Begroten op CL inkomsten

Algemene zaken van PSV.
Plaats reactie
floss0182
Jeugdspeler
1
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Beste PSV'ers,

Al heel mijn leven ben ik voor PSV. Als klein kind ben ik door mijn moeder een x meegenomen naar het stadion en sindsdien ben ik fan. Ik woon in Zuid Holland, hier zijn de PSVers schaars en wil dan ook mijn liefde en ideën over PSV met jullie delen.

Gezien de goede prestaties in Europa van de NL competitie zal aankomend seizoen plek 1 en 2 directe plaatsing zijn voor CL met de daarbij behorende inkomensten.

Doordat je weet dat deze inkomsten "gegarandeerd" zijn, kan je bijvoorbeeld Wijnaldum (direct beste middenvelder van NL) aantrekken. Gakpo en Sangare behouden (toekomstige cashcows).

Dit seizoen zijn er al leuke en waardevolle aankopen in de as van de selectie gedaan. Echter is de verdediging helaas nog altijd een kwetsbaar punt.

Tevens zou ik een echte sterke verdediger aantrekken die er direct staat. Bij baumgartl was dit het idee uiteraard al (althans hier werd flink de portemonnee voor getrokken) helaas weten we allemaal hoe dit verlopen. Hopelijk trekt PSV de portemonnee voor een goede verdediger en gaat het niet over op een (jonge) huur speler.

Ik ben erg hoopvol over dit seizoen en noem dan ook specifiek plek 1 en 2. Uiteraard hoop ik dat PSV zal domineren. Ik heb het gevoel dat als het niet loopt bij Ajax zij zomaar weer de portemonnee zal trekken in de winter zoals ze bij Haller hadden gedaan.

De gouden tijden van 2000-2010 waar PSV niet meer dan 20tegen goals per seizoen kreeg heeft PSV volgens mij 7x het kampioenschap gepakt.

Ik wil weer terug naar deze tijden en ben oprecht hoopvol dat wij weer naar deze tijden kunnen.

Ik ben benieuwd of jullie ook vinden dat PSV een ingecalculeerd risico moet nemen om plek 1 / 2 veilig te stellen door bepaalde aankopen en (creatieve) toezeggingen te doen?

Offtopic:
Ajax heeft al redelijk wat spelers verkocht en er wordt aan een hoop spelers getrokken. Dit komt mede door de Europese successen. Een lange tijd dacht ik dat Ajax het Bayern van NL zou worden. Maar door de aflopende verkoop van bepaalde sterkhouders en het ouder worden van bepaalde spelers zoals; (Tadic, Blind).
Heb ik er alle vertrouwen dat PSV het gat met Ajax kan dichten. Ik ben benieuwd naar jullie zienswijze.

Met sportieve groet,

Een hoopvol en realistische PSV fan!
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Dit seizoen telt plek 2 niet voor een CL ticket. Dat is pas in het volgende seizoen, mits we boven Portugal blijven qua coëfficiënten, in het huidige seizoen.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Twee dingen:

-Als ik het goed heb zou het pas eventueel vanaf het seizoen 24/25 kunnen en niet het seizoen 23/24.

-Vrijwel iedereen gaat van die extra CL plek uit, maar dat is nog allerminst zeker. Nederland heeft op dit moment ruim 2 punten voorsprong, maar een goed seizoen van Portugal of een matig seizoen van Nederland en het is in mei 'gewoon' plek 7.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Als we in komend seizoen 2022/2023 ten minste 2e worden en als land Portugal voorblijven, gaan we het seizoen daarna (in 2023/2024) de CL in.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Skuddem
Nationale topspeler
2
Berichten: 2356
Lid geworden op: 14 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Fanatic-U-s schreef: 11 jul 2022, 16:25 Als we in komend seizoen 2022/2023 ten minste 2e worden en als land Portugal voorblijven, gaan we het seizoen daarna (in 2023/2024) de CL in.
Dat dacht ik niet, ik meende dat dit seizoen we die plek op de coëfficiënten ranglijst veilig kunnen stellen door Portugal voor te blijven - zodat we daar het volgende seizoen van kunnen profiteren (met een 2e CL ticket)
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ik hoorde Brands iets roepen dat we om de 2 jaar CL zouden moeten halen. Klopt dat? En is dit een nieuwe doelstelling?
floss0182
Jeugdspeler
1
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Skuddem schreef: 11 jul 2022, 16:28
Fanatic-U-s schreef: 11 jul 2022, 16:25 Als we in komend seizoen 2022/2