Films

In dit forum kun je alles kwijt met betrekking tot boeken, films, series en andere niet-voetbalgerelateerde programmas.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

deninho32 schreef: 28 mei 2022, 10:22 Ik vind Tom Cruise vooral een dramatisch slechte acteur. Ik houd totaal niet van actiefilms, maar ook in andere films heeft hij me nooit kunnen overtuigen. Ik geloof hem gewoon helemaal nooit in zijn rol.
Ik kan hem wel waarderen. Collateral, Magnolia, Born on the 4th of July, Last Samurai, om er maar een paar te noemen. En trouwens ook in de originele Top Gun was zijn personage wel geloofwaardig voor de setting.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Top Gun Maverick is een meer dan prima filmpje. Op het grote scherm komt hij nog beter tot het recht. Veel 45+ mannen in de zaal viel me op.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

koetje schreef: 28 mei 2022, 15:53 Top Gun Maverick is een meer dan prima filmpje. Op het grote scherm komt hij nog beter tot het recht. Veel 45+ mannen in de zaal viel me op.
Ja bij mij ook. Wel zo prettig.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://www.ed.nl/show/goodfellas-acteu ... ~abc36496/

Ze gaan bij bosjes.. Sonny Corleone, Paulie Gualtieri en nu Paulie Cicero.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

deninho32 schreef: 25 jul 2022, 23:14 https://www.ed.nl/show/goodfellas-acteu ... ~abc36496/

Ze gaan bij bosjes.. Sonny Corleone, Paulie Gualtieri en nu Paulie Cicero.
En dit zijn dan nog relatieve low impact rouwadvertenties. Clint Eastwood, Al Pacino, Christopher Walken, Robert de Niro, Morgan Freeman, Robert Duvall, Arnold Schwarzenegger, Silvester Stallone, en nog een paar handen vol van dat soort acteurs, hebben de leeftijd om ieder moment om te kunnen vallen. Al hoop je natuurlijk dat ze allemaal de Eastwood/Duvall leeftijd halen..
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

Josef Dettelbacher schreef: 27 jul 2022, 10:08
deninho32 schreef: 25 jul 2022, 23:14 https://www.ed.nl/show/goodfellas-acteu ... ~abc36496/

Ze gaan bij bosjes.. Sonny Corleone, Paulie Gualtieri en nu Paulie Cicero.
En dit zijn dan nog relatieve low impact rouwadvertenties. Clint Eastwood, Al Pacino, Christopher Walken, Robert de Niro, Morgan Freeman, Robert Duvall, Arnold Schwarzenegger, Silvester Stallone, en nog een paar handen vol van dat soort acteurs, hebben de leeftijd om ieder moment om te kunnen vallen. Al hoop je natuurlijk dat ze allemaal de Eastwood/Duvall leeftijd halen..
Voornamelijk de Italianen lijken momenteel het loodje te leggen, dus ik vrees wel voor een paar namen uit dat rijtje..
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14376
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Iemand deze al gezien? Lijkt me zeer interessant om dit weekend eens aan te slingeren...

https://www.moviemeter.nl/nieuws/bizarr ... watch-2779

“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 27 jul 2022, 10:08
deninho32 schreef: 25 jul 2022, 23:14 https://www.ed.nl/show/goodfellas-acteu ... ~abc36496/

Ze gaan bij bosjes.. Sonny Corleone, Paulie Gualtieri en nu Paulie Cicero.
En dit zijn dan nog relatieve low impact rouwadvertenties. Clint Eastwood, Al Pacino, Christopher Walken, Robert de Niro, Morgan Freeman, Robert Duvall, Arnold Schwarzenegger, Silvester Stallone, en nog een paar handen vol van dat soort acteurs, hebben de leeftijd om ieder moment om te kunnen vallen. Al hoop je natuurlijk dat ze allemaal de Eastwood/Duvall leeftijd halen..
Zeg je nu dat je hoopt dat die twee onmiddellijk dood neervallen?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 27 jul 2022, 17:56
Josef Dettelbacher schreef: 27 jul 2022, 10:08

En dit zijn dan nog relatieve low impact rouwadvertenties. Clint Eastwood, Al Pacino, Christopher Walken, Robert de Niro, Morgan Freeman, Robert Duvall, Arnold Schwarzenegger, Silvester Stallone, en nog een paar handen vol van dat soort acteurs, hebben de leeftijd om ieder moment om te kunnen vallen. Al hoop je natuurlijk dat ze allemaal de Eastwood/Duvall leeftijd halen..
Zeg je nu dat je hoopt dat die twee onmiddellijk dood neervallen?
Nee, dat ik hoop dat die 70ers en 80ers allemaal mininimaal 90 worden ;)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Juancho schreef: 27 jul 2022, 16:05 Iemand deze al gezien? Lijkt me zeer interessant om dit weekend eens aan te slingeren...

https://www.moviemeter.nl/nieuws/bizarr ... watch-2779

Nee maar kwam de laatste tijd wel uit bij veel 'underground caving incidents gone wrong' videos op youtube wat hier op aansluit.

Sanctum is trouwens een matige film maar zal je boeien als je hier interesse in hebt.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

VeresRivne schreef: 27 jul 2022, 21:54
Juancho schreef: 27 jul 2022, 16:05 Iemand deze al gezien? Lijkt me zeer interessant om dit weekend eens aan te slingeren...

https://www.moviemeter.nl/nieuws/bizarr ... watch-2779

Nee maar kwam de laatste tijd wel uit bij veel 'underground caving incidents gone wrong' videos op youtube wat hier op aansluit.

Sanctum is trouwens een matige film maar zal je boeien als je hier interesse in hebt.
Vorig weekend dus gekeken maar viel eigenlijk enorm tegen, Last Breath. Had er meer van verwacht. Sanctum ken ik wel, niet heel goed maar wel gewoon leuk genoeg om ff een avondje te kijken :). Net als haaien films 47m down en the Shallows en The Meg (met oa Jason Statham).
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
voskat
Nationale topspeler
6
Berichten: 2205
Lid geworden op: 1 feb 2018

The Shallows is de beste haaienfilm sinds Deep Blue Sea. :) Gewoon rauw en naturalistisch.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

voskat schreef: 10 aug 2022, 07:48 The Shallows is de beste haaienfilm sinds Deep Blue Sea. :) Gewoon rauw en naturalistisch.
Echt niet..

Afbeelding
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

ELVIS (2022)
Zelden zo pissed geweest om een film.
Butler en Hanks doen het goed, maar het script en de regie is om te janken. Moderne muziek, electrische gitaren bij Elvis' eerste optreden, Elvis die als kind bij het horen van R&B een soort spastische aanval krijgt, in sneltreinvaart gaat het door. Bizar genoeg is er wel tijd voor een optreden van Little Richard.
Style over substance. En dat terwijl er over het leven van de grootste muziekster allertijden iets moois te maken is. John Carpenter en Kurt Russell bewezen dat in 1979.

TOP GUN: MAVERICK (2022)

In een tijd waarin de ene na de andere sequel (vaak tig jaar na het origineel) verschijnt is dit een uniek geval. Daar waar mijns inziens alles een flop is (Cobra Kai daargelaten) slaagt Maverick met vlag en wimpel. Misschien zelfs wel beter dan het origineel. En t*ring, wat is die Miles Teller goed gecast als Goose's zoon.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Heissenberrug schreef: 28 mei 2022, 01:55
Josef Dettelbacher schreef: 27 mei 2022, 17:26 Net terug van n middagje me-time waarbij ik solo naar de bios ben geweest. Top Gun Maverick, Laser Ultra. Als je de eerste film leuk vond, dan biedt dit een naadloze aansluiting qua sfeer en verhaallijn. Ik heb genoten, en dat solo bioscoopbezoek smaakt naar meer.
Ik was gisteravond ook in me uppie naar de bios geweest voor Top Gun, wilde nog een mini recensie schrijven maar voelde me zo sneu dat ik voor het eerst alleen naar de bios was gegaan maar wat je zegt; beviel me prima
Perspremieres heb ik altijd alleen gedaan en tot een 20 jaar geleden ook in mn up naar middernachtvoorstellingen (waren cultfilms die niet regulier gingen draaien dus dit was de enige kans ze op een groot doek te zien).
In zo'n zaal kijk je, dus waarom zou er iemand mee moeten aangezien je toch niet praat?
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Mr. Spock schreef: 29 aug 2022, 10:16
Heissenberrug schreef: 28 mei 2022, 01:55

Ik was gisteravond ook in me uppie naar de bios geweest voor Top Gun, wilde nog een mini recensie schrijven maar voelde me zo sneu dat ik voor het eerst alleen naar de bios was gegaan maar wat je zegt; beviel me prima
Perspremieres heb ik altijd alleen gedaan en tot een 20 jaar geleden ook in mn up naar middernachtvoorstellingen (waren cultfilms die niet regulier gingen draaien dus dit was de enige kans ze op een groot doek te zien).
In zo'n zaal kijk je, dus waarom zou er iemand mee moeten aangezien je toch niet praat?
Er heerst in Nederland toch een beetje een stigma tegen dingen alleen doen. Je wordt snel weggezet als sneu/vriendenloos. Op een bioscoop en de toog in een kroeg na is alles ook ingericht op gezelligheid met meerdere mensen. Na een verblijf van een jaar in Japan heb ik dit geheel losgelaten. Daar doen heel veel mensen dingen alleen, ook eten in restaurants. Zijn ook solo-plaatsen voor ingericht. Heel normaal daar.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

In m’n eentje naar de bioscoop , niks is meer relaxter. Soms wel 2 films achter elkaar.
Ik boek dan altijd net voor de film start via de app de plaatsen om me heen (niet betalen, maar die staan dan 10 minuten ‘gereserveerd’ dus niemand kan ze boeken), dus je zit echt helemaal in je eigen wereld.
Niemand om je heen met gekraak of die tegen je aan lult, fantastisch!
#FreeGeneratie4
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

Mr. Spock schreef: 29 aug 2022, 10:12 ELVIS (2022)
Zelden zo pissed geweest om een film.
Butler en Hanks doen het goed, maar het script en de regie is om te janken. Moderne muziek, electrische gitaren bij Elvis' eerste optreden, Elvis die als kind bij het horen van R&B een soort spastische aanval krijgt, in sneltreinvaart gaat het door. Bizar genoeg is er wel tijd voor een optreden van Little Richard.
Style over substance. En dat terwijl er over het leven van de grootste muziekster allertijden iets moois te maken is. John Carpenter en Kurt Russell bewezen dat in 1979.
Ik vond deze eigenlijk best vermakelijk. Qua omringende muziekkeuzes werden er inderdaad wel wat vreemde keuzes gemaakt, en misschien hadden ze wat kritischer mogen zijn over de twijfelachtige gedragingen van Elvis (zoals met een 14-jarige gaan op 24-jarige leeftijd). Maar over het algemeen is het een prima film die een jongere generatie introduceren tot wat Elvis was. En de performance van Austin Butler was ook zeer geloofwaardig. Die 1979-film heb ik jaren terug ook gezien, inderdaad een prima film, en misschien een meer to-the-point-vertelling van het verhaal van Elvis, maar juist de muziek-secties zijn veel minder en maakten totaal geen indruk. Denk dat dit ook wel een verschil in kwaliteit is tussen de acteurs en hun muzikale kwaliteiten (zo goed als afwezig bij Russell). En als je een film wil waarmee Elvis gevierd wordt, is de 2022-film wel de manier om het te doen.
De grootste muziekster aller tijde was Elvis overigens niet. Dat was MJ.
Ik ben het ook niet met je eens dat er over een Elvis een goede film te maken is waarin je alles vertelt met de juiste nuance. Je hebt daar echt een miniserie voor nodig. Geldt eigenlijk voor alle grote fenomenen, inclusief bijv. The Beatles die relatief kort actief waren.
TOP GUN: MAVERICK (2022)
In een tijd waarin de ene na de andere sequel (vaak tig jaar na het origineel) verschijnt is dit een uniek geval. Daar waar mijns inziens alles een flop is (Cobra Kai daargelaten) slaagt Maverick met vlag en wimpel.
Ik zou in het rijtje van goede opvolgers naast Top Gun: Maverick, ook Mad Max: Fury Road en Blade Runner 2049. Als je televisieseries als Cobra Kai erbij neemt die na lange tijd een film opvolgden, zou je Fargo, 12 Monkeys en Ash vs Evil Dead kunnen noemen.
Laatst gewijzigd door RaJitsu op 07 sep 2022, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

PCGC schreef: 06 sep 2022, 12:36
Ik boek dan altijd net voor de film start via de app de plaatsen om me heen (niet betalen, maar die staan dan 10 minuten ‘gereserveerd’ dus niemand kan ze boeken), dus je zit echt helemaal in je eigen wereld.
Niemand om je heen met gekraak of die tegen je aan lult, fantastisch!
Dit meneer, is werkelijk geniaal bedacht. :brain: :top:
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

PCGC schreef: 06 sep 2022, 12:36 In m’n eentje naar de bioscoop , niks is meer relaxter. Soms wel 2 films achter elkaar.
Ik boek dan altijd net voor de film start via de app de plaatsen om me heen (niet betalen, maar die staan dan 10 minuten ‘gereserveerd’ dus niemand kan ze boeken), dus je zit echt helemaal in je eigen wereld.
Niemand om je heen met gekraak of die tegen je aan lult, fantastisch!
Beetje in het rijtje van het stoeltje voor je natmaken met drinken dat je daarvoor speciaal gekocht hebt.... :)
milansandro
Vedette
6
Berichten: 9607
Lid geworden op: 4 feb 2018

https://www.ad.nl/show/staande-ovatie-b ... ~ae0ecbee/

Waanzinnig dit..
Wat een reünie..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21095
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Ha ja die is behoorlijk viraal gegaan. Mooi filmpje, al is het niet dat ze elkaar nu voor het eerst in 37 jaar zien zoals her en der wordt gesuggereerd. Bijzonder treurig om te zien hoe hard die Parkinson er (al jaren) inhakt bij Fox. Wel grappig dat je bij hem wel duidelijk ziet dat de eerste film bijna veertig jaar oud is, terwijl Doc er voor mijn gevoel toen al precies zo oud uit zag.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ik hou wel meer van Michael J. Fox sinds hij Parkinson heeft. Vond het ervoor maar een glad mannetje. Hoe hij nu met deze ziekte omgaat vind ik geweldig. Ook hoe hij een aantal jaar terug in Curb Your Enthusiasm zijn opwachting maakte was briljant en niet per se politiek correct. Heerlijk.
PCGC
Vedette
6
Berichten: 9435
Lid geworden op: 26 aug 2017

Awards:

King Richard (Netflix)

Waargebeurde film over de vader van Venus en Serena Williams en hoe hij ze opbrengt. Al voor hun geboorte schrijft ie een gedetailleerd plan over hoe zij ze naar de top gaat brengen en het komt allemaal uit. Interresant.
#FreeGeneratie4
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

milansandro schreef: 10 okt 2022, 19:48 https://www.ad.nl/show/staande-ovatie-b ... ~ae0ecbee/

Waanzinnig dit..
Wat een reünie..
Ja, was heel sympathiek. En het is pijnlijk dat Fox zo breekbaar afsteekt tegenover zijn collega terwijl hij er de leeftijd voor heeft. Het is echt een nare ziekte.

In 2016 was het ook al erg trouwens:

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Films