PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ardbeg schreef: 08 okt 2022, 11:23
Trixm schreef: 06 okt 2022, 16:02

Interessant, over een toptalent gesproken! Wat was die goed zeg, nog steeds zonde dat hij zijn ontwikkeling niet heeft door kunnen zetten. Hele fijne speler.
Toptalent? 😃
Ja zeker, ik ben er van overtuigd dat hij makkelijk de stap naar het eerste had kunnen maken zonder zijn mentaliteit problemen.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Die Gennaro van der Sluis legt ze er de laatste weken ook wel makkelijk in zeg
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

U18 tegen ajax, ik moet zeggen dat Lucius het vaak erg goed heeft staan. Heerlijke lichting ook. Ik hoop dat Babdi wel wat meer overzicht krijgt, maar goed hoort bij het leerproces.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind juist niet dat Lucius het goed heeft staan. Middenveld komt amper in de bal vrij, waardoor v.d. Heuvel en Geerts niet in een ritme komen. Bal gaat altijd via de back. En defensief speelt men mandekking waardoor Houben gewoon als rechtsback gepositioneerd staat. PSV kan daardoor geen druk genereren op de opbouw van Ajax. Die niet tot kansen komen overigens, maar dat geldt ook voor PSV.

Afbeelding

De spelprincipes van RvN zie je langzamerhand nu ook terug bij de O18. Dat vind ik jammer, want vorig jaar bij de O17 van Lucius zag je duidelijk een bal-georiënteerde pressing vanuit de zone. Het lijkt me niet wenselijk dat je je spelers aanleert om defensief zo terug te plooien, terwijl je ook druk vooruit kan genereren.

Ik vind het sowieso opvallend, en dat is iets waar ik me nu echt bijzonder aan stoor, is dat er geen algemene manier van opleiden/spelen is binnen de jeugd van PSV. Eerst moest men alles zoals Cocu doen. Toen Cocu PNV ging spelen, moest de jeugd ook PNV spelen. Toen kwam van Bommel en moest de jeugd op zijn manier spelen. Onder Schmidt is men in de jeugd een gematigdere variant van het voetbal van Schmidt gaan spelen (meer possessie georiënteerd, maar wel met zijn spelprincipes/uitgangspunten zonder bal gewaarborgd) en nu onder RvN wordt de boel andermaal weer omgegooid. Maak een keuze en beken kleur. Dan optimaliseer je het ontwikkelingsproces. Maar laat je niet naar de pijpen dansen van de fucking trainer die er op dat moment zit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
4
Berichten: 596
Lid geworden op: 16 aug 2019
Oude naam: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV

Wel leuk dat dit soort wedstrijden nu te zien zijn. Het zou overigens handig zijn als PSV met de opstelling de bijbehorende rugnummers zou vermelden. Nu heb ik vaak geen idee wie wie is.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Op het twitteraccount van RJ Dumfries kan je de rugnummers vinden. Verder vind ik het van beide kanten een fletse wedstrijd.
1913PSV.
Basisspeler
1
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 jun 2022
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: PSV

Nou na 99 minuten zijn de 3 punten binnen. 1-0 geworden.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Enorm fletse wedstrijd inderdaad. Geerts, V.d Heuvel en Bars kwamen nooit echt in het ritme van de wedstrijd vond ik. Babadi speelde een wedstrijd op zich zelf. PSV plooide gewoon enorm ver terug in een 5-3-2 bijna door de mandekking en Ajax had moeite om daar door heen te voetballen. En anderzijds zette Ajax hoog druk en had PSV moeite om door de as te voetballen (alle ballen richting de backs).

Hoogtepunt was voor mij nog wel Lucius op het einde. De scheids liep toen naar de keeper van PSV Tijn Smolenaars toe om te zeggen dat ie moest opschieten met een uittrap. Dus Smolenaars neemt hem heel snel. En Lucius daarna over het hele veld naar hem toe schreeuwen: "Laat je niet gek maken hé Tijn. Anders pak je maar een gele kaart, nou en." :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Wel grappig dat Geert den Ouden de scheidsrechter was overigens.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

DeBruyne schreef: 08 okt 2022, 18:51 Wel grappig dat Geert den Ouden de scheidsrechter was overigens.
Dé Geert den Ouden?
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Daarvoor zag ie er veel te jong uit, op die afstand dan :mrgreen:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Had ie een grote neus?
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019



Uitstekende goal van Tygo Land. Stream ff terugspoelen tot (wedstrijd)minuut 17.12
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Altijd leuk, winnen van Ajax. En dan nog uit. Benieuwd wie van dit O19 de kwaliteiten zal blijken te hebben om door te breken. Iemand die vaker wedstrijden ziet en daarmee wat meer overzicht heeft?
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020



Livestram AZ-PSV O18. Na 5 minuten al 1-1, Land met een hele mooie pass op van Duiven
rick_burgsteden
Talent
3
Berichten: 89
Lid geworden op: 4 nov 2020

psvgouda schreef: 27 nov 2022, 15:48 Altijd leuk, winnen van Ajax. En dan nog uit. Benieuwd wie van dit O19 de kwaliteiten zal blijken te hebben om door te breken. Iemand die vaker wedstrijden ziet en daarmee wat meer overzicht heeft?
Land, van den Heuvel, Geerts hebben de potentie om het eerste te bereiken. Maar vaak kijk ik ook niet, en weet het fijne er niet van af.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Ik zie best wat mooie dingen van Land voorbij komen. Goed bezig, die jongen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik heb er altijd een hekel aan als spelers als toptalent te boek staan want je bent pas een toptalent als je ook die laatste stap kan zetten richting het eerste, maar als Tygo Land niet bij het eerste terecht komt dan hebben we het echt verkloot denk ik. Ik snap wel dat PSV hier zoveel geld ingepompt heeft want wat ik voorbij zie komen is heel positief.

PSV heeft destijds de strijd om Frenkie en Perr verloren en het voelt alsof het nu naar ons toe komt. Ik weet niet wie hem over de streep heeft gehaald maar dat is ogenschijnlijk iemand die zijn waarde in goud heeft verdiend.
Gebruikersavatar
Franciscus
Nationale topspeler
1
Berichten: 2018
Lid geworden op: 27 jul 2022
Seizoenkaart: Vak PR
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 29 nov 2022, 12:31 Ik heb er altijd een hekel aan als spelers als toptalent te boek staan want je bent pas een toptalent als je ook die laatste stap kan zetten richting het eerste, maar als Tygo Land niet bij het eerste terecht komt dan hebben we het echt verkloot denk ik. Ik snap wel dat PSV hier zoveel geld ingepompt heeft want wat ik voorbij zie komen is heel positief.

PSV heeft destijds de strijd om Frenkie en Perr verloren en het voelt alsof het nu naar ons toe komt. Ik weet niet wie hem over de streep heeft gehaald maar dat is ogenschijnlijk iemand die zijn waarde in goud heeft verdiend.
Als je de laatste stap maakt ben je dan niet juist de status van talent kwijt?

Anyway, bring back John de Jong. Held.
Lichtstadd
Lid 2e elftal
1
Berichten: 185
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Tja, Dante Rigo, Carel Eiting, Jari Schuurman. Allemaal types die in de jeugd bij Nederlandse topclubs ook technisch geweldig goed waren en ongetwijfeld het eerste zouden halen bij hun club. Die stap straks van Jong naar PSV 1 blijft een megastap voor de meesten vooral in fysiek.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Franciscus schreef: 29 nov 2022, 12:47
11 Sir Tinus schreef: 29 nov 2022, 12:31 Ik heb er altijd een hekel aan als spelers als toptalent te boek staan want je bent pas een toptalent als je ook die laatste stap kan zetten richting het eerste, maar als Tygo Land niet bij het eerste terecht komt dan hebben we het echt verkloot denk ik. Ik snap wel dat PSV hier zoveel geld ingepompt heeft want wat ik voorbij zie komen is heel positief.

PSV heeft destijds de strijd om Frenkie en Perr verloren en het voelt alsof het nu naar ons toe komt. Ik weet niet wie hem over de streep heeft gehaald maar dat is ogenschijnlijk iemand die zijn waarde in goud heeft verdiend.
Als je de laatste stap maakt ben je dan niet juist de status van talent kwijt?

Anyway, bring back John de Jong. Held.
Ik bedoelde ook meer dat je pas toptalent bent als je die stap hebt kunnen maken, niet dat je dan nog toptalent bent maar meer dan dat je dan de status van toptalent hebt waargemaakt.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Frenkie de Jong was heel erg zuur. Perr Schuurs heeft PSV niks aan gemist. En inderdaad spelen er nog meer factoren mee of technisch vaardige middenvelders met een goed inzicht de stap naar de Nederlandse top kunnen gaan maken met een hogere weerstand. Dante Rigo is inderdaad misschien wel één van de beste voorbeelden.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Land staat op 3 goals en 2 assists in de laatste 4 wedstrijden!
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ardbeg schreef: 29 nov 2022, 17:15 Land staat op 3 goals en 2 assists in de laatste 4 wedstrijden!
Dat zijn Gakpoiaanse cijfers!
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.ed.nl/PSV/nieuwe-PSV-manage ... ~ac7a27ca/

https://www.transfermarkt.be/camiel-van ... ner/105094

Iemand bekend met Camiel? Goede toevoeging?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

PSV Jeugdopleiding Algemeen