Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ShovingNE2 schreef: 13 nov 2020, 11:24 Maar goed: laat ik een deel van mijn eigen verhaal onderuithalen door wat ik nu lees. Zo ben ik dan ook wel weer.
Dat spreekt voor je :TU:
Wie weet is straks iedereen in 1 maand gevaccineerd ;) :mrgreen:
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

ShovingNE2 schreef: 13 nov 2020, 11:24 Jij vindt de antwoorden niet toereikend of niet goed. Dat kan. Ik vind het gewoon antwoorden. En het hele testen en die puinbak kan je prima doorvertalen naar vaccineren.
Nee, er zijn gewoon geen antwoorden. Je hebt geen enkele keer een directe reactie op een vraag of kritiek gegeven.
Maar goed: laat ik een deel van mijn eigen verhaal onderuithalen door wat ik nu lees. Zo ben ik dan ook wel weer.
Dat siert je, maar wellicht is het de volgende keer handig minder stellig de discussie in te gaan.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Ik deel de visie van Shoving hierin. Het wordt tijd dat onze overheid punten gaat scoren, en op welk vlak kan dat beter dan met dé oplossing voor deze crisis: een vaccin. Voor mijn part zetten ze hier de komende periode 100 of 500 of 1000 studenten op die de beste methode gaan onderzoeken, maar laat vooral duidelijk zijn dat de urgentie van deze vaccins op dit moment prio nummer één is om weer van bijna alle problemen los te geraken. Denk daarbij niet alleen aan de zorg, maar ook aan bijv. economische problemen bij het volk en (niet te onderschatten) mentale/psychische problematiek.

De problemen zijn al dusdanig groot dat met een vaccin niet ineens alles opgelost is. De problemen zullen daarna ook nog aanblijven. Maar hoe eerder het vaccin bij alle mensen ingespoten is, hoe eerder we weer 'gezond' zijn, op alle gebieden. En daarom mag de overheid voor mij zorgen dat er duizenden mensen gereed staan op honderden uitgeruste locaties om in een paar maanden tijd álle benodigde vaccinaties te doen.

Niks rustig aan, ik wil Götze dit seizoen nog in het stadion zien!
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
GENERATIE4
Verbannen
3
Berichten: 207
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: EFC 4TH

ShovingNE2 schreef: 13 nov 2020, 11:24 Jij vindt de antwoorden niet toereikend of niet goed. Dat kan. Ik vind het gewoon antwoorden. En het hele testen en die puinbak kan je prima doorvertalen naar vaccineren.

Maar goed: laat ik een deel van mijn eigen verhaal onderuithalen door wat ik nu lees. Zo ben ik dan ook wel weer.

Ze zijn er mee bezig en ze gaan naar diverse vaccins toe, niet eentje.
Van Vliet benadrukt: „Als we alléén de ouderen en kwetsbaren en zorgpersoneel gaan vaccineren, gaat die groepsimmuniteit er niet komen. We moeten dus ook de jongeren, en dan vooral de jong-volwassenen bereiken. Daar moeten we ons voor gaan inzetten.”

Er is logistiek overigens een lastig punt als je begint met vaccineren van de ouderen, vertelt Van Vliet. „Deze groep maakt de campagnepost weliswaar open en willen veelal wel het vaccin, maar hoe krijgen we alle 80-plussers naar een vaccinatiebureau. Dat kan je met jongeren doen, maar niet met ouderen. Daar bedenken we nu strategieën voor.”

Praktische problemen

Het kan ook zo zijn dat niet meteen gekozen wordt voor koploper Pfizer voor het vaccineren van de ouderen. Er zijn bijvoorbeeld praktische problemen die een rol spelen bij de keuze voor een vaccin. Het Pfizer-vaccin is een RNA-vaccin, dat gebaseerd is op een stukje genetisch materiaal van het virus. Het moet bij een temperatuur van -70 graden Celsius bewaard worden. En dat vraagt goede koeltechnieken. Bij andere vaccins volstaat een minder lage temperatuur.

De Gezondheidsraad brengt volgende week een advies uit over de aanpak van de vaccinaties. „Het is een onzekere tijd”, bevestigt Van Vliet. „Maar het leuke van onzekerheid is dat het ook kan meevallen.”
En laat nou net de jongeren de grootste groep zijn die de vaccinatie niet gaat halen. Groepsimmuniteit binnen een jaar bereiken lijkt mij al een utopie.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

GENERATIE4 schreef: 13 nov 2020, 11:35
ShovingNE2 schreef: 13 nov 2020, 11:24 Jij vindt de antwoorden niet toereikend of niet goed. Dat kan. Ik vind het gewoon antwoorden. En het hele testen en die puinbak kan je prima doorvertalen naar vaccineren.

Maar goed: laat ik een deel van mijn eigen verhaal onderuithalen door wat ik nu lees. Zo ben ik dan ook wel weer.

Ze zijn er mee bezig en ze gaan naar diverse vaccins toe, niet eentje.

En laat nou net de jongeren de grootste groep zijn die de vaccinatie niet gaat halen. Groepsimmuniteit binnen een jaar bereiken lijkt mij al een utopie.
Bron?

De jongeren hebben de laagste prioriteit vanwege laag gezondheidsrisico, dus dan zou dit nog helemaal geen ramp zijn. als de potentieel-ernstig-zieken maar immuun zijn.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:34 Ik deel de visie van Shoving hierin. Het wordt tijd dat onze overheid punten gaat scoren, en op welk vlak kan dat beter dan met dé oplossing voor deze crisis: een vaccin. Voor mijn part zetten ze hier de komende periode 100 of 500 of 1000 studenten op die de beste methode gaan onderzoeken, maar laat vooral duidelijk zijn dat de urgentie van deze vaccins op dit moment prio nummer één is om weer van bijna alle problemen los te geraken. Denk daarbij niet alleen aan de zorg, maar ook aan bijv. economische problemen bij het volk en (niet te onderschatten) mentale/psychische problematiek.

De problemen zijn al dusdanig groot dat met een vaccin niet ineens alles opgelost is. De problemen zullen daarna ook nog aanblijven. Maar hoe eerder het vaccin bij alle mensen ingespoten is, hoe eerder we weer 'gezond' zijn, op alle gebieden. En daarom mag de overheid voor mij zorgen dat er duizenden mensen gereed staan op honderden uitgeruste locaties om in een paar maanden tijd álle benodigde vaccinaties te doen.

Niks rustig aan, ik wil Götze dit seizoen nog in het stadion zien!
Ik denk dat eigenlijk iedereen die visie deelt. Waarom langer wachten dan nodig? Dat is alleen het punt helemaal niet. De vraag is, kan het wel? De hele wereld is bezig het virus op te lossen, dat gaat om duizenden, en duizenden, en nog eens duizenden mensen. Het lijkt mij volkomen onrealistisch te denken dat je met 100, 500 of zelfs 1000 studenten ineens alle logistieke problemen gaat oplossen die tot nu toe nog niet opgelost zijn. Uiteraard kan ik me daarin vergissen, maar in dat geval zou ik graag in ieder geval een onderbouwing zien waarom er nu een tekort aan mankracht lijkt te zijn, en dat de inzet van extra studenten zou kunnen gaan zorgen voor het sneller vaccineren van Nederland.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:36
GENERATIE4 schreef: 13 nov 2020, 11:35

En laat nou net de jongeren de grootste groep zijn die de vaccinatie niet gaat halen. Groepsimmuniteit binnen een jaar bereiken lijkt mij al een utopie.
Bron?

De jongeren hebben de laagste prioriteit vanwege laag gezondheidsrisico, dus dan zou dit nog helemaal geen ramp zijn. als de potentieel-ernstig-zieken maar immuun zijn.
Het probleem daarmee is dat potentieel-ernstig-zieken niet altijd een vaccinatie kunnen krijgen, daarnaast heeft de vaccinatie maar een bepaalde efficiëntie die geen 100% is. Voor de bescherming van risicogroepen is het dus juist belangrijk dat het gros aan gezonde bevolking wél immuun is. Zo kan het virus nauwelijks tot niet verspreiden onder de 'normale' bevolking, en bescherm je daarmee automatisch de risicogroepen, die dus bijv. geen vaccin kunnen ontvangen, of waarbij het vaccin geen effect had.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:42
Ik denk dat eigenlijk iedereen die visie deelt. Waarom langer wachten dan nodig? Dat is alleen het punt helemaal niet. De vraag is, kan het wel? De hele wereld is bezig het virus op te lossen, dat gaat om duizenden, en duizenden, en nog eens duizenden mensen. Het lijkt mij volkomen onrealistisch te denken dat je met 100, 500 of zelfs 1000 studenten ineens alle logistieke problemen gaat oplossen die tot nu toe nog niet opgelost zijn. Uiteraard kan ik me daarin vergissen, maar in dat geval zou ik graag in ieder geval een onderbouwing zien waarom er nu een tekort aan mankracht lijkt te zijn, en dat de inzet van extra studenten zou kunnen gaan zorgen voor het sneller vaccineren van Nederland.
De hele wereld is bezig om het virus in bedwang te houden tot de oplossing er is, en als die oplossing er is, moet deze zo snel mogelijk geïmplementeerd worden. En die implementatie c.q. infrastructuur kan al gewoon (per land) over nagedacht worden, toch? Dat is de voorbereiding op het uitvoeren van de oplossing. Daar kun je gewoon alvast een taskforce op zetten die dit gaan uitzoeken hoe dit het beste kan, en daarmee zoals je correct zegt ook de mogelijkheden in kaart brengt. Blijken die mogelijkheden te gering, dan zal daar (al dan niet) tijdelijk in geïnvesteerd kunnen worden of bijv. Defensie ingeschakeld worden. Blijken de mogelijkheden te voldoen aan de beoogde oplossing, dan kun je vervolgens dit in werking gaan stellen en de hele infrastructuur aan gaan leggen / voorbereiden. Voor mijn part bouwen ze per provincie 20 vriescellen waar het -100 kan zijn, I don't care, maar dit kun je nu al uitzoeken in plaats van straks pas.

En dat is Shoving's punt. Men moet hier nu al volop mee bezig zijn, maar we horen daar niets van. Plus mijn en zijn zorg is dat dit straks niet of onvoldoende gedaan is waardoor we onnodig tijd verliezen en trager vaccineren dan met goed onderzoek en voorbereiding mogelijk was.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:32 Dat siert je, maar wellicht is het de volgende keer handig minder stellig de discussie in te gaan.
Nee hoor. Ik vind het prima om stellig een discussie in te gaan en zal dat op gezette tijden zeker blijven doen. Als het je te stellig is dan ontkracht je maar wat ik stellig roep met argumenten en feiten. En als jij het niet doet ben ik niet te beroerd om het zelf te doen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

[mention]Fanatic-U-s[/mention] Nog even met quote en bronvermelding:
Effectiviteit
Welke maatregelen volgend jaar nog gelden, hangt af van de effectiviteit van het vaccin. Het is niet waarschijnlijk dat het bij 98 procent van de gevaccineerden bescherming biedt, zoals het geval is bij de mazelen. Een vergelijking met de griepprik is realistischer: die beschermt tussen de 40 en 60 procent van de gevaccineerden.

Welke maatregelen blijven, wordt ook bepaald door de ‘epidemiologische eigenschappen’ van de vaccins. Heesterbeek: “Is een vaccin in staat besmetting te voorkomen? Voorkomt het geen besmetting, maar zorgt het wel voor minder besmettelijkheid? Of voorkomt het vooral ernstige ziekteverschijnselen?”

Hoe meer mensen zich laten inenten, des te lastiger het is voor het virus om ‘over te springen’ naar andere gastheren en -vrouwen. Het reproductiegetal, de R., zal dan dalen. “Is de reductie van besmettelijkheid niet voldoende om de R. beduidend onder de 1 te krijgen, dan blijft de ziekte zich gewoon verspreiden”, zegt Heesterbeek. Dan blijven kwetsbare personen gevaar lopen, als zij niet zelf kunnen worden gevaccineerd.
https://www.trouw.nl/binnenland/als-er- ... ~b2fe7f49/
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:46
Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:36

Bron?

De jongeren hebben de laagste prioriteit vanwege laag gezondheidsrisico, dus dan zou dit nog helemaal geen ramp zijn. als de potentieel-ernstig-zieken maar immuun zijn.
Het probleem daarmee is dat potentieel-ernstig-zieken niet altijd een vaccinatie kunnen krijgen, daarnaast heeft de vaccinatie maar een bepaalde efficiëntie die geen 100% is. Voor de bescherming van risicogroepen is het dus juist belangrijk dat het gros aan gezonde bevolking wél immuun is. Zo kan het virus nauwelijks tot niet verspreiden onder de 'normale' bevolking, en bescherm je daarmee automatisch de risicogroepen, die dus bijv. geen vaccin kunnen ontvangen, of waarbij het vaccin geen effect had.
Natuurlijk is dat zo, natuurlijk moet elke groep zo veel mogelijk gevaccineerd worden, maar wat je niet voorkomt is dat het virus volledig weg zal gaan en je dus nog altijd collateral damage zult houden. Er zijn 10.000 verkeersregels maar nog steeds vallen er doden. Het gaat erom: Wanneer accepteer je het aantal ongevallen en vanaf welk punt ga je ingrijpen? Oftwel: hoeveel mensen moeten er gevaccineerd zijn en vanaf welk punt gooien we de boel weer open?
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:48
Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:42
Ik denk dat eigenlijk iedereen die visie deelt. Waarom langer wachten dan nodig? Dat is alleen het punt helemaal niet. De vraag is, kan het wel? De hele wereld is bezig het virus op te lossen, dat gaat om duizenden, en duizenden, en nog eens duizenden mensen. Het lijkt mij volkomen onrealistisch te denken dat je met 100, 500 of zelfs 1000 studenten ineens alle logistieke problemen gaat oplossen die tot nu toe nog niet opgelost zijn. Uiteraard kan ik me daarin vergissen, maar in dat geval zou ik graag in ieder geval een onderbouwing zien waarom er nu een tekort aan mankracht lijkt te zijn, en dat de inzet van extra studenten zou kunnen gaan zorgen voor het sneller vaccineren van Nederland.
De hele wereld is bezig om het virus in bedwang te houden tot de oplossing er is, en als die oplossing er is, moet deze zo snel mogelijk geïmplementeerd worden. En die implementatie c.q. infrastructuur kan al gewoon (per land) over nagedacht worden, toch? Dat is de voorbereiding op het uitvoeren van de oplossing. Daar kun je gewoon alvast een taskforce op zetten die dit gaan uitzoeken hoe dit het beste kan, en daarmee zoals je correct zegt ook de mogelijkheden in kaart brengt. Blijken die mogelijkheden te gering, dan zal daar (al dan niet) tijdelijk in geïnvesteerd kunnen worden of bijv. Defensie ingeschakeld worden. Blijken de mogelijkheden te voldoen aan de beoogde oplossing, dan kun je vervolgens dit in werking gaan stellen en de hele infrastructuur aan gaan leggen / voorbereiden. Voor mijn part bouwen ze per provincie 20 vriescellen waar het -100 kan zijn, I don't care, maar dit kun je nu al uitzoeken in plaats van straks pas.

En dat is Shoving's punt. Men moet hier nu al volop mee bezig zijn, maar we horen daar niets van. Plus mijn en zijn zorg is dat dit straks niet of onvoldoende gedaan is waardoor we onnodig tijd verliezen en trager vaccineren dan met goed onderzoek en voorbereiding mogelijk was.
Ik onderschrijf wat je hier zegt. Uiteraard moet dat uitgezocht worden. De vraag is, waarom denk je dat dat nu niet gebeurd?
Het is toch volledig ondenkbaar dat de regering nog geen moment heeft nagedacht over hoe het vaccin te verdelen of hoe het te distribueren.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

De boel alleen open gooien voor mensen die gevaccineerd zijn. Dat vond ik een goed plan dat 1 of 2 dagen terug in 1 van de avond talkshows benoemd werd. Heerlijk voetbal kijken. Controle aan de poort. Niet gevaccineerd is niet welkom.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:52
Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:48

De hele wereld is bezig om het virus in bedwang te houden tot de oplossing er is, en als die oplossing er is, moet deze zo snel mogelijk geïmplementeerd worden. En die implementatie c.q. infrastructuur kan al gewoon (per land) over nagedacht worden, toch? Dat is de voorbereiding op het uitvoeren van de oplossing. Daar kun je gewoon alvast een taskforce op zetten die dit gaan uitzoeken hoe dit het beste kan, en daarmee zoals je correct zegt ook de mogelijkheden in kaart brengt. Blijken die mogelijkheden te gering, dan zal daar (al dan niet) tijdelijk in geïnvesteerd kunnen worden of bijv. Defensie ingeschakeld worden. Blijken de mogelijkheden te voldoen aan de beoogde oplossing, dan kun je vervolgens dit in werking gaan stellen en de hele infrastructuur aan gaan leggen / voorbereiden. Voor mijn part bouwen ze per provincie 20 vriescellen waar het -100 kan zijn, I don't care, maar dit kun je nu al uitzoeken in plaats van straks pas.

