Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Plaats reactie
Makaveli
Meervoudig international
6
Berichten: 1430
Lid geworden op: 27 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Armada schreef: 17 sep 2022, 22:10
Makaveli schreef: 17 sep 2022, 21:50 Scouting er ook uit. Jij er uit, jij er uit, iedereen er uit! Dat is de basis voor een succesvolle club, dat zie je overal waar dit model gehanteerd wordt.
Wacht maar.
Als dat het briljante plan is van de RvC dan hebben we echt een groot probleem.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9998
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Armada[/mention] jij verwacht op de korte termijn veel vuurwerk en wisselingen/verschuivingen intern?
Gebruikersavatar
Paco Casal
Internationale topspeler
6
Berichten: 4488
Lid geworden op: 6 feb 2018
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals

Juancho schreef: 17 sep 2022, 15:41
Wow, dit soort reacties ben ik niet van jou gewend. Jammer. Normaal ben je juist wel iemand die inhoudelijk reageert of iig een poging doet om samen in gesprek te gaan.
My bad, ik vind het gewoon een beetje vreemd dat John de Jong eindelijk vertrekt en volgens mij waren we het er allemaal (of in ieder geval wij samen :D ) over eens dat hij niet voldeed. Iets meer vertrouwen in de club mag wel wat mij betreft. Maar je hebt wel gelijk, had inhoudelijker gekund. Was een beetje venijnig, om onze coach maar te citeren. Dan nu inhoudelijk.
1. John hoefde van Marcel niet weg, sta jij daar achter?
Nee, niet per se. Ik vind het wel voor Marcel pleiten dat hij zijn collega niet openlijk afvalt. Wat had je verwacht dat hij gezegd had? Dat ie John maar een clown vind en het terecht vind dat ie ontslagen is. Ik hoop en denk dat Brands ook wel ziet dat het niveau van het technische beleid de afgelopen jaren onder peil was.
2. Volgens Marcel was er niks aan te merken op deze transferwindow. Sta jij daarachter?
Nee, maar ik vind het ook geen enorm slechte transferperiode. Met Benitez, Luuk en Xavi onder andere wellicht de beste die John heeft gekend. Rechtsback en vooral het interview wat verwachtingen geschept heeft, haalt dat wel flink naar beneden.
3. Er was een vertrouwensbreuk tussen de RvC en John. Al langer blijkbaar. De RvC heeft blijkbaar die macht of iig de overtuiging om de TD soort van weg te sturen, al lullen ze het nu mooi recht dat John zelf weg wilde. Dus die macht zou de RvC ook VOOR de window kunnen gebruiken zodat je niet deze zomer nog met elkaar verder moest. Die fout benoemde ik eerder al, dat slaat helemaal nergens op als je dus verder terugkijkt qua ontevreden van de RvC. Dan slaat het doorgaan met elkaar deze windows helemaal nergens op. En helemaal niet gezien punt 2. Gewoon gelul in de ruimte. Straatjes schoonvegen.
Nou Gerbrands is nog niet zo lang weg. Ik snap best dat we niet 2 kopstukken in een korte periode vervangen en dat de RvC gegokt heeft op de combinatie John + Marcel. Die als AD natuurlijk veel technische kennis meebrengt. Verder denk ik dat het logisch is dat PSV niet helemaal het achterste van zijn tong laat zien, toch? Ik vind het juist heel erg te billijken dat de RvC zegt dat het vertrouwen op basis van de afgelopen jaren te laag is. Volgens mij pleit ik al zo'n 2,5 jaar voor zijn vertrek. Daarbij komt dat je ook 'nieuwe schoenen' moet hebben voor je de oude wegflikkert.
4. Op basis van wat zouden we nu volledig op Marcel moeten vertrouwen?

Ik snap best je ergens een keer een streep onder moet zetten en vol vertrouwen naar de toekomst moet kijken, maar voor we daar zijn moeten er nog wel een aantal hele, hele belangrijke beslissingen genomen worden. Persoonlijk zijn die voor mij cruciaal om weer vertrouwen te krijgen in de PSV leiding. Maar gezien oa wat Brands aangeeft:

1. Brands was totaal niet op de hoogte van de ontevredenheid, ook niet gemeld tijdens de gesprekken die Marcel had om terug te keren bij PSV. Ik vind dat achterhouden van hele, hele belangrijke informatie vanuit de RvC. Je nieuwe AD die je passeert bij zulke belangrijke zaken, nog voor hij begint. Ik vind dat tamelijk bizar.
2. Brands wilde heel graag verder met John, dus wat hem betreft bleef hij zitten. Marcel wilde zelf als soort wingman de Jong ondersteunen bij dat gesprek met de RvC. Veelzeggend hoe Marcel er zelf in staat. Uit zijn hele lichaamstaal kan je ook wel halen dat Marcel er de pest in heeft hoe het gegaan heeft. Lekker begin om de toekomst positief in te gaan!
3. Als de Jong wel door had willen gaan, dan was er een gigantische clash geweest aangezien Marcel duidelijk aangeeft dat hij er als directie achter stond. Dan had je dus een directie die finaal tegenover de RvC had gestaan. Dat hele gebeuren is natuurlijk niet weg omdat de Jong "zelf" besluit weg te gaan. Dat is een conflict die echt nog wel blijft hangen hoor. Marcel zegt het zelf nog heel netjes: "het is niet prettig"...

Biedt oa dit allemaal jou veel vertrouwen?
John is opgeleid door Marcel, natuurlijk zal die ook enig vertrouwen in hem hebben en het in hem zien zitten. Marcel zelf was als TD ook niet ongenaakbaar. Ik vraag me echt af of Brands niet op de hoogte was. Ik vind het vrij logisch dat hij dat niet aan de grote klok hangt. Natuurlijk heeft hij er de pest in, jarenlang hebben ze goed samengewerkt en in het verleden ook niet zonder succes. De twee mannen zullen ook persoonlijk een band hebben en dit is voor John natuurlijk gewoon lullig. Maar zo werkt het in topsport.

Ik probeer nergens te zeggen dat het geweldig gaat, he. Maar het ontslag of vertrek (hoe je het wilt zien) van JdJ is wat mij betreft een flinke stap in de goede richting. Het moet anders, we verliezen de grip op de joden en Feyenoord hijgt in onze nek. Er moeten stappen gezet worden en ik vind het positief dat de RvC ingrijpt. Natuurlijk is de uitleg erachter ook deels een lulverhaal, een club gooit niet alle rommel op straat en ik vond het interview met Brands wel goed eigenlijk. Vooral het feit dat het om de voorgaande periodes ging en niet per se het behouden van Cody stelde me erg tevreden.

Nogmaals m'n excuses voor de reactie. Ik heb me gewoon heel erg gestoord aan enorm veel voorbarige conclusies die ik hier heb gelezen zonder dat we überhaupt iets van PSV vernomen hadden, terwijl ik in een halve hosanna stemming zat omdat John de Jong eindelijk technisch directeur af is. Wat mij betreft is het een positieve ontwikkeling zoals gezegd en ik hoop dat we eindelijk eens doorpakken met z'n alle.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

DonyellMalen schreef: 17 sep 2022, 22:18 @Armada jij verwacht op de korte termijn veel vuurwerk en wisselingen/verschuivingen intern?
Ik hoop van niet. Ik sluit het zeker, maar dan ook zeker, niet uit.
Op weg naar nr 25
Vedette
4
Berichten: 5696
Lid geworden op: 2 apr 2019

Armada schreef: 17 sep 2022, 22:24
DonyellMalen schreef: 17 sep 2022, 22:18 @Armada jij verwacht op de korte termijn veel vuurwerk en wisselingen/verschuivingen intern?
Ik hoop van niet. Ik sluit het zeker, maar dan ook zeker, niet uit.
Ik weet niet of ik het niet hoop. Ik heb ergens het gevoel, gebaseerd op onderbuik, dat dit nodig is om weer succesvol te worden net als de revolutie Cruijff bij Ajax vorig decennium.
De chaos is misschien nog wel groter dan na Reker, dat zegt wat. Maar morgen dik eraf tegen Feyenoord dan vrees ik echte uitslaande prio 1 brand.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Massimo schreef: 17 sep 2022, 21:26 Wat moet er dan nog meer gebeuren? In een paar maanden tijd heeft c.q. krijgt PSV een nieuwe AD, TD en nieuwe hoofdtrainer. En iemand van 'buitenaf' als Schmidt heeft PSV ook niet de successen gebracht.

Er is een hele hoop veranderd, maar je weet nog niet of de juiste mensen de vervangers zijn c.q. worden. Dat heeft tijd nodig.
Precies mijn punt, het draait toch niet altijd maar om mensen ontslaan? Ik weet niet hoe jullie het op je eigen werk beleven, maar er is ook altijd nog een tussenweg waarbij je pijnpunten aanpakt en verbetert. Samen, als team. Zonder dat er iemand ontslagen wordt. En dat stoort mij nu een beetje hier, het wordt weer lekker in extremen getrokken met post van iedereen moet er uit!! Gruwelijk irritant.

Nee dat is niet wat ik bedoel, al kan het best zo zijn dat er her en der iemand sneuvelt. Bijv. iemand van de scouting of medische staf of misschien hebben we wel iets nodig om het voetbal beter en sneller op de rit te krijgen. Maar daar moet een heel proces aan vooraf gaan. Analyseren en onderzoeken met elkaar waarom bepaalde zaken al jaren niet goed gaan en dat ook eerlijk op tafel durven te gooien. Dat is niet zwart wit he, iemand kan ook werken aan bepaalde punten. Of zich ergens in verbeteren of simpelweg even een motivatie kick nodig hebben. Who knows, er spelen bij zoveel mensen met zoveel functies zoveel zaken. Dat is dus precies wat ik bedoel, het vervangen van alleen je TD gaat je niet helpen. Misschien deels, maar ik denk niet voldoende. En dat wordt eigenlijk wel bevestigd voor mij door de hele gang van zaken rondom het vertrek van de Jong.

En ik vraag ook nergens om het volledige boekwerk van hoe PSV de toekomst in wil, ook weer een punt dat lekker door de usual suspects uit verband wordt vertrokken. Ik vind het echter niet meer dan normaal dat je als club iets van een opsomming richting je fans en sponsors geeft, dat hoeft allemaal niet zo spannend te zijn, maar wel dat je duidelijk kan laten zien welke kant je op wil, hoe staat de club er voor (bepaalde zaken komen toch wel uit als de jaarrekening uitgebracht wordt). Bijv. waarom er abrupt met project Schmidt (dus niet Schmidt persoonlijk, maar zijn visie) is gestopt. Ik noem maar een voorbeeld.

Zeker in geval van crisis, en dat is het wat mij betreft eigenlijk al, is communicatie en vertrouwen zo gruwelijk belangrijk. Wees open en eerlijk, dat is iets dat ook bij PSV hoort ipv die achterbakse spelletjes. Maargoed, ik zal nu wel weer reactie krijgen als: gooi de kantine juffrouw er dan ook maar uit. Dat soort niveau. :wall: (niet persoonlijk richting jou bedoelt btw).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Revolinho
Internationale topspeler
3
Berichten: 3996
Lid geworden op: 9 okt 2020

Ik vond het wel minder om te horen dat Brands John nog had willen houden en hem zelfs nog probeerde over te halen om te blijven. Of dat is een leugen voor de bühne, of er is met het vertrek van John eigenlijk niks veranderd aan het sportief plan. Ik neig heel erg naar het eerste, want het 2e kan ik me haast niet voorstellen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Paco Casal schreef: 17 sep 2022, 22:19
2. Volgens Marcel was er niks aan te merken op deze transferwindow. Sta jij daarachter?
Nee, maar ik vind het ook geen enorm slechte transferperiode. Met Benitez, Luuk en Xavi onder andere wellicht de beste die John heeft gekend. Rechtsback en vooral het interview wat verwachtingen geschept heeft, haalt dat wel flink naar beneden.
Trap nou niet in dat hysterische gegil van Juancho. Hij laat je reageren op een quote van Brands die Brands nooit gebezigd heeft. Brands heeft nooit gezegd: er is niets aan te merken op dit transferwindow. Hij heeft een aantal pluspunten benoemd: weinig geld uitgegeven, binnen salarishuishouding gebleven en zo nog wat zaken. De term 'tevreden' werd gebruikt: En dat is heel wat anders dan 'niets op aan te merken'. Precies de zaken die jij noemt zijn volgens mij voor de RVC de druppel geweest om het vertrouwen op te zeggen. De teksten die hij bezigde en zo'n huur als Hoever.


Juancho schreef: 17 sep 2022, 23:35 PSV hoort ipv die achterbakse spelletjes. Maargoed, ik zal nu wel weer reactie krijgen als: gooi de kantine juffrouw er dan ook maar uit. Dat soort niveau. (niet persoonlijk richting jou bedoelt btw).
Gek hè? Zelfs zondag zit je nog in een hysterische modus. Terwijl als je het plat slaat eigenlijk iedereen het wel prima vindt dat John de Jong weg is maar dat de manier waarop geen schoonheidsprijs verdient.

Er moeten 2 zaken gebeuren:

1. RVC en directie moeten dit uitspreken en weer op 1 lijn komen: daar heb ik vertrouwen in
2. Nieuwe TD zoeken.

En schijnbaar ook een ander transferbeleid op poten zetten, want 'tevreden' of niet: men wil het duidelijk over een andere boeg gooien anders had men het vertrouwen in John de Jong niet opgezegd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sorry hoor maar dit is wel erg mietenneukerij. Niks op aan te merken vs tevreden. Who cares? De essentie is hetzelfde. Als iedereen tevreden is, waarom moet hij er dan perse uit?
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Tuurlijk, mierenneukerij. Nou: tevreden is heel wat anders dan 'niets op aan te merken'. Tevreden is een 6,5? 7? Dan is er zat op aan te merken hoor.

Maar woorden verdraaien daar een reactie op willen en dan zeggen 'ach het is toch ongeveer hetzelfde' is precies wat er hier nou zo vaak gebeurt.

Zwaktebod overigens, als je het niet met de werkelijke quotes af kan dan is je punt waarschijnlijk niet zo sterk.
Menno1 schreef: 18 sep 2022, 09:11 Als iedereen tevreden is, waarom moet hij er dan perse uit?
Ik denk dat 'tevreden' dan ook de sugarcoating is. Als hij er iets anders van maakt dan ga je meer mensen beschadigen tot aan de koffiejuffrouw aan toe. Er blijft ook nog een groep werken bij PSV die je ook nog in bescherming moet nemen natuurlijk. Schijnbaar verwacht iedereen dat Brands even exact verteld hoe het gegaan is. Dat zal je echt tussen de regels door moeten lezen/luisteren, want hij heeft echt de pleuris in volgens mij. Maar hij kan niet de exacte redenen gaan noemen als de RVC vernietigend zou oordelen over het window: kan je ook afscheid nemen van je hoofdscouting en Jan Vennegoor of Hesselink want dat raakt ook hun verantwoording.

Dus ja: het zal iets harder zijn dan hij zegt. Maar nee: hij kan dat nooit uitspreken. Maar sommigen zien liever de club in brand in honger naar feiten. Laat ze dat in godsnaam binnenskamer houden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Het verhaal wat Brands gisteren ophing klopt natuurlijk niet helemaal.

Het deel dat Brands De Jong wilde aanhouden uiteraard wel. In de rest van het verhaal zit ergens een gat.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Menno1 schreef: 18 sep 2022, 09:11 Sorry hoor maar dit is wel erg mietenneukerij. Niks op aan te merken vs tevreden. Who cares? De essentie is hetzelfde. Als iedereen tevreden is, waarom moet hij er dan perse uit?
Tevreden over dit transferwindow, maar er waren er nogal wat voor deze die meebepalen of je iemand goed genoeg vindt functioneren. In deze window heeft ie best wat gerepareerd, maar zeker niet alles en dat wordt hem nu sterk verweten, waardoor hij zich moest verantwoorden of weg moest gaan.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

De RvC zag de stemming hier op het forum en dat was de druppel. De meerderheid vond het tijd voor een vertrek van John. Tijd voor iets nieuws.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

RIO schreef: 17 sep 2022, 15:08 Je gaat zowieso niet de TD ontslaan op het moment dat je een nieuwe AD aanstelt. Lekker regeren over je eigen graf.
Hypothese. Wat nu als de AD is ontslagen omdat deze weigerde de TD te ontslaan. Vervolgens de situatie verzwijgen tegenover de nieuwe AD en uiteindelijk deze voor het blok stellen onder dreiging van (minder financiering bijv.). Machiavelli in het kwadraat en slecht gedacht van mij over (een aantal leden van) de RvC. En wellicht te cynisch voor woorden en onzin. Maar het lieve PSV bestaat natuurlijk alleen maar in het imago, de werkelijkheid is iets anders wanneer de spanning oploopt.
P.s. de lichaamstaal van Marcel tijdens het interview is die van de geslagen hond, niets meer dan dat. Persoonlijk aangedaan.
(Heb helaas niet alle commentaren kunnen lezen, wie weet is dit al lang gesuggereerd en ben ik de spreekwoordelijke spuit 11)
Laatst gewijzigd door psvgouda op 18 sep 2022, 09:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 18 sep 2022, 09:19 De RvC zag de stemming hier op het forum en dat was de druppel. De meerderheid vond het tijd voor een vertrek van John. Tijd voor iets nieuws.
Jammer voor John want die leest ook altijd mee
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

psvgouda schreef: 18 sep 2022, 09:19 Hypothese. Wat nu als de AD is ontslagen omdat deze weigerde de TD te ontslaan.
Eruit gegooid omdat hij het contract verlengde ligt dichterbij de waarheid denk ik.
psvgouda schreef: 18 sep 2022, 09:19 P.s. de lichaamstaal van Marcel tijdens het interview is die van de geslagen hond, niets meer dan dat. Persoonlijk aangedaan
Benieuwd naar de superlatieven van morgen. Hier kan je lastig overheen, maar het gaat vast iemand lukken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PCMVB
Jeugdinternational
3
Berichten: 149
Lid geworden op: 4 nov 2020

Brands spreekt tegen de buitenwereld zelden de waarheid en dat is prima. Wat ieder geval wel klopt is dat de RvC De Jong niet mogen ontslaan. Dus die taak was voor Brands. Vervolgens zal er in onderling overleg zijn bepaald dat De Jong op deze manier niet verder kon.

De combinatie van het slechte spel van de afgelopen weken geeft het gevoel dat de club in Brand staat. Als je het feitelijk bekijkt is er nu alleen een matig functionerende TD weg. Er staat genoeg potentie op het veld voor toekomstige grote transfers. Wij hebben individueel betere spelers dan Feyenoord. De bank is nu minder maar als o.a. Mauro, Boscagli en Madueke er weer bij zijn dan is dat ook weer recht getrokken.

Daarbij is Ruud een onervaren trainer maar heeft er een hele ervaren trainer naast staan.

Gakpo, Sangaré, Veerman, Xavi, Madueke en Mauro vertegenwoordigen ieder geval meer dan voldoende waarde. De jeugdopleiding floreert met af en toe een topper en genoeg spelers om het eerste elftal aan te vullen.

Het is even een zure hap, maar moeten niet onszelf de put in praten.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

psvgouda schreef: 18 sep 2022, 09:19
RIO schreef: 17 sep 2022, 15:08 Je gaat zowieso niet de TD ontslaan op het moment dat je een nieuwe AD aanstelt. Lekker regeren over je eigen graf.
Hypothese. Wat nu als de AD is ontslagen omdat deze weigerde de TD te ontslaan. Vervolgens de situatie verzwijgen tegenover de nieuwe AD en uiteindelijk deze voor het blok stellen onder dreiging van (minder financiering bijv.). Machiavelli in het kwadraat en slecht gedacht van mij over (een aantal leden van) de RvC. En wellicht te cynisch voor woorden en onzin. Maar het lieve PSV bestaat natuurlijk alleen maar in het imago, de werkelijkheid is iets anders wanneer de spanning oploopt.
P.s. de lichaamstaal van Marcel tijdens het interview is die van de geslagen hond, niets meer dan dat. Persoonlijk aangedaan.
(Heb helaas niet alle commentaren kunnen lezen, wie weet is dit al lang gesuggereerd en ben ik de spreekwoordelijke spuit 11)
Zou heel goed kunnen en als het waar is dan vind ik dat een fout van Toon.

En ja, ik vond hem er ook aangedaan en futloos uitzien, alsof ie binnenkort de handring in de ring gaat gooien. Maak me zorgen en ben benieuwd of ie weer dat onoverwinnelijke kan hervinden en het momentum.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

psvgouda schreef: 18 sep 2022, 09:19
RIO schreef: 17 sep 2022, 15:08 Je gaat zowieso niet de TD ontslaan op het moment dat je een nieuwe AD aanstelt. Lekker regeren over je eigen graf.
P.s. de lichaamstaal van Marcel tijdens het interview is die van de geslagen hond, niets meer dan dat. Persoonlijk aangedaan.
(Heb helaas niet alle commentaren kunnen lezen, wie weet is dit al lang gesuggereerd en ben ik de spreekwoordelijke spuit 11)
Maar zo raar is dat toch niet? Zoals al eerder in dit topic werd gezegd heeft Brands JdJ opgeleid. En laten we elkaar geen mietje noemen maar achter de schermen is het voeren van technisch beleid natuurlijk een stuk complexer dan in een spelletje football manager.

John de Jong heeft ook heel veel goed gedaan en daarom zal het Brands als mens best iets doen dat hij hem er gewoon uit moet gooien. Het is niet dat hij een verleden had van blunders en onbeschoft gedrag.
Galactico
Meervoudig international
5
Berichten: 1091
Lid geworden op: 30 aug 2018

Bestuurlijk moet de club zich heel snel herpakken. De schone taak voor Brands om de RvC op afstand te houden van de dagelijkse aansturing en om een TD te vinden die wel waarde op het veld kan creëren in combinatie met resultaat. Mooie klus voor de TD ook om de scouting en de jeugdopleiding eens strak tegen het licht te houden. Het zou me niks verbazen als straks Faber ook het veld moet ruimen. Nog zo’n Rekeriaanse Toon benoeming.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Rik Elfrink loopt niet meer aan de lijband van PSV. Hij gaat nu stukjes schrijven over het inconsistente verhaal van Brands en dat meerdere bronnen naar hem toe weldegelijk bevestigd hebben dat het vertrek te maken heeft met de Gakpo transfer

https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-tegen-f ... ~aa404f02/
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Armada
Internationale topspeler
6
Berichten: 3201
Lid geworden op: 20 mar 2018

Galactico schreef: 18 sep 2022, 10:15 Bestuurlijk moet de club zich heel snel herpakken. De schone taak voor Brands om de RvC op afstand te houden van de dagelijkse aansturing en om een TD te vinden die wel waarde op het veld kan creëren in combinatie met resultaat. Mooie klus voor de TD ook om de scouting en de jeugdopleiding eens strak tegen het licht te houden. Het zou me niks verbazen als straks Faber ook het veld moet ruimen. Nog zo’n Rekeriaanse Toon benoeming.
Wat als Brands zich hierin ook niet gesteund voelt?
Tijn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3998
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Ik denk dat het meer over de totale situatie rondom Gakpo gaat. Brands sprak ook over de afspraken met kamp Gakpo volgens mij. Die heeft in de winter een nieuw contract getekend met waarschijnlijk een flinke bonus en heeft nu weer een nieuw contract gekregen. Misschien is deze deal financieel per saldo wel heel erg extra ongunstig, krijgt Gakpo nu weer een tekensom en straks een hoger deel van de vergoeding ofzo? Dan gaat het niet om het afwijzen van een te laag bedrag nu, maar wel om de totale gang van zaken rondom de transfers. Gakpo heeft dit zelf een deel veroorzaakt door niet te presteren tegen Monaco en Rangers waardoor de clubs niet gingen opbieden, iets waar PSV wel rekening mee te hebben gehouden. Dit kan ertoe leiden dat een RvC het vertrouwen deels kwijt is in De Jong, wat voor De Jong een flinke knauw is en waar Brands nu alleen deze window bij de uitkomst betrokken is en de uiteindelijke conclusie technisch alleen maar kan begrijpen, want Gakpo last minute voor een onzin bedrag verkopen slaat zowel financieel als voetbaltechnisch nergens op.

Brands heeft vertrouwen in De Jong en dat de directie samen het kan ombuigen, een deel van de RvC is het vertrouwen (tijdelijk) kwijt in De Jong, alleen die is daar dusdanig door geraakt dat hij het gesprek niet meer wil aangaan.

Hoe dan ook, het zit ons de laatste seizoenen ook niet echt mee qua randzaken en hoe alles waar je weinig invloed op hebt valt. Covid, competitieprogramma, transfers bij de concurrentie, scheidsrechterlijke beslissingen, blessures, heel veel valt wel erg ongelukkig.

Bijzonder ook trouwens de transferbalans van PSV
In de laatste 5 seizoenen, inkomend 198,25 miljoen, uitgaand 92,5 miljoen (47% van de bruto inkomsten uitgegeven).
In de laatste 2 seizoenen inkomend 66 miljoen, uitgaand 23 miljoen (slechts 35% van de bruto inkomsten uitgegeven) en nog steeds weinig financiële buffer. Komt dat dan door De Jong? Als je binnen deze verhoudingen van inkomsten en uitgaven niet de selectie volledig in balans krijgt lijkt me dat ook niet heel makkelijk om dat te regelen. En deze bedragen van de afgelopen 5 seizoenen is inclusief de horrorzomer met Bruma, Baumgartl etc. Het probleem lijkt me dan toch dieper te liggen en dat moet Brands nu gaan oplossen. De komende seizoenen kunnen er flinke bedragen binnen gaan stromen, maar als dat weer naar allerlei operationele gaten gaat blijf je waar je nu ook staat.

Volgens mij zijn er flinke stappen vooruit gezet, meer transferwaarde op het veld, meer eigen jeugd, minder macht voor makelaars, lagere afschrijvingslasten, maar de komende periode moet er gecasht gaan worden en weer een wisseling in de directie pakt niet automatisch goed uit. De Jong leek geleerd te hebben van zijn grote fouten en de selectie is wel verbeterd. Zonder blessures hadden we echt een topselectie, hooguit wat smal in de punt van de aanval. Enige echte missers zijn Hoever en Drommel, maar elke TD heeft miskopen en zo duur waren die 2 ook niet relatief gezien.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

mr.top schreef: 18 sep 2022, 10:13
psvgouda schreef: 18 sep 2022, 09:19
P.s. de lichaamstaal van Marcel tijdens het interview is die van de geslagen hond, niets meer dan dat. Persoonlijk aangedaan.
(Heb helaas niet alle commentaren kunnen lezen, wie weet is dit al lang gesuggereerd en ben ik de spreekwoordelijke spuit 11)
Maar zo raar is dat toch niet? Zoals al eerder in dit topic werd gezegd heeft Brands JdJ opgeleid. En laten we elkaar geen mietje noemen maar achter de schermen is het voeren van technisch beleid natuurlijk een stuk complexer dan in een spelletje football manager.

John de Jong heeft ook heel veel goed gedaan en daarom zal het Brands als mens best iets doen dat hij hem er gewoon uit moet gooien. Het is niet dat hij een verleden had van blunders en onbeschoft gedrag.
Nee, zeker niet. (En ja, JdJ heeft ook veel goed gedaan). Maar dit was/is wel extreem... In mijn ogen dan hè? Zo (her) ken ik MB niet. Maar goed, het was natuurlijk nog heel vers allemaal, rollercoaster etc. Geeft mij het gevoel dat hij serieus geaarzeld heeft, zoals hijzelf ook aangeeft, zelf de pijp aan Maarten te geven. Maar knarsetandend aan te blijven. De conclusie om niet op te stappen is imo terecht, maar het wordt nu wel heel 'interessant' om de ontwikkeling van de machtsverhoudingen binnen PSV te zien. Jammer dat het zo gegaan is, op zijn zachtst gezegd, toch wel enigszins onverwacht hoewel het natuurlijk niet veel langer zo had kunnen doorgaan. Benieuwd of iemand van de RvC nog eens iets voor een camera of microfoon/stuk papier wat gaat zeggen, als het stof wat meer is opgetrokken... :think:
Laatst gewijzigd door psvgouda op 18 sep 2022, 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25072
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

trouwepsvfan schreef: 18 sep 2022, 10:30 Rik Elfrink loopt niet meer aan de lijband van PSV. Hij gaat nu stukjes schrijven over het inconsistente verhaal van Brands en dat meerdere bronnen naar hem toe weldegelijk bevestigd hebben dat het vertrek te maken heeft met de Gakpo transfer

https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-tegen-f ... ~aa404f02/
Logisch, de geloofwaardigheid van Rik (en zijn bronnen) staat op het spel. Want het verhaal van Rik was anders dan het verhaal van Marcel.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

De bron over Gakpo is 'kamp De Jong'.

Hopen maar dat het niet zo'n moddergooi gevecht wordt als rond Van Bommel.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Marcel Brands