Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 19:37Als je meerdere misstanden door laat gaan, dan laat je ze niet allemaal doorgaan. Dit is dus niet 'opeens'. En als de driehoek besluit misstanden door te laten gaan dan is dat vrijwel altijd een afweging vs. de situatie waarbij je wel in zou grijpen - dat zou bijv. een flinke rel of op andere manier gevaar kunnen veroorzaken - daar is natuurlijk geen sprake van als je vijf maanden van tevoren iets cancelt.

Kortom, zeer zwakke kritiek, dat kun je vast beter.
Dat de misstanden die Halsema wel laat doorsudderen vrijwel altijd rellen op zouden roepen als ze wél zou ingrijpen, is onzin. Kortom, een zeer zwakke post. Maar jij kunt niet beter.

Verdere verdieping op dit onderwerp wordt het een erg politiek betoog, dus daar laat ik het bij.
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:38Nee het gaat erom dat jij zegt dat andere supporters hetzelfde zingen daar, en dat trek ik in twijfel omdat de clubs die daar het meest bekend om staan dat om verschillende redenen niet doen. De feyenoord supporters niet omdat ze er niet zijn, en de utrecht supporters omdat ze een aantal jaar geleden teruggestuurd zijn voor de wedstrijd omdat ze dat zongen en tegenwoordig dat dus niet meer zingen omdat ze weten dat ze dan de wedstrijd niet mee maken.
Jij mag in twijfel trekken dat er elke Ajax-wedstrijd (en overigens niet alleen bij elke Ajax-wedstrijd, maar goed, we hebben het over Halsema) onsmakelijke dingen geroepen en gezongen worden. Maar als je wil beweren dat PSV-supporters de enige zijn (en dus ook als enige deze straf verdienen) dat is nog meer bezijden de waarheid.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

De supportersvereniging van Ajax heeft zich uitgesproken. Is fel tegen
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 19:50
ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 19:37Als je meerdere misstanden door laat gaan, dan laat je ze niet allemaal doorgaan. Dit is dus niet 'opeens'. En als de driehoek besluit misstanden door te laten gaan dan is dat vrijwel altijd een afweging vs. de situatie waarbij je wel in zou grijpen - dat zou bijv. een flinke rel of op andere manier gevaar kunnen veroorzaken - daar is natuurlijk geen sprake van als je vijf maanden van tevoren iets cancelt.

Kortom, zeer zwakke kritiek, dat kun je vast beter.
Dat de misstanden die Halsema wel laat doorsudderen vrijwel altijd rellen op zouden roepen als ze wél zou ingrijpen, is onzin. Kortom, een zeer zwakke post. Maar jij kunt niet beter.

Verdere verdieping op dit onderwerp wordt het een erg politiek betoog, dus daar laat ik het bij.
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:38Nee het gaat erom dat jij zegt dat andere supporters hetzelfde zingen daar, en dat trek ik in twijfel omdat de clubs die daar het meest bekend om staan dat om verschillende redenen niet doen. De feyenoord supporters niet omdat ze er niet zijn, en de utrecht supporters omdat ze een aantal jaar geleden teruggestuurd zijn voor de wedstrijd omdat ze dat zongen en tegenwoordig dat dus niet meer zingen omdat ze weten dat ze dan de wedstrijd niet mee maken.
Jij mag in twijfel trekken dat er elke Ajax-wedstrijd (en overigens niet alleen bij elke Ajax-wedstrijd, maar goed, we hebben het over Halsema) onsmakelijke dingen geroepen en gezongen worden. Maar als je wil beweren dat PSV-supporters de enige zijn (en dus ook als enige deze straf verdienen) dat is nog meer bezijden de waarheid.
Je punt wordt wel steeds net wat anders... het gaat hier om de antisemitische spreekkoren. In alle stadions in NL worden onsmakelijke dingen gezongen, daar is de arena geen uitzondering op. Door thuis en uitpubliek. Maar ajax supporters hebben net zo'n hekel aan Halsema als 'wij' nu.

Ik zeg niet dat we deze straf per se verdienen, ik ben er voor om eens die geuzennaam onder de loep te nemen. Ik zeg ook niet dat die supporters die dat zingen daarwerkelijk een hekel hebben aan joden. Ik reageer alleen op het feit dat Halsema niet consequent zou zijn wat betreft voetbalsupporters en dat betwijfel ik. Ze zet een streep bij deze liederen, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar ik denk dat dat inderdaad niet heel veel meer gezongen wordt in de arena, om de redenen die ik aangaf.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25076
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 22 aug 2022, 19:57 De supportersvereniging van Ajax heeft zich uitgesproken. Is fel tegen
Prima, ik denk dat alle supporters van iedere club er zo in zouden staan. Een wedstrijd zonder fans van de tegenstander is niks natuurlijk.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 22 aug 2022, 19:57Je punt wordt wel steeds net wat anders... het gaat hier om de antisemitische spreekkoren. In alle stadions in NL worden onsmakelijke dingen gezongen, daar is de arena geen uitzondering op. Door thuis en uitpubliek. Maar ajax supporters hebben net zo'n hekel aan Halsema als 'wij' nu.