En dat is Shoving's punt. Men moet hier nu al volop mee bezig zijn, maar we horen daar niets van. Plus mijn en zijn zorg is dat dit straks niet of onvoldoende gedaan is waardoor we onnodig tijd verliezen en trager vaccineren dan met goed onderzoek en voorbereiding mogelijk was.
Ik onderschrijf wat je hier zegt. Uiteraard moet dat uitgezocht worden. De vraag is, waarom denk je dat dat nu niet gebeurd?
Het is toch volledig ondenkbaar dat de regering nog geen moment heeft nagedacht over hoe het vaccin te verdelen of hoe het te distribueren.
Zoals Shoving ook zegt, omdat ze met bijna alles in deze crisis al een gigantische fuck-up gedaan hebben (kwantiteit van testen = hard voorbeeld) en we er nog niets over horen. Het zou mensen toch hoop geven als ze hier al mee beginnen en tevens openheid van zaken in geven? Maar dat is er niet, en daarom heerst het gevoel dat het niet gebeurt.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 11:53 De boel alleen open gooien voor mensen die gevaccineerd zijn. Dat vond ik een goed plan dat 1 of 2 dagen terug in 1 van de avond talkshows benoemd werd. Heerlijk voetbal kijken. Controle aan de poort. Niet gevaccineerd is niet welkom.
Gevoelig onderwerp, gaat niet gebeuren want is juridisch gezien onmogelijk. Laten we alsjeblieft uit deze discussie wegblijven want het heeft toch geen nut...
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 11:53 De boel alleen open gooien voor mensen die gevaccineerd zijn. Dat vond ik een goed plan dat 1 of 2 dagen terug in 1 van de avond talkshows benoemd werd. Heerlijk voetbal kijken. Controle aan de poort. Niet gevaccineerd is niet welkom.
Apartheid.
Eens met [mention]Fanatic-U-s[/mention] hierboven, je gaat hiermee een discussie losmaken die je niet wilt voeren.
Gebruikersavatar
Magnus
Meervoudig international
3
Berichten: 1076
Lid geworden op: 10 nov 2020

Fanatic-U-s schreef: 13 nov 2020, 11:53
Magnus schreef: 13 nov 2020, 11:52

Ik onderschrijf wat je hier zegt. Uiteraard moet dat uitgezocht worden. De vraag is, waarom denk je dat dat nu niet gebeurd?
Het is toch volledig ondenkbaar dat de regering nog geen moment heeft nagedacht over hoe het vaccin te verdelen of hoe het te distribueren.
Zoals Shoving ook zegt, omdat ze met bijna alles in deze crisis al een gigantische fuck-up gedaan hebben (kwantiteit van testen = hard voorbeeld) en we er nog niets over horen. Het zou mensen toch hoop geven als ze hier al mee beginnen en tevens openheid van zaken in geven? Maar dat is er niet, en daarom heerst het gevoel dat het niet gebeurt.
Ik deel die zorgen. Ik heb ook mijn twijfels over de laboratoria die zijn ingezet om te testen, waarom de grote testfabrieken niet? Het verdelen van mondkapjes lijkt alles behalve goed te zijn gelopen inderdaad, sterker nog, aan het begin van de crisis gaven we ze zelfs weg aan China. Maar bedenk wel dat het allemaal beleidskeuzes zijn geweest. Het is niet zo dat er niet is nagedacht over testcapaciteit of de logistiek rondom mondkapjes. Er zijn verkeerde keuzes gemaakt o.b.v. de informatie die beschikbaar is.

In die zin lijkt het me dus ook volstrekt ondenkbaar dat de regering nog niet heeft nagedacht over het vaccin. Misschien zijn ze inderdaad niet transparant genoeg, en wie weet gaan ze wederom de verkeerde keuze maken. Maar het is idioot te doen alsof de regering er niet over nadenkt. Ik denk niet dat dat realistisch is.

Ik kan me ook wat storen aan het simplisme waarover hier over de oplossingen gepraat wordt. Alsof de regering niet lukt, wat elke Nederlander in een middagje Googlen kan oplossen. Maar goed, over de (mogelijke) oplossingen kunnen we uiteraard van mening verschillen. Ik kan ook niet bewijzen dat 'zet gewoon meer mensen in' niet helpt.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het juist een hele mooie discussie omdat complotwappies daardoor uitflippen. Want die zijn vaak voor meef vrijheden maar denken dat vaccin een Bill Gates scam is met een onderhuidse 5G chip. Dus voor hen de keuze. Wil je een 5G chip en Götze in het stadion zien, of wil je geen 5G chip en blijf je lekker Fox Sports kijken.

Of een bovenstaand idee juridisch niet houdbaar zou zijn is een aanname.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15287
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 12:04 Ik vind het juist een hele mooie discussie omdat complotwappies daardoor uitflippen. Want die zijn vaak voor meef vrijheden maar denken dat vaccin een Bill Gates scam is met een onderhuidse 5G chip. Dus voor hen de keuze. Wil je een 5G chip en Götze in het stadion zien, of wil je geen 5G chip en blijf je lekker Fox Sports kijken.

Of een bovenstaand idee juridisch niet houdbaar zou zijn is een aanname.
Het schijnt dat je met zo’n 5G chip geen televisie abonnement meer nodig hebt om Fox Sports te kijken.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 12:04 Ik vind het juist een hele mooie discussie omdat complotwappies daardoor uitflippen. Want die zijn vaak voor meef vrijheden maar denken dat vaccin een Bill Gates scam is met een onderhuidse 5G chip. Dus voor hen de keuze. Wil je een 5G chip en Götze in het stadion zien, of wil je geen 5G chip en blijf je lekker Fox Sports kijken.

Of een bovenstaand idee juridisch niet houdbaar zou zijn is een aanname.
Ben geen 'complotwappie'. Maar denk ook dat het juridisch niet houdbaar is omdat je de vrijheden van de een inperkt tenzij zij een vaccin tot zich nemen, waarmee je dus eigenlijk mensen alsnog dwingt om het te nemen. Tuurlijk zitten er wat idioten tussen, maar ook heel veel mensen die willen afwachten hoe en wat en nadenken over de bijwerkingen op lange termijn.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 12:04 Of een bovenstaand idee juridisch niet houdbaar zou zijn is een aanname.
Goede vraag inderdaad.

Hugo de Jonge wierp het trouwens zelf op. Maar werd intern gecorrigeerd en spinde het naar een misverstand. Want deze quote laat niets aan duidelijkheid te wensen over:
,,U moet het zo zien dat bepaalde maatregelen wellicht langer zullen gelden voor mensen zonder vaccinatie”, aldus De Jonge vanmiddag op het Binnenhof.
Daar kan geen misverstand over zijn hoe dat bedoelt wordt.

https://www.parool.nl/nederland/ministe ... ~b90d2440/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Concious
Ballenjongen
3
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 nov 2020
Seizoenkaart: Vak VV
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het echt oneerlijk.

Gezonde mensen lopen een klein risico om op de IC te belanden. Het zijn vooral de risicogroepen.

Een groot deel van die risicogroepen daarbij is het leefstijl gerelateerd.
Gezonde mensen blijven thuis voor deze groep. Prima.

Maar deze risicogroep krijgt straks ook voorkeur bij vaccins en sneller hun vrijheid terug.
En de gezonde mensen die nooit op de IC zullen belanden moeten hier nog langer voor opdraaien.

Ik vind dat niet uit te leggen.

En ondertussen ken ik nog een paar mensen met een slechte levensstijl die op alles mopperen, zoals dat we nog meer opgesloten moeten worden, de scholen dicht moeten etc. En hoe schandalig het is dat we niet nog meer opgesloten worden.
En dan kijk je naar hun postuur en dan denk ik: wat heb jij gedaan om zelf te voorkomen dat deze pandemie voortduurt?
Laatst gewijzigd door Concious op 13 nov 2020, 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Maikel_91 schreef: 13 nov 2020, 12:11
JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 12:04 Ik vind het juist een hele mooie discussie omdat complotwappies daardoor uitflippen. Want die zijn vaak voor meef vrijheden maar denken dat vaccin een Bill Gates scam is met een onderhuidse 5G chip. Dus voor hen de keuze. Wil je een 5G chip en Götze in het stadion zien, of wil je geen 5G chip en blijf je lekker Fox Sports kijken.

Of een bovenstaand idee juridisch niet houdbaar zou zijn is een aanname.
Ben geen 'complotwappie'. Maar denk ook dat het juridisch niet houdbaar is omdat je de vrijheden van de een inperkt tenzij zij een vaccin tot zich nemen, waarmee je dus eigenlijk mensen alsnog dwingt om het te nemen. Tuurlijk zitten er wat idioten tussen, maar ook heel veel mensen die willen afwachten hoe en wat en nadenken over de bijwerkingen op lange termijn.
En hoe lang ga je nadenken over bijwerkingen op lange termijn? Hoe lang is lange termijn? Jaartje of 5? Dus die vaccin makers haast maken en dan gaan we met zijn allen 5 jaar wachten om te kijken of er op de testgroep een lange termijn bijwerking is? Nou succes met het indammen van Covid en andere toekomstige virussen. #nooitmeernaarhetstadion

En over het inperken van vrijheiden van coronawappies: deze kun je ook omdraaien, want door die wappies en hun gedrag verliezen een hoop andere mensen ook hun vrijheid (en sommigen zelfs hun leven, maar dat is slechts een bijwerking :wall )
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

:!:
Concious schreef: 13 nov 2020, 12:15 Ik vind het echt oneerlijk.

Gezonde mensen lopen een klein risico om op de IC te belanden. Het zijn vooral de risicogroepen.

Een groot deel van die risicogroepen daarbij is het leefstijl gerelateerd.
Gezonde mensen blijven thuis voor deze groep. Prima.

Maar deze risicogroep krijgt straks ook voorkeur bij vaccins en sneller hun vrijheid terug.
En de gezonde mensen die nooit op de IC zullen belanden moeten hier nog langer voor opdraaien.

Ik vind dat niet uit te leggen.
Die risicogroep krijgt voorkeur omdat ze anders dood gaan. Hoe is dat niet uit te leggen. Eerst de kwetsbaren beschermen, dan de gezonde mensen. It aint rocketscience...
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

JuulEllerman schreef: 13 nov 2020, 12:16
En hoe lang ga je nadenken over bijwerkingen op lange termijn? Hoe lang is lange termijn? Jaartje of 5? Dus die vaccin makers haast maken en dan gaan we met zijn allen 5 jaar wachten om te kijken of er op de testgroep een lange termijn bijwerking is? Nou succes met het indammen van Covid en andere toekomstige virussen. #nooitmeernaarhetstadion

En over het inperken van vrijheiden van coronawappies: deze kun je ook omdraaien, want door die wappies en hun gedrag verliezen een hoop andere mensen ook hun vrijheid (en sommigen zelfs hun leven, maar dat is slechts een bijwerking :wall )
Die mening mag jij hebben. Ik ben zelf iemand die zich wel wilt laten inenten(als ik überhaupt in aanmerking kom ervoor), niet voor mezelf maar voor de mensen in mijn omgeving. Maar ik maak me wel zorgen voor de langere termijn en ik heb begrip voor mensen die met normale argumenten komen waarom ze wat voorzichtig zijn ermee.

En over die wappies, mijn eigen werk ligt stil door hen, dus je hoeft me niet uit te leggen hoe kut die mensen zijn hoor :)
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Mijn werk ligt ook stil (Evenementenbranche) dus ook voor mij qua inkomsten gezien vind ik het prima als wij als evenementenbranche straks andere regels hanteren voor gevaccineerden en niet-gevaccineerden (ik zal het wappie effe weglaten).

Mensen die zeggen dat het de vrijheid van de niet gevaccineerden inperkt daar ben ik het gewoon niet mee eens. Je hebt de vrijheid om te kiezen. Bij zoveel keuzes die je in het leven moet maken in een vrij land als Nederland. Maar dat houdt ook meteen in, dat je in je keuzevrijheid zelf de plicht hebt om de consequenties van die keuze te dragen.

Covid-19