Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

DadOfFour schreef: 23 sep 2022, 14:18
Op weg naar nr 25 schreef: 23 sep 2022, 13:52 Een TD is voor een groot gedeelte ook simpelweg afhankelijk van de middelen die beschikbaar zijn. Kijk naar Overmars, daar werd het pas echt goed toen de RvC een aantal financiële drempels verlaagde. Daarvoor was er ook zeer veel kritiek op hem. Met RedBull zelfde verhaal, makkelijk beleid maken met talenten aantrekken als je het netwerk hebt (lees: koopt/ betaald) zelfde als bij Ajax en veel meer clubs. ManCity koopt gewoon de toppers dat is ook een manier.
Ben heel benieuwd naar de nieuwe man, ik vermoed dat we iemand gaan zien van buiten de voetbalwereld.
Van buiten de voetbalwereld? Wie zie je dan voor je? Mark Rutte?
Die is binnenkort wel beschikbaar ;) Maar nee, het lijkt me niet logisch maar sluit het ook niet direct uit, kan ook zijn dat Marcel deels dat gaat doen met een technisch manager vanuit de club en er iemand naast hem neergezet gaat worden. Ik zie maar weinig opties die een voortuitgang betekenen t.o.v. John de Jong in NL en intern.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Met die pannenkoek van de VVD hebben we al een nietszeggende politicus in onze club...
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Van Leeuwen stopt bij NEC. Toeval?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30695
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Van Leeuwen wordt overmorgen 70, lijkt me daarom idd echt geen kandidaat.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Alsof Van Leeuwen alleen door zijn leeftijd geen kandidaat is...bij NEC viel hij op door waardeloze communicatie, geen oog voor de jeugd, enkele leuke aankopen (mede dankzij Boekhoorn) en enkele slechte aankopen (vooral voorin). Ze zijn daar niet rouwig om zijn vertrek.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Die Boekhoorn wilde destijds wat meer gaan investeren en heeft toen gesprekken gehad met Johan Derksen (door Johan zelf verteld). Ik denk daarom dan ook dat Van Leeuwen en Fred Rutten (ex-commissaris) uit de koker van Derksen komen. Over beide heren is Derksen altijd louter positief namelijk. Zelf zie ik het totaal niet zitten in Van Leeuwen. Ben het wel met Ren eens en verder heeft Van Leeuwen nog nooit bij een serieuze club of met een serieus budget gewerkt. Dat vind ik wel belangrijke onderdelen voor een nieuwe TD.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Van Leeuwen heeft bij NEC vooral de organisatie professionaliseert en gezorgd dat de kleedkamers en velden op Eredivisie niveau kwamen.
Een ander deel van zijn werk was helpen NEC terug in de Eredivisie krijgen, maar dat lukte NEC al voordat hij was begonnen. En zijn aankoopbeleid is twijfelachtig, waarbij de grote namen vooral dankzij Boekhoorn gehaald konden worden.

Van Leeuwen is een prima TD voor een team uit het rechterrijtje of het linkerrijtje van de KKD. Hij heeft niets te zoeken bij PSV.
Zoals ik geen enkele TD van een Nederlandse club goed genoeg vind, het wordt hoog tijd voor een externe en ervaren TD. Zodat PSV fatsoenlijk door kan pakken.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12454
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Ren Höek schreef: 24 sep 2022, 10:02 Van Leeuwen heeft bij NEC vooral de organisatie professionaliseert en gezorgd dat de kleedkamers en velden op Eredivisie niveau kwamen.
Een ander deel van zijn werk was helpen NEC terug in de Eredivisie krijgen, maar dat lukte NEC al voordat hij was begonnen. En zijn aankoopbeleid is twijfelachtig, waarbij de grote namen vooral dankzij Boekhoorn gehaald konden worden.