Ik zeg niet dat we deze straf per se verdienen, ik ben er voor om eens die geuzennaam onder de loep te nemen. Ik zeg ook niet dat die supporters die dat zingen daarwerkelijk een hekel hebben aan joden. Ik reageer alleen op het feit dat Halsema niet consequent zou zijn wat betreft voetbalsupporters en dat betwijfel ik. Ze zet een streep bij deze liederen, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar ik denk dat dat inderdaad niet heel veel meer gezongen wordt in de arena, om de redenen die ik aangaf.
O nee hoor, mijn punt wordt helemaal niet anders.
Mijn punt is dat als PSV supporters deze straf verdienen, er nog wel een club of 8-9 geen uitsupporters meer mag meenemen naar Amsterdam (en naar een aantal andere steden, maar dat terzijde). En dat alleen PSV supporters deze straf krijgen, is dus willekeurig en inconsequent.

Waar de bron van onze discussie ligt, is dat jij denkt dat PSV-fans de enige fans zijn die dit nog roepen in Amsterdam. Ik ben vrij zeker van niet.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 20:01
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:57Je punt wordt wel steeds net wat anders... het gaat hier om de antisemitische spreekkoren. In alle stadions in NL worden onsmakelijke dingen gezongen, daar is de arena geen uitzondering op. Door thuis en uitpubliek. Maar ajax supporters hebben net zo'n hekel aan Halsema als 'wij' nu.

Ik zeg niet dat we deze straf per se verdienen, ik ben er voor om eens die geuzennaam onder de loep te nemen. Ik zeg ook niet dat die supporters die dat zingen daarwerkelijk een hekel hebben aan joden. Ik reageer alleen op het feit dat Halsema niet consequent zou zijn wat betreft voetbalsupporters en dat betwijfel ik. Ze zet een streep bij deze liederen, daar hoef je het niet mee eens te zijn maar ik denk dat dat inderdaad niet heel veel meer gezongen wordt in de arena, om de redenen die ik aangaf.
O nee hoor, mijn punt wordt helemaal niet anders.
Mijn punt is dat als PSV supporters deze straf verdienen, er nog wel een club of 8-9 geen uitsupporters meer mag meenemen naar Amsterdam (en naar een aantal andere steden, maar dat terzijde). En dat alleen PSV supporters deze straf krijgen, is dus willekeurig en inconsequent.

Waar de bron van onze discussie ligt, is dat jij denkt dat PSV-fans de enige fans zijn die dit nog roepen in Amsterdam. Ik ben vrij zeker van niet.
Haha nou dat denk ik dus wel. Niet dat wij nu erger zijn dan andere supporters, maar omdat we nu de situatie hadden met Bergwijn en Mo en er meer 'zeer' zit dan normaal. Maar we gaan het zien het komende jaar ;)
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

[mention]mateja[/mention] Ja dat richting Bergwijn en Mo vind ik persoonlijk een stuk onsmakelijker dan "generieke" teksten over Joden (of over boeren, homo's, Duitsers, noem maar op). Maar dat richting Bergwijn en Mo was volgens mij wel een stuk eenmaliger dan de generieke teksten over Joden, die (in allerlei versies) ook de ronde doen over boeren, homo's, Duitsers etc.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 20:09 @mateja Ja dat richting Bergwijn en Mo vind ik persoonlijk een stuk onsmakelijker dan "generieke" teksten over Joden (of over boeren, homo's, Duitsers, noem maar op). Maar dat richting Bergwijn en Mo was volgens mij wel een stuk eenmaliger dan de generieke teksten over Joden, die (in allerlei versies) ook de ronde doen over boeren, homo's, Duitsers etc.
Ja en volgens mij ging het óók over die teksten en is er omgeroepen er mee te stoppen. Dus ze waren gewaarschuwd... en ik kan me een aantal jaar geleden herinneren toen ze de wc's daar in de fik hadden gestoken na de wedstrijd 😅 Eerlijk gezegd had ik toen al maatregelen verwacht. En wat mij betreft hadden ze na de 3-0 in Eindhoven ook ingegrepen toen de fakkels door het stadion vlogen.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Toen er is omgeroepen om te stoppen werd er ook gestopt he.
Het kritiekpunt is nu dat men vorig jaar al gewaarschuwd was. Dat mag wel zo zijn, maar dan moeten er zoals gezegd veel meer clubs gewaarschuwd zijn die dus komend seizoen de lul zijn.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Ja er wordt al heel lang gewaarschuwd, je krijgt zo'n briefje als je de trein instapt in Ehv. Daarna heb ik 3 uitwedstrijden meegemaakt in de arena waar niks gezongen werd. Of nou ja, niks meer toen we de trein uitstapten in Amsterdam. Dus dit verbaasde me wel enigszins.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 22 aug 2022, 20:23 Ja er wordt al heel lang gewaarschuwd, je krijgt zo'n briefje als je de trein instapt in Ehv. Daarna heb ik 3 uitwedstrijden meegemaakt in de arena waar niks gezongen werd. Of nou ja, niks meer toen we de trein uitstapten in Amsterdam. Dus dit verbaasde me wel enigszins.
Wat verbaasde je? Dat er nu wel dit soort liederen gezongen werden, of dat er -na een tijdje waarin het redelijk goed ging, zoals je zelf aangeeft- zo hard wordt ingegrepen na één wedstrijd waar het misloopt?
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 20:25
mateja schreef: 22 aug 2022, 20:23 Ja er wordt al heel lang gewaarschuwd, je krijgt zo'n briefje als je de trein instapt in Ehv. Daarna heb ik 3 uitwedstrijden meegemaakt in de arena waar niks gezongen werd. Of nou ja, niks meer toen we de trein uitstapten in Amsterdam. Dus dit verbaasde me wel enigszins.
Wat verbaasde je? Dat er nu wel dit soort liederen gezongen werden, of dat er -na een tijdje waarin het redelijk goed ging, zoals je zelf aangeeft- zo hard wordt ingegrepen na één wedstrijd waar het misloopt?
Dat dit nu wel gezongen werd. Dat er ingegrepen wordt niet echt, want daar wordt al langer voor gewaarschuwd (ook vanuit PSV). Mijn grootste angst is dat we over niet al te lang bier kunnen vergeten in de stadions.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 22 aug 2022, 19:50 Dat de misstanden die Halsema wel laat doorsudderen vrijwel altijd rellen op zouden roepen als ze wél zou ingrijpen, is onzin. Kortom, een zeer zwakke post. Maar jij kunt niet beter.
Dat zei ik niet wijsneusje, ik zei dat dat vrijwel altijd de afweging is. Hier kan geen sprake zijn van extra risico door het weghouden van publiek dus is dat hier geen factor. Doorsudderen betekent sowieso niet ingrijpen, dan is iets dus al aan de gang. Bij de fruitschaal hebben ze ook niet ingegrepen he, degenen die die liedjes zongen mochten lekker doorgaan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 20:34
Brael schreef: 22 aug 2022, 19:50 Dat de misstanden die Halsema wel laat doorsudderen vrijwel altijd rellen op zouden roepen als ze wél zou ingrijpen, is onzin. Kortom, een zeer zwakke post. Maar jij kunt niet beter.
Dat zei ik niet wijsneusje, ik zei dat dat vrijwel altijd de afweging is. Hier kan geen sprake zijn van extra risico door het weghouden van publiek dus is dat hier geen factor. Doorsudderen betekent sowieso niet ingrijpen, dan is iets dus al aan de gang. Bij de fruitschaal hebben ze ook niet ingegrepen he, degenen die die liedjes zongen mochten lekker doorgaan.
Dit loopt weer uit de hand met steekjes over en weer in een discussie die richting politiek gaat, en met 1 persoon die niet wil lezen wat de ander zegt en elk woord op meerdere manieren verdraait om te kijken of er iets op aan te merken valt.
Gaat nergens over.

Overigens wel props voor de verwijzing wijs"neusje" in een topic dat (tijdelijk) over Ajax gaat. Stijlvol, op meerdere vlakken.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Josef Dettelbacher schreef: 22 aug 2022, 19:42 Al zo lang als ik voetbal kijk, wordt bij het uittrappen door de keeper van de tegenstander hhhhhhhhhhhhhhhomooo geroepen. Uiteraard bedoeld om de keeper uit z'n concentratie te brengen, en niet om homo's belachelijk te maken.

Staat dit inmiddels ook al op de zwarte lijst in stadions, of wordt dit nog wel toegestaan (door iedereen behalve trouwepsvfan)?
Ik vind verwijzingen naar de Holocaust persoonlijk gewoon smakeloos. Ik cringe als ik 'hamas, hamas, alle joden aan het gas hoor'.

Nou vind ik het gebruik van de term joden al niet zo chique. Maar dat werken ze zelf in de hand om die geuzennaam te adopteren. Dus nogal logisch dat er liederen komen die daarop gericht zijn. Vind alleen niet dat hier bijv. de gaskamers bij betrokken hoeven te worden. Vind ik smakeloos.

Dus weinig problemen met het gebruik van termen als joden, homo's of boeren in liederen, maar ergens ligt de grens. Bij mij ligt ie bij referenties naar de Holocaust, het gebruik van het woord kanker, of bij liedereen over events waar daadwerkelijk slachtoffers bij gevallen zijn (bijv over Vloet zijn ongeluk). Die dingen hoeven van mij niet. Verder geen moeite met de doeltrap dingen die jij beschrijft.

Bij iedereen ligt die grens ergens anders. Ik bepaal verder niet voor een ander wat hij niet mag zingen, maar vind het zelf wel fijn dat we er tegen op lijken te treden.

Dat dit consequent moet gebeuren vind ik een terecht punt. Dat gebeurt nu niet.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

trouwepsvfan schreef: 22 aug 2022, 16:53 Volgens mij werd hier nog een forumlid weggezet als dom deugvolk toen ze alleen maar waarschuwde dat die domme liedjes tot straffen zouden lijden en we er daarom mee moesten kappen.
Ik voel me aangesproken aangezien ik denk dat je op mij doelt. Ik heb je zo nooit genoemd, ik heb toentertijd alleen gezegd dat je de sfeer niet beter maakt op het forum door dit soort discussies aan te gaan aangezien je weet dat het bepaalde reacties uitlokt. Dus of hebt het hier niet over mij en onze discussie van toen (mijn excuses dan) of je trekt het een en ander aaaaaaaardig uit verband.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Ik had een beetje het idee alsof de extreme emotie voor de wedstrijd niet alleen de spelers lam legde maar ook het publiek. Alsof er geen energie meer op de tribunes over was. Nou is dat altijd vertekend op tv ten opzichte van het stadion, maar het verschil met bv monaco leek wel voelbaar.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 25 aug 2022, 08:51 Ik had een beetje het idee alsof de extreme emotie voor de wedstrijd niet alleen de spelers lam legde maar ook het publiek. Alsof er geen energie meer op de tribunes over was. Nou is dat altijd vertekend op tv ten opzichte van het stadion, maar het verschil met bv monaco leek wel voelbaar.
Als je als ploeg gelijk met het mes tussen de tanden druk zet dan neemt je publiek de energie van voor de wedstrijd gelijk mee de wedstrijd in. Nu was het begin zo apathisch dat het publiek daarmee ook dood sloeg.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

De sfeer was bij momenten goed maar in het stadion voelde je aan alles dat niemand er geloof in had na die 0-1, de teleurstelling was zo groot en je voelde de onmacht. Ik heb oprecht geen seconde het gevoel gehad dat we het recht gingen trekken. Iedereen was denk ik bang voor wederom een teleurstelling op het moment dat het erom ging en dat gebeurde dus ook. Kun je nagaan hoe de sfeer en spanning is bij zo'n volgende 50/50 pot.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

https://www.telegraaf.nl/sport/89631754 ... -taferelen
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

Straf zou zeer terecht zijn ja. Zes nullen lijkt me echter wat overdreven.
Gebruikersavatar
deninho32
Site Admin
6
Berichten: 14379
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones

Awards:

Struviet schreef: 25 aug 2022, 09:57 Straf zou zeer terecht zijn ja. Zes nullen lijkt me echter wat overdreven.
Er staat 6 cijfers, niet nullen :D
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Ik identificeer me als een lesbische cavia.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Straf zou onterecht zijn. Die Schotten zijn m.i. wel echt een beetje aanstellers.
Gebruikersavatar
Struviet
Meervoudig international
3
Berichten: 1284
Lid geworden op: 15 aug 2020

deninho32 schreef: 25 aug 2022, 10:01
Struviet schreef: 25 aug 2022, 09:57 Straf zou zeer terecht zijn ja. Zes nullen lijkt me echter wat overdreven.
Er staat 6 cijfers, niet nullen :D
Ah, ik las ergens anders wel 6 nullen. Afin, kleine boete mag wel wat mij betreft. PSV moet hier van leren.
Gebruikersavatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
1
Berichten: 415
Lid geworden op: 23 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit ligt toch bij de gemeente Eindhoven qua politie rondom het stadion? Ga er niet vanuit dat stuwarts (vrijwilligers) dit op kunnen lossen met zoveel mensen...
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/voetbal/6219653/wange ... aniek.html

Tsja ik ben ook puber geweest dus ik snap het wel. Maar het is gewoon verschrikkelijk dom gedrag, je maakt het je club zo onnodig moeilijk.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen