Scheidsrechterstopic

Scheidsrechters en VAR. Bespreek hier de arbitrage.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Waar hebben we het over.. Het was een strafschop en we hebben drie punten in the pocket.

Vind het opvallender dat er spelers worden vervolgd om hun uitspraken.. Hoezo mogen Kramer en Vaessen dat niet zeggen? Dat gebeurt in het heetst van de strijd vlak na een wedstrijd. We moeten hier in Nederland niet overal een probleem van maken en zeker niet de KNVB in hun ivoren toren.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Trixm schreef: 13 sep 2022, 14:07

De regel;

Gevaarlijk spel houdt in iedere actie waarbij, in een poging om de bal te spelen, het risico bestaat dat een speler geblesseerd raakt. Dit geldt voor zowel een andere speler als de speler zelf.
Het hele argument van Vaessen dat Xavi maar 1.60 valt hier overigens ook mee weg.

Allereerst is hij 1,69 en daarnaast is de lengte van een speler geen criterium.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Ren Höek schreef: 13 sep 2022, 13:22
Brael schreef: 13 sep 2022, 11:27 Je mist (bewust of onbewust) de hele kern van mijn verhaal door het onvolledig quoten.
Je bedoelt dat de kern van je verhaal is dat een speler bijv. met een karatetrap de bal op 2 meter hoogte mag wegtrappen zolang hij maar eerder bij de bal is dan de tegenstander? Dan moet de tegenstander maar op tijd zijn en kan de ander er niets aan doen, dat is de kern?

Je snapt niet helemaal wat gevaarlijk spel inhoudt dus. Of je eerder bij de bal bent doet dan namelijk niet terzake, het gaat om het bewust nemen van een bepaald risico. Zoals met 2 benen vooruit inglijden ook gestraft wordt, ook al ben je eerder bij de bal.
En jij een bal willen koppen op minimaal 1,5 meter hoogte blijkbaar risicovoller vindt dan een bal willen wegtrappen op die hoogte.
Het moet nog steeds niet gekker worden.
Je mist nog steeds de kern van mijn verhaal. Je vult zelf de kern van mijn verhaal in, en gaat daar opnieuw tegenin, maar dat schiet niet op, zolang je (bewust of onbewust) de kern van het verhaal niet weet te raken.

Maar goed, eigenlijk was deze discussie wel klaar. Er zijn voors en tegens, en (wat niet vaak voorkomt) ook wel een tendens dat zowel voor als tegen ook enig begrip voor de "andere kant" van het verhaal hebben. Alleen jij hebt dat niet, blijkbaar.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 13 sep 2022, 15:53 Maar goed, eigenlijk was deze discussie wel klaar.
Klopt helemaal, zowel de scheids als de VAR vonden het een penalty.
Dus het is duidelijk, het was een terechte penalty.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
O Goleiro Grande
Meervoudig international
1
Berichten: 1293
Lid geworden op: 20 mei 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ren Höek schreef: 13 sep 2022, 16:31
Brael schreef: 13 sep 2022, 15:53 Maar goed, eigenlijk was deze discussie wel klaar.
Klopt helemaal, zowel de scheids als de VAR vonden het een penalty.
Dus het is duidelijk, het was een terechte penalty.
Inderdaad, maar de ver de discussie gesproken: ik kan het missen hebben, maar vindt wat betreft de publieke opinie en het oordeel van de zgh experts en analisten wel erg begripvol voor RKC en daarmee hun oordeel tegen Gozebuyuk in vergelijking met diens beslissing in de Kuip vorig jaar. Hoezeer dat aPsv nadeel gaf deed er toen veel minder toe en leidde buiten Eindhoven in mijn bekk ook beleving veel minder tot verontwaardiging en schande-kwalificaties…
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

O Goleiro Grande schreef: 13 sep 2022, 17:08Inderdaad, maar de ver de discussie gesproken: ik kan het missen hebben, maar vindt wat betreft de publieke opinie en het oordeel van de zgh experts en analisten wel erg begripvol voor RKC en daarmee hun oordeel tegen Gozebuyuk in vergelijking met diens beslissing in de Kuip vorig jaar. Hoezeer dat aPsv nadeel gaf deed er toen veel minder toe en leidde buiten Eindhoven in mijn bekk ook beleving veel minder tot verontwaardiging en schande-kwalificaties…
Ik denk omdat het uiteindelijk vaak interessanter is om over twijfelgevallen te discussiëren (de ene "expert" vindt het wel een penalty, de andere niet) dan over gevallen waarin er overduidelijk een misser is begaan door scheids en VAR (en dat later ook gecommuniceerd wordt door de KNVB). Erg cru, maar als de fout erkend is door de KNVB, is de discussie wel klaar, ondanks dat je dan als PSV met lege handen en een enorm klote gevoel achterblijft. Dit twijfelgeval blijft langer hangen, en "experts" die in de media wat bekijks willen trekken, zetten hun mening natuurlijk graag zo gechargeerd mogelijk neer. Schande, genaaid, bekocht, al die termen bekken lekker en komen allemaal langs.

Deze penalty is enerzijds voer voor discussie omdat heel wat mensen het geen penalty vinden, anderzijds omdat de term "topclubpenalty" al snel opdook, waarna er nog een side-discussie is ontstaan of topclubs sneller een pingel krijgen dan kleine clubs, en zo ja, wat daar eventueel aan gedaan kan worden.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

O Goleiro Grande schreef: 13 sep 2022, 17:08 ik kan het missen hebben, maar vindt wat betreft de publieke opinie en het oordeel van de zgh experts en analisten wel erg begripvol voor RKC en daarmee hun oordeel tegen Gozebuyuk in vergelijking met diens beslissing in de Kuip vorig jaar.
Wanneer gaan mensen eindelijk beseffen dat voetbal vooral entertainment is en dat je al die experts en analisten op tv dus in principe moet zien als equivalenten van de clowns die aan tafel zitten bij RTL shownieuws?
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
JoJo
Regelmatige invaller
3
Berichten: 338
Lid geworden op: 4 nov 2020
Favoriete speler: Joey

Brael schreef: 13 sep 2022, 17:43 Ik denk omdat het uiteindelijk vaak interessanter is om over twijfelgevallen te discussiëren (de ene "expert" vindt het wel een penalty, de andere niet) dan over gevallen waarin er overduidelijk een misser is begaan door scheids en VAR (en dat later ook gecommuniceerd wordt door de KNVB). Erg cru, maar als de fout erkend is door de KNVB, is de discussie wel klaar, ondanks dat je dan als PSV met lege handen en een enorm klote gevoel achterblijft. Dit twijfelgeval blijft langer hangen, en "experts" die in de media wat bekijks willen trekken, zetten hun mening natuurlijk graag zo gechargeerd mogelijk neer. Schande, genaaid, bekocht, al die termen bekken lekker en komen allemaal langs.

Deze penalty is enerzijds voer voor discussie omdat heel wat mensen het geen penalty vinden, anderzijds omdat de term "topclubpenalty" al snel opdook, waarna er nog een side-discussie is ontstaan of topclubs sneller een pingel krijgen dan kleine clubs, en zo ja, wat daar eventueel aan gedaan kan worden.
Om bij je eigen voorbeeld te blijven: De scheidsrechter en de VAR vonden het een penalty en ook na bekijken beelden dat er geen misser is begaan.
Toch discussieer je er nog over en noem je het een twijfelgeval. Als de KNVB nu zou zeggen dat het een juiste beslissing was, wat dan?
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

JoJo schreef: 13 sep 2022, 17:49
Brael schreef: 13 sep 2022, 17:43 Ik denk omdat het uiteindelijk vaak interessanter is om over twijfelgevallen te discussiëren (de ene "expert" vindt het wel een penalty, de andere niet) dan over gevallen waarin er overduidelijk een misser is begaan door scheids en VAR (en dat later ook gecommuniceerd wordt door de KNVB). Erg cru, maar als de fout erkend is door de KNVB, is de discussie wel klaar, ondanks dat je dan als PSV met lege handen en een enorm klote gevoel achterblijft. Dit twijfelgeval blijft langer hangen, en "experts" die in de media wat bekijks willen trekken, zetten hun mening natuurlijk graag zo gechargeerd mogelijk neer. Schande, genaaid, bekocht, al die termen bekken lekker en komen allemaal langs.

Deze penalty is enerzijds voer voor discussie omdat heel wat mensen het geen penalty vinden, anderzijds omdat de term "topclubpenalty" al snel opdook, waarna er nog een side-discussie is ontstaan of topclubs sneller een pingel krijgen dan kleine clubs, en zo ja, wat daar eventueel aan gedaan kan worden.
Om bij je eigen voorbeeld te blijven: De scheidsrechter en de VAR vonden het een penalty en ook na bekijken beelden dat er geen misser is begaan.
Toch discussieer je er nog over en noem je het een twijfelgeval. Als de KNVB nu zou zeggen dat het een juiste beslissing was, wat dan?
Dan nog zijn veel mensen het daar niet mee eens, en -waar ik op reageer- het feit dat veel mensen hier een andere mening over hebben, maakt het een interessant onderwerp voor praatprogramma's, nieuwssites, voetbalwebsites etc.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26039
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Makkelie geeft hier een pingel voor net voor einde wedstrijd. Ook nadat de VAR hem naar het scherm riep bleef hij bij de beslissing....

"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
SKERLA
Vedette
6
Berichten: 6246
Lid geworden op: 26 aug 2017
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Omgekocht dus...
Gebruikersavatar
29.04.2007
Nationale topspeler
3
Berichten: 1806
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik had in de herhaling het idee dat ter Wierik met zijn knie wel degelijk de voet van de Spartaan raakte. Buiten dat raakt ter Wierik geen bal en springt de speler uiteraard op om de komende dagen ook nog gewoon te kunnen lopen. Dat hij de bal niet meer bij zou kunnen vind ik niet eens zo relevant. Het maakt de sliding van ter Wierik alleen nog maar dommer.
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

1. Zoals wel meer aanvallers laat-ie zijn been wat hangen en 2. het moment van (al dan niet) raken is voor mij bovendien niet eenduidig binnen de 16. Maar dat is live buitengewoon moeilijk, zo niet onmogelijk, waar te nemen. Bij herhaald zien blijf ik deze pingel zeer discutabel vinden
Brael
Vedette
4
Berichten: 8683
Lid geworden op: 1 aug 2019

Te Wierik raakt (of beter gezegd schampt) de bal wel degelijk.
Ik vind dit een grijs gebied, weet niet wat de regels precies zeggen. De Sparta-speler springt op om de sliding te ontwijken, en wordt daardoor niet geraakt. Als de aanvaller niet opspringt, wordt hij natuurlijk gewoon omver gegleden en dan zou niemand twijfelen aan een penalty.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gewoon dom van de verdediger. Als je blijft staan kan die speler van Sparta niets, maar hij voelt de sliding al van mijlenver aankomen. Als je niet springt dan is het met gestrekt been op de enkel. Het gaat om het bewuste risico dat die verdediger neemt. Wmb prima gehandeld door Makkelie.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Hij raakt de bal wel en de speler niet. Natuurlijk springt die speler en valt hij vervolgens erg theatraal, maar dat maakt het nog geen overtreding.

Het is wat onbesuisd, maar dit is toch gewoon goed verdedigen?
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Geweldig gefloten. Ja, hij had misschien wel aan beide kanten af en toe eerder mogen fluiten , maar dit kwam de wedstrijd zeer ten goede.

Onder de indruk.

Die doeltrap ipv corner voor die 4-3, kon ie dat überhaupt zien?
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

PCGC schreef: 18 sep 2022, 16:36 Geweldig gefloten. Ja, hij had misschien wel aan beide kanten af en toe eerder mogen fluiten , maar dit kwam de wedstrijd zeer ten goede.

Onder de indruk.

Die doeltrap ipv corner voor die 4-3, kon ie dat überhaupt zien?
Vond hem de wedstrijd ook wel goed aanvoelen, die 4-3 is onmogelijk te zien en zo’n momentje heb je echt elke wedstrijd wel, dat er nu een goal uit valt, Tsja. Het zit ff een keer mee!
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad geweldig goed gefloten. Niet zeiken maar voetballen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Het zat een keer mee met de scheids. Noteert iedereen het even?
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

Niet gewend om zoveel zuivere speeltijd te zien. Wel keer leuk om te zien
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

Vind Lindhout juist vaak een lulletje rozenwater zonder gezag in het veld maar vandaag echt een goede pot gefloten door hem.
Joosth
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 646
Lid geworden op: 4 nov 2020

Awards:

Vond het vandaag gewoon 50/50, echt niet in het voordeel van PSV. Ligt misschien aan mij, maar bijna een minuut extra in de 6 minuten blessuretijd (die ook overdreven was) vond ik erg merkwaardig.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Rikkert1234 schreef: 18 sep 2022, 16:41 Niet gewend om zoveel zuivere speeltijd te zien. Wel keer leuk om te zien
En meer dan terecht natuurlijk. Zwaar irritant die Jank Slot, maar had natuurlijk helemaal gelijk.
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Prima scheidsrechter vandaag. Mede dankzij hem.werd het een leuke wedstrijd.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV



Vissers slaat voor de verandering in het begin wel echt de spijker op z'n kop.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Scheidsrechterstopic