Sfeertopic Algemeen

Dit is het forum voor stadionzaken.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
psvgouda
Vedette
2
Berichten: 7737
Lid geworden op: 13 apr 2021
Seizoenkaart: Vak P
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ja, want de gevolgen van een eenzijdig door PSV te nemen besluit zouden voor rekening van de hermandad (kunnen) zijn. Dus: uitsluitend i.o.m. driehoek
Tovast
Nationale topspeler
4
Berichten: 1838
Lid geworden op: 11 mar 2020

Awards:

Nou John zet t ff recht dan, geen stinkerds in Eindhoven! Of is Jeroentje dan al aan zet?
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 22 aug 2022, 16:51Femke Halsema is een vuile hypocriete stinkhoer.
Ja want 1) Halsema neemt dit besluit alleen en 2) Halsema zingt zelf altijd antisemitische liedjes.

Tip: laat je niet zo kennen, doe gewoon alsof je wel degelijk een tikje hersens hebt / beschaving kent.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Dr. Gonzo
Vaste waarde in elftal
2
Berichten: 672
Lid geworden op: 24 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Gezien het aantal vermeldingen in dit topic naar "de neuzen" wordt het wel duidelijk dat we nog een enorm lange weg te gaan hebben
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

De kleuterklas is weer geopend, ik mag niet dan jij ook niet! Mooi dat de club naar zichzelf kijkt ipv jijbakken. Overigens wel eens met de hypocrisie omtrent een heleboel zaken. Desalniettemin moet je als club groot zijn en een halt toeroepen aan de groeiende mate aan haat, agressiviteit en antisemitisme.
Saibari is underrated.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
4
Berichten: 1928
Lid geworden op: 26 jun 2019
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: Philips

Awards:

Prima reactie vanuit PSV.
Bram
Meervoudig international
3
Berichten: 1449
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het klinkt misschien wat heftig, maar ik ben wel voor een beleid waar PSV deze "supporters" die dit zingen na een waarschuwing de deur wijzen voor de wedstrijd. Mocht het daarna bij een andere wedstrijd nog eens voorkomen dan kan je heel het seizoen thuis blijven.
Gebruikersavatar
trouwepsvfan
Vedette
4
Berichten: 6849
Lid geworden op: 11 aug 2019
Seizoenkaart: Vak JJ
Clubvoorkeur: PSV

Inderdaad, dit soort mensen verpesten het voor alle normale supporters die wel hersens hebben en gewoon van voetbal willen genieten en hun eigen club willen aanmoedigen.

De enige manier om de mensen die het verpesten voor de rest er uit te filteren is gewoon zelf ook straffen uit te delen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
René1978
Meervoudig international
5
Berichten: 1484
Lid geworden op: 13 aug 2018

ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 18:06
Grasmat schreef: 22 aug 2022, 16:51Femke Halsema is een vuile hypocriete stinkhoer.
Ja want 1) Halsema neemt dit besluit alleen en 2) Halsema zingt zelf altijd antisemitische liedjes.

Tip: laat je niet zo kennen, doe gewoon alsof je wel degelijk een tikje hersens hebt / beschaving kent.
Het Ajax-topic is nu vooral een hoop gescheld op Halsema en Amsterdam. Vrij treurig allemaal. Een hoop jij-bakken die voorbijgaan aan waar het hier om gaat: PSV-supporters die antisemitische liederen zingen. Als je dat niet veroordeelt ben je onderdeel van het probleem, niet van de oplossing. Prima reactie van PSV derhalve.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

Beide kanten van het verhaal hebben natuurlijk een goed punt.

Dit soort spreekkoren horen niet en moeten bestraft worden. Maar dat Halsema dit doet ipv de KNVB en/of clubs, én de manier waarop Halsema dit doet, getuigt wel van willekeur en dus inconsequentie.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 18:45 Beide kanten van het verhaal hebben natuurlijk een goed punt.

Dit soort spreekkoren horen niet en moeten bestraft worden. Maar dat Halsema dit doet ipv de KNVB en/of clubs, én de manier waarop Halsema dit doet, getuigt wel van willekeur en dus inconsequentie.
Maar ligt de willekeur aan Halsema, of aan alle andere burgemeesters die niks doen? Van mij mocht Jorritsma ingrijpen nadat die fakkels in het publiek werden gegooid tijdens de kampioenswedstrijd.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 18:06
Grasmat schreef: 22 aug 2022, 16:51Femke Halsema is een vuile hypocriete stinkhoer.
Ja want 1) Halsema neemt dit besluit alleen en 2) Halsema zingt zelf altijd antisemitische liedjes.

Tip: laat je niet zo kennen, doe gewoon alsof je wel degelijk een tikje hersens hebt / beschaving kent.
Ik laat me niet kennen, is gewoon boosheid om de hypocrisie en het onrecht voor de normale supporters die meegaan. En ja, uiteindelijk is Halsema degene die dit beslist.

Bovendien is het, zoals vaker gezegd, niet antisemitisch maar anti ajax.

En voor de duidelijkheid: ik zing deze liedjes zelf ook niet hoor en van mij hoeft het ook allemaal niet. Maar als je optreedt moet je 1 lijn trekken en niet op willekeur regeren.
Laatst gewijzigd door Grasmat op 22 aug 2022, 19:03, 2 keer totaal gewijzigd.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 22 aug 2022, 18:53
Brael schreef: 22 aug 2022, 18:45 Beide kanten van het verhaal hebben natuurlijk een goed punt.

Dit soort spreekkoren horen niet en moeten bestraft worden. Maar dat Halsema dit doet ipv de KNVB en/of clubs, én de manier waarop Halsema dit doet, getuigt wel van willekeur en dus inconsequentie.
Maar ligt de willekeur aan Halsema, of aan alle andere burgemeesters die niks doen? Van mij mocht Jorritsma ingrijpen nadat die fakkels in het publiek werden gegooid tijdens de kampioenswedstrijd.
Beide. Enerzijds zit er geen afstemming tussen verschillende burgemeesters, anderzijds treedt Halsema hier enorm streng op, waar ze op andere misstanden weer totaal niet optreedt.

En de inconsequentie zit net zo goed bij de KNVB, die hier dus niet op treedt en in andere gevallen juist weer wel.

Het grootste contrast zit hier tussen de KNVB (die hier toch wel een speerpunt van heeft gemaakt de laatste jaren) die het blijkbaar niet nodig vindt om op te treden, versus Halsema (die de afgelopen jaren meerdere misstanden doelbewust heeft laten bestaan in haar stad) die nu opeens wél meent te moeten optreden.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 18:57
mateja schreef: 22 aug 2022, 18:53

Maar ligt de willekeur aan Halsema, of aan alle andere burgemeesters die niks doen? Van mij mocht Jorritsma ingrijpen nadat die fakkels in het publiek werden gegooid tijdens de kampioenswedstrijd.
Beide. Enerzijds zit er geen afstemming tussen verschillende burgemeesters, anderzijds treedt Halsema hier enorm streng op, waar ze op andere misstanden weer totaal niet optreedt.

En de inconsequentie zit net zo goed bij de KNVB, die hier dus niet op treedt en in andere gevallen juist weer wel.

Het grootste contrast zit hier tussen de KNVB (die hier toch wel een speerpunt van heeft gemaakt de laatste jaren) die het blijkbaar niet nodig vindt om op te treden, versus Halsema (die de afgelopen jaren meerdere misstanden doelbewust heeft laten bestaan in haar stad) die nu opeens wél meent te moeten optreden.
Het valt me op dat wanneer we klappen krijgen van de ME na een uitwedstrijd in Amsterdam, iedereen roept dat het aan Halsema ligt want een 'links wijf'. Halsema grijpt ook hard in tegen ajax publiek. Dus hypocriet? Dat denk ik niet.

En als we klappen krijgen van de ME na een thuiswedstrijd ligt het aan Jorritsma die PSV haat ofzo. Ik gok dat elke politicus gewoon een hekel heeft aan voetbalsupporters want onrust, politieinzet en kosten. En we zullen daarom vaker als 'criminelen' behandeld worden. Door VVD burgermeesters, Groenlinks burgermeesters, etc. Soms terecht, soms onterecht.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 22 aug 2022, 19:10
Brael schreef: 22 aug 2022, 18:57 Beide. Enerzijds zit er geen afstemming tussen verschillende burgemeesters, anderzijds treedt Halsema hier enorm streng op, waar ze op andere misstanden weer totaal niet optreedt.

