Cody Gakpo

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Denk ook vooral voor Cody heel fijn als Madueke en Luuk terugkomen, want groot deel van de defensieve aandacht van de defensie van de tegenstander gaat nu enkel uit naar hem. Madueke en Luuk zijn ook handenbindertjes waardoor Cody wellicht wat meer ruimte krijgt om toe te slaan.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

DonyellMalen schreef: 21 sep 2022, 11:13 Denk ook vooral voor Cody heel fijn als Madueke en Luuk terugkomen, want groot deel van de defensieve aandacht van de defensie van de tegenstander gaat nu enkel uit naar hem. Madueke en Luuk zijn ook handenbindertjes waardoor Cody wellicht wat meer ruimte krijgt om toe te slaan.
Je bedoelt dat hij dan nog meer gaat scoren en nog meer assists gaat geven? :O

Dat wordt gewoon 100 miljoen aan het eind van het seizoen! :money:
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Cody kan zichzelf een groot plezier doen door vanavond een geweldige pot op de mat te leggen. Van Southampton en Leeds naar…
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

ruuddevil schreef: 22 sep 2022, 20:03 Cody kan zichzelf een groot plezier doen door vanavond een geweldige pot op de mat te leggen. Van Southampton en Leeds naar…
Legia Warschau?
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Van Gaal erkent bij de NOS dat hij 'spelers wil zien' op de 10-positie. "Je gaat steeds meer naar een vast elftal toe. Je ziet aan de basisspelers wie bijna vast zijn, maar ze moeten blijven leveren. Op de posities die ik gewisseld heb wil ik anderen zien. Dat kan alleen maar in deze twee wedstrijden. Met Cody Gakpo is er minder balans dan met Klaassen. Maar nu is het niet zo interessant. Ik wil Gakpo zien. Je kunt er haast vanuit gaan dat Klaassen tegen België speelt, omdat we dan meer balans nodig hebben", aldus Van Gaal.
C'mon Cody!
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Vind zijn selectiebeleid deze ronde erg vaag, maar hij is in dit soort dingen altijd wel duidelijk. Vaak hoor je als antwoord op de vraag waarom speelt Gakpo? 'omdat ik voor Gakpo kies en met hem denk te kunnen winnen.' Zoiets.
Gebruikersavatar
NotoriousBIG046
Nationale topspeler
5
Berichten: 1850
Lid geworden op: 22 jan 2019

Ik kijk alleen ff omdat Cody speelt , anders gaat die af wanneer die gewisseld wordt ; Polen - 020 dit.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26051
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

BAM!
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Afbeelding
Mooi rijtje :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Nu biedt een club 100m, kunnen ze ons niet bereiken vanwege “geen TD”. #thervcway
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2109
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

Xavi ook lekker hoog in dat lijstje.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Armada schreef: 22 sep 2022, 21:04 Nu biedt een club 100m, kunnen ze ons niet bereiken vanwege “geen TD”. #thervcway
Als ze er 100mln voor over hebben dan weten ze ons wel te vinden hoor. Met of zonder TD. ;)
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Grappig dat in Oranje nu Depay Bergwijn en Gakpo staan.... 3 linksbuiten opgeleid door PSV en er staat er geen één linksbuiten 😄
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Bizar dat van Bommel Bergwijn op 10 zette toen. Die had het in 30 wedstrijden niet één keer laten zien maar Gakpo daarentegen vind ik best sterk op die positie. Past wel bij hem. Dat is ook de reden dat een Gakpo het bij Tottenham denk ik wel zou redden.... als ze 50+ betalen.
Paulus22
International
5
Berichten: 964
Lid geworden op: 24 feb 2019

11 Sir Tinus schreef: 22 sep 2022, 22:03 Bizar dat van Bommel Bergwijn op 10 zette toen. Die had het in 30 wedstrijden niet één keer laten zien maar Gakpo daarentegen vind ik best sterk op die positie. Past wel bij hem. Dat is ook de reden dat een Gakpo het bij Tottenham denk ik wel zou redden.... als ze 50+ betalen.
Denk dat dit vooral komt door de bovenkamer van Cody, ook ivt Steven.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gakpo moet naar een club gaan die gewoon met klassieke buitenspelers speelt. Daar is hij stukken sterker
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 22 sep 2022, 22:03 Bizar dat van Bommel Bergwijn op 10 zette toen. Die had het in 30 wedstrijden niet één keer laten zien maar Gakpo daarentegen vind ik best sterk op die positie. Past wel bij hem. Dat is ook de reden dat een Gakpo het bij Tottenham denk ik wel zou redden.... als ze 50+ betalen.
Nog erger was Luuk op 10. Kostte Luuk de topscorer titel.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Prima pot van Cody. Goaltje meegepikt en hopelijk zondag lekker rusten.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Rikkert1234 schreef: 22 sep 2022, 22:13 Gakpo moet naar een club gaan die gewoon met klassieke buitenspelers speelt. Daar is hij stukken sterker
Nou, nee. Waar zie je nou nog een club met buitenspelers met krijt aan de voeten, achterlijn halen en dan voorzet geven? Lijkt me ook niet echt het beste spel voor Cody. Een club die met moderne buitenspelers speelt, past hem volgens mij een stuk beter. ;)
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Revolinho schreef: 22 sep 2022, 22:44 Prima pot van Cody. Goaltje meegepikt en hopelijk zondag lekker rusten.
Met de blessure van Memphis verwacht ik dat hij gaat spelen.
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Van Gaal is tevreden en ziet in hem een 10. Cody zelf speelt liever linksbuiten. Aldus LvG.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Gaal is de weg kwijt. Cody op 10.....
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

We spelen niet met een linksbuiten.

Overigens zag je gisteren terug dat Cody wel veel vrijheid heeft om uit te wijken naar de vleugels.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hij is te goed voor de bank. Dan maar op 10.
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Van Gaal heeft er best een aardige kijk op om het beste uit spelers te halen. Het feit dat hij in Gakpo ook een 10 ziet, kan alleen maar tot verrijking van de speler en zijn waarde leiden. Robben excelleerde in 2014 in een vrijere rol dan hij normaal altijd bij zijn clubs heeft gehad.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Prima wedstrijd van Cody. Eerste helft had hij het 10 minuten even wat minder maar voor de rest heel goed. Hij mag van mij nog wel wat meer de schroom van zich af gooien en zich nog iets meer met het spel bemoeien. Hoewel dat ook weer niet verwacht wordt op die plek. Het is een lastige nummer 10 om in te kleden omdat je met 2 spitsen speelt die ook heel graag zich laten inzakken om de bal op te eisen. Bergwijn kan diepte hebben maar met name vanuit een verdedigende situatie. Je kunt op deze 10 niet echt het spel verdelen en dat hoeft ook niet met een Frenkie achter je, dus dan is het met name pendelen, goed druk zetten, aansluiten en zorgen dat je er staat. En dat heeft hij ook prima gedaan. Het is voor Gakpo (en PSV) ook belangrijk dat hij op dit niveau zijn minuten (en goals en assist) blijft maken, ongeacht de positie. Hij leert hier alleen maar van en ik denk dat de 10 positie voor hem juist super leerzaam is. Je komt in kleinere ruimtes dus hij zal sneller moeten gaan schakelen/handelen en de bal beter leren afschermen. Precies wat hij ook moet leren als hij de stap naar een andere club wil maken.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Cody Gakpo