Armando Obispo

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 18 sep 2022, 20:28
Menno1 schreef: 18 sep 2022, 20:16 Ik blijf het een liability vinden. Prima goal maar fuck me, wat staat hij te schutteren achterin. Elke wedstrijd 3-4 kleuter fouten. Dat is geen toeval maar kwaliteit.
Eens, maar ik vind dit wel een van de lastigste discussies ooit. Hij heeft in principe alles om écht goed te worden. Ga je hem dan de ruimte bieden om fouten te maken, of ga je inmiddels toch meer op een punt komen dat je hem op de bank zet? Ik vind voor beide ideeën wel wat te zeggen.

Hoogste plafond van al onze verdedigers, maar ook de laagste ondergrens.
Zo zie ik het (hem) ook. Kwestie van meer ervaring en vertrouwen?

Eerlijk gezegd had ik een paar jaar terug de hoop al opgegeven, maar onder Schmidt leek hij ineens een sterke, harde verdediger, terwijl hij in de jeugd een verdediger a la Koeman, Popescu was, opbouwend, inschuivend vooral sterk. Speelde ook vaak als middenvelder nog in de B1.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zeker een lastige kwestie maar dat komt natuurlijk ook omdat hij nu pas eigenlijk echt structureel elke week speelt. Op topniveau, althans het niveau wat PSV zou moeten spelen. Al die blessures hebben hem gewoon op een achterstand gezet.

De vraag is natuurlijk, hoelang ga je hem nog die kans geven om ervaring op te doen. Ik zou zeggen, kijk dit seizoen nog aan (zeker als Jarret een serieuze optie wordt) en maak daarna de keuze.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
StratumZuid
Internationale topspeler
4
Berichten: 4920
Lid geworden op: 18 jul 2019

Denk dat bij hem vooral in zn koppie zit, vertrouwen en eigenwaarde of gewoon niet zo pienter zoiets.. Zou hem als backup daarom aanhouden maar is nu absoluut geen basismateriaal, belachelijk dat hij in de belangrijkste wedstrijd van het jaar en nu tijdens een topper basis staat. Leuk dat wapen met een hoekschop, maar de rest is onvoldoende.
In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
alles van goud
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Deze analyse kun je van al onze verdedigers maken, maar ondertussen liggen we op koers voor 50 tegendoelpunten. Het is simpel, af en toe aardig, maar niet goed genoeg. Geen van allen, alleen Teze is bruikbaar.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ykhim schreef: 18 sep 2022, 20:28
Menno1 schreef: 18 sep 2022, 20:16 Ik blijf het een liability vinden. Prima goal maar fuck me, wat staat hij te schutteren achterin. Elke wedstrijd 3-4 kleuter fouten. Dat is geen toeval maar kwaliteit.
Eens, maar ik vind dit wel een van de lastigste discussies ooit. Hij heeft in principe alles om écht goed te worden. Ga je hem dan de ruimte bieden om fouten te maken, of ga je inmiddels toch meer op een punt komen dat je hem op de bank zet? Ik vind voor beide ideeën wel wat te zeggen.