En de inconsequentie zit net zo goed bij de KNVB, die hier dus niet op treedt en in andere gevallen juist weer wel.

Het grootste contrast zit hier tussen de KNVB (die hier toch wel een speerpunt van heeft gemaakt de laatste jaren) die het blijkbaar niet nodig vindt om op te treden, versus Halsema (die de afgelopen jaren meerdere misstanden doelbewust heeft laten bestaan in haar stad) die nu opeens wél meent te moeten optreden.
Het valt me op dat wanneer we klappen krijgen van de ME na een uitwedstrijd in Amsterdam, iedereen roept dat het aan Halsema ligt want een 'links wijf'. Halsema grijpt ook hard in tegen ajax publiek. Dus hypocriet? Dat denk ik niet.

En als we klappen krijgen van de ME na een thuiswedstrijd ligt het aan Jorritsma die PSV haat ofzo. Ik gok dat elke politicus gewoon een hekel heeft aan voetbalsupporters want onrust, politieinzet en kosten. En we zullen daarom vaker als 'criminelen' behandeld worden. Door VVD burgermeesters, Groenlinks burgermeesters, etc. Soms terecht, soms onterecht.
Wat andere mensen roepen als "we" klappen krijgen, daar heb ik niet zoveel mee te maken.
Maar de inconsequentie is er vanuit Halsema enerzijds richting voetbalsupporters (waarom worden die van PSV geweerd en andere niet? Ze roepen allemaal antisemitische leuzen als ze naar Amsterdam komen) en anderzijds wordt de ene misstand in haar stad niet aangepakt, waar ze met deze aanpak de strengste burgemeester van het land is.
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 19:13
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:10

Het valt me op dat wanneer we klappen krijgen van de ME na een uitwedstrijd in Amsterdam, iedereen roept dat het aan Halsema ligt want een 'links wijf'. Halsema grijpt ook hard in tegen ajax publiek. Dus hypocriet? Dat denk ik niet.

En als we klappen krijgen van de ME na een thuiswedstrijd ligt het aan Jorritsma die PSV haat ofzo. Ik gok dat elke politicus gewoon een hekel heeft aan voetbalsupporters want onrust, politieinzet en kosten. En we zullen daarom vaker als 'criminelen' behandeld worden. Door VVD burgermeesters, Groenlinks burgermeesters, etc. Soms terecht, soms onterecht.
Wat andere mensen roepen als "we" klappen krijgen, daar heb ik niet zoveel mee te maken.
Maar de inconsequentie is er vanuit Halsema enerzijds richting voetbalsupporters (waarom worden die van PSV geweerd en andere niet? Ze roepen allemaal antisemitische leuzen als ze naar Amsterdam komen) en anderzijds wordt de ene misstand in haar stad niet aangepakt, waar ze met deze aanpak de strengste burgemeester van het land is.
Ze is net zo streng voor ajax supporters als voor ons in dit geval. Feyenoordsupporters zijn al een lange tijd niet welkom en ik weet dat Utrecht supporters niet zo veel meer zingen daar want die worden gewoon teruggestuurd. Dus ik weet niet of het helemaal klopt wat je zegt...

De rest is een politieke discussie waar hier niet de juiste plek voor is.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 22 aug 2022, 18:55
ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 18:06

Ja want 1) Halsema neemt dit besluit alleen en 2) Halsema zingt zelf altijd antisemitische liedjes.

Tip: laat je niet zo kennen, doe gewoon alsof je wel degelijk een tikje hersens hebt / beschaving kent.
Ik laat me niet kennen, is gewoon boosheid om de hypocrisie en het onrecht voor de normale supporters die meegaan. En ja, uiteindelijk is Halsema degene die dit beslist.

Bovendien is het, zoals vaker gezegd, niet antisemitisch maar anti ajax.