Van Leeuwen is een prima TD voor een team uit het rechterrijtje of het linkerrijtje van de KKD. Hij heeft niets te zoeken bij PSV.
Zoals ik geen enkele TD van een Nederlandse club goed genoeg vind, het wordt hoog tijd voor een externe en ervaren TD. Zodat PSV fatsoenlijk door kan pakken.
Wat mij betreft kan er het best gekeken worden naar ploegen vergelijkbaar met PSV/ED, 2 teams die strijden om het kampioenschap maar waarvan het andere team een hoger budget heeft en men dus creatief moet zijn. Dan kom je al snel bij Young Boys, waar Basel jaaaaaarenlang de absolute nr1 was werd Young Boys vanaf 17/18 4x kampioen. Van 2016 tot afgelopen juli was Spycher de sportief directeur, sinds juli de “voorzitter sport”. Pas 44 maar dus wel 6 jaar ervaring, heeft Hutter, Seoane en Wagner als (succes)coaches aangesteld, die allen een vergelijkbare visie hebben. Lijkt vooral goede connecties in Frankrijk te hebben, waar hij met een beperkt budget elk jaar wel 2-3 jonge spelers oppikt.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Benieuwd of zoiets, na Schmidt, überhaupt naar voren komt bij PSV en specifiek Brands. Past dat in zijn straatje? Zijn filosofie? Ik denk het niet eerlijk gezegd. Maar wel een hele interessante denkwijze [mention]Sensation[/mention] denk dat je bij dat soort landen/clubs met een goed verhaal nog wel een kans maakt de TD weg te kapen. Zelfde in België en wellicht Scandinavië.

Mijn horror beeld is dat ze blijven bij de interne vriendjes meuk en Faber ofzo lekker gaan opleiden om TD te worden en ze die Riemersma binnen kunnen halen als HJO.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tja als onze Sensation al met zo'n naam kan komen zou je zeggen dat de dikbetaalde mannen die er fulltime op zitten ook met zoiets op de proppen moeten kunnen komen. Het is vooral een kwestie van aan willen durven vrees ik.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 24 sep 2022, 10:50 Mijn horror beeld is dat ze blijven bij de interne vriendjes meuk en Faber ofzo lekker gaan opleiden om TD te worden en ze die Riemersma binnen kunnen halen als HJO.
Ik weet niet of je het zo bedoelt, maar Riemersma als HJO is verre van een horror beeld. Dat zou juist het ideale scenario zijn.
Faber als TD inderdaad niet :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Faber als TD zou belachelijk zijn, dan had je beter John de Jong kunnen laten zitten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik bedoel het in de letterlijke zin van dat PSV Riemersma graag wil als HJO (die verhalen gaan rond), er dus plaats gemaakt moet worden. Faber heeft TD ambities en was daar blijkbaar achter de schermen al mee bezig, en krijgt dus die rol.

Dat hele beeld, of noem het visie/beleid, dat noem ik horror 😁
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

Juancho schreef: 24 sep 2022, 11:17 Ik bedoel het in de letterlijke zin van dat PSV Riemersma graag wil als HJO (die verhalen gaan rond), er dus plaats gemaakt moet worden. Faber heeft TD ambities en was daar blijkbaar achter de schermen al mee bezig, en krijgt dus die rol.

Dat hele beeld, of noem het visie/beleid, dat noem ik horror 😁
Dit zou wel bijzonder zijn om Faber er neer te zetten die er evenveel ervaring mee heeft of minder dan John.
Gebruikersavatar
DeBruyne
International
5
Berichten: 903
Lid geworden op: 19 apr 2018

Awards:

Voormalig KG schreef: 24 sep 2022, 11:24
Juancho schreef: 24 sep 2022, 11:17 Ik bedoel het in de letterlijke zin van dat PSV Riemersma graag wil als HJO (die verhalen gaan rond), er dus plaats gemaakt moet worden. Faber heeft TD ambities en was daar blijkbaar achter de schermen al mee bezig, en krijgt dus die rol.

Dat hele beeld, of noem het visie/beleid, dat noem ik horror 😁
Dit zou wel bijzonder zijn om Faber er neer te zetten die er evenveel ervaring mee heeft of minder dan John.

Nou idd. En weer ons kent ons
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
5
Berichten: 3994
Lid geworden op: 7 aug 2018

DeBruyne schreef: 24 sep 2022, 11:33
Voormalig KG schreef: 24 sep 2022, 11:24

Dit zou wel bijzonder zijn om Faber er neer te zetten die er evenveel ervaring mee heeft of minder dan John.

