Profielschets nieuwe TD

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Mr.Unibet
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 701
Lid geworden op: 5 jun 2021
Seizoenkaart: Vak H

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Zie het eigenlijk niet zo snel een buitenlandse naam worden, denk eerder aan een Huiberts bijvoorbeeld.
1913PSV.
Basisspeler
1
Berichten: 467
Lid geworden op: 12 jun 2022
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: PSV

Fabrizio Romano geeft aan dat Freund niet naar Chelsea gaat. Die wil natuurlijk alleen naar PSV ;)
Garrincha
Jeugdspeler
3
Berichten: 33
Lid geworden op: 4 nov 2020

Ittot schreef: 21 sep 2022, 09:59 Daarnaast gaat mij het punt niet zozeer over Veerman maar meer dat ik vind dat we breder en gerichter moeten scouten zoals ik al aangaf in mijn post.
Hoe breed of gericht scout PSV dan precies wel of niet volgens jou op dit moment?
Heb je enig idee hoevaak PSV scouts in de afgelopen 12 maanden in pakweg Z-Amerika zijn geweest bijvoorbeeld? Of in Scandinavie, ik noem maar wat?
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Garrincha schreef: 21 sep 2022, 11:34
Ittot schreef: 21 sep 2022, 09:59 Daarnaast gaat mij het punt niet zozeer over Veerman maar meer dat ik vind dat we breder en gerichter moeten scouten zoals ik al aangaf in mijn post.
Hoe breed of gericht scout PSV dan precies wel of niet volgens jou op dit moment?
Heb je enig idee hoevaak PSV scouts in de afgelopen 12 maanden in pakweg Z-Amerika zijn geweest bijvoorbeeld? Of in Scandinavie, ik noem maar wat?
Loopt daar dan geen fatsoenlijke links- en/of rechtsback rond? :wonder: ;) :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Dat weet hij natuurlijk niet. Maar het gaat niet om het scouten an sich, maar wat erdoorheen komt. Op Simons na is er afgelopen zomer weinig creativiteit getoond. Ja, Hoever was wel creatief ja. Het is onvoorstelbaar dat er spelers uit alle hoeken en gaten naar de Eredivisie komen, maar niet naar PSV. Een AZ dat het toch maar weer voor elkaar krijgt om een prima lb te vinden. Feyenoord dat gewoon zo’n Aursnes binnen een jaar met dikke winst aan Benfica verkoopt. Wij zien daar HEUL weinig van terug bij PSV, terwijl wij juist trendsetter waren.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12457
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Revolinho schreef: 21 sep 2022, 11:40 Dat weet hij natuurlijk niet. Maar het gaat niet om het scouten an sich, maar wat erdoorheen komt. Op Simons na is er afgelopen zomer weinig creativiteit getoond. Ja, Hoever was wel creatief ja. Het is onvoorstelbaar dat er spelers uit alle hoeken en gaten naar de Eredivisie komen, maar niet naar PSV. Een AZ dat het toch maar weer voor elkaar krijgt om een prima lb te vinden. Feyenoord dat gewoon zo’n Aursnes binnen een jaar met dikke winst aan Benfica verkoopt. Wij zien daar HEUL weinig van terug bij PSV, terwijl wij juist trendsetter waren.
Simons, Benitez, Sangaré, Götze, Behich ( :mrgreen: ). Het is niet heel veel maar ik vind de tendens wel erg negatief. Als wij Sangaré een maand geleden voor 37mil hadden verkocht hadden we meer winst dan Feyenoord op Aursnes. En Feyenoord heeft nu leuk Szymanski gehaald, maar verder ben ik nog niet kapot van alle aanwinsten daar terwijl er toch 32mil (excl huursommen en premies voor transfervrije spelers). Dus we kunnen “jaloers” naar Szymanski kijken maar dan doen we wel aan Cherry-picking, dan kunnen we hier naar Xavi en Benitez wijzen, die minder hebben gekost.

Ik denk dat JdJ eruit is gegooid omdat er geen vertrouwen is in zijn handelswijze als er serieus geld beschikbaar is. Als dit seizoen / eind seizoen Gakpo en Sangaré vertrekken en er daarvan pakweg 35-40mil netto te besteden is, dan ziet men denk ik liever iemand anders dat geld uitgeven, daar is alvast op voorgesorteerd. Want dan hoeven we niet alleen maar “creatief” transfervrije of goedkope spelers te halen maar mag er ook serieus geld uitgegeven worden, en daar was JdJ zijn trackrecord niet goed genoeg voor.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Garrincha schreef: 21 sep 2022, 11:34
Ittot schreef: 21 sep 2022, 09:59 Daarnaast gaat mij het punt niet zozeer over Veerman maar meer dat ik vind dat we breder en gerichter moeten scouten zoals ik al aangaf in mijn post.
Hoe breed of gericht scout PSV dan precies wel of niet volgens jou op dit moment?
Heb je enig idee hoevaak PSV scouts in de afgelopen 12 maanden in pakweg Z-Amerika zijn geweest bijvoorbeeld? Of in Scandinavie, ik noem maar wat?
Deze "je moet maar van ons aannemen dat het goed zit" manier vind ik persoonlijk niet overtuigend. Je kunt de vraag aan Ittot stellen, maar je kunt zelf ook gewoon de feitjes op tafel leggen (bijvoorbeeld we kijken jaarlijks zo'n x wedstrijden live in Zuid Amerika, etc). Tussen niets zeggen en je strategie blootgeven zit nog veel ruimte waar vast iets verteld kan worden zonder schade op te lopen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Den Bondskoots
Basisspeler
3
Berichten: 433
Lid geworden op: 4 nov 2020

Josef Dettelbacher schreef: 21 sep 2022, 12:38
Garrincha schreef: 21 sep 2022, 11:34
Hoe breed of gericht scout PSV dan precies wel of niet volgens jou op dit moment?
Heb je enig idee hoevaak PSV scouts in de afgelopen 12 maanden in pakweg Z-Amerika zijn geweest bijvoorbeeld? Of in Scandinavie, ik noem maar wat?
Deze "je moet maar van ons aannemen dat het goed zit" manier vind ik persoonlijk niet overtuigend. Je kunt de vraag aan Ittot stellen, maar je kunt zelf ook gewoon de feitjes op tafel leggen (bijvoorbeeld we kijken jaarlijks zo'n x wedstrijden live in Zuid Amerika, etc). Tussen niets zeggen en je strategie blootgeven zit nog veel ruimte waar vast iets verteld kan worden zonder schade op te lopen.
Hoezo?

Ittot zegt: ik vind dat we breder en gerichter moeten scouten?

Als je die bewering doet moet je hem ook kunnen onderbouwen.
Garrincha
Jeugdspeler
3
Berichten: 33
Lid geworden op: 4 nov 2020

Volgens mij vraag ik nergens aan iemand om "aan te nemen dat het goed zit" en ik probeer ook niemand ergens van te overtuigen.
Ik stel alleen voor om geen stellige uitspraken te doen "de scouting moet breder en gerichter" als je eigenlijk geen idee hebt over dat onderwerp.

En nee uiteraard ga ik geen "feitjes" op tafel leggen op een forum. Ik vind het leuk om hier mee te lezen zo nu en dan, en soms post ik eens wat als ik iets lees wat in mijn ogen niet terecht is. Of juist wel. Meer moet je niet verwachten van mij.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Garrincha schreef: 21 sep 2022, 12:43 Volgens mij vraag ik nergens aan iemand om "aan te nemen dat het goed zit" en ik probeer ook niemand ergens van te overtuigen.
Ik stel alleen voor om geen stellige uitspraken te doen "de scouting moet breder en gerichter" als je eigenlijk geen idee hebt over dat onderwerp.

En nee uiteraard ga ik geen "feitjes" op tafel leggen op een forum. Ik vind het leuk om hier mee te lezen zo nu en dan, en soms post ik eens wat als ik iets lees wat in mijn ogen niet terecht is. Of juist wel. Meer moet je niet verwachten van mij.
En gelijk heb je. Je bent aan niks of niemand verplicht toe te lichten hoe PSV te werk gaat. Al helemaal niet openbaar op een forum. Het is op z'n minst frappant te noemen dat mensen de scouting bekritiseren op een flink aantal punten maar eigenlijk 0.0 inzage er op hebben.
Laatst gewijzigd door Ardbeg op 21 sep 2022, 13:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Chucky
Internationale topspeler
5
Berichten: 4653
Lid geworden op: 7 sep 2018

Ardbeg schreef: 21 sep 2022, 12:53
Garrincha schreef: 21 sep 2022, 12:43 Volgens mij vraag ik nergens aan iemand om "aan te nemen dat het goed zit" en ik probeer ook niemand ergens van te overtuigen.
Ik stel alleen voor om geen stellige uitspraken te doen "de scouting moet breder en gerichter" als je eigenlijk geen idee hebt over dat onderwerp.

En nee uiteraard ga ik geen "feitjes" op tafel leggen op een forum. Ik vind het leuk om hier mee te lezen zo nu en dan, en soms post ik eens wat als ik iets lees wat in mijn ogen niet terecht is. Of juist wel. Meer moet je niet verwachten van mij.
Het is op z'n minst frappant te noemen dat mensen de scouting bekritiseren op een flink aantal punten maar eigenlijk 0.0 inzage er op hebben.
Enkel de scouting kan niet van buitenaf beoordeeld worden inderdaad. Wat wél beoordeeld kan worden is de output van het proces scouten <-> contracteren van speler X. Ergens in dat proces gaat het fout de afgelopen jaren.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Al die kritiek op de scouting is gewoon pure overschatting van de individu. Want niemand weet hoe die scouting heeft gefunctioneerd de afgelopen jaren. Het enige wat je kunt zeggen is dat er vooral spelers zijn gehaald die zeer waarschijnlijk niet door de scouting zijn aangedragen als toekomstige goudmijntjes en dat het vooral spelers zijn die bekend zijn door de nationaliteit of een verleden in de Eredivisie. Dat is ook een beetje hoe Brands vroeger altijd werkte en dat is zelfs onder John nog min of meer minder geworden want die ging ze ineens uit de top 5 competities halen. Sinds Brands weer terug is hebben we weer heel veel NL spelers of ex-Eredivisie spelers gehaald wat mij doet vermoeden dat we dat straks weer gaan doen in de winter/zomer. Dus ga maar alvast lijstjes maken met interessante spelers binnen de Eredivisie want ik durf de stelling wel aan dat er minimaal 2 uit de subtop onze kant op komen. Of dat nou Sarr, Smal, Tzolis, van Ewijk, Hilgers, Zerrouki of Brenet zijn ik weet het niet maar ik kijk er niet van op.

Ik geloof dat er niet veel mis is met de kennis van ons scouting database maar ik denk wel dat scouts als Berry ons niet vooruit gaan helpen maar dat is gevoelsmatig op basis van zijn optreden bij Marco Timmer in de podcast.

Edit: ik vind ondanks wat ik over Berry zeg dat wij als supporters de scouting niet kunnen beoordelen van buitenaf.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Stel je eens voor dat Marcel of John hier namens de directie iedereen even attent kwam maken op onjuistheden. Of zeggen dat we minder stellig moeten zijn als we er niets van weten. Dan valt driekwart van discussies weg. Ik vind het ergens wel te prijzen dat Garrincha de moeite neemt, maar ik weet nog niet of het nu wel verstandig is.
Gebruikersavatar
Ardbeg
Legende
6
Berichten: 23354
Lid geworden op: 8 feb 2018

Chucky schreef: 21 sep 2022, 12:59
Ardbeg schreef: 21 sep 2022, 12:53

Het is op z'n minst frappant te noemen dat mensen de scouting bekritiseren op een flink aantal punten maar eigenlijk 0.0 inzage er op hebben.
Enkel de scouting kan niet van buitenaf beoordeeld worden inderdaad. Wat wél beoordeeld kan worden is de output van het proces scouten <-> contracteren van speler X. Ergens in dat proces gaat het fout de afgelopen jaren.
Waar ik bang voor ben, is dat alle spelers die een directe versterking voor PSV zijn, die dan ook in scope van de scouting liggen en tevens aangedragen worden..Wellicht momenteel niet betaalbaar zijn.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

God gaan we de dooddoener weer krijgen van "we weten niks dus mond houden"? Dan gooi ik er ook ff een dooddoener in: sluit het forum maar want NIEMAND weet hier ook maar van iets af. Of het nu gaat om een speler, de trainer, de tactiek, de wissels, het transferbeleid, de visie van de club. We weten er hier allemaal geen fuck vanaf en we doen allemaal aannames. Stuk voor stuk, iedereen.

Dus tja, zullen we dan maar het PSV forum omdopen tot maatschappelijk forum? Ow wacht... :wonder:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Juancho schreef: 21 sep 2022, 13:14 God gaan we de dooddoener weer krijgen van "we weten niks dus mond houden"? Dan gooi ik er ook ff een dooddoener in: sluit het forum maar want NIEMAND weet hier ook maar van iets af. Of het nu gaat om een speler, de trainer, de tactiek, de wissels, het transferbeleid, de visie van de club. We weten er hier allemaal geen fuck vanaf en we doen allemaal aannames. Stuk voor stuk, iedereen.

Dus tja, zullen we dan maar het PSV forum omdopen tot maatschappelijk forum? Ow wacht... :wonder:
Er zit nog een wereld aan mogelijkheden tussen het forum dichtgooien en zeggen dat er breder en gerichter gescout moet worden. Probeer een van die mogelijkheden eens, kan verfrissend zijn ;)
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Juancho schreef: 21 sep 2022, 13:14 God gaan we de dooddoener weer krijgen van "we weten niks dus mond houden"? Dan gooi ik er ook ff een dooddoener in: sluit het forum maar want NIEMAND weet hier ook maar van iets af. Of het nu gaat om een speler, de trainer, de tactiek, de wissels, het transferbeleid, de visie van de club. We weten er hier allemaal geen fuck vanaf en we doen allemaal aannames. Stuk voor stuk, iedereen.

Dus tja, zullen we dan maar het PSV forum omdopen tot maatschappelijk forum? Ow wacht... :wonder:
Er zitten nog 50 tinten grijs tussen discussie voeren of iets veroordelen.
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Garrincha schreef: 21 sep 2022, 12:43 Volgens mij vraag ik nergens aan iemand om "aan te nemen dat het goed zit" en ik probeer ook niemand ergens van te overtuigen.
Ik stel alleen voor om geen stellige uitspraken te doen "de scouting moet breder en gerichter" als je eigenlijk geen idee hebt over dat onderwerp.

En nee uiteraard ga ik geen "feitjes" op tafel leggen op een forum. Ik vind het leuk om hier mee te lezen zo nu en dan, en soms post ik eens wat als ik iets lees wat in mijn ogen niet terecht is. Of juist wel. Meer moet je niet verwachten van mij.
Volgens mij kunnen we in dat geval het hele forum sluiten want niemand werkt bij PSV hier en niemand weet inhoudelijk hoe alles er aan toe gaat. Je begrijpt echt wel dat ik inderdaad niet weet hoeveel er "gescout" of "genetwerkt" wordt in bijvoorbeeld Uruguay. Dat lijkt me vrij simpel, dat weet niemand hier. Wat je wel ziet is welke spelers er hier gehaald worden en dat is waar ik het over heb. En misschien is er inderdaad wel een wereldscouting op poten gezet bij PSV met een hele duidelijke visie op wat voor soort spelers op welke posities vol ondersteund met een hele bak aan data. Maar ik zie het niet terug. En dat is mijn punt. We hebben vaker aan het einde van een window op de laatste dag moeten billenknijpen wat we gingen halen obv wat er per toeval nog beschikbaar was (zie Vinicius).

Een stelling is overigens ook maar een stelling he, de bedoeling is dat je er juist over kunt discussiëren. En vaak zat zal ik iets stellen waar ik achteraf door argumenten van andere op terug moet komen. Dat lijkt me een beetje de bedoeling ook hiervan. Meningen delen en leren van elkaar.

Maar goed, je zegt iets over mijn stelling en het lijkt erop dat je het er totaal niet mee eens bent, wat natuurlijk helemaal prima is. Kun je dan ook toelichten waarom dat dan zo is volgens jou? Waaruit blijkt dan dat de scouting wel heel gericht is ingericht? ik ben wel benieuwd! Ik zie alleen de uitkomst namelijk en daarin zie ik het niet terug. Maar ik kan daarin ook dingen over het hoofd zien, ik ben ook maar een mens immers ;)
Laatst gewijzigd door Ittot op 21 sep 2022, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Jullie bedoelen net zoals bij een wissel/opstelling/tactiek of transfer? Want daar roept iedereen dus ook maar wat blind over he. Incl. mijzelf. Over dit voorbeeld, ondanks dat wij de ins/outs niet weten van de scouting vind ik het niet zo goed dat er vraagtekens komen over bijv. de backs, waarom een Hoever is gekomen. Mijn eerste gedachte is dan ook, waren er wereldwijd dan echt geen betere backs te vinden? Die gozer van AZ kost alleen al minder aan transfersom dan het huren van Hoever.

[mention]Garrincha[/mention] zal dat natuurlijk niet doen, maar als hij wat breder zou posten zou het misschien duidelijker zijn. Zijn reactie, en niet persoonlijk bedoelt nogmaals want ik snap het, heeft dan ook maar weinig toegevoegde waarde en maakt het verhaal juist zwart/wit. We weten er immers niks vanaf :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Juancho op 21 sep 2022, 13:22, 2 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

loginnaam schreef: 21 sep 2022, 13:18
Juancho schreef: 21 sep 2022, 13:14 God gaan we de dooddoener weer krijgen van "we weten niks dus mond houden"? Dan gooi ik er ook ff een dooddoener in: sluit het forum maar want NIEMAND weet hier ook maar van iets af. Of het nu gaat om een speler, de trainer, de tactiek, de wissels, het transferbeleid, de visie van de club. We weten er hier allemaal geen fuck vanaf en we doen allemaal aannames. Stuk voor stuk, iedereen.

Dus tja, zullen we dan maar het PSV forum omdopen tot maatschappelijk forum? Ow wacht... :wonder:
Er zit nog een wereld aan mogelijkheden tussen het forum dichtgooien en zeggen dat er breder en gerichter gescout moet worden. Probeer een van die mogelijkheden eens, kan verfrissend zijn ;)
NJa volgens mij heb ik al een aantal voorbeelden gegeven waarom ik denk dat we dat moeten doen. En heel eerlijk, zo bijzonder of zo uitlokkend is die stelling nou ook weer niet he. Ik zie hier wel eens dingen voorbij komen met minder nuance.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg schreef: 21 sep 2022, 13:13
Chucky schreef: 21 sep 2022, 12:59

Enkel de scouting kan niet van buitenaf beoordeeld worden inderdaad. Wat wél beoordeeld kan worden is de output van het proces scouten <-> contracteren van speler X. Ergens in dat proces gaat het fout de afgelopen jaren.
Waar ik bang voor ben, is dat alle spelers die een directe versterking voor PSV zijn, die dan ook in scope van de scouting liggen en tevens aangedragen worden..Wellicht momenteel niet betaalbaar zijn.
Er zijn wel meer factoren. Ook de aantrekkingskracht van PSV zal niet gigantisch zijn. Niet meer wat het is geweest. We zijn een Europese middenmotor, een EL club uit de 5/6e competitie van Europa. We verwachten toptalent terwijl een toptalent een tiental meer opties heeft. Haal je geen toptalent, maar een talent, dan staat daar vaak nog een flinke ontwikkeling en/of aanpassingstijd tegenover. Daarom is het ook ergens wel logisch dat PSV bij een Xavi uitkomt. Doordat hij een halve Nederlander is wordt PSV opeens een optie voor dit toptalent.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Ittot schreef: 21 sep 2022, 13:21
loginnaam schreef: 21 sep 2022, 13:18

Er zit nog een wereld aan mogelijkheden tussen het forum dichtgooien en zeggen dat er breder en gerichter gescout moet worden. Probeer een van die mogelijkheden eens, kan verfrissend zijn ;)
NJa volgens mij heb ik al een aantal voorbeelden gegeven waarom ik denk dat we dat moeten doen. En heel eerlijk, zo bijzonder of zo uitlokkend is die stelling nou ook weer niet he. Ik zie hier wel eens dingen voorbij komen met minder nuance.
Da's waar, jij riep tenminste niet dat de scouting helemaal vervangen moet worden of zo. Was dan ook meer een reactie op het forum-dichtgooien van Juancho. Want in die zin valt het inderdaad wel tegen wat er uiteindelijk uit komt gerold qua aankopen. En ik vertrouw er toch op dat de scouting wel genoeg goede spelers in het vizier heeft, dus de vraag is dan toch of het met geld te maken heeft, met contacten met het juiste netwerk om die spelers binnen te halen, met besluiten die de technisch verantwoordelijken uiteindelijk nemen, misschien ook vanwege de extreme focus op het door laten groeien van spelers uit de eigen jeugd? Ben dan ook benieuwd hoe dit zal gaan wanneer er een nieuwe TD (of TM) is.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Mr.Unibet schreef: 21 sep 2022, 10:06 Zie het eigenlijk niet zo snel een buitenlandse naam worden, denk eerder aan een Huiberts bijvoorbeeld.
Huiberts plakt heel erg bij Eenhoorn. Die twee willen volgens mij echt niet uit elkaar.
Ik denk dat we het wel moeten proberen. Huiberts laat zien hoe goed hij kan verkopen en de scouting is ook wel op orde. Bij PSV heeft hij ook meer mogelijkheden.
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Sluit me aan bij Juancho. Ik kan er ook wel dieper op in gaan, met feiten en al, maar uiteindelijk komen we toch altijd wel uit op een mening en die lijkt me wel duidelijk.

PSV staat op een laagtepunt (of is dat weer geen feit?) en de scouting kan zich daar niet van los trekken. Het gaat overigens niet alleen om de spelers zelf, maar ook om het feit dat PSV het al jaren niet voor elkaar krijgt om überhaupt alle posities adequaat dekkend te krijgen. Aan wie dat ook ligt, het gaat al jaren niet goed. Als je nog 1 aanvaller kunt halen en je de hele wereld kunt afstruinen, maar je komt niet verder dan een van een blessure herstellende El Ghazi die buiten de boot is gevallen in Engeland, dan kun je niet spreken van een ijzersterk scoutingsapparaat. Nou denk ik dat scouts niets anders doen dan spelers vinden, analyseren en aandragen, maar dat verandert niets aan deze hele magere situatie. En het is niet alleen nu, maar al 4 jaar. Als we de goede transfers gaan opnoemen, dan kan ik ook beginnen met de ketsers. Maar het is tijd om eens uit te zoomen en te analyseren waarom PSV niet meer de gewenste resultaten behaalt tov vroeger.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

El G is natuurlijk ook een redelijk vreemd geval aangezien PSV direct een topfitte aanvaller nodig had en dan halen ze een speler die niet fit is. Tja... Ook dan denk je idd, is er nou over de hele wereld geen prima aanvaller met nog genoeg talent om stappen te maken die iig topfit is?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ittot
Internationale topspeler
3
Berichten: 3151
Lid geworden op: 26 sep 2020

Den Bondskoots schreef: 21 sep 2022, 12:41
Josef Dettelbacher schreef: 21 sep 2022, 12:38

Deze "je moet maar van ons aannemen dat het goed zit" manier vind ik persoonlijk niet overtuigend. Je kunt de vraag aan Ittot stellen, maar je kunt zelf ook gewoon de feitjes op tafel leggen (bijvoorbeeld we kijken jaarlijks zo'n x wedstrijden live in Zuid Amerika, etc). Tussen niets zeggen en je strategie blootgeven zit nog veel ruimte waar vast iets verteld kan worden zonder schade op te lopen.
Hoezo?

Ittot zegt: ik vind dat we breder en gerichter moeten scouten?

Als je die bewering doet moet je hem ook kunnen onderbouwen.
Ik heb in dezelfde post aangegeven op basis waarvan ik denk dat denk. Je kunt die post gewoon lezen. Nogmaals ik kan het helemaal fout hebben of dingen over het hoofd zien.

Ik heb even supersnel zonder enigszins een deepdive te maken alle transfers van afgelopen 4 seizoenen bij elkaar gepakt en snel even gecategoriseerd (nee dit is niet perfect gedaan en nee ik weet niet hoe alles is gegaan dus ik doe het op info die bsb is vanuit media).

Dan zie je onderstaande terug komen:Afbeelding

Bekend zijn de mensen die we allemaal wel kennen, Luuk de Jong, Veerman, El Ghazi etc.
Scouting zijn de namen die onbekend zijn zoals een Benitez, Sangare, Boscagli en Savio
We hebben Branthwaite via netwerk Brands (echt niet gescout).
Last minute transfers zijn Vinicius en onze griekse god die op het laatst aangeboden werden
Schmidt heeft met Gotze en Zahavi bijv. wat spelers meegenomen
En er zijn er enkele die niet direct scouting of Schmidt zijn toegewezen zoals een Max, Mwene en Mvogo.

Hieronder waar ze vandaan komen, en dan niet nationaliteit maar vanuit welk land (El Ghazi bijv Engeland).

Afbeelding

Dan zouden we dus met name in Nederland, Duitsland, Engeland en Frankrijk zitten. Als je alleen kijkt naar het gedeelte scouting (dus niet bekende namen) dan heb je het volgende:

Afbeelding
Dan zie je dat we met name in Duitsland (wellicht icm Schmidt) en Frankrijk echt actief spelers halen die iig onbekend zijn. Een keer Lato uit spanje (zie ik dan als gescout) en Savio uit Brazilie.
Dit gaat over de laatste 4 seizoenen.

Het is geen hele studie maar een hele simpele doorsnede die ook zeker niet 100% waterdicht is. Maar het geeft iig wel een bepaalde duiding. ik denk dat ik er niet zo gek vanaf zit met mijn stelling.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Profielschets nieuwe TD