En voor de duidelijkheid: ik zing deze liedjes zelf ook niet hoor en van mij hoeft het ook allemaal niet. Maar als je optreedt moet je 1 lijn trekken en niet op willekeur regeren.
Tsja dat zogenaamde antisemitisme vind ik ook bullshit, als je wil dat dat soort liedjes niet gezongen worden moet je de Ajaxfans eerst verbieden om zichzelf 'joden' te noemen en met davidsterren te lopen enz. Nu noemen ze zich joden en dan kunnen andere supporters ze niks maken want dan is het opeens antisemitisme.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

mateja schreef: 22 aug 2022, 19:16
Brael schreef: 22 aug 2022, 19:13 Wat andere mensen roepen als "we" klappen krijgen, daar heb ik niet zoveel mee te maken.
Maar de inconsequentie is er vanuit Halsema enerzijds richting voetbalsupporters (waarom worden die van PSV geweerd en andere niet? Ze roepen allemaal antisemitische leuzen als ze naar Amsterdam komen) en anderzijds wordt de ene misstand in haar stad niet aangepakt, waar ze met deze aanpak de strengste burgemeester van het land is.
Ze is net zo streng voor ajax supporters als voor ons in dit geval. Feyenoordsupporters zijn al een lange tijd niet welkom en ik weet dat Utrecht supporters niet zo veel meer zingen daar want die worden gewoon teruggestuurd. Dus ik weet niet of het helemaal klopt wat je zegt...

De rest is een politieke discussie waar hier niet de juiste plek voor is.
Jij vroeg waarom ze inconsequent is, dan ontkom ik er niet aan een deels politiek antwoord te geven.

Wat betreft je vergelijking met Feyenoord fans, die gaat op meerdere vlakken totaal mank. Niet in de laatste plaats omdat dit geen besluit van Halsema was, maar al voor haar tijd genomen werd. Die werd ook genomen na vernielingen en geweld, een hele andere orde van grootte dan het roepen van onsmakelijke dingen. Ook werd die beslissing tegelijkertijd in Amsterdam én Rotterdam genomen, wat heel wat beter te verantwoorden is dan een eenzijdige actie zonder overleg.

Wat betreft de vergelijking met Utrecht fans, is dat dus precies wat er mis gaat. Utrecht fans worden dus anders behandeld dan PSV fans.
"Je bek houden of we sturen je weg" versus "we laten jullie massaal niet meer binnen, ongeacht of je nu iets misdaan hebt of niet".
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Brael schreef: 22 aug 2022, 18:57Halsema (die de afgelopen jaren meerdere misstanden doelbewust heeft laten bestaan in haar stad) die nu opeens wél meent te moeten optreden.
Als je meerdere misstanden door laat gaan, dan laat je ze niet allemaal doorgaan. Dit is dus niet 'opeens'. En als de driehoek besluit misstanden door te laten gaan dan is dat vrijwel altijd een afweging vs. de situatie waarbij je wel in zou grijpen - dat zou bijv. een flinke rel of op andere manier gevaar kunnen veroorzaken - daar is natuurlijk geen sprake van als je vijf maanden van tevoren iets cancelt.

Kortom, zeer zwakke kritiek, dat kun je vast beter.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3197
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Brael schreef: 22 aug 2022, 19:33
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:16

Ze is net zo streng voor ajax supporters als voor ons in dit geval. Feyenoordsupporters zijn al een lange tijd niet welkom en ik weet dat Utrecht supporters niet zo veel meer zingen daar want die worden gewoon teruggestuurd. Dus ik weet niet of het helemaal klopt wat je zegt...

De rest is een politieke discussie waar hier niet de juiste plek voor is.
Jij vroeg waarom ze inconsequent is, dan ontkom ik er niet aan een deels politiek antwoord te geven.

Wat betreft je vergelijking met Feyenoord fans, die gaat op meerdere vlakken totaal mank. Niet in de laatste plaats omdat dit geen besluit van Halsema was, maar al voor haar tijd genomen werd. Die werd ook genomen na vernielingen en geweld, een hele andere orde van grootte dan het roepen van onsmakelijke dingen. Ook werd die beslissing tegelijkertijd in Amsterdam én Rotterdam genomen, wat heel wat beter te verantwoorden is dan een eenzijdige actie zonder overleg.

Wat betreft de vergelijking met Utrecht fans, is dat dus precies wat er mis gaat. Utrecht fans worden dus anders behandeld dan PSV fans.
"Je bek houden of we sturen je weg" versus "we laten jullie massaal niet meer binnen, ongeacht of je nu iets misdaan hebt of niet".
Nee het gaat erom dat jij zegt dat andere supporters hetzelfde zingen daar, en dat trek ik in twijfel omdat de clubs die daar het meest bekend om staan dat om verschillende redenen niet doen. De feyenoord supporters niet omdat ze er niet zijn, en de utrecht supporters omdat ze een aantal jaar geleden teruggestuurd zijn voor de wedstrijd omdat ze dat zongen en tegenwoordig dat dus niet meer zingen omdat ze weten dat ze dan de wedstrijd niet mee maken.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Al zo lang als ik voetbal kijk, wordt bij het uittrappen door de keeper van de tegenstander hhhhhhhhhhhhhhhomooo geroepen. Uiteraard bedoeld om de keeper uit z'n concentratie te brengen, en niet om homo's belachelijk te maken.

Staat dit inmiddels ook al op de zwarte lijst in stadions, of wordt dit nog wel toegestaan (door iedereen behalve trouwepsvfan)?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 22 aug 2022, 19:42 Al zo lang als ik voetbal kijk, wordt bij het uittrappen door de keeper van de tegenstander hhhhhhhhhhhhhhhomooo geroepen. Uiteraard bedoeld om de keeper uit z'n concentratie te brengen, en niet om homo's belachelijk te maken.

Staat dit inmiddels ook al op de zwarte lijst in stadions, of wordt dit nog wel toegestaan (door iedereen behalve trouwepsvfan)?
Zwarte lijst mag ook niet meer. Foei.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Standbeeld schreef: 22 aug 2022, 19:44
Josef Dettelbacher schreef: 22 aug 2022, 19:42 Al zo lang als ik voetbal kijk, wordt bij het uittrappen door de keeper van de tegenstander hhhhhhhhhhhhhhhomooo geroepen. Uiteraard bedoeld om de keeper uit z'n concentratie te brengen, en niet om homo's belachelijk te maken.

Staat dit inmiddels ook al op de zwarte lijst in stadions, of wordt dit nog wel toegestaan (door iedereen behalve trouwepsvfan)?
Zwarte lijst mag ook niet meer. Foei.
Excuus!!

Staat het op de inclusieve regenbooglijst?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25078
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Josef Dettelbacher schreef: 22 aug 2022, 19:45
Standbeeld schreef: 22 aug 2022, 19:44
Zwarte lijst mag ook niet meer. Foei.
Excuus!!

Staat het op de inclusieve regenbooglijst?
Ik, als trouweregenbooglijstfan, kan zeggen dat het op de lijst staat. Helaas.
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2358
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Ik had al zo’n donkerbruin vermoeden
Brael
Vedette
4
Berichten: 8684
Lid geworden op: 1 aug 2019

ziege maar ook zagge schreef: 22 aug 2022, 19:37Als je meerdere misstanden door laat gaan, dan laat je ze niet allemaal doorgaan. Dit is dus niet 'opeens'. En als de driehoek besluit misstanden door te laten gaan dan is dat vrijwel altijd een afweging vs. de situatie waarbij je wel in zou grijpen - dat zou bijv. een flinke rel of op andere manier gevaar kunnen veroorzaken - daar is natuurlijk geen sprake van als je vijf maanden van tevoren iets cancelt.

Kortom, zeer zwakke kritiek, dat kun je vast beter.
Dat de misstanden die Halsema wel laat doorsudderen vrijwel altijd rellen op zouden roepen als ze wél zou ingrijpen, is onzin. Kortom, een zeer zwakke post. Maar jij kunt niet beter.

Verdere verdieping op dit onderwerp wordt het een erg politiek betoog, dus daar laat ik het bij.
mateja schreef: 22 aug 2022, 19:38Nee het gaat erom dat jij zegt dat andere supporters hetzelfde zingen daar, en dat trek ik in twijfel omdat de clubs die daar het meest bekend om staan dat om verschillende redenen niet doen. De feyenoord supporters niet omdat ze er niet zijn, en de utrecht supporters omdat ze een aantal jaar geleden teruggestuurd zijn voor de wedstrijd omdat ze dat zongen en tegenwoordig dat dus niet meer zingen omdat ze weten dat ze dan de wedstrijd niet mee maken.
Jij mag in twijfel trekken dat er elke Ajax-wedstrijd (en overigens niet alleen bij elke Ajax-wedstrijd, maar goed, we hebben het over Halsema) onsmakelijke dingen geroepen en gezongen worden. Maar als je wil beweren dat PSV-supporters de enige zijn (en dus ook als enige deze straf verdienen) dat is nog meer bezijden de waarheid.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Sfeertopic Algemeen