Nou idd. En weer ons kent ons
PSV KAMPIOENEN!
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23352
Lid geworden op: 8 feb 2018

Hoop paniek om niks. Er is nog niets concreet.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sensation schreef: 24 sep 2022, 10:47
Ren Höek schreef: 24 sep 2022, 10:02 Van Leeuwen heeft bij NEC vooral de organisatie professionaliseert en gezorgd dat de kleedkamers en velden op Eredivisie niveau kwamen.
Een ander deel van zijn werk was helpen NEC terug in de Eredivisie krijgen, maar dat lukte NEC al voordat hij was begonnen. En zijn aankoopbeleid is twijfelachtig, waarbij de grote namen vooral dankzij Boekhoorn gehaald konden worden.

Van Leeuwen is een prima TD voor een team uit het rechterrijtje of het linkerrijtje van de KKD. Hij heeft niets te zoeken bij PSV.
Zoals ik geen enkele TD van een Nederlandse club goed genoeg vind, het wordt hoog tijd voor een externe en ervaren TD. Zodat PSV fatsoenlijk door kan pakken.
Wat mij betreft kan er het best gekeken worden naar ploegen vergelijkbaar met PSV/ED, 2 teams die strijden om het kampioenschap maar waarvan het andere team een hoger budget heeft en men dus creatief moet zijn. Dan kom je al snel bij Young Boys, waar Basel jaaaaaarenlang de absolute nr1 was werd Young Boys vanaf 17/18 4x kampioen. Van 2016 tot afgelopen juli was Spycher de sportief directeur, sinds juli de “voorzitter sport”. Pas 44 maar dus wel 6 jaar ervaring, heeft Hutter, Seoane en Wagner als (succes)coaches aangesteld, die allen een vergelijkbare visie hebben. Lijkt vooral goede connecties in Frankrijk te hebben, waar hij met een beperkt budget elk jaar wel 2-3 jonge spelers oppikt.

Dat zijn de betere profielen ipv the easy way out en weer iemand aanstellen die net een LOI cursusje heeft afgerond.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik had Roel Vaeyens van Club Brugge al eerder genoemd. Vind ik ook een hele interessante naam. Wellicht een ander interessante naam: Alexander Rosen. Is van 2010 tot 2013 HJO bij Hoffenheim geweest en sinds 2013 tot nu TD bij Hoffenheim. Heeft eigenlijk vrijwel elk seizoen linkerrijtje gehaald met Hoffenheim waarbij een 3e, 4e en 6e plek uitschieters zijn. Jonge TD van 43 bij een club die bekend staat om veelvuldig gebruik van data modellen. Heeft ook trainer zoals Nagelsmann aangesteld. Heeft wel net z'n contract verlengd voor de zomer.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Van een schaal 1 tot 10 zou Faber een 2 zijn als nieuwe TD.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26035
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Waaraan heeft hij zo'n hoog cijfer verdiend?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 24 sep 2022, 17:16 Waaraan heeft hij zo'n hoog cijfer verdiend?
Een 1 krijg je al snel als je foutloos je naam op kunt schrijven en nog 1 bonuspunt omdat hij PSV al een paar keer met alle liefde heeft geholpen toen we hem nodig hadden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 24 sep 2022, 17:45
ShovingNE2 schreef: 24 sep 2022, 17:16 Waaraan heeft hij zo'n hoog cijfer verdiend?
Een 1 krijg je al snel als je foutloos je naam op kunt schrijven en nog 1 bonuspunt omdat hij PSV al een paar keer met alle liefde heeft geholpen toen we hem nodig hadden.
En zijn TD cursus dan?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12990
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Thijs schreef: 24 sep 2022, 18:20
11 Sir Tinus schreef: 24 sep 2022, 17:45

Een 1 krijg je al snel als je foutloos je naam op kunt schrijven en nog 1 bonuspunt omdat hij PSV al een paar keer met alle liefde heeft geholpen toen we hem nodig hadden.
En zijn TD cursus dan?
Leuk voor thuis.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15283
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

11 Sir Tinus schreef: 24 sep 2022, 18:31
Thijs schreef: 24 sep 2022, 18:20

En zijn TD cursus dan?
Leuk voor thuis.
Ik was al bang dat je er een 1,5 van ging maken.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25061
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 24 sep 2022, 17:13 Van een schaal 1 tot 10 zou Faber een 2 zijn als nieuwe TD.
Dit zijn wel statements hoor. :applaus:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD