NBA Basketbal

Discussieer hier met PSV-supporters over andere sporten dan voetbal.
Plaats reactie
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Overigens hebben de Nets nog wel de touwtjes in handen. KD heeft nog een langdurig contract, ze kunnen dus rustig afwachten en kijken welke trade ze het beste vinden passen.

Intussen hebben de Knicks hun point guard aangetrokken met Jalen Brunson. Best een duur grapje voor een prima speler, maar volgens mij is er niemand in Dallas écht rouwig om.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja dat is het enige echt positieve wat de Nets hebben. Dit is wellicht de grootste trade uit de NBA ever, dat is hun voordeel. Maar ze hebben verder niks, geen picks etc. Ook al haal je nu een goede trade eruit heb je er imo weinig aan. Nets hebben met Kyrie, Harden en Durant gegokt en verloren.

Ondertussen Heat in de race voor Mitchell. Zouden een bod hebben neergelegd. Benieuwd wat daar gebeurd.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Oh ja helemaal eens, het is een kwestie van de schade beperken nu. Volgens mij hebben de Rockets nog twee first-round picks en drie swaps tegoed van de Nets voor de Harden trade. Veel succes met iets opbouwen zonder picks :mrgreen:
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ja klopt. En allemaal unprotected. De Rockets hebben echt goud in handen, lijkt het. Ook benieuwd hoe de Kyrie situatie nu gaat uitpakken. Die wil koste wat 't kost weg en die kan rebellen.



Edit: Brunson deal nog niet official dus



En er duiken nu geluiden op dat de Celtics voor KD zouden gaan. Hoewel die geruchten volgens mij om het uur voor (vul een random team in) zullen opduiken.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Worth mentioning: Trail Blazers hebben ook wel een aardig teampje om Lillard heen nu.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Celtics met een uitstekende toevoeging in Malcolm Brogdon. En dat voor enkel 1 pick en wat deadwood. Warriors daarentegen verliezen met GP2 juist één van hun beste verdedigers. En terwijl ik dit type meldt Woj dat Rudy Gobert naar Minnesota gaat! Kat - Edwards - Gobert, okay okay :L

Wat een offseason tot nu toe zeg, niet normaal

Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Echt inderdaad lijpe trades. Brogdon hing al even in de lucht, maar ik had niet verwacht dat de Celtics die zo simpel kregen. Dat maakt de Celtics wel echt compleet. Ze hadden een playmaker nodig die voornamelijk met fases de druk op Tatum om zowel de rol van primaire facilitator als scorer weg te nemen. Dat was wel duidelijk in de play-offs. Brogdon fit daarin perfect, is een average 20 PPG speler en is qua defense ook prima. En met Gallo hebben ze nog een extra shooting optie erbij vanaf de bench. Die hebben echt een hele lijpe rotatie, zeker als Tatum en Brown in the off-season nog wat ontwikkelingsstappen hebben kunnen maken.



En die Gobert trade is ook echt lijp. 5 first round picks en spelers. De Jazz hebben ondertussen gezegd Mitchell te behouden (er was even kort sprake van dat hij naar Miami zou gaan) en rondom hem te gaan bouwen. Zouden zij met deze verkregen assets nu inzetten op KD?

Het belooft iig nog wat voor KD straks. Ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Dit zegt Windy over de Jazz trade:



Edit: GP II weg is inderdaad ook zonde. In the west wel echt een dikke line-up nu ook. Je hebt de Suns dan nu als huidige 1st seed, de Timberwolves die Gobert erbij hebben geshopt, Portland die rondom Lillard een aardig team hebben neergezeten, de jonge talentvolle kern van de Grizzlies, de Clippers die mits fit echt een zieke rotatie hebben, GSW die gewoon rete goed zijn en dan Dallas die rondom Doncic nu ook al wat aardige trades hebben gedaan. En ohja niet te vergeten de Lakers natuurlijk. Het is een beetje een lachertje, die Franchise, maar zodra AD en Lebron fit zijn, is dat wel een garantie voor wins.

En nu vergeet ik stiekem de Pelicans ook nog te noemen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Er zou nu sprake zijn van een ruil met Westbrook en Kyrie. Dat zou wel ridicuul goed voor de Lakers zijn, zeker als ze ook nog echt Joe Harris of Seth Curry erbij zouden krijgen. Kan me niet voorstellen dat de Nets dat zouden doen, tenzij ze met een zooi draft picks willen rebuilden en KD dus ook laten gaan voor weinig directe kwaliteit.

KD zou trouwens naar de Suns of Heat willen, maar waarom zouden de Nets daaraan meewerken als de Heat never nooit Butler en/of Adebayo zouden opgeven en de Suns echt niet Devin Booker laten gaan?!

Ondertussen bouwen de Chicago Bulls gestaag verder met een verlenging voor Zach Lavine en een goedkope deal met Andre Drummond. Nu staat Drummond er inmiddels om bekend om goede statistieken te overleggen, maar toch altijd aan de verliezende kant te staan, maar toch…
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Thijs schreef: 03 jul 2022, 23:10 KD zou trouwens naar de Suns of Heat willen, maar waarom zouden de Nets daaraan meewerken als de Heat never nooit Butler en/of Adebayo zouden opgeven en de Suns echt niet Devin Booker laten gaan?!
Hier zit wel een belangrijke nuance. Die had ik toevallig gehoord van Windy bij een of ander praatprogramma. Geen enkel team gaat zijn absolute sterspeler hiervoor opgeven. de Mavs zouden nooit Doncic opgeven, de Suns nooit Booker, Heat nooit Butler, Timberwolves nooit KAT, Nuggets nooit Jokic, Hawks nooit Young, Celtics nooit Tatum, Bucks nooit Giannis, Hornets nooit Ball, etc. Want op het moment dat je dat doet loont een trade gewoon simpelweg niet. De intentie van een trade van dit kaliber is dat je met Durant een extra sterspeler toevoegt langs je franchise player om een run te kunnen doen naar die titel. Simpelweg de puzzelstukjes vervangen gaat niet werken. Dat probeer je op te vullen met draft picks etc. Dat is ook de reden dat je gewoon rekening mee moet houden dat de trade-value historisch gezien vrijwel altijd lager zal zijn dan de value van de player zelf.

Hoe je het wendt of keert: het moet heel gek lopen als de Nets niet de verliezende partij zijn in de trade zijn, gok ik. Het zou mij niets verbazen als bijv. de Suns of de Heat proberen Donovan Mitchell in een trade te betrekken, gezien de Jazz toch in full rebuild mode lijken te gaan met Danny Ainge.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Heruone schreef: 03 jul 2022, 23:40
Thijs schreef: 03 jul 2022, 23:10 KD zou trouwens naar de Suns of Heat willen, maar waarom zouden de Nets daaraan meewerken als de Heat never nooit Butler en/of Adebayo zouden opgeven en de Suns echt niet Devin Booker laten gaan?!
Hier zit wel een belangrijke nuance. Die had ik toevallig gehoord van Windy bij een of ander praatprogramma. Geen enkel team gaat zijn absolute sterspeler hiervoor opgeven. de Mavs zouden nooit Doncic opgeven, de Suns nooit Booker, Heat nooit Butler, Timberwolves nooit KAT, Nuggets nooit Jokic, Hawks nooit Young, Celtics nooit Tatum, Bucks nooit Giannis, Hornets nooit Ball, etc. Want op het moment dat je dat doet loont een trade gewoon simpelweg niet. De intentie van een trade van dit kaliber is dat je met Durant een extra sterspeler toevoegt langs je franchise player om een run te kunnen doen naar die titel. Simpelweg de puzzelstukjes vervangen gaat niet werken. Dat probeer je op te vullen met draft picks etc. Dat is ook de reden dat je gewoon rekening mee moet houden dat de trade-value historisch gezien vrijwel altijd lager zal zijn dan de value van de player zelf.

Hoe je het wendt of keert: het moet heel gek lopen als de Nets niet de verliezende partij zijn in de trade zijn, gok ik. Het zou mij niets verbazen als bijv. de Suns of de Heat proberen Donovan Mitchell in een trade te betrekken, gezien de Jazz toch in full rebuild mode lijken te gaan met Danny Ainge.
De Jazz hebben toch juist voor Mitchell gekozen boven Gobert?! Ik dacht dat die nu wel op zijn plek zat als de grote ster daar.

En ik weet dat de clubs met supersterren hun superster niet op zullen geven, maar voor de Nets staat daar niks tegenover of ze moeten voor een complete rebuild gaan en zoveel mogelijk draftpicks binnenharken voor Kyrie en KD. Maar hebben de Heat en Suns veel picks om op te geven?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Het begint er nu wel heel sterk op te lijken dat Kevin Durant wel eens naar de Boston Celtics kan gaan voor onder andere Jaylen Brown en een hoop draft picks. Dan snap ik eerlijk gezegd de Celtics maar beperkt, aangezien Tatum en Brown beter met elkaar leken te spelen recentelijk na een lange tijd, waarin ze niet leken te matchen. Durant is al 33 en heeft best wat problemen gehad, dus voor de Nets is dit echt geen verkeerde deal als het gebeurt. Anderszijds is het voor de Celtics ook een twee giga-kansen op een titel met Tatum en Durant gesteund door gasten als Williams III, Smart, Horford enz.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het lijkt toch alweer afgeketst te zijn. Nets willen naast Brown ook Smart en Derrick White hebben. Dat de Celtics dat te gortig vinden lijkt mij wel logisch. Ik acht de kans inmiddels groter dat KD nog bij de Nets blijft dan dat hij ergens heen gaat. Hij staat gewoon niet zo sterk met nog een vierjarig contract.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

KD ain’t going nowhere! Kiest eieren voor zijn geld dus. Ben benieuwd wanneer het implodeert met hem en Kyrie.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

De meest logische uitkomst van deze soap. KD had simpelweg geen enkele leverage met zo'n langdurig contract. Komend seizoen zal het echter wel moeten gebeuren, want Kyrie is hierna een unrestricted free agent en die zie ik zeker niet bijtekenen. Overigens hebben de Nets stiekem best een goede offseason gehad. Geen belangrijke spelers kwijt geraakt en met TJ Warren + Royce O'Neale twee goede role players toegevoegd. En Ben Simmons is ook min of meer een nieuwe speler, al ben ik heel erg benieuwd of hij weer 100% klaar en gefocust is. Net zoals het altijd maar weer afwachten is hoeveel Kyrie gaat spelen.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Het duurt nog wel een maand voordat de voorbereidingen op het nieuwe NBA seizoen van start gaan, maar komende donderdag begint wel het EK basketball. Normaal zijn clubs niet zo happig om spelers te laten gaan en laten ze het zelf ook weleens schieten, maar nu zijn eigenlijk alle grote namen er bij: Giannis, Jokic, Doncic, Gobert, Sabonis etc. Deze landen worden dan ook wel echt als titelkandidaten gezien. Leuk om te volgen wat mij betreft!

Nederland heeft zich ook geplaatst, maar die zie ik niet voorbij de groepsfase komen. Keye de Vries is de beste speler en een groot talent, maar is voorlopig ook nog niet van NBA niveau. Voor Nederland zal het toernooi vooral in het teken staan van het afscheid als international van Worthy de Jong die verder gaat in 3x3.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Keye de Vries tegen Giannis Antetokounmpo, Luke Doncic of Nikola Jokic. :D
Fantastisch, toch?!

Wel heel interessant of de Antetokounmpo broers opkunnen tegen Frankrijk en/of Slovenië en Servië, die naast hun superster toch nog wel meer kwaliteit hebben. Maar goede tip. Waar wordt het uitgezonden?
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ziggo zendt een aantal wedstrijden uit, maar zeker niet het hele toernooi. De rest kun je hier volgen: https://www.courtside1891.basketball/
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Donovan Mitchell aka Spida, zal de Utah Jazz in navolging van Gobert ook verlaten. Hij gaat naar de Cleveland Cavaliers, die stiekem een gruwelijk team aan het bouwen zijn. Een starting 5 met Garland, Mitchell, LeVert, Mobley en Allen als allemaal fantastische, jonge spelers en dan dikke ervaring met Rubio en Love erachter. Outsider voor de titel dit jaar en grote contender de komende jaren, lijkt me.

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Ondertussen zal de Utah Jazz zo de drafts de komende jaren domineren met alle picks die ze van de Twolves en Cavs hebben gekregen nu.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Ik vind eerlijk gezegd Mitchell een klein beetje overschat. Denk niet perse dat hij de Cavs al een contender maakt. Neemt niet weg dat zij nu voor het eerst sinds het vertrek van LeBron wel echt de playoffs moeten gaan halen dit seizoen.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

nilssonH schreef: 03 sep 2022, 14:16 Ik vind eerlijk gezegd Mitchell een klein beetje overschat. Denk niet perse dat hij de Cavs al een contender maakt. Neemt niet weg dat zij nu voor het eerst sinds het vertrek van LeBron wel echt de playoffs moeten gaan halen dit seizoen.
Ik vind ze gruwelijk veel talent hebben. Met Allen en Mobley twee uitstekende rim protectors en block koningen. Met LeVert en Mitchell twee prima two-way players en met Garland iemand, die zich vorig jaar katapulteerde en dit jaar moet laten zien of hij dat kan opvolgen. Mitchell kan wat te zelfzuchtig zijn, maar verder echt een uitstekende speler, die ook in de play-offs al eens liet zien een zeldzaam niveau te kunnen halen.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Haha, de Jazz gaan full Danny Ainge. Ben benieuwd naar hun. Evenals de Cavs nu ook gewoon echt een tering sterk team hebben. Ik ben geen fan van Mitchell, maar hij is denk wel een speler die de cavs, kijkende naar hun rotation, naar een hoger niveau kan brengen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Luka met weer eens een speciale wedstrijd, waarmee Slovenië de groepswinst pakt in de poule des doods. Wat een geweldenaar is dit toch.

Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Je ziet in dit toernooi wel het verschil tussen NBA en de rest. Zo’n Markannen, die een twijfelgeval in elke NBA ploeg is, is nu plots een soort superster. Maar zo’n jongen wordt compleet geslacht door Giannis e.d.
nilssonH
Moderator
5
Berichten: 10173
Lid geworden op: 18 mei 2018
Seizoenkaart: Vak B
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Thijs schreef: 11 sep 2022, 10:17 Je ziet in dit toernooi wel het verschil tussen NBA en de rest. Zo’n Markannen, die een twijfelgeval in elke NBA ploeg is, is nu plots een soort superster. Maar zo’n jongen wordt compleet geslacht door Giannis e.d.
Ja eens hoor. Je ziet echt dat het niveauverschil zelfs tussen de top van de EuroLeague en de NBA groot is. Desalniettemin is het echt een leuk toernooi, met vandaag de eerste échte verrassing: Servië met Jokic in de ploeg ligt er uit na een verlies tegen Italië. Verder zitten alle favorieten er nog in, en kan de droomfinale Giannis - Doncic ook nog steeds waarheid worden.
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15286
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

https://www.telegraaf.nl/sport/71236045 ... dewerkster

Een jaar schorsing voor een wederkerige relatie? Is dat niet een beetje te moreel verheven of teveel vasthouden aan regeltjes? Ik weet natuurlijk niet het fijne ervan, maar kan me moeilijk een echte machtspositie hierin voorstellen of dergelijke…

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

NBA Basketbal