De grote vraagbak

Discussieer hier over alles met betrekking tot de computer, games en overige electronica/huishoudelijke apparaten. Het vragen om warez, cracks en serials is niet toegestaan.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Heruone schreef: 02 aug 2022, 15:45
ziege maar ook zagge schreef: 02 aug 2022, 15:31

Misschien is het dan intussen veranderd, had 't daarnet ff getest: zowel een simple PrtScrn naar Pshop als een Nimbus screenshot werken hier normaal (vanaf tv.kpn.com)
Ja klopt, maar als je het eens bij ESPN zender probeert via KPN itv?
Ja da's wat ik getest heb. Via de site he, gewoon in Chrome.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Hmm raar.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30697
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Heruone schreef: 02 aug 2022, 16:15Hmm raar.
Al gevonden, ik had 't getest op een ouwe bak met windows 7 :grin: Nu terug op windows 11 ook zwarte schermen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ben hier in Tokyo op een regenachtige dag eens een elektronicagigant binnengelopen, om eens wat televisies in hun natural habitat te bekijken. Wat me direct opviel is hoe ontzettend veel Sharp Acquos televisies hier nog aangeboden worden, en ze staan trouwens ook op veel hotelkamers. In Nederland is het een vrij vergeten merk.

Inmiddels heb ik wat 4k content bekeken, en dat heeft me er wel van overtuigd dat grotere televisies de toekomst hebben. 4k scherpte van dichtbij oogt nog steeds rustig en je hoeft weinig moeite te doen om het beeld in je op te nemen. Nu nog de vrouw overtuigen om voor 65" te gaan..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 13 aug 2022, 09:42 Ik ben hier in Tokyo op een regenachtige dag eens een elektronicagigant binnengelopen, om eens wat televisies in hun natural habitat te bekijken. Wat me direct opviel is hoe ontzettend veel Sharp Acquos televisies hier nog aangeboden worden, en ze staan trouwens ook op veel hotelkamers. In Nederland is het een vrij vergeten merk.

Inmiddels heb ik wat 4k content bekeken, en dat heeft me er wel van overtuigd dat grotere televisies de toekomst hebben. 4k scherpte van dichtbij oogt nog steeds rustig en je hoeft weinig moeite te doen om het beeld in je op te nemen. Nu nog de vrouw overtuigen om voor 65" te gaan..
Sharp is als het ware het Philips van Japan; het merk dat de vlag van de nationale trots draagt. En dit met het verschil dat Sharp in Japan wel met concurrerende bedrijven die uit hetzelfde land afkomstig zijn te maken heeft. Als het om LCD-panelen gaat was Sharp ook de altijd beste paneelfabrikant; in high-end toestellen van andere fabrikanten (die zelf geen panelen produceren) kwam je louter Sharppanelen tegen, tenzij ze een bepaalde feature nodig hadden die Sharp niet leverde, zoals passieve 3D-panelen in Philips-televisies.

Sharp is daarnaast een zeer innovatieve onderneming die o.a. ook veel met robotica doet terwijl ze qua paneeltechniek ook op het mobiele front voorop loopt.

Bedrijfsethisch was Sharp ook één van de best scorende bedrijven in de industrie. Zowel op het punt van productie (waarbij ze degelijkheid als één van de uitgangspunten hadden en dus zwaardere componenten gebruikten voor zaken als televisies) als de het economische beleid waar ze nav de crisis de massa-ontslagen zo lang mogelijk hebben uitgesteld, waar anderen bij de eerste klap al begonnen te snijden. Tegenwoordig is Sharp echter onderdeel van Hon Hai, wat boven het bekende Foxconn staat, dus wat dit betreft zal het eea wel veranderd zijn.

Sharp licenseert hun merk in de Europese en Amerikaanse markten aan andere fabrikanten. Televisies hier zijn van UMC en in de VS van HiSense, als ik me niet vergis. Overigens hebben ze recent wel wat aandelen teruggekocht en is het aandeel van HonHai onder de 50% gedoken, hebben ze de panelen-infrastructuur ook weer in eigen handen genomen. Ook de rechten van Europa zijn weer bij Sharp, hoewel UMC de toestellen vooralsnog nog steeds maakt.

Het is eigenlijk jammer dat het merk vooral een B-status kreeg in de '00s, ondanks dat je juist Sharp televisies zag bij die kleinere AV-winkels naast plasma-schermen. Eigenlijk zie je nu hetzelfde gebeuren met Panasonic overigens. Veel mensen denken dat dat ook een B-merk is.

Qua rustige weergave, gaat het eea niet alleen over de resolutie, maar ook over de verversingswaarde (refreshrate). Hoe hoger, hoe rustiger het oogt. Dat is al een ding sinds de oude 100 Hz-televisies uit het CRT-tijdperk. 55" Is qua grootte al een paar jaar de norm nu. Als je de ruimte hebt voor wat groters zou ik dat altijd doen. Grootte went snel. Het is alleen jammer dat de kwaliteit van de contentproviders als Netflix zo achter blijft. Hopelijk wordt dat de komende jaren opgeschroefd. Op zich ziet HBO en Disney+ content er tegenwoordig best aardig uit. Maar idealiter wil je voorbij een bitrate gaan van minimaal 60 Kbps. Sony heeft een dienst waarbij ze rond de 80 zitten, wat nog steeds geen BD-kwaliteit is, maar het komt erg in de buurt. Het is alleen beperkt beschikbaar (volgens mij alleen voor kopers van Sony-televisies op het moment) en alleen op basis van Sony-content.
Laatst gewijzigd door RaJitsu op 04 okt 2022, 11:24, 3 keer totaal gewijzigd.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Bedankt voor gedetailleerde uitleg [mention]RaJitsu[/mention]!

Qua content maak ik me niet zo'n zorgen. Ik ben sowieso van plan om grote capaciteit HDDs te kopen voor een privé bibliotheek via Kodi. Waarschijnlijk in de vorm van een NAS.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Was Sharp ooit niet jarenlang hoofdsponsor van Man Utd?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 14 aug 2022, 23:52 Was Sharp ooit niet jarenlang hoofdsponsor van Man Utd?
In de 90s ja, net als JVC en later Sega bij Arsenal.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

Heb een Hisense 65”, echt heel tevreden over.
#FreeGeneratie4
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

PCGC schreef: 15 aug 2022, 13:47 Heb een Hisense 65”, echt heel tevreden over.
Lees ik op Rtings ook goede dingen over, maar volgens mij gebruiken ze op elk continent andere tv's/benamingen waardoor dat lasting te vergelijken blijft.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nou, de kogel is door de kerk. Over een aantal dagen staat er hier een Sony 65X95J in de woonkamer.

https://www.rtings.com/tv/reviews/sony/x95j
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik heb de tv nu een aantal dagen, en het is echt genieten. Het design vind ik echt super. Mooie metalen randen, hele lage poten helemaal aan de zijkant waardoor het strak op de televisiekast staat, flinterdunne bezels..

Dit weekend diverse films en series gekeken via Netflix en HBO met Dolby Vision en Imax Enhanced setting, en ik geniet echt met m'n mond open. Het is even wennen, maar 65" geeft films kijken echt een hele toffe ervaring mee.

Staat in de prijsvergelijk vanaf 1599, maar ik heb em voor 1399 kunnen krijgen. Ik wilde Black Friday niet afwachten. Je ziet overal de prijzen van omhoog schieten (inclusief deze tv), waardoor ik niet denk dat je tijdens BF een écht goede deal kunt krijgen. Hooguit de prijzen terug van een aantal maanden geleden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Is het ook een beetje een dun scherm [mention]Josef Dettelbacher[/mention] ? Op de foto's (bij Coolblue) lijkt het me nog een redelijk dik scherm? Wij willen onze volgende nieuwe TV aan de meur hangen dus dan heb je het liefst zo dun mogelijk natuurlijk. Verder wel een gaaf ding, scoort ook erg goed als ik alles zo lees. Zet het zeker op de lijst!
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 07 sep 2022, 00:21 Is het ook een beetje een dun scherm @Josef Dettelbacher ? Op de foto's (bij Coolblue) lijkt het me nog een redelijk dik scherm? Wij willen onze volgende nieuwe TV aan de meur hangen dus dan heb je het liefst zo dun mogelijk natuurlijk. Verder wel een gaaf ding, scoort ook erg goed als ik alles zo lees. Zet het zeker op de lijst!
Ik wilde ook altijd een tv voor aan de muur, maar nu twijfel ik toch omdat deze tv echt een tof design heeft qua poten. De tv is verder echt plat genoeg voor aan de muur (7 cm), alleen niet zo plat als een oled. Voor mij geen bezwaar, die metalen randen geven het juist iets extras t.o.v het plastic. Van de rand tot aan het scherm is overigens ook maar iets van 5 milimeter.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]Juancho[/mention] Ik heb bij deze tv nog een heel groot pluspunt ontdekt. De kids kopen bij de kringloop wel eens een tekenfilm op dvd voor een eurootje, en persoonlijk vond ik dat er op onze oude tv (43 inch 1080p van 2013) echt heel lelijk uitzien. Het is ten slotte 480p content. Nu hadden ze zo'n dvd aangezet op de nieuwe tv, en het werd tot mijn verbazing echt supermooi opgeschaald naar 4K. Uiteraard zal native 4K nog veel mooier zijn, maar het is echt indrukwekkend te noemen.

Iedereen met een behoorlijke dvd/bluray collectie kan daar met deze tv nog prima van genieten..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Josef Dettelbacher schreef: 11 sep 2022, 13:00 @Juancho Ik heb bij deze tv nog een heel groot pluspunt ontdekt. De kids kopen bij de kringloop wel eens een tekenfilm op dvd voor een eurootje, en persoonlijk vond ik dat er op onze oude tv (43 inch 1080p van 2013) echt heel lelijk uitzien. Het is ten slotte 480p content. Nu hadden ze zo'n dvd aangezet op de nieuwe tv, en het werd tot mijn verbazing echt supermooi opgeschaald naar 4K. Uiteraard zal native 4K nog veel mooier zijn, maar het is echt indrukwekkend te noemen.

Iedereen met een behoorlijke dvd/bluray collectie kan daar met deze tv nog prima van genieten..
Dit is inderdaad een voordeel van de betere televisies met een goede beeldmotor (dat en de gerelateerde hardware is waar je over het algemeen voor betaalt bij duurdere televisies, naast wat 'premium' elementen als de bouw en design, maar dat kost in werkelijkheid niet zo veel). Zo kun je buiten DVD's ook bijv. je oude homevideos op een goede manier kijken (als je een manier gevonden hebt om het weer te geven op je televisie, aangezien veel aansluitingen niet meer op televisies zitten).

Het is in het geval van tekenfilms ook wel interessant om even te spelen met de beeld-instellingen. Zeker 2D-tekenfilms willen nog wel eens wat 'schokkend' over komen, waar met de beeldmotor door interpolatie-technieken (dat op basis van twee beelden die na elkaar komen, een tussenliggend beeld 'uitgerekend' wordt die er tussen geplaatst wordt waardoor je dus binnen een tijdsinterval opeens meer beelden hebt en dus soepeler beeld) opeens veel vloeiender beeld hebt. Laatst nog getest met 'Your Name./Kimi no Na Wa..' (kunststukje van een animefilm). Sony zet dat soort dingen overigens standaard al aan en hun beeldmotor is best goed in het detecteren van content die hiervan kan profiteren.

Ik ben daar persoonlijk geen fan van omdat het overdone wordt in bepaalde film/serie-content (naar mijn mening), maar dit is op te lossen door gewoon verschillende profielen te configureren. Had wel graag gezien dat Sony zich aangesloten had bij de 'Filmmakermode'-alliantie waarbij verschillende fabrikanten overeengekomen zijn om een profiel aan te bieden waarin alles ingesteld staat volgens wat volgens de industrie het beste weergaveresultaat is voor jouw televisie. Maar bij Sony hebben ze de mening dat ze dit niet nodig hebben en eigen instellingen beter zijn.

Overigens zijn veel oudere tekenfilms wel opnieuw uitgebracht in HD en zelfs 4K, dus als je daar waarde aan hecht, is het best leuk om dat eens op te zoeken (legaal of op een andere manier).
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

[mention]RaJitsu[/mention] Ik moet zeggen dat ik met de reguliere cinema mode al heel tevreden ben, maar daarnaast biedt de tv dolby vision bright en dark, imax Enhanced, hlg en custom settings. In elke review die ik lees en bekijk wordt ook vermeld dat deze tv out of the box de kleuren al heel goed heeft afgesteld.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Vraagje, onze ipad air van dik 7 jaar (Ipad Air 1) is zo traag als wat en ondersteuning is ook steeds minder. Bovendien is de batterij niet meer zo denderend. Ik denk er dus over na om deze te vervangen maar tegenwoordig heb je veel meer tablet natuurlijk. Ik heb zelf niks met Apple verder dus vijf bijv een Samsung android tablet ook helemaal prima. Zeker als de specs uitstekend zijn en de prijs minder is dan een Ipad. Zo heel vaak gebruik ik het toch niet. Al vind ik natuurlijk een Ipad wel erg fijn, lekker snel en gewoon een uitstekend ding. Iemand nog tips? [mention]RaJitsu[/mention] wellicht?

Ik heb nog een bol.com bon van 250 euro dus ergens wel fijn als ik die ook hiervoor kan gebruiken.

Wat punten:

1. De ipad heeft nu 16GB opslag wat echt te weinig is. 64/128GB is wel zo prettig (ik weet niet of Android tablets wel bijv een SD optie hebben?)
2. Grote moet ongeveer gelijk zijn, volgens mij is dat een middelgrote tablet?
3. Gebruik is puur basic: mail/browsen/video & muziek. Geen zware apps of zaken voor het werk dus. Maar het moet wel een snel ding zijn want ik merk nu onze Ipad Air 1 trager wordt dat het super irritant is. En ja, ik heb de Ipad al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd maar al snel wordt dat ding weer traag.
4. Beetje dun model is wel prettig
5. Hoeft geen sim kaart in, WIFI is voldoende
6. De bekendere apps moeten gewoon beschikbaar zijn

Ik dacht zelf aan bijv de Samsung Galaxy Tab A8 (2022).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Juancho schreef: 01 okt 2022, 12:15 Vraagje, onze ipad air van dik 7 jaar (Ipad Air 1) is zo traag als wat en ondersteuning is ook steeds minder. Bovendien is de batterij niet meer zo denderend. Ik denk er dus over na om deze te vervangen maar tegenwoordig heb je veel meer tablet natuurlijk. Ik heb zelf niks met Apple verder dus vijf bijv een Samsung android tablet ook helemaal prima. Zeker als de specs uitstekend zijn en de prijs minder is dan een Ipad. Zo heel vaak gebruik ik het toch niet. Al vind ik natuurlijk een Ipad wel erg fijn, lekker snel en gewoon een uitstekend ding. Iemand nog tips? @RaJitsu wellicht?

Ik heb nog een bol.com bon van 250 euro dus ergens wel fijn als ik die ook hiervoor kan gebruiken.

Wat punten:

1. De ipad heeft nu 16GB opslag wat echt te weinig is. 64/128GB is wel zo prettig (ik weet niet of Android tablets wel bijv een SD optie hebben?)
2. Grote moet ongeveer gelijk zijn, volgens mij is dat een middelgrote tablet?
3. Gebruik is puur basic: mail/browsen/video & muziek. Geen zware apps of zaken voor het werk dus. Maar het moet wel een snel ding zijn want ik merk nu onze Ipad Air 1 trager wordt dat het super irritant is. En ja, ik heb de Ipad al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd maar al snel wordt dat ding weer traag.
4. Beetje dun model is wel prettig
5. Hoeft geen sim kaart in, WIFI is voldoende
6. De bekendere apps moeten gewoon beschikbaar zijn

Ik dacht zelf aan bijv de Samsung Galaxy Tab A8 (2022).
De Tab A8 is een prima ding. Er zijn echter twee goede alternatieven van Lenovo en Realme. Hier een vergelijking tussen de drie: https://tweakers.net/reviews/10038/drie ... ardig.html Alledrie hebben ze uitbreidbaar geheugen en zijn ze beschikbaar in een 128 GB-variant.
Ook de Nokia T20 heb ik goede dingen over gehoord (heeft ook uitbreidbaar geheugen), maar die heeft geen Widevine L1-ondersteuning, wat betekent dat niet alle streamingsdiensten werken in HD. Netflix werkt daar tegenwoordig omheen voor specifieke tablets, maar bijv Amazon Prime Video niet, de laatste keer dat ik dat kon testen (maanden terug alweer).
Mijn favoriete goedkopere tablet (of eigenlijk in het algemeen wel) is de Pad 5 van Xiaomi (is wel wat duurder dan de eerder genoemde 4 tablets). Maar deze heeft geen uitbreidbaar geheugen. Heeft wel standaard 128 GB en is ook verkrijgbaar in 256 GB uitvoering.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

RaJitsu schreef: 04 okt 2022, 12:52
Juancho schreef: 01 okt 2022, 12:15 Vraagje, onze ipad air van dik 7 jaar (Ipad Air 1) is zo traag als wat en ondersteuning is ook steeds minder. Bovendien is de batterij niet meer zo denderend. Ik denk er dus over na om deze te vervangen maar tegenwoordig heb je veel meer tablet natuurlijk. Ik heb zelf niks met Apple verder dus vijf bijv een Samsung android tablet ook helemaal prima. Zeker als de specs uitstekend zijn en de prijs minder is dan een Ipad. Zo heel vaak gebruik ik het toch niet. Al vind ik natuurlijk een Ipad wel erg fijn, lekker snel en gewoon een uitstekend ding. Iemand nog tips? @RaJitsu wellicht?

Ik heb nog een bol.com bon van 250 euro dus ergens wel fijn als ik die ook hiervoor kan gebruiken.

Wat punten:

1. De ipad heeft nu 16GB opslag wat echt te weinig is. 64/128GB is wel zo prettig (ik weet niet of Android tablets wel bijv een SD optie hebben?)
2. Grote moet ongeveer gelijk zijn, volgens mij is dat een middelgrote tablet?
3. Gebruik is puur basic: mail/browsen/video & muziek. Geen zware apps of zaken voor het werk dus. Maar het moet wel een snel ding zijn want ik merk nu onze Ipad Air 1 trager wordt dat het super irritant is. En ja, ik heb de Ipad al eens helemaal opnieuw geïnstalleerd maar al snel wordt dat ding weer traag.
4. Beetje dun model is wel prettig
5. Hoeft geen sim kaart in, WIFI is voldoende
6. De bekendere apps moeten gewoon beschikbaar zijn

Ik dacht zelf aan bijv de Samsung Galaxy Tab A8 (2022).
De Tab A8 is een prima ding. Er zijn echter twee goede alternatieven van Lenovo en Realme. Hier een vergelijking tussen de drie: https://tweakers.net/reviews/10038/drie ... ardig.html Alledrie hebben ze uitbreidbaar geheugen en zijn ze beschikbaar in een 128 GB-variant.
Ook de Nokia T20 heb ik goede dingen over gehoord (heeft ook uitbreidbaar geheugen), maar die heeft geen Widevine L1-ondersteuning, wat betekent dat niet alle streamingsdiensten werken in HD. Netflix werkt daar tegenwoordig omheen voor specifieke tablets, maar bijv Amazon Prime Video niet, de laatste keer dat ik dat kon testen (maanden terug alweer).
Mijn favoriete goedkopere tablet (of eigenlijk in het algemeen wel) is de Pad 5 van Xiaomi (is wel wat duurder dan de eerder genoemde 4 tablets). Maar deze heeft geen uitbreidbaar geheugen. Heeft wel standaard 128 GB en is ook verkrijgbaar in 256 GB uitvoering.
Thanks! Ik denk dat het dan toch de Samsung Tab A8 wordt. Ik heb ook een Samsung telefoon en ik ben eigenlijk wel heel tevreden over merk. Nooit klachten, voelt gewoon vertrouwd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Tweakers heeft toevallig recent een 'Best Buy' gids gemaakt van de tablets:

https://tweakers.net/reviews/10524/tabl ... -2022.html
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Toevallig net even gekeken, maar die tv die ik 2 maanden gekocht heb, is op veel plaatsen verdubbeld in prijs. Echt bizar. Het is bijna even duur nu als het 2022 model (deze is 2021). Nu weet ik niet of dit het gevolg is van een bepaalde strategie, inflatie of pre-Black Friday verhoging, maar apart is het wel. Ook de Samsungs zijn enkele honderden duurder geworden, maar niet zo gek veel als de Sony.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Nog een reden voor een nieuwe (Android?) tablet... sinds vandaag kunnen we Netflix niet meer kijken op onze Ipad Air 1 omdat IOS 15 of hoger vereist is. En die is niet beschikbaar voor ons... :wall:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Juancho schreef: 14 okt 2022, 15:35 Nog een reden voor een nieuwe (Android?) tablet... sinds vandaag kunnen we Netflix niet meer kijken op onze Ipad Air 1 omdat IOS 15 of hoger vereist is. En die is niet beschikbaar voor ons... :wall:
Ik ben eerlijk gezegd niet zo thuis in de tablets, maar als je het puur voor streamen gebruikt, dan zou ik gaan voor het mooiste/prettigste scherm, accuduur, schermgrootte (en resolutie) enzo gaan. Kracht van de processor is wat minder relevant, omdat je er in verhouding weinig mee doet.

Ik heb zelf een tab 7 gekocht zodat mijn dochter online les kon volgen in corona tijd zonder mijn laptop te gebruiken, maar sindsdien heb ik het maar weinig aangeraakt. Echt zo'n product dat maar net in je gedrag/thuissituatie moet passen en je al snel aan "overbetaalt".
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Juancho schreef: 14 okt 2022, 15:35 Nog een reden voor een nieuwe (Android?) tablet... sinds vandaag kunnen we Netflix niet meer kijken op onze Ipad Air 1 omdat IOS 15 of hoger vereist is. En die is niet beschikbaar voor ons... :wall:
Een groot nadeel aan die Apple meuk inderdaad.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Juancho schreef: 14 okt 2022, 15:35 Nog een reden voor een nieuwe (Android?) tablet... sinds vandaag kunnen we Netflix niet meer kijken op onze Ipad Air 1 omdat IOS 15 of hoger vereist is. En die is niet beschikbaar voor ons... :wall:
De Ipad Air 1 is in 2013 uitgebracht, die is dus 9 jaar oud. Dat is antiek ;)
Het verbaast me meer dat je nu pas tegen dit probleem aanloopt.
deninho32 schreef: 14 okt 2022, 17:36 Een groot nadeel aan die Apple meuk inderdaad.
Apple biedt over het algemeen langer updates aan voor oudere producten dan de concurrentie.
Het enige grote nadeel aan Apple vind ik de prijs, verder is het echt prima.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

De grote vraagbak