Hoogste plafond van al onze verdedigers, maar ook de laagste ondergrens.
100% dit. Staat ook weer met crosspasses te gooien waar je u tegen zegt, om vervolgens weer een knullige fout te maken. Maar ja, Frons De Boer had in zijn tijd ook elke wedstrijd een frons de boertje. Zet er een Jaap Stam naast en dan scheelt het alweer.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
DadOfFour
Internationale topspeler
3
Berichten: 3250
Lid geworden op: 28 feb 2021
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil schreef: 18 sep 2022, 20:49 Deze analyse kun je van al onze verdedigers maken, maar ondertussen liggen we op koers voor 50 tegendoelpunten. Het is simpel, af en toe aardig, maar niet goed genoeg. Geen van allen, alleen Teze is bruikbaar.
Ja, maar we gaan er zelf 124 maken, dus dan is het allemaal niet zo erg.
Volgens seizoen kopen we wel nieuwr poppetjes voor de verdediging
La vida és massa curta per no fer broma
Menno1
Legende
6
Berichten: 14847
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ykhim schreef: 18 sep 2022, 20:28
Menno1 schreef: 18 sep 2022, 20:16 Ik blijf het een liability vinden. Prima goal maar fuck me, wat staat hij te schutteren achterin. Elke wedstrijd 3-4 kleuter fouten. Dat is geen toeval maar kwaliteit.
Eens, maar ik vind dit wel een van de lastigste discussies ooit. Hij heeft in principe alles om écht goed te worden. Ga je hem dan de ruimte bieden om fouten te maken, of ga je inmiddels toch meer op een punt komen dat je hem op de bank zet? Ik vind voor beide ideeën wel wat te zeggen.

Hoogste plafond van al onze verdedigers, maar ook de laagste ondergrens.
Oprechte vraag: in waarin zie jij zijn potentie? Ik zie het eerlijk gezegd niet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij is groot, sterk, atletisch en ik vind hem bij vlagen uitstekend aan de bal. Heeft ook een soort hardheid waar ik wel fan van ben, begint inmiddels ook doelpunten te maken. Ik zie daarin wel allerlei kwaliteiten naar voren komen van een moderne centrumverdediger. Rangers-uit vond ik tekenend. In principe 90 minuten lang de baas op serieus niveau (net als tegen Monaco), maar bij de tegengoal staat 'ie lucht te dekken. Hoog plafond, pijnlijk lage ondergrens.

Maar de fouten moeten er snel uit. Ik weet niet of het een gebrek aan concentratie, instelling, ervaring of intelligentie is, maar hij zit nu wel op een punt dat het wekelijkse Obispootje eruit moet. Voor hem was het wat dat betreft prettig geweest als er deze zomer een ervaren klasbak was gehaald. Bruma zat in eenzelfde fase en werd aanmerkelijk beter met de komst van Moreno. Ramalho kan die rol van Moreno simpelweg niet op zich nemen omdat hij zijn handen vol heeft aan zichzelf. Teze en Gerrit hetzelfde verhaal.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik raak hem ook een beetje zat. Puur verdedigend heeft hij alles, fysiek, snelheid, een geweldige tackle. Maar aan de bal is hij zoals hierboven perfect word aangegeven een liability. Dit is ook niet nieuw, deze ketsertjes zijn een vast onderdeel uit zijn spel. Toen hij werd uitgeleend aan Vitesse en ze in Eindhoven speelden, was hij ook degene die zo’n blunder maakte waardoor PSV scoorde. Het zit gewoon in zijn spel opgesloten, weinig kans dat dat 180 graden gaat draaien en hij wonderbaarlijk transformeert tot de nieuwe Virgil van Dijk. Als je die bal van vandaag ook ziet, het is bijna knap hoe hij die bal van alle mogelijke richtingen werkelijk precies in de voeten van Danilo weet te krijgen. Zo secuur passt hij niet eens als hij de tijd en ruimte krijgt om het middenveld in te spelen.
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met Obispo. Het zou fijn zijn als hij dadelijk een betrouwbare linksback naast zich heeft.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Ik heb wel een zwak voor hem, mede omdat ik ook wel zie dat hij zoveel mee heeft qua talent en ook een prima kerel is en ook nog uit de eigen jeugd komt. Maar ik zie ook wel dat het op dit moment een liability is. Zijn geluk is dat iedereen achterin op dit moment een liability is en sommige nog meer zelfs zoals een Max en een Ramalho. Dat is dan ook zijn geluk, hij mag nu veel vlieguren maken. De andere kant is dat hij wel over die periode verbetering moet laten zien. Bij verdedigers kost dat alleen helaas vaak wat tijd. Dat zie je bijv. ook bij een de Ligt. Staat bekent als een toptalent maar maakt nog steeds veel fouten. Het is ook lastig inschatten of dit er wel of niet uit gaat. Bij een van Dijk heeft dit ook jaren geduurd en zelfs hij zat dit seizoen in een fase waarin hij veel fouten maakte.

Voor het seizoen had ik liever (nu ook nog) een versterking gehad centraal achterin omdat we dus geen enkele echt goede verdediger hebben die er staat. Maar als we die dan toch niet hebben dan is Obispo een plausibele keuze vooralsnog.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Hij is eigenlijk de stabiele factor met Benitez rondom die 12x niet de 0 houden in 13 wedstrijden. Heeft vrijwel alles gespeeld en is aanvallend net zo gevaarlijk als defensief.

Maar we zitten nu wel in een situatie waarin de puzzel in elkaar moet vallen want er komen gigantisch belangrijke en pittige wedstrijden aan en in tegenstelling tot Ramalho laat Jarred het wél zien. En eigenlijk zijn Obispo en Jarred best vergelijkbare spelers (zoals Ykhim terecht zegt 'met hoge upside, diepe dalen') die beide met links beter zijn dan rechts maar toch ook RCV kunnen spelen. Beide zijn aanvallend bij corners en vrije trappen zeer bruikbaar. Ik ben best van het oppertunisme want anders had ik Jarred niet in de basis willen zien na zondag, maar ik denk dat één van beide met Teze nog steeds het beste is voor PSV.

Als ik moest kiezen tussen een serie van 3 wedstrijden met Obispo-Jarred en Teze als RB of Teze-Jarred met Mwene rechtsback dan gaat mijn voorkeur uit naar Jarred to be honest.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Het is toch allang duidelijk dat Ruudje Mwene ook maar mwah mwah vindt en liever Teze uit het centrum haalt? Die keuze wordt dus al voor ons gemaakt ;). Komende weken zal het wel Jarred-Obispo centraal worden met Max en Teze op de backs.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
MaartenV
Nationale topspeler
3
Berichten: 1574
Lid geworden op: 23 okt 2020

Ik begrijp niet waarom er fans zijn die ramalho als een grotere liability zien dan obispo. Op basis waarvan ? Obispo heeft een historie van fouten en knulligheden waaruit tegendoelpunten komen. Ramalho heeft de beroemdste en beroerdste fout gemaakt maar blundert verder zelden. Ik kan me nog 1 of 2 momenten vorig seizoen herinneren dat hij ernstig de fout inging. Maar staat toch in geen verhouding tot Obispo ? Bij Obispo is het meer een uitzondering dat hij geen blunders maakt.

Ik begrijp dat theoretisch gezien Obispo een hoger plafond zou moeten hebben dan Ramalho vanwege zijn fysiek. Maar in de praktijk is er heel wat meer nodig om een goede verdediger te zijn dan een goede fysiek.

Ook statistisch (waar sommigen hier mijn inziens iets teveel waarde aan hechten) is het vast aan te tonen dat met Ramalho we veel minder tegendoelpunten krijgen dan met Obispo.

Moge duidelijk zijn dat ik Obispo zsm van de hand zou doen. Je kunt daar nog beter met Guti spelen (en dat zegt wat).
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Juancho schreef: 21 sep 2022, 13:19 Het is toch allang duidelijk dat Ruudje Mwene ook maar mwah mwah vindt en liever Teze uit het centrum haalt? Die keuze wordt dus al voor ons gemaakt ;). Komende weken zal het wel Jarred-Obispo centraal worden met Max en Teze op de backs.
Dat gevoel heb ik ook. Terwijl ik Mwene geen bijzondere back vind maar wel heel degelijk en in deze defensie is dat ook wat waard. Misschien moet hij Mwene maar eens links zetten ipv Max als hij zo graag Teze op rechts ziet. Zelf ben ik meer voorstander van Mwene rechts en Teze centraal maar dat lijkt hij toch niet te gaan doen.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ruud wil met backs spelen die een (goede) voorzet kunnen geven.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Afbeelding
MaartenV schreef: 21 sep 2022, 14:19
Moge duidelijk zijn dat ik Obispo zsm van de hand zou doen. Je kunt daar nog beter met Guti spelen (en dat zegt wat).
Not sure if serious.
Siemen
Nationale topspeler
6
Berichten: 2235
Lid geworden op: 26 aug 2017

Standbeeld schreef: 21 sep 2022, 14:55 Ruud wil met backs spelen die een (goede) voorzet kunnen geven.
Volgens mij wil Ruud juist met backs spelen die naar binnen kunnen kruipen als spelmaker op het middenveld. Eerder type Blind en Mazraoui dan Dumfries, Angelino of Max.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Siemen schreef: 21 sep 2022, 15:24
Standbeeld schreef: 21 sep 2022, 14:55 Ruud wil met backs spelen die een (goede) voorzet kunnen geven.
Volgens mij wil Ruud juist met backs spelen die naar binnen kunnen kruipen als spelmaker op het middenveld. Eerder type Blind en Mazraoui dan Dumfries, Angelino of Max.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar hoe verklaar je dan waarom Max nog speelt?
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Standbeeld schreef: 21 sep 2022, 15:50
Siemen schreef: 21 sep 2022, 15:24

Volgens mij wil Ruud juist met backs spelen die naar binnen kunnen kruipen als spelmaker op het middenveld. Eerder type Blind en Mazraoui dan Dumfries, Angelino of Max.
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar hoe verklaar je dan waarom Max nog speelt?
We hebben 0 alternatief.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Chucky schreef: 21 sep 2022, 16:05
Standbeeld schreef: 21 sep 2022, 15:50
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten. Maar hoe verklaar je dan waarom Max nog speelt?
We hebben 0 alternatief.
Mwene?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 21 sep 2022, 16:08
Chucky schreef: 21 sep 2022, 16:05

We hebben 0 alternatief.
Mwene?
Heb je die de laatste weken zien voetballen? :wall: Hij had ff een piekje rondom de CL voorrondes maar het is momenteel weer huilen met de pet op als je tenminste praat over de basis.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
SomaQan
Meervoudig international
3
Berichten: 1444
Lid geworden op: 4 nov 2020

PSV90 schreef: 21 sep 2022, 09:30 Ik heb er wel vertrouwen in dat het goed komt met Obispo. Het zou fijn zijn als hij dadelijk een betrouwbare linksback naast zich heeft.
Vooral dit, het helpt ook niet dat er elke week weer andere verdediger naast hem staat centraal.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Legende
3
Berichten: 10001
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Dat geschuif mag nu ook wel een keer klaar zijn. Jarrad staat de komende wedstrijd 'gewoon' naast Obispo.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

Niet letterlijk bedoeld, maar bij Obispo heb ik vaak het idee dat hij voor de wedstrijd een joint rookt. Heeft (hele) goede ingrepen maar niet zelden zijn dat correcties van zijn eigen onoplettendheid. Dat heeft hij al jaren en nog steeds is er dat niet uit. Zoals in de wedstrijd tegen Monaco vorig jaar oktober. Goede ingreep maar wel 2x zijn man laten lopen. Niet eens leren van de eerste fout. Vraag me af in hoeverre dat er nog uit te krijgen is. Imo essentieel om als verdediger door te groeien want verder heeft hij, ok zijn inspeelpass kan ook stukken beter, kwaliteit om dat te bereiken en aanvallend pikt hij ook zijn goal mee.
Een balvaste back voor hem scheelt natuurlijk ook.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Kan niet zo goed plaatsen wat dit met een joint roken te maken heeft eigenlijk?

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Armando Obispo