken. Bijv. waarom doen de Filipijnen het zo slecht? Niets Westers aan, amper last van overgewicht, toch gaat het finaal mis.
Je ziet het aan de cijfers. Alle hard getroffen landen zijn Westerse landen of landen waar ongezond geleefd wordt.
In Nederland zijn er minder dan 100 mensen overleden zonder leefstijl gerelateerde ziekten.

Hier een paar extra bronnen:

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/ove ... leefstijl/

https://nos.nl/l/2356217

https://www.ad.nl/politiek/het-is-schri ... ~a9206ac1/

https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... r-en-meer/
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

De MSX Hitbit was mijn eerste console jonguh! Met cartridges (Hunchback, Athletic Land!), maar ook de indexbandjes natuurlijk.

GW Basic schildpadjes en zo, de shit.
Mooie tijden hoor.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 13 nov 2020, 16:37
Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2020, 16:20

Een vrij onnodig denigrerende post wat mij betreft.
Mijn verontschuldingen dan aan @Johnnie Walker want het was zeker niet bedoelt om denigrerend te zijn, maar twee posts in korte tijd met vergelijkbare getalmishandelingen, waar ik ook de eerste keer al op gereageerd had, deden mijn handen toch te veel jeuken. Het slaat iig nergens op om te vragen dat als Nederland er een jaar over zou doen om 17 miljoen mensen te vaccineren, iemand echt denkt of Duitsland met 83 miljoen inwoners er 5 jaar over zal doen.
Ik denk niet dat ie dat echt dacht, het was gewoon een aandikking om te zeggen dat een jaar de tijd moeten nemen om 17 miljoen man te vaccineren gewoon erg lang is.

Ik ben het daar overigens mee eens. Je kunt hier best out of the box oplossingen bedenken om te kijken hoe het sneller gaat, en het mooie is: je kunt deze weken al gebruiken om verschillende scenario's te bespreken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

We hadden omdat ik oudere broers had een pong console waar je alleen pong op kon spelen. Het eerste spel dat ik me echt kan herinneren is Zaxxon op de Commodore64.

Niet echt on topic maar goed.

Ja alleen rijke westerse landen worden getroffen. Leg dat in India maar uit met 9 miljoen besmettingen en 130.000 doden.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Concious schreef: 13 nov 2020, 17:05
Magnus schreef: 13 nov 2020, 16:58 Ten eerste slaat het werkelijk nergens op dat je beweert dat deze pandemie vooral daaraan te wijten is. Dat is gewoon zeker niet het geval, er is niemand die dat beweert, en er is ook geen expert die daar op wijst. Nu kun jij misschien ergens informatie hebben die wij niet kennen, maar wellicht kun je dan een onderbouwing geven waarom je denkt dat overgewicht de grootste oorzaak is in deze pandemie.

Daarnaast speel je met data. In plaats van enkele landen te cherry picken zou het je sieren een algemene vergelijking te maken. Genoeg voorbeelden die jouw 'Westers' probleem tegenspreken. Bijv. waarom doen de Filipijnen het zo slecht? Niets Westers aan, amper last van overgewicht, toch gaat het finaal mis.
Je ziet het aan de cijfers. Alle hard getroffen landen zijn Westerse landen of landen waar ongezond geleefd wordt.
In Nederland zijn er minder dan 100 mensen overleden zonder leefstijl gerelateerde ziekten.
Ik geef aan waar je cijfers tekort schieten, dus dat zie je niet aan de cijfers. Vandaar dat ik vraag naar jouw onderbouwing. Daarnaast heeft het aanhalen van een hoop artikelen over obesitas en corona geen zin. Jij beweert namelijk dat overgewicht de voornaamste reden is voor deze corona-pandemie. Dan red je je niet door een verband aan te tonen tussen overgewicht en extra risico. Dat onderbouwt op geen enkele manier jouw standpunt.

Ik zou het waarderen als ik dit keer een serieuze (en dus onderbouwde) reactie terugkrijg. Een reactie als 'wat ik zeg spreekt voor zich' hoeft geen antwoord meer te verwachten van mij, dus in dat geval kun je jezelf ook de moeite besparen nog op mij te reageren.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Laat maar. DeTaurus gaat er zo vanaf. Net als een andere trol.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Echt een probleem van de Westerse landen inderdaad. Leg dat maar eens uit aan de duizenden mensen die in Azië en Latijns-Amerika gestorven zijn. In Ecuador lagen de lijken op straat, soms in papier gewikkeld of in kartonnen dozen. In Guayaquil vraten de aasgieren die gestorven mensen op straat op, soms nog voor de ogen van kennissen.

Meer dan 10 miljoenen besmettingen in Latijns-Amerika: Ecuador, Brazilië, Argentinië, Colombia, Chili, Peru en Mexico, zij gaan samen richting de helft van het aantal doden dat wereldwijd is gevallen. In India alleen al 8,7 miljoen besmettingen, terwijl ze daar ook nog eens bewust hun best doen om de cijfers lager uit te laten vallen door op dubieuze wijze om te gaan met testen en uitslagen. En dan heb ik het niet eens gehad over Iran, Zuid-Afrika, Pakistan, de Filipijnen, Bangladesh en Indonesië.

Westers probleem, het is goed met je, Taurus.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vorige week (of de week daarvoor) gooien ze musea, bioscopen en theaters dicht terwijl al er geen hond meer naar binnen mocht (bijv. een immens grote Pathe waar nog geen 30 mensen rondlopen..). En nu mogen ze vanaf donderdag weer open? Weten ze in Den Haag nog wel wat ze in godsnaam aan het doen zijn? Man man man.. Lubach had ook weer een prima item over de zogenaamde routekaart. Ipv duidelijkheid te geven met strikte regels zodat het eindelijk eens duidelijk is... is het na een paar weken alweer één groot drama en klopt die hele routekaart al niet meer. Als ondernemer, en geloof me ik ken er genoeg, weet je totaal niet meer waar je aan toe bent. Het ene moment mag dit, het andere moment niet meer. Vervolgens doe je er alles aan (zowel in materiaal/je bedrijf/financieel) om het toch weer te kunnen doen, mag je weer open... moet je een week later weer dicht. Zo kan je ook niet overleven, wat je er ook aan doet.

Ik vind het werkelijk één grote schande en ben echt zo verschrikkelijk klaar met deze regering. En dan houdt ik het vanwege dit topic maar even alleen over Covid en nog niet over bijv. de luchtvaart. Tis werkelijk om heel bedroefd van te worden allemaal. Ik maak me echt oprecht zorgen over Nederland op deze manier.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Geen zorgen, in maart gewoon weer de grootste die VVD.
#FreeGeneratie4
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Gaat ook helemaal los in de VS met 150k gevallen op 1 dag. Die Trump gaat er zo’n puinhoop van maken dat het bijna onmogelijk is voor Biden om het op te ruimen.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

PCGC schreef: 13 nov 2020, 23:51 Geen zorgen, in maart gewoon weer de grootste die VVD.
Die kans is zeer aanwezig, maar daar kiezen we toch echt zelf voor. Of misschien niet jij en ik, maar schijnbaar genoeg andere Nederlanders wel.
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

RIO schreef: 14 nov 2020, 04:49 Gaat ook helemaal los in de VS met 150k gevallen op 1 dag. Die Trump gaat er zo’n puinhoop van maken dat het bijna onmogelijk is voor Biden om het op te ruimen.
Je mag in dit geval best in voltooide tijd spreken hoor. Hopelijk heel snel in voltooid verleden tijd.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Zou de eerdere daling die we zagen en de stijging nu weer een direct verband met de herfstvakantie kunnen hebben? Minder contacten tijdens de vakantie en nu weer een stijging nadat de scholen weer begonnen zijn?
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
GillesdelaCroquette
Internationale topspeler
4
Berichten: 4229
Lid geworden op: 26 mar 2020

Actiegroep Viruswaarheid stapt maar weer eens naar de rechter. In een kort geding tegen de Staat eist de actiegroep een einde aan de 'massale testcampagne'.  Dat meldt de NOS. Viruswaarheid is van mening dat de huidige gebruikte testmethode niet geschikt is. 

Het kort geding dient op 25 november in de rechtbank in Den Haag. De actiegroep  Viruswaarheid stapte al een aantal keren naar de rechter, maar verloor alle rechtszaken. 
When you have nobody to fuck with, you can go fuck yourself.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het Grote PCR Complot.

Ik begrijp het wel, deze mensen hebben gewoon een hele hoge behoefte aan zekerheid. Men kan niet tegen enige (totaal acceptabele) marge van onzekerheid en zou dan liever kiezen voor totale onzekerheid, wan dan heb je tenminste absolute zekerheid dat je niks weet. Absolute zekerheid stelt enorm gerust :lol:
GillesdelaCroquette schreef: 14 nov 2020, 11:58 Zou de eerdere daling die we zagen en de stijging nu weer een direct verband met de herfstvakantie kunnen hebben? Minder contacten tijdens de vakantie en nu weer een stijging nadat de scholen weer begonnen zijn?
Klinkt aannemelijk. Andere optie: op de meeste plaatsen nemen de besmettingen af wat logischerwijs met steeds kleinere stappen gaat, maar op enkele plekken (zoals ik noem maar wat, Feyenoord city) gaat het juist slechter.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

loginnaam schreef: 13 nov 2020, 16:37
Josef Dettelbacher schreef: 13 nov 2020, 16:20

Een vrij onnodig denigrerende post wat mij betreft.
Mijn verontschuldingen dan aan @Johnnie Walker want het was zeker niet bedoelt om denigrerend te zijn, maar twee posts in korte tijd met vergelijkbare getalmishandelingen, waar ik ook de eerste keer al op gereageerd had, deden mijn handen toch te veel jeuken. Het slaat iig nergens op om te vragen dat als Nederland er een jaar over zou doen om 17 miljoen mensen te vaccineren, iemand echt denkt of Duitsland met 83 miljoen inwoners er 5 jaar over zal doen.
Geen probleem [mention]loginnaam[/mention]. Was inderdaad zoals [mention]Josef Dettelbacher[/mention] al zei een aandikkinkje. Ik maak me soms druk en dan roep ik wat dingen :mrgreen:
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

GillesdelaCroquette schreef: 14 nov 2020, 14:27 Actiegroep Viruswaarheid stapt maar weer eens naar de rechter. In een kort geding tegen de Staat eist de actiegroep een einde aan de 'massale testcampagne'.  Dat meldt de NOS. Viruswaarheid is van mening dat de huidige gebruikte testmethode niet geschikt is. 

Het kort geding dient op 25 november in de rechtbank in Den Haag. De actiegroep  Viruswaarheid stapte al een aantal keren naar de rechter, maar verloor alle rechtszaken. 
Wacht. Vinden ze nu de test voor iets, wat ze zeggen dat niet bestaat, niet goed?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26049
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Die man doet me denken aan die Wehrter's original opa
Her lips said no, but her eyes said read my lips..

Covid-19