Noni Madueke

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zeer talentvol maar ook te weinig teamspeler. Voor zijn huidige blessure liet hij bij vlagen hele fraaie dingen zien maar het was tegelijk alweer de Madueke-show en op zonder bal diepgaan, lijkt een straf te staan. En moet inderdaad constanter worden. Maar eerst eens fit.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind hem vaak kwa spel (niet gedrag) lijken op Suarez. Doet alles op instinct, geen fluwelen techniek / passeer beweging maar alles op power, snelheid en dus instinct. Het oogt vaak wat rommelig en ondoordacht.

Hij heeft zeker kwaliteiten en als je tegenover hem speelt heb je een klote dag. Maar loopt nu 2 cruciale jaren min of meer achter in zijn ontwikkeling terwijl hij daarvoor juist voorliep.

Eerst maar eens 6-12 maanden fit blijven en dan maar eens zien hoe hoog zijn plafond daadwerkelijk ligt.
PSV_KATWIJK
Ballenjongen
1
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 sep 2022
Clubvoorkeur: PSV

Vanthaman18 schreef: 24 sep 2022, 21:36 Ik kijk uit naar zijn terugkomst. Wat een dreiging heeft deze jongen, geniale individuele actie, als zijn rendement nog omhoog gaat, wordt het echt een topper. Een aanval net Gakpo - Luuk - Madueke is toch gewoon geweldig.
Zeker man, wat zou dat top zijn. Meestal is hij na blessures echt weer snel op goed niveau.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23353
Lid geworden op: 8 feb 2018

Zuc0 schreef: 26 sep 2022, 03:31 Zeer talentvol maar ook te weinig teamspeler. Voor zijn huidige blessure liet hij bij vlagen hele fraaie dingen zien maar het was tegelijk alweer de Madueke-show en op zonder bal diepgaan, lijkt een straf te staan. En moet inderdaad constanter worden. Maar eerst eens fit.
Ik kan me toch verschillende instanties herinneren waarin hij op de achterlijn de 16 in pingelde en hem panklaar voor de doellijn legde hoor.
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Menno1 schreef: 26 sep 2022, 06:17 Ik vind hem vaak kwa spel (niet gedrag) lijken op Suarez. Doet alles op instinct, geen fluwelen techniek / passeer beweging maar alles op power, snelheid en dus instinct. Het oogt vaak wat rommelig en ondoordacht.

Hij heeft zeker kwaliteiten en als je tegenover hem speelt heb je een klote dag. Maar loopt nu 2 cruciale jaren min of meer achter in zijn ontwikkeling terwijl hij daarvoor juist voorliep.

Eerst maar eens 6-12 maanden fit blijven en dan maar eens zien hoe hoog zijn plafond daadwerkelijk ligt.
Madueke heeft juist wel veel techniek en een passeerbeweging, Suarez was echt een rommelaar maar op dat gebied wel totaal anders dan Madueke qua speelstijl vind ik.
Dat hij achter loopt op zijn oorspronkelijke ontwikkeling is vrij logisch, aangezien hij al 2 seizoenen voornamelijk geblesseerd is. Dat hij voorliep op zijn eigen ontwikkeling vind ik een bijzondere conclusie, hoe staaf je dat?
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heel simpel. Hij was 16-17 toen hij al minuten kreeg en al belangrijk was. Toen liep hij dus al voor, want normaal zou hij in de onder 19 of jong spelen. Hij kwam dus razend snel.

Nu is hij 20 en loopt sinds zijn 18e dus te kloten met zijn fysiek en dus achter in zijn ontwikkeling. Had nu al op 100+ wedstrijden moeten staan. Maar eigenlijk moet jij nog steeds echt doorbreken.

En nee ik vind zijn techniek niet geweldig. Kijk maar eens goed hoe hij spelers voorbij rommelt. Dat is niet op basis van een fluwelen techniek maar echt op power.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Menno1 schreef: 26 sep 2022, 16:14 Heel simpel. Hij was 16-17 toen hij al minuten kreeg en al belangrijk was. Toen liep hij dus al voor, want normaal zou hij in de onder 19 of jong spelen. Hij kwam dus razend snel.

Nu is hij 20 en loopt sinds zijn 18e dus te kloten met zijn fysiek en dus achter in zijn ontwikkeling. Had nu al op 100+ wedstrijden moeten staan. Maar eigenlijk moet jij nog steeds echt doorbreken.

En nee ik vind zijn techniek niet geweldig. Kijk maar eens goed hoe hij spelers voorbij rommelt. Dat is niet op basis van een fluwelen techniek maar echt op power.
Hij maakte zijn debuut begin 2020, net voordat hij 18 werd. Geen doelpunten of assists toen dus om hem dan meteen belangrijk te noemen gaat wel ver.

Verder had Gakpo tot zijn 21e verjaardag 1844 speelminuten in de Eredivisie. Madueke heeft er nu 1896 dus als Madueke achter loopt in zijn ontwikkeling, dan liep Gakpo heel erg veel achter. Ook een beetje overdreven dus, je zou alleen kunnen zeggen dat hij al verder had kunnen zijn als hij minder fysieke ongemakken had. Maar als hij over een maand weer aan spelen toekomt en de rest van het seizoen fit blijft, dan zit hij nog steeds op een normaal ontwikkelingspunt voor zijn leeftijd.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het verschil is dat Gakpo zijn ontwikkeling heel geleidelijk is gegaan, met een stijgende lijn omhoog. Net zoals dat met Bergwijn en Memphis ging; elk jaar meer minuten, betere stats enz.

Bij Madueke lijkt het voorlopig meer op Ihattaren; kwam heel snel, was heel snel belangrijk en goed alleen nu is het al 1,5 jaar kwakkelen. Wegens andere omstandigheden, maar zijn fitness is wel een probleem.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Maar zijn spel toch ook wel beste [mention]Menno1[/mention] . Groot talent maar ik schat hem wel lager in dan we dachten toen hij idd als een malle uit de start blokken schoot. Ik herinner me of genoeg wedstrijden of zelfs weken lang dat hij er helemaal niks van bakte.

Als hij straks fit is na de winter gaan dat misschien wel zijn belangrijkste maanden voor PSV worden: aanhaken (laten we maar ff niet praten over een top transfer) of afhaken.
Laatst gewijzigd door Juancho op 26 sep 2022, 23:45, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 26 sep 2022, 23:09 Maar zijn spel toch ook wel beste @Menno1 . Groot talent maar ik schat hem wel lager in dan we dachten toen hij idd als een malle uit de start blokken schoot. Ik herinner me of genoeg wedstrijden of zelfs weken lang dat hij er helemaal niks van bakte.

Als hij straks fit is na de winter gaan dat misschien wel zijn belangrijkste maanden voor PSV worden: aanhaken (laten we maar ff niet praten over een top transfer) of afhalen.
De vraag is of zijn blessureleed invloed had op zijn spel. Ik zou denken van wel. Ik heb het gevoel dat hij zelf ook vond dat hij wat in te halen had, waardoor hij meer egoistisch ging spelen; een verkeerd soort bewijsdrang.

Maar goed, het is een jongen met buitengewone kwaliteiten. Als hij langere tijd fit blijft, minuten maakt, dan gaat hij hopelijk ook spelen met wat meer rust en overzicht in zijn spel.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Madueke kan een wedstrijd voor je beslissen vanuit het niets. Dat is goud waard voor een team. Wat betreft stijl een beetje tussen Robben en Suarez in (uiteraard nog niet wat betreft niveau).

Aan de andere kant is het geen teamspeler. De combinatie met Hoever heb ik nooit begrepen. De gedroomde rechterkant was dus een avontuurlijk ingestelde rechtsback met nauwelijks ervaring en een aanvallend sterke rechtsbuiten die matig mee verdedigt.

Het is best normaal dat een speler van 18/19 nog niet 'af' is. Daarom is het kwakkelen de afgelopen 1,5 jaar zo jammer. Deze jongen heeft potjes als tegen Monaco en Rangers nodig om aan zijn tekortkomingen te werken.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Juancho schreef: 26 sep 2022, 23:09
Als hij straks fit is na de winter gaan dat misschien wel zijn belangrijkste maanden voor PSV worden: aanhaken (laten we maar ff niet praten over een top transfer) of afhalen.
Tis geen Chinees hè…
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Praat en verstaat toch al een aardig woordje Nederlands. Best prima voor een Engelsman die toch al overal ter wereld verstaanbaar is.

RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

love him, fijn ventje
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

PCGC schreef: 26 sep 2022, 23:44
Juancho schreef: 26 sep 2022, 23:09
Als hij straks fit is na de winter gaan dat misschien wel zijn belangrijkste maanden voor PSV worden: aanhaken (laten we maar ff niet praten over een top transfer) of afhalen.
Tis geen Chinees hè…
:top:
kastoekast
Nationale topspeler
2
Berichten: 1840
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Cool handtasje wel 👍🏼
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Madueke
Vedette
4
Berichten: 8972
Lid geworden op: 26 jun 2019

We weten eigenlijk ook wel dat EP3 'comeback delayed' gaat heten. Daar zorgen ze bij de medische staf wel voor.
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

Madueke schreef: 03 okt 2022, 18:58 We weten eigenlijk ook wel dat EP3 'comeback delayed' gaat heten. Daar zorgen ze bij de medische staf wel voor.
Je schrijft goed Nederlands Madueke. Fijn dat je het doorgeeft.
Garnaal
Bankzitter
2
Berichten: 258
Lid geworden op: 30 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Berichten zijn positief over Noni's herstel, schijnt over 2 weken weer minuten te kunnen gaan maken. 'schijnt'.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hoe dan ook positief nieuws. De geluiden destijds waren dat hij zeker niet voor het WK terug zou zijn. Dat duurt nu nog 5 weken, en hij lijkt er al aan te komen.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Garnaal schreef: 10 okt 2022, 10:59 Berichten zijn positief over Noni's herstel, schijnt over 2 weken weer minuten te kunnen gaan maken. 'schijnt'.
Mooi, dus hij kan over een week of 10 dan z'n eerste minuten gaan maken met een beetje geluk
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

nilssonH schreef: 10 okt 2022, 11:11 Hoe dan ook positief nieuws. De geluiden destijds waren dat hij zeker niet voor het WK terug zou zijn. Dat duurt nu nog 5 weken, en hij lijkt er al aan te komen.
Houd rekening met een kleine terugslag en het feit dat PSV waarschijnlijk extra voorzichtig doet met optrainen en je kan hem beter klaarstomen voor de 2de seizoenshelft.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

Juancho schreef: 10 okt 2022, 11:45
nilssonH schreef: 10 okt 2022, 11:11 Hoe dan ook positief nieuws. De geluiden destijds waren dat hij zeker niet voor het WK terug zou zijn. Dat duurt nu nog 5 weken, en hij lijkt er al aan te komen.
Houd rekening met een kleine terugslag en het feit dat PSV waarschijnlijk extra voorzichtig doet met optrainen en je kan hem beter klaarstomen voor de 2de seizoenshelft.
Gewoon opstellen geblesseerd raakt die toch als het noodlot weer toeslaat. Als hij fit is voor de winterstop gewoon weer minuten laten malen en opbouwen.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Juancho schreef: 10 okt 2022, 11:45
nilssonH schreef: 10 okt 2022, 11:11 Hoe dan ook positief nieuws. De geluiden destijds waren dat hij zeker niet voor het WK terug zou zijn. Dat duurt nu nog 5 weken, en hij lijkt er al aan te komen.
Houd rekening met een kleine terugslag en het feit dat PSV waarschijnlijk extra voorzichtig doet met optrainen en je kan hem beter klaarstomen voor de 2de seizoenshelft.
De laatste drie wedstrijden van dit blok (Bodo, Ajax, AZ) kunnen we hem echt wel gebruiken hoor. Zou een mooi wapen zijn!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza schreef: 10 okt 2022, 12:41
Juancho schreef: 10 okt 2022, 11:45

Houd rekening met een kleine terugslag en het feit dat PSV waarschijnlijk extra voorzichtig doet met optrainen en je kan hem beter klaarstomen voor de 2de seizoenshelft.
De laatste drie wedstrijden van dit blok (Bodo, Ajax, AZ) kunnen we hem echt wel gebruiken hoor. Zou een mooi wapen zijn!
Dan moet hij daarvoor dus al meer dan genoeg spelen om wedstrijdfit te zijn en dus niet weer een tegenslag te krijgen. Ik geloof daar eigenlijk niet in. Verwacht Noni dan ook pas echt terug na de winterstop.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Noni Madueke