Covid-19

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gesloten
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Op weg naar nr 25 schreef: 21 jan 2021, 12:24
ShovingNE2 schreef: 21 jan 2021, 12:03 Ik vind het volstrekt achterlijk dat ik niet meer samen met mijn vrouw bij mijn vader op bezoek mag. Dat ik alleen nog maar alleen mag. Echt nul verschil. Dat is het eerste dringende advies dat ik in de wind ga slaan. Je mag alleen nog maar alleen dus sociale contacten onderhouden. Een hele dikke middelvinger op dat punt naar het kabinet. Wij zijn al maanden vanaf ongeveer begin oktober zeer beperkt andere mensen. En als we mensen hebben ontmoet zien we de dagen erna geen andere mensen. Maar dat is ook echt waar wij een grens trekken. Zondag gaan wij gewoon samen naar mijn vader. Ze flikkeren maar een eind op zolang de kantoorpanden nog vol zitten.
Maar zo heeft iedereen zijn eigen overweging om een dringend advies in de wind te slaan. Mensen die op kantoor werken, omdat ze gedwongen worden, het gewoonweg een keer in de week willen/moeten of 's avonds toch lekker bij elkaar op de koffie willen omdat ze het nodig hebben. Het is een set aan adviesen en maatregelen die gezamenlijk moeten leiden tot enige controle over verspreiding.
Er zit wel een flink verschil tussen jouw voorbeelden en het verhaal van Shoving nl. mixen van bubbels... Shoving alleen of met z'n vrouw naar pa maakt gewoon echt niks uit.



Wat betreft de avondklok, die was echt alleen gericht op de jeugd toch? Oftewel: de leeftijdscategorie die het meest gevoelig is voor een flinke boete + aantekening op strafblad, zoals we die hadden vóórdat die stoere Grapperhaus zat te janken in de Kamer :evil:
https://www.nu.nl/coronavirus/6101663/o ... -gaan.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

ziege maar ook zagge schreef: 21 jan 2021, 15:06 Er zit wel een flink verschil tussen jouw voorbeelden en het verhaal van Shoving nl. mixen van bubbels... Shoving alleen of met z'n vrouw naar pa maakt gewoon echt niks uit.
Niet te vergelijken met de afweging: laat ik eens naar kantoor gaan. Temeer omdat pa ook in de auto kan stappen en bij ons wel mag zijn. Maakt letterlijk niets uit.

Je moet eerste lijns familie gewoon uitsluiten van zo'n maatregel. Maar goed: echt niet 1 agent die hier een boete voor gaat geven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

We moeten eigenlijk gewoon niet in personen maar in bubbels denken.

Het idee 'intelligent' heeft ergens in de nazomer helaas op één of andere manier plaatsgemaakt voor 'jip en janneke'... ik schat dat dat zo ongeveer rond 22 augustus moet zijn geweest :mrgreen:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
PSV90
Nationale topspeler
6
Berichten: 2759
Lid geworden op: 5 dec 2017

Stuk uit dat bericht dat ZMOZ post:

Volgens het OMT blijkt uit de media dat jongeren regelmatig activiteiten ondernemen waarbij zij "buiten in parken of thuis in groepen samenkomen en waarbij er geen controle of handhaving op de basisregels mogelijk is.

Wat is nu het standpunt van het kabinet ten aanzien van het besmettingsrisico buiten?

Nu komen jongeren dus niet meer buiten samen, maar alleen nog maar binnen. Ze hielden zich toch al niet aan de regels, waarom zouden ze dat nu wel doen?

(En ik had me er 10 jaar geleden ook niet aan gehouden)
Laatst gewijzigd door PSV90 op 21 jan 2021, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Sensation
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 12455
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: Ja

ShovingNE2 schreef: 21 jan 2021, 15:10
ziege maar ook zagge schreef: 21 jan 2021, 15:06 Er zit wel een flink verschil tussen jouw voorbeelden en het verhaal van Shoving nl. mixen van bubbels... Shoving alleen of met z'n vrouw naar pa maakt gewoon echt niks uit.
Niet te vergelijken met de afweging: laat ik eens naar kantoor gaan. Temeer omdat pa ook in de auto kan stappen en bij ons wel mag zijn. Maakt letterlijk niets uit.

Je moet eerste lijns familie gewoon uitsluiten van zo'n maatregel. Maar goed: echt niet 1 agent die hier een boete voor gaat geven.
ziege maar ook zagge schreef: 21 jan 2021, 15:15 We moeten eigenlijk gewoon niet in personen maar in bubbels denken.

Het idee 'intelligent' heeft ergens in de nazomer helaas op één of andere manier plaatsgemaakt voor 'jip en janneke'... ik schat dat dat zo ongeveer rond 22 augustus moet zijn geweest :mrgreen:
Ik hoorde Jetten vandaag ook het idee opperen om niet in personen maar in huishoudens te denken. Terecht.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/coronavirus/6104296/r ... -5359.html
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Ja, het loopt weer op...

Zucht....

Valsheid in geschrifte, ik hoor net in het debat: 8700 euro. Opleggen die boete.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1393200 ... -telegraaf
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hangt er denk ik maar net van af... max. boete is 87.000 (5e categorie), minimaal is 0 euro. Maar dit kan denk ik idd niet te mild beoordeeld worden, je brengt zo immers moedwillig de gezondheid van mensen in gevaar.

Maar eigenlijk zou iedereen die vliegt m.i. standaard in quarantaine moeten...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Hij is erdoor:
https://www.nu.nl/coronavirus/6103926/m ... 0-uur.html


Dus voortaan beginnen vóór 21u en doorgaan tot een uur of 5 in de ochtend. Dat worden legendarische feestjes! ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Vind dit al een stuk beter klinken dan 20 tot 4.
guus
Internationale topspeler
4
Berichten: 4432
Lid geworden op: 2 nov 2019

21.00 uur Belachelijk. Laat dan die avondklok maar achterwege.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 21 jan 2021, 16:42 Hij is erdoor:
https://www.nu.nl/coronavirus/6103926/m ... 0-uur.html


Dus voortaan beginnen vóór 21u en doorgaan tot een uur of 5 in de ochtend. Dat worden legendarische feestjes! ;)
Iedereen gewoon z'n hond meenemen, en ermee terug naar huis wandelen. Kun je gewoon op ieder moment weg :)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik ga me niet anders gedragen door die avondklok en snap dus ook niet waarom het nodig is. Er valt toch al niets te beleven, praktisch alles is dicht. Mensen die zich niet aan de regels hielden gaan dat nu niet opeens wel doen. Dat het beter controleerbaar / te handhaven is lijkt me ook een sprookje. Zeker buiten de binnensteden is de capaciteit er toch niet voor.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Tomm schreef: 21 jan 2021, 17:25 Ik ga me niet anders gedragen door die avondklok en snap dus ook niet waarom het nodig is. Er valt toch al niets te beleven, praktisch alles is dicht. Mensen die zich niet aan de regels hielden gaan dat nu niet opeens wel doen. Dat het beter controleerbaar / te handhaven is lijkt me ook een sprookje. Zeker buiten de binnensteden is de capaciteit er toch niet voor.
Als je het zo beredeneert heeft niks zin. Geloof maar dat er onderzoeken naar effecten van de avondklok zijn gedaan en dat die zijn meegenomen in dit besluit. Vergeet niet dat er veel landen zijn die dit al langer hebben en blijkbaar heeft het daar effect. Dus hier waarschijnlijk ook.

Dat het makkelijker handhaven is spreekt voor zich: je hoeft niet meer achter de deur te speuren maar kunt iedereen na 21:00 simpelweg navragen.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Grasmat schreef: 21 jan 2021, 17:39 Als je het zo beredeneert heeft niks zin. Geloof maar dat er onderzoeken naar effecten van de avondklok zijn gedaan en dat die zijn meegenomen in dit besluit. Vergeet niet dat er veel landen zijn die dit al langer hebben en blijkbaar heeft het daar effect.
Ik hoorde in het debat dat juist landen het weer terug wilden draaien (Duitsland meen ik) omdat het effect nihil is. Verder geen bronnen behalve politici in verkiezingstijd. Dus superbetrouwbaar.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Grasmat schreef: 21 jan 2021, 17:39Geloof maar dat er onderzoeken naar effecten van de avondklok zijn gedaan en dat die zijn meegenomen in dit besluit
Dat is een beetje het punt: dat is heel moeilijk te stellen. Met een hele grove schatting komt Dissel uit op een mogelijk effect van 13% van de R0 waarde:

https://www.nrc.nl/nieuws/2021/01/20/we ... l-a4028416

Het kan dus ook amper iets opleveren. Ik blijf daarom serieuze bedenkingen hebben bij deze ingreep: omdat er dus op nogal extreme wijze inbreuk wordt gedaan op onze vrijheid terwijl het effect daarvan onbekend is, maar ook omdat dat dus een schijnoplossing kan inhouden waardoor je pas weer een paar weken later iets gaat doen wat werkelijk zoden aan de dijk zet, zoals bijvoorbeeld ehhh... hogere boete+strafblad en handhaven, ik noem maar iets geks ;)


We hebben het over de R0 waarde, dat gaat dus om het besmetten van anderen door mensen die het virus hebben. Tegelijkertijd weten we dat een hoop mensen die positief testen, helemaal niet in quarantaine gaan. Ik zou zeggen: 1+1=2, maar goed.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Tomm
Internationale topspeler
6
Berichten: 4637
Lid geworden op: 1 feb 2018
Seizoenkaart: Vak F
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Grasmat schreef: 21 jan 2021, 17:39
Tomm schreef: 21 jan 2021, 17:25 Ik ga me niet anders gedragen door die avondklok en snap dus ook niet waarom het nodig is. Er valt toch al niets te beleven, praktisch alles is dicht. Mensen die zich niet aan de regels hielden gaan dat nu niet opeens wel doen. Dat het beter controleerbaar / te handhaven is lijkt me ook een sprookje. Zeker buiten de binnensteden is de capaciteit er toch niet voor.
Dat het makkelijker handhaven is spreekt voor zich: je hoeft niet meer achter de deur te speuren maar kunt iedereen na 21:00 simpelweg navragen.
In de binnensteden zal het helpen. Daarbuiten is het compleet kansloos. Ze kunnen beter de politie die ze willen gebruiken om erop te handhaven een cursus vaccin zetten geven. Steek daar de volle energie in.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Mensen die positief getest zijn kun je ergens binnen die eerste 7 dagen na de test een bezoekje brengen. Niet thuis? 3000 euro boete!

Dan ben je tenminste gericht bezig het probleem aan te pakken, veel beter dan bijna 18 miljoen mensen 's avonds opsluiten met een vage hoop dat dat helpt om de verspreiding onder één bepaalde leeftijdsgoep (jongeren) terug te dringen, bovendien de leeftijdsgroep die het minst geneigd zal zijn om zich iets van deze maatregel aan te trekken aangezien er helemaal geen serieuze straf op staat.


Intussen lijk je in sommige gemeenten zelfs geen boete te hoeven verwachten als je gepakt wordt tijdens de avondklok:

https://www.ad.nl/woerden/tijdens-de-av ... ~a5851559/

Dus de pakkans is al klein, wie weet krijg je geen boete als je gepakt wordt, en als je wel een boete krijgt dan is het alleen die fooi van 95 euro, iets wat je zonder Corona 2x per weekend aan bier en kebab uitgeeft. Kortom: dit raakt alleen de brave burger.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Zolang ze niet fatsoenlijk handhaven blijft het een schijnmaatregel. Ik hoop dat het gaat helpen, maar denk dat het niks gaat doen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Fauci zojuist over de Zuidafrikaanse en Braziliaanse varianten: in tegenstelling tot de Britse variant hebben de vaccins hier minder grip op - echter omdat de effectiviteit van de huidige vaccins zo enorm hoog is (boven de 90%) zijn ze vooralsnog zeker nog voldoende.

De nieuwe mutaties zijn vooral besmettelijker omdat ze beter hechten aan de receptoren die je bijv. in je neus hebt... ze krijgen dus eerder voet aan de grond waardoor je ook sneller grotere hoeveelheden viraal materiaal in je lichaam hebt.


Fauci trouwens duidelijk zéér, zéér opgelucht over de nieuwe politieke situatie in de VS: vanaf nu kunnen ze eindelijk volledig transparant en wetenschappelijk gebaseerd werken en als er iets mis gaat, dat oplossen in plaats van vooral allerlei mensen en instanties te gaan beschuldigen.
About time zou ik denken... vandaag 4367 doden daar. Op één dag he :o
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Maikel_91 schreef: 21 jan 2021, 21:01 Zolang ze niet fatsoenlijk handhaven blijft het een schijnmaatregel. Ik hoop dat het gaat helpen, maar denk dat het niks gaat doen.
Hier was ik ook al bang voor. De regel is nog amper ingesteld of de eerste burgemeesters beginnen al te roepen dat ze geen boetes gaan uitdelen. Mijn hemel zeg want een dramatisch beleid, zowel in Den Haag als de lokale politiek. Echt om te janken gewoon. Op deze manier wordt het idd puur schijnveiligheid en dat hebben mensen (lees jeugd) snel genoeg door. Die gaan gewoon lekker door joh. En ouders vinden het blijkbaar ook OK.

Als het niet zo fucking serieus was allemaal zou je er keihard om kunnen lachen, kan zo in Jiskefet.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maikel_91 schreef: 21 jan 2021, 21:01 Zolang ze niet fatsoenlijk handhaven blijft het een schijnmaatregel. Ik hoop dat het gaat helpen, maar denk dat het niks gaat doen.
En toch is dat niet helemaal waar. Zijn voldoende mensen die zich er zonder handhaving aan zullen houden, al is dat bij lange na niet iedereen, maar elk beetje dat te winnen valt is ook gewoon dikke winst. Zeker als die mutatie echt zo besmettelijk is als gezegd wordt. Al ben ik het met je eens dat je het volledige potentieel van zo'n maatregel (als je dat zo mag noemen) niet haalt.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Jwoeloe schreef: 21 jan 2021, 22:47elk beetje dat te winnen valt is ook gewoon dikke winst
Winst is opbrengst minus de kosten he ;)

Een schijnmaatregel voorkomt bijv. maatregelen die veel meer zoden aan de dijk zouden zetten dus ik kan dit niet meteen onderschrijven.

Ik zal me er persoonlijk trouwens wel gewoon aan houden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 21 jan 2021, 22:53
Jwoeloe schreef: 21 jan 2021, 22:47elk beetje dat te winnen valt is ook gewoon dikke winst
Winst is opbrengst minus de kosten he ;)

Een schijnmaatregel voorkomt bijv. maatregelen die veel meer zoden aan de dijk zouden zetten dus ik kan dit niet meteen onderschrijven.

Ik zal me er persoonlijk trouwens wel gewoon aan houden.
Maar is er nu een betere maatregel voor handen? Want dan hadden ze daar wel mee op de proppen gekomen, zou je zeggen.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17717
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

https://www.nu.nl/coronavirus/6105307/s ... virus.html
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Om te janken dit. 400k vaccins ongebruikt in de vriezer:

https://www.ad.nl/binnenland/nederland- ... ~a29bbdc0/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Covid-19