Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

De bron over Gakpo is 'kamp De Jong'.

Hopen maar dat het niet zo'n moddergooi gevecht wordt als rond Van Bommel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Standbeeld schreef: 18 sep 2022, 10:34
trouwepsvfan schreef: 18 sep 2022, 10:30 Rik Elfrink loopt niet meer aan de lijband van PSV. Hij gaat nu stukjes schrijven over het inconsistente verhaal van Brands en dat meerdere bronnen naar hem toe weldegelijk bevestigd hebben dat het vertrek te maken heeft met de Gakpo transfer

https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-tegen-f ... ~aa404f02/
Logisch, de geloofwaardigheid van Rik (en zijn bronnen) staat op het spel. Want het verhaal van Rik was anders dan het verhaal van Marcel.
Daarom denk ik dat de waarheid dieper ligt rondom de transfer van Gakpo. Dus niet het uiteindelijk niet verkopen op de laatste dag was de druppel, maar dat het überhaupt zo ver kwam en er nog een keer een contractverlenging afgesproken is, maakt de vertrouwensbreuk denk ik. En Brands heeft volgens mij alleen gezegd dat de last minute transfer niet de reden is voor de breuk nu.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Het zal een opeenstapeling zijn, net als voor iedereen hier. Transferwindows in het verleden, teksten dit window, de chaos de laatste dagen...

Gakpo was denk ik de druppel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 18 sep 2022, 10:33
Bijzonder ook trouwens de transferbalans van PSV
In de laatste 5 seizoenen, inkomend 198,25 miljoen, uitgaand 92,5 miljoen (47% van de bruto inkomsten uitgegeven).
In de laatste 2 seizoenen inkomend 66 miljoen, uitgaand 23 miljoen (slechts 35% van de bruto inkomsten uitgegeven) en nog steeds weinig financiële buffer. Komt dat dan door De Jong? Als je binnen deze verhoudingen van inkomsten en uitgaven niet de selectie volledig in balans krijgt lijkt me dat ook niet heel makkelijk om dat te regelen. En deze bedragen van de afgelopen 5 seizoenen is inclusief de horrorzomer met Bruma, Baumgartl etc. Het probleem lijkt me dan toch dieper te liggen en dat moet Brands nu gaan oplossen. De komende seizoenen kunnen er flinke bedragen binnen gaan stromen, maar als dat weer naar allerlei operationele gaten gaat blijf je waar je nu ook staat.
Het schijnt dat er met de transfer van Malen en Dumfries hele grote bedragen zijn weggevloeid (lees: Raiola) dus dat inkomende potje stelt netto veel minder voor
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Tijn schreef: 18 sep 2022, 10:38
Standbeeld schreef: 18 sep 2022, 10:34
Logisch, de geloofwaardigheid van Rik (en zijn bronnen) staat op het spel. Want het verhaal van Rik was anders dan het verhaal van Marcel.
Daarom denk ik dat de waarheid dieper ligt rondom de transfer van Gakpo. Dus niet het uiteindelijk niet verkopen op de laatste dag was de druppel, maar dat het überhaupt zo ver kwam en er nog een keer een contractverlenging afgesproken is, maakt de vertrouwensbreuk denk ik. En Brands heeft volgens mij alleen gezegd dat de last minute transfer niet de reden is voor de breuk nu.
Ik deel je vermoeden. Had zoiets eerder ook al gepost in het RvC topic. Als John een goede window had willen draaien dan had je Gakpo of Sangare aan het begin van de window verkocht en met een deel van het geld de selectie beter moeten balanceren zodat je CL voorronde kon presteren. Nu is niemand verkocht én geen CL én is er geen topselectie. En dat is de druppel.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Kan allebei een kern van waarheid hebben toch? Met verschillend accent al naar gelang de bron. Zoals ik al eerder schreef: Gakpo als aanleiding (=druppel) vs. oorzaak (totale balans over zijn periode van functioneren, die zowel zijn goede als minder goede kanten heeft, behoeft verder geen beoogt lijkt mij)
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Zoiets kan je toch geen druppel noemen? Dat zijn gewoon hoofd oorzaken. Zulke belangrijke dingen. Die bovendien volgens marcel nogmaals niet meespeelde want men was tevreden over de window. Wat er deze zomer allemaal gebeurt is, is echt wel een niveautje hoger hoor. Ik geloof er niks van dat het een druppel was. Daarvoor hebben de zaken te veel impact.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

trouwepsvfan schreef: 18 sep 2022, 10:30 Rik Elfrink loopt niet meer aan de lijband van PSV. Hij gaat nu stukjes schrijven over het inconsistente verhaal van Brands en dat meerdere bronnen naar hem toe weldegelijk bevestigd hebben dat het vertrek te maken heeft met de Gakpo transfer

https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-tegen-f ... ~aa404f02/
Ik denk dat je de leiband bedoelt? ;)

Zoals elke shownieuwsjournalist zal Elfrink ongetwijfeld zijn kans ruiken om dit uit te buiten. Als ie zich daarbij minder sympathiek opstelt t.o.v. bepaalde mensen binnen de club dan zegt dat wellicht wat over de hoek waar z'n info vandaan komt.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Armada schreef: 18 sep 2022, 10:32
Galactico schreef: 18 sep 2022, 10:15 Bestuurlijk moet de club zich heel snel herpakken. De schone taak voor Brands om de RvC op afstand te houden van de dagelijkse aansturing en om een TD te vinden die wel waarde op het veld kan creëren in combinatie met resultaat. Mooie klus voor de TD ook om de scouting en de jeugdopleiding eens strak tegen het licht te houden. Het zou me niks verbazen als straks Faber ook het veld moet ruimen. Nog zo’n Rekeriaanse Toon benoeming.
Wat als Brands zich hierin ook niet gesteund voelt?
Dan komen we in een zwart scenario terecht. En opmerkelijk want als ik het goed begrepen heb, is Brands nog niet zo lang geleden door de RvC geïnstalleerd. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen van Brands een kras heeft opgelopen na het De Jong akkefietje. Als dat de reden zo zijn, mag je je ook afvragen of Brands de juiste man is. De Jong heeft de afgelopen jaren nou niet laten zien dat hij de club sportief en financieel verder kan helpen. Benieuwd hoe Brands zag hoe dat omgedraaid kon worden. Ik ben geen believer in uitvoeren van andere strategie met dezelfde key mensen. Zeker niet, omdat De Jong een groot deel van het probleem was.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik snap dat het allemaal heel interessant is om over de aanleiding en de manier waarop te discussiëren, maar persoonlijk wil ik eigenlijk gewoon dóór. Stel een goede TD aan ga verdomme stappen zetten om PSV weer PSV te maken. Dat hele drama gedoe dat nu al een aantal jaar om de club hangt, dat moet een keer afgelopen zijn.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Aad de Mos vat het eens een keer prima samen.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Ok. Ik ga het gewoon hier neergooien.

We zitten in een bestuurscrisis incl. vertrouwenscrisis met de mensen die er nu nog zitten (excl de Jong, incl onze trainer).

Iedereen zijn eigen mening. Ik wil ook door. Maar er is te veel aan de hand.
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Nu pas het interview bij ESPN teruggezien:
Het lijkt erop dat Brands toch wat teleurgesteld is in De Jong dat hij (te snel) de handdoek in de ring heeft gegooid.

Het maakt het ook iets begrijpelijker dat hij zelf is blijven zitten.
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Galactico schreef: 18 sep 2022, 11:04
Armada schreef: 18 sep 2022, 10:32

Wat als Brands zich hierin ook niet gesteund voelt?
Dan komen we in een zwart scenario terecht. En opmerkelijk want als ik het goed begrepen heb, is Brands nog niet zo lang geleden door de RvC geïnstalleerd. Ik kan me voorstellen dat het vertrouwen van Brands een kras heeft opgelopen na het De Jong akkefietje. Als dat de reden zo zijn, mag je je ook afvragen of Brands de juiste man is. De Jong heeft de afgelopen jaren nou niet laten zien dat hij de club sportief en financieel verder kan helpen. Benieuwd hoe Brands zag hoe dat omgedraaid kon worden. Ik ben geen believer in uitvoeren van andere strategie met dezelfde key mensen. Zeker niet, omdat De Jong een groot deel van het probleem was.
Ik begrijp dat we al in dat scenario zitten.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Armada schreef: 18 sep 2022, 11:09 Ok. Ik ga het gewoon hier neergooien.

We zitten in een bestuurscrisis incl. vertrouwenscrisis met de mensen die er nu nog zitten (excl de Jong, incl onze trainer).

Iedereen zijn eigen mening. Ik wil ook door. Maar er is te veel aan de hand.
Nog een opmerkelijke uitspraak van Brands trouwens die niet helemaal past bij hoe wij het beleven: volgens Marcel leeft de hele onrust vooral bij de media en zou het onder de fans minder spelen. Nou Marcel, kom dan maar eens hier op het forum :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Josef Dettelbacher schreef: 18 sep 2022, 11:06 Ik snap dat het allemaal heel interessant is om over de aanleiding en de manier waarop te discussiëren, maar persoonlijk wil ik eigenlijk gewoon dóór. Stel een goede TD aan ga verdomme stappen zetten om PSV weer PSV te maken. Dat hele drama gedoe dat nu al een aantal jaar om de club hangt, dat moet een keer afgelopen zijn.
Wie zou er niet dóór willen? Maar zo werkt het helaas niet met emoties van deze omvang... :wall:
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat de trainer er ook niet zo best opstaat al zegt Aad iets anders. Alle ingrediënten aanwezig voor een roerige periode, to put it mildly. Ik hou me maar vast dat het al ruim 4 jaar kut is dus enkel beter kan worden, of we haken voorlopig af als topclub en we gaan naar plek 4 of 5.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Spreek voor jezelf hoor. Niet iedereen zit nog in een hysterische modus op zondag.

Rvc en directie hebben wat uit te spreken en er moet een nieuwe td komen.

Zonder wrijving geen glans. We moeten door.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Op weg naar nr 25 schreef: 18 sep 2022, 11:08 Aad de Mos vat het eens een keer prima samen.
Behalve over Benitez dan.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

ComeOnPSV schreef: 18 sep 2022, 11:25
Op weg naar nr 25 schreef: 18 sep 2022, 11:08 Aad de Mos vat het eens een keer prima samen.
Behalve over Benitez dan.
Wat zei hij?
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik ben er redelijk relaxed onder. Zowieso blij dat slappeling John weg is, hoe dat is gebeurd interesseert me verder weinig. We moeten door, the show must go on. Hoop dat de spelers een statement maken (in goede zin) vandaag. Marcel, kom maar op met die sterke TD en investeerders pomp dat geld erin.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

ComeOnPSV schreef: 18 sep 2022, 11:25
Op weg naar nr 25 schreef: 18 sep 2022, 11:08 Aad de Mos vat het eens een keer prima samen.
Behalve over Benitez dan.
Ja we mogen best selectief hem gelijk geven 😉
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

deninho32 schreef: 18 sep 2022, 11:26
ComeOnPSV schreef: 18 sep 2022, 11:25

Behalve over Benitez dan.
Wat zei hij?
Dat Benitez nog tegenvalt..
Kijk eens naar je oogappeltje Obispo, Aad!
Kijk eens naar Teze en Max.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

RIO schreef: 18 sep 2022, 11:26 Ik ben er redelijk relaxed onder. Zowieso blij dat slappeling John weg is, hoe dat is gebeurd interesseert me verder weinig. We moeten door, the show must go on. Hoop dat de spelers een statement maken (in goede zin) vandaag. Marcel, kom maar op met die sterke TD en investeerders pomp dat geld erin.
Iedereen schuift vd Wallen de zwarte piet toe, hopelijk werkt zijn ijdelheid en trots in ons voordeel.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Benitez heeft een ketser gemaakt, maar is verder een degelijke keeper. Niet top, maar wel een stuk beter dan Drommel. Als hij echt een topkeeper zou zijn was hij denk ik wel een keer geselecteerd voor de nationale ploeg.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Op weg naar nr 25 schreef: 18 sep 2022, 11:29 Iedereen schuift vd Wallen de zwarte piet toe, hopelijk werkt zijn ijdelheid en trots in ons voordeel.
Haha, daar dacht ik gisteren ook aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands