Mohamed Ihattaren 🎈

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Verwacht Mo dat zelf ook niet? Hij is (belachelijk) groot gemaakt door v. bommel, fans nemen dat over en voila, het nieuwe Europese toptalent is geboren.

Het is al vaker gezegd, zolang Mo goed beseft dat hij er nog lang niet is, dat een basisplek absoluut niet zeker is en dat hij als talent gewoon keihard moet werken om de volgende stap te maken... Dan is er niks mis.

Gaat hij zweven en blijven denken dat hij een grote meneer is, vanuit stilstand kan blijven voetballen als een gearriveerde vedette... Dan gaat het gewoon de verkeerde kant op. De gevallen die dit seizoen al geweest, het niet bijtekenen... Er zijn gewoon wat seinen op rood gegaan. Ziyech is en blijft wat dat betreft een mooi voorbeeld. Die speelde ook een tijdje zo en kreeg bakken kritiek. Pas zijn laatste periode ging die knop om, ging hij als een beest tekeer en kwam alles er uit.

En als het spel dan weinig aanknopingspunten biedt dan kan het best een conclusie kunnen zijn dat Mo helemaal (nog) niet zo'n super talent is. Die stempel krijg je sowieso veelste snel.

Dus juist als je praat over een voorbeeld stellen voor je egen jeugdopleiding... Dan heeft Mo wel wat steken laten vallen. Zijn herstel is begonnen maar hij is er nog lang niet.
Laatst gewijzigd door Juancho op 20 jan 2021, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Geen idee, maar dat vind ik zelf iig niet interessant als ik zelf kijk naar talentontwikkeling.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Wat vind je niet interessant? Hoe een talent in de spiegel kijkt? Ik vind dat juist een super belangrijk aspect in ontwikkeling van talent.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs85 schreef: 19 jan 2021, 23:48Sowieso dat we verwachten dat een 18 jarige ons team leidt en zich doorontwikkelt is wel bijzonder. Gravenberch ontwikkelt zich fantastisch, maar die heeft met Blind en Onana twee ervaren leiders achter zich, Klaassen naast zich en Tadic ervoor. Dat zijn vier ervaren Eredivisie toppers met leiderskwaliteiten (allemaal ook gruwelijk irritante persoonlijkheden, maar toch). Je zag toen Götze fit was en Max en Denzel goed draaiden, dat Mo zich ook weer ging ontwikkelen. Die ervaring en kwaliteit om hem heen is gewoon keihard nodig. Datzelfde geldt voor Rosario. Nu is het ook wel een stuk overmacht, maar laat ons alsjeblieft eens loyaal en steunend zijn aan onze talenten. Dat lijkt me helpender dan twee keer per week paniek en iedereen affikken.
Je vergeet alleen dat het Ihattaren zelf is die zichzelf op een voetstuk zet. Hij is degene met de grote mond en de praatjes over het wegspelen van alles en iedereen. Hij is degene die na een goeie pot tegen Utrecht roept dat de échte Mo terug is. Wie steevast zo'n grote mond heeft, moet het ook maar laten zien. Ja: absoluut toptalent en nog steeds heel jong. Maar ondertussen zijn we een jaar verder en voegt hij in praktijk nog steeds ontzettend weinig toe aan PSV. Hij loopt de helft van de tijd erbij alsof hij de grote vedette is en de bal moet krijgen, maar hij speelt niks klaar. Het rendement is al lange tijd praktisch 0 en het beperkt zich tot een paar leuke acties per wedstrijd, en dan heb je nog geluk als supporter.

Ik ben heel lovend geweest over Ihattaren, vanaf het begin. Maar ik begin me inmiddels serieus af te vragen waar al dat talent gebleven is, want op het veld kan ik het al een tijdje niet meer vinden.

En geloof me: ik zou er graag wat positiever tegenaan kijken, maar ik zie het even niet hoor.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

En over veel zelfkennis beschikt ie ook niet gezien het feit dat hij echt dol en dolblij mag zijn dat er een meerjarig contract in Eindhoven voor hem klaar ligt. Dat is voor nu echt meer dan dat hij verdiend. Of hij moet lekker naar de VAE ofzo willen om zakken met geld te gaan vullen maar ik zie hem momenteel niet bij een club op een hoger niveau dan PSV in de basis staan. Sterker nog, hij zou hier ook niet in de basis moeten staan. Als ie slim is tekent ie rapido dit contract voordat het te laat is.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja, dat is ongetwijfeld een super belangrijk aspect in ontwikkeling van talent. Of beter gezegd: dat is gewoon zo. Omgeving, thuissituatie, karaktereigenschappen, etc. Het speelt allemaal een rol. Wat ik iig bedoel te zeggen, is dat ik het vanuit me zelf niet interessant vind om naar die aspecten te kijken, ongeacht dat ze een kunnen rol spelen. Simpelweg omdat het gewoon lastig oordelen is vanuit de buitenwereld, waardoor er een hele hoop speculatie om de hoek komt kijken. I don't like that.

Die uitspraak van Mo in februari "dat we de beste Mo nog lang niet hebben gezien en dat hij heel de ED aan gort zou spelen (...)" vind ik daar zo'n karakteriserend voorbeeld van. Sommige zien het als grote mond, arrogantie. Anderen zullen het weer anders zien. En er zijn hoogstwaarschijnlijk ook nog zoveel mensen die het weer anders interpreteren vanuit zoveel verschillende perspectieven. Feit is dat een valide conclusie / waarheid lastig vast te stellen is als je de persoon Mo niet beter kent, weet wie hij is, etc. Klinkt cliché wellicht, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Maar enfin, om er nog een ander perspectief aan te bieden: ik zag in Feb. bij die uitspraken voornamelijk een enthousiast kind die niet nadenkt en gewoon roept dat hij het allemaal wel even gaat halen, zoals ik dat ook zo vaak heb gedaan bij bijv. een tentamenweek. Feit is dat het praktisch gezien misschien ook nog wel een kind is. Hij speelt iig als een A-junior en hij komt ook over als een A-junior ter vergelijking met bijv. Malen en Gakpo die zakelijk en volwassen spelen. Dat strookt met het zakelijke perspectief die voetbal inmiddels heeft gekregen vanuit tactisch perspectief.

Enfin, over die tentamenweek gesproken en het allemaal wel even halen... I'm off :lol: :D
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dan kom je vanzelf bij de vraag of een A-junior of kind überhaupt wel thuishoort in PSV-1.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Als je Mo nou vergelijkt met een Antony: spelen op dezelfde positie, ongeveer even oud: dan zie je toch dat je aan een Antony veel meer hebt:

- veel meer variatie in zijn spel
- Veel sneller
- Sneller ook aan de bal, waardoor hij zichzelf meer tijd verschaft
- Veel hoger rendement; zowel kwa goals als assists als in het creeren van kansen

Ik heb niks tegen Mo, hoop echt dat hij bijtekent en gaat slagen, maar het is allemaal maar zo half bakken. Dan kan hij wel eens in de maanden een bal in de kruising jagen, maar daar ga je het niet mee redden.
koetje
Legende
6
Berichten: 10469
Lid geworden op: 25 aug 2017

Andere type spelers maar het rendement van Ihattaren moet inderdaad flink omhoog. Wordt het en Ziyech of een Aissati?
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ik heb inmiddels zo vaak gezien dat Mo de bal aan de voet heeft, rustig kijkt waar hij de bal heen gaat spelen, waarna hij altijd dezelfde kant opdraait en de tegenstander de bal blokt. Je zou denken dat hij zelf gaat begrijpen dat voetballen vanuit stilstand niet werkt. Desondanks nog steeds vertrouwen in zijn kwaliteiten. Ik zou hem alleen een andere rol geven
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Wat is zijn beste rol?
tijn0

Hoekkussen op de bank.

Welke rol hij ook speelt, zijn handelingssnelheid moet omhoog. Of hij nu in de as speelt of niet. Als je 5 tellen nodig hebt om die briljante bal te zien, is je inzicht niet zo indrukwekkend. Hij moet het gewoon direct voelen en dan doen.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 20 jan 2021, 00:48 Ja, dat is ongetwijfeld een super belangrijk aspect in ontwikkeling van talent. Of beter gezegd: dat is gewoon zo. Omgeving, thuissituatie, karaktereigenschappen, etc. Het speelt allemaal een rol. Wat ik iig bedoel te zeggen, is dat ik het vanuit me zelf niet interessant vind om naar die aspecten te kijken, ongeacht dat ze een kunnen rol spelen. Simpelweg omdat het gewoon lastig oordelen is vanuit de buitenwereld, waardoor er een hele hoop speculatie om de hoek komt kijken. I don't like that.
Er zijn toch ook een aantal dingen bewezen toch? Van de training gestuurd door Schmidt, oa Dumfries die hem extra moest aanpakken, overgewicht, zijn eigen uitspraken. Dat zijn geen speculaties meer toch?
Feit is dat een valide conclusie / waarheid lastig vast te stellen is als je de persoon Mo niet beter kent, weet wie hij is, etc. Klinkt cliché wellicht, maar er zit wel een kern van waarheid in.

Maar enfin, om er nog een ander perspectief aan te bieden: ik zag in Feb. bij die uitspraken voornamelijk een enthousiast kind die niet nadenkt en gewoon roept dat hij het allemaal wel even gaat halen, zoals ik dat ook zo vaak heb gedaan bij bijv. een tentamenweek. Feit is dat het praktisch gezien misschien ook nog wel een kind is. Hij speelt iig als een A-junior en hij komt ook over als een A-junior ter vergelijking met bijv. Malen en Gakpo die zakelijk en volwassen spelen. Dat strookt met het zakelijke perspectief die voetbal inmiddels heeft gekregen vanuit tactisch perspectief.
Maar dit zijn dan toch ook gewoon aannames? Dus dat perspectief begrijp ik dan even niet van je.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Wat Heruone bedoelt is dat dezelfde gebeurtenissen ook vanuit een ander perspectief bekeken kunnen worden. Ik zie het eigenlijk ook niet als een 'grote bek', maar als jeugdig(e) enthousiasme/naïviteit. De ontwikkeling van talenten verloopt niet lineair of volgens een vast patroon, dat bewijst Gravenberch nu (waar het allerminst zeker is dat hij op dezelfde manier blijft doorontwikkelen) en ook de ontwikkeling van Gakpo ging met vallen en opstaan, waarbij aangetekend moet worden dat hij steeds bleef opstaan en mede daardoor is waar hij nu is.

Zaak dat hij betekent en zich vervolgens rustiger kan doorontwikkelen. Lukt dat niet, ook goed, maar dan moet PSV in de zomer wel verder gaan kijken.
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dat begrijp ik en is prima mogelijk idd. Gaat mij erom dat Heruone zelf aangeeft dat hij niet zo van speculaties houdt. En dat andere perspectief is toch ook een speculatie/aanname? Dus dan is het mij even onduidelijk hoe je dan wel de huidige Mo kan beoordelen... Of sterker nog, hoe je überhaupt een speler kan beoordelen want ja, wij lopen idd niet dagelijks rond op de Herdgang.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja dat zijn ook aannames. Volgens mij druk ik dat ook nadrukkelijk uit door te zeggen een ander perspectief er aan te willen bieden, noch dat die goed of fout is. Maar enfin, de usual woorden en interpretatie discussie die er op deze manier aan lijkt te komen, zit ik iig niet op te wachten. Wat ik probeer te zeggen is dat er duizenden perspectieven op los gelaten kunnen worden zonder dat de waarheid vast te stellen is. Precies zoals El Sordo het dus ook formuleert.
Ykhim schreef: 20 jan 2021, 00:56 Dan kom je vanzelf bij de vraag of een A-junior of kind überhaupt wel thuishoort in PSV-1.
Terechte vraag, maar die is uiteraard ook afhankelijk van de gehele context mi. PSV is een opleidingsclub, of althans: men ambieert dat en spreekt dat tevens ook nadrukkelijk uit. Er wordt op jaarbasis enorm veel geld gepompt in de jeugdopleiding, men is nadrukkelijk bezig met wetenschap, data en faciliteiten om spelers nog beter te kunnen ontwikkelen, PSV heeft een trainer aangesteld met een idealistische visie omtrent het inpassen van jeugdspelers en in de afgelopen jaren is het transferbeleid bovendien grotendeels gefocust op het halen van spelers onder de 23/24 jaar die de potentie hebben om voor een goed bedrag de stap hogerop te zetten richting de PL, BL, Serie A of La Liga.

Vanuit dat perspectief valt het m.i. meer dan terecht te bilijken dat een speler met het potentieel en de kwaliteiten van Ihattaren nadrukkelijk betrokken wordt bij PSV 1. Het punt is, of althans dat ik had wellicht beter kunnen formuleren in de vorige post, dat Ihattaren qua niveau/kwaliteiten m.i. weldegelijk momenteel gewoon top ED materiaal is. Alleen in zijn spel en de keuzes die hij soms maakt, lijkt het bij wijze van nog heel erg op een A-junior t.o.v. bijv. een Gakpo, Malen, etc.

Maar goed, volgens mij is dit altijd een beetje de eeuwige terugkerende discussie omtrent jeugdspelers, grote talenten en het inpassen daarvan bij grote clubs die meespelen om het kampioenschap. Het inpassen van dergelijke spelers strookt tot op zekere hoogte met de doelstelling presteren (en in het uiterste geval dus kampioen worden), omdat dergelijke spelers nog niet constant genoeg zijn, etc. Dat zag je een aantal jaren geleden bij Ajax (spelers zoals Tete) en dat zie je naar mijn mening nou ook wel bij PSV. Tegelijkertijd is het inpassen van dergelijke spelers vaak ook de enigste mogelijkheid tot voldoende progressie in ontwikkeling.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 nov 2019

Menno1 schreef: 20 jan 2021, 00:59 Als je Mo nou vergelijkt met een Antony: spelen op dezelfde positie, ongeveer even oud: dan zie je toch dat je aan een Antony veel meer hebt:

- veel meer variatie in zijn spel
- Veel sneller
- Sneller ook aan de bal, waardoor hij zichzelf meer tijd verschaft
- Veel hoger rendement; zowel kwa goals als assists als in het creeren van kansen

Ik heb niks tegen Mo, hoop echt dat hij bijtekent en gaat slagen, maar het is allemaal maar zo half bakken. Dan kan hij wel eens in de maanden een bal in de kruising jagen, maar daar ga je het niet mee redden.
Antony is twee jaar ouder dan Mo (Feb 2000 vs Feb 2002), dus als je Mo met hem wil vergelijken, dan heeft hij nog 2 jaar om op dat niveau te komen.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Vond hem deze eerste helft weer een stuk beter als ervoor.
stijgende lijn zet zich dus voort.

kon zelfs een aantal momenten weer van hem genieten.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Echt? Vond hem super slecht, kappen, kappen, balverlies. Een aanname te veel, veels te moeilijk allemaal terwijl het simpel kan.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Hij blinkt inderdaad uit. Maar dan wel in verkeerde keuzes en fouten in de eindfase.

De personificatie van de term speeltuinvoetballer momenteel. Je hebt er echt geen reet aan zo.
Jwoeloe
Moderator
6
Berichten: 3724
Lid geworden op: 26 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Niet elke actie is goed, maar hij is vandaag wel heel actief en dreigend met zijn acties. Zeker één van de betere aan PSV zijde.
TomPSV
Legende
5
Berichten: 13270
Lid geworden op: 4 aug 2018

Volgens mij kijken een aantal mensen met de ogen dicht bij Ihattaren. Was echt weer verschrikkelijk voor de rust. Veel te lang met de bal lopen, enorm veel balverlies, weer niks beslissends. Nog altijd 2 goals, 0 (!) assists dit seizoen.
Voijke
Internationale topspeler
6
Berichten: 3000
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak S
Clubvoorkeur: PSV

Vond hem voor deze pot echt helemaal niets.
kan me nog steeds ergeren aan de verkeerde keuzes en het balverliefde, maar hij was actief en deed regelmatig ook goede dingen.

vond hem dus beter als voorgaand en zie een stijgende lijn. Glas is half vol zeg maar.
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Hij werkt hard maar 0 rendement.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Hij speelt niet goed en loopt zich veel te va aan vast, maar ik vind hem ook weer niet uit de toon vallen.
Gebruikersavatar
TylerDurdn
Internationale topspeler
5
Berichten: 3062
Lid geworden op: 12 aug 2018

Voegt momenteel helemaal niets toe aan dit PSV.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Mohamed Ihattaren 🎈