Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Juancho schreef: 20 sep 2022, 23:11 VoH richt zich toch puur op de jeugd en bijbehorende contracten? Dat is veel meer een poppetje van de TD die gewoon moet uitvoeren waar de club naar toe wil. Stel PSV zou een TD aanstellen die de RB kant op wil (even als voorbeeld) dan gaan er hele andere vragen komen naar VoH wbt jeugdspelers.
Dit is toch een taak van hoofd opleiding neem ik aan?
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Als we een Faber/VoH TD maken dan hadden we net zo goed JdJ kunnen laten zitten... Wordt tijd voor een drastische verandering in plaats van dat oude jongens krentenbrood waar onze club steeds mee aan komt kakken.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 22 sep 2022, 09:36
Juancho schreef: 20 sep 2022, 23:11 VoH richt zich toch puur op de jeugd en bijbehorende contracten? Dat is veel meer een poppetje van de TD die gewoon moet uitvoeren waar de club naar toe wil. Stel PSV zou een TD aanstellen die de RB kant op wil (even als voorbeeld) dan gaan er hele andere vragen komen naar VoH wbt jeugdspelers.
Dit is toch een taak van hoofd opleiding neem ik aan?
HJO is volgens mij voral gericht op de jeugdelftallen van PSV, ontwikkelen van spelers, jeugdopleiding verbeteren, manier van opleiden implementeren, etc. Contracten vallen daar inderdaad ook onder. Daarnaast is er een hoofd jeugdscouting die gaat over het scouten van jonge spelers. Dat proces zal in samenhang gaan (o.a. met de TD bij bijv. transfer Land), maar er zit wel een verschil in.

Ik weet niet precies wat VoH doet. Eigenlijk weet niemand dat volgens mij. Maar het idee was dacht ik dat hij zich meer met de jeugdtak ging bemoeien, dus bijv. beslissingen die in samenhang gaan met de TD, en jonge spelers binnen JPSV en de stap daarin van jeugd, naar JPSV, naar PSV 1.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Mikelvb schreef: 22 sep 2022, 09:36
Juancho schreef: 20 sep 2022, 23:11 VoH richt zich toch puur op de jeugd en bijbehorende contracten? Dat is veel meer een poppetje van de TD die gewoon moet uitvoeren waar de club naar toe wil. Stel PSV zou een TD aanstellen die de RB kant op wil (even als voorbeeld) dan gaan er hele andere vragen komen naar VoH wbt jeugdspelers.
Dit is toch een taak van hoofd opleiding neem ik aan?
Ik begreep dat juist VoH hiervoor speciaal die functie kreeg. Om dat stuk werk van de Jong over te nemen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Oké duidelijk.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 22 sep 2022, 10:30Ik weet niet precies wat VoH doet. Eigenlijk weet niemand dat volgens mij.
Zou Vennegoor het zelf weten?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

En jullie zijn PSV fans? 🙈
Jan Vennegoor of Hesselink maakt promotie bij PSV. De voormalig spits van onder meer FC Twente gaat samen met John de Jong de functie van technisch manager bekleden. Dat meldt De Jong aan VI.
Oldenzaler Vennegoor is momenteel hoofdscout bij de Eindhovense club en was al ondersteunend richting De Jong en de academie. Daarnaast verlengt hij ook zijn contract bij de club waar hij als speler zes jaar onder contract stond.
Hoe doet hij dit?
"Marcel Brands deed het in zijn tijd allemaal alleen, toen dacht ik al: Hoe doet hij dit? Het werk van een td is daarna door het veranderende voetballandschap nog intensiever geworden. We hebben 65 contractspelers, allemaal met hun eigen agent en hun eigen verhaal bij PSV. Het is goed de taken te gaan verdelen. Jan is de link tussen de academy en het eerste elftal. Hij gaat ook zijn contract verlengen. Nog langer dan ik, dat is ook richting de toekomst goed", legt De Jong de keuze voor versterking van zijn functie uit.

Ernest Faber is hoofd opleiding, de aansturing van die gehele organisatie behelst ontzettend veel. Jan zal in het spelersbeleid zowel Ernest en mij gaan ondersteunen. Hij heeft als hoofdscout veel tijd geïnvesteerd in zijn netwerk en het leren kennen van de spelersmarkt van 16 tot en met 21 jaar in binnen- en buitenland”, besluit De Jong.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

En we blijven maar doorgaan. Oud nieuws allemaal.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 23 sep 2022, 01:20 En we blijven maar doorgaan. Oud nieuws allemaal.
Heb jij niet wat nieuw nieuws voor ons?
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Standbeeld schreef: 22 sep 2022, 09:31 Ik denk dat Wallen en Veen daar geen zin in hebben. Denk dat er een zwaargewicht komt of in ieder geval iemand met ervaring. Leuk dat Faber een cursus heeft gedaan, maar hij heeft 0,0 ervaring en is ook geen scout geweest.
Lijkt mij ook, je hebt iemand nodig buiten de PSV familie die ervaring en een aanvullend netwerk meebrengt.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ìk zou in ieder geval Faber en VoH lekker laten zitten en laten doen wat ze al langer doen. Met Brands als AD erbij is er volgens mij best een aantrekkelijke functie vacant als TD waarbij het niet een totale cultuurshock is als er iemand van buiten de organisatie komt. Ik denk bv dat een Max Huiberts gewoon in kan stappen en vrijwel meteen aan de slag kan zonder teveel aanpassingen. Lijkt me voor hem ook wel eens leuk om straks met een volle beurs en zonder limiet van 3 a 4 miljoen per speler te mogen winkelen. AZ heeft ook een Jong team, ze hebben ook goede talentvolle jongens gehaald die ze later verkopen, ze verkopen heel goed qua transfersommen, heeft ook oog voor de Eredivisie spelers maar ook voormalig NL11 spelers die goedkoop op te pikken zijn. Buiten Clasie en BMI heeft ie Bazoer opgehaald en shopt hij ook bij Jong Oranje.

Als Brands nu Faber naar voren schuift dan denk ik dat het probleem van deze club in 1 move samen te vatten is.
Laatst gewijzigd door 11 Tinus op 23 sep 2022, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Je wil PSV echt de afgrond in, of niet? Wat heeft ie nu echt noemenswaardigs gedaan dat hem rijp voor PSV maakt? Ze zijn sinds zijn aanstelling minder geworden dan vantevoren. Tevens, als we het hebben over "Gevestigde NL11 spelers" hebben, noem je Clasie, BMI en Bazoer. Als je die hier binnen haalt wordt je op staande voet ontslagen.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

We zijn PSV, geen AZ. PSV heeft echt een zwaargewicht nodig, iemand van buitenaf die als td de lijnen uit kan zetten samen met Brands. Aangezien Brands meldde dat hij de leeftijd van de directie wat omlaag wil brengen moet hij ervaring niet uit het oog verliezen.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ardbeg schreef: 23 sep 2022, 10:59 Je wil PSV echt de afgrond in, of niet? Wat heeft ie nu echt noemenswaardigs gedaan dat hem rijp voor PSV maakt? Ze zijn sinds zijn aanstelling minder geworden dan vantevoren. Tevens, als we het hebben over "Gevestigde NL11 spelers" hebben, noem je Clasie, BMI en Bazoer. Als je die hier binnen haalt wordt je op staande voet ontslagen.
Nou rustig aan joh, ik noemde het inderdaad niet goed want ik bedoelde niet gevestigde namen maar voormalig NL11 spelers waar Brands ook geil op is. En natuurlijk zijn dat niet de spelers die hij bij PSV moet halen maar hij heeft Ouwejan verkocht voor 6 miljoen, daarna Wijndal voor 10 miljoen en hebben nu Kerkez voor 2 miljoen opgepikt en ook nog Mees de Wit achter de hand. Qua spits verkoopt ie Wout, daarna Boadu en nu heeft ie met de goedkope Pavlidis en Odgaard weer prima spelers. Hij heeft bakken met geld voor AZ verdiend. Met bescheiden middelen doet hij het bij AZ toch prima
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Wijndal, Boadu, Stengs, Koopmeiners heeft hij allemaal goed verkocht, zeker voor AZ-begrippen. Maar deze jongens heeft AZ allemaal helemaal zelf opgeleid, dus qua inkomend transferbeleid kan je daar weinig over zeggen. Pavlidis en Bazoer zijn normaal gesproken geen AZ niveau, Kerkez en Odgaard zijn wel voltreffers geweest.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 11:15
Ardbeg schreef: 23 sep 2022, 10:59 Je wil PSV echt de afgrond in, of niet? Wat heeft ie nu echt noemenswaardigs gedaan dat hem rijp voor PSV maakt? Ze zijn sinds zijn aanstelling minder geworden dan vantevoren. Tevens, als we het hebben over "Gevestigde NL11 spelers" hebben, noem je Clasie, BMI en Bazoer. Als je die hier binnen haalt wordt je op staande voet ontslagen.
Nou rustig aan joh, ik noemde het inderdaad niet goed want ik bedoelde niet gevestigde namen maar voormalig NL11 spelers waar Brands ook geil op is. En natuurlijk zijn dat niet de spelers die hij bij PSV moet halen maar hij heeft Ouwejan verkocht voor 6 miljoen, daarna Wijndal voor 10 miljoen en hebben nu Kerkez voor 2 miljoen opgepikt en ook nog Mees de Wit achter de hand. Qua spits verkoopt ie Wout, daarna Boadu en nu heeft ie met de goedkope Pavlidis en Odgaard weer prima spelers. Hij heeft bakken met geld voor AZ verdiend. Met bescheiden middelen doet hij het bij AZ toch prima
Ik ben rustig. Ik ben het gewoon oneens. Je noemt precies de redenen op waarom PSV juist niet voor hem moet gaan.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

DonyellMalen schreef: 23 sep 2022, 11:19 Wijndal, Boadu, Stengs, Koopmeiners heeft hij allemaal goed verkocht, zeker voor AZ-begrippen. Maar deze jongens heeft AZ allemaal helemaal zelf opgeleid, dus qua inkomend transferbeleid kan je daar weinig over zeggen. Pavlidis en Bazoer zijn normaal gesproken geen AZ niveau, Kerkez en Odgaard zijn wel voltreffers geweest.
Karlsson en Midtsjo waren ook voltreffers. Veerman had hij gehad als hij niet met handen en voeten gebonden was aan die max 3 a 4 miljoen per speler.

Hij heeft nu 6 jaar ervaring in deze rol bij AZ.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Sorry man, misschien liggen mijn verwachtingen hoger dan iemand die niets anders eigenlijk doet dan John de Jong.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

En terecht. PSV moet ambitie tonen, dus de verwachtingen mogen zeker omhoog nu ze John de deur hebben gewezen. De RvC mag zich nu laten zien en een sterke td aanstellen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Past wel in het beleid om een iemand vanuit de directie van AZ naar PSV te halen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik verwacht ook geen naam waarvan we denken, ok niet aan gedacht. Past ook helemaal niet bij Brands. Zal wel een bekende NL TD worden waarbij ze hopen dat die het wat beter gaat doen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dat gevoel heb ik ook, maar toch hoop ik dat niet. Mja, Huiberts of een Steurer ligt wel redelijk voor de hand. Streuer heeft bij Shakthar Donetsk gewerkt en mede daarom een enorm netwerk in Brazilië gecreëerd, dat is aantrekkelijk.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Juancho schreef: 23 sep 2022, 12:08 Ik verwacht ook geen naam waarvan we denken, ok niet aan gedacht. Past ook helemaal niet bij Brands. Zal wel een bekende NL TD worden waarbij ze hopen dat die het wat beter gaat doen.
Cocu -> van Bommel -> Faber -> Roger -> Ruud
Langeler -> Jansen -> Faber
Jansen -> Haar -> Uneken -> Van Nistelrooij -> Ramzi
Brands -> De Jong
De Jong -> Jan VoH

Heel veel spannends buiten Roger zit er niet bij in alle mutaties de afgelopen jaren.
DonyellMalen schreef: 23 sep 2022, 12:12 Dat gevoel heb ik ook, maar toch hoop ik dat niet. Mja, Huiberts of een Steurer ligt wel redelijk voor de hand. Streuer heeft bij Shakthar Donetsk gewerkt en mede daarom een enorm netwerk in Brazilië gecreëerd, dat is aantrekkelijk.
Jan Streuer is toch 71 jaar... dat lijkt me niet echt een goed idee.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Verrek, ja dat klopt. Dat wordt hem 100% niet.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 23 sep 2022, 12:15
Juancho schreef: 23 sep 2022, 12:08 Ik verwacht ook geen naam waarvan we denken, ok niet aan gedacht. Past ook helemaal niet bij Brands. Zal wel een bekende NL TD worden waarbij ze hopen dat die het wat beter gaat doen.
Cocu -> van Bommel -> Faber -> Roger -> Ruud
Langeler -> Jansen -> Faber
Jansen -> Haar -> Uneken -> Van Nistelrooij -> Ramzi
Brands -> De Jong
De Jong -> Jan VoH

Heel veel spannends buiten Roger zit er niet bij in alle mutaties de afgelopen jaren.
DonyellMalen schreef: 23 sep 2022, 12:12 Dat gevoel heb ik ook, maar toch hoop ik dat niet. Mja, Huiberts of een Steurer ligt wel redelijk voor de hand. Streuer heeft bij Shakthar Donetsk gewerkt en mede daarom een enorm netwerk in Brazilië gecreëerd, dat is aantrekkelijk.
Jan Streuer is toch 71 jaar... dat lijkt me niet echt een goed idee.
Daarom, acht de kans groot dat het gewoon een TD van een AZ/Groningen gaat worden of dat er toch intern wordt geschoven. Maar ik laat me graag verrassen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 23 sep 2022, 10:59 Ze zijn sinds zijn aanstelling minder geworden dan vantevoren.
Dit is echt helemaal niet waar.

Hij is sinds 1 januari 2016 TD en AZ is vanaf toen respectievelijk 4e, 6e, 3e, 4e, 2e, 3e en 5e geworden. Kortom: zeer stabiele subtopper met regelmatige uitschieters naar boven waardoor ze boven een top-3 club zijn geëindigd.

Dit terwijl ze vóór zijn aanstelling (vanaf het kampioenschap) respectievelijk 5e, 4e, 4e, 10e, 8e en 3e zijn geworden. Toen waren die uitschieters dus vooral naar beneden toe ;) Daarnaast hebben ze sinds zijn aanstelling twee maal de finale van de KNVB beker gehaald (vaker dan ons, alhoewel niet gewonnen ;) ) en hebben ze Europees drie keer overwinterd.

Ofterwijl, AZ is een hele stabiele club geworden onder Max Huiberts als TD, die vrijwel altijd presteren zoals ze zouden moeten met hier en daar een uitschieter naar boven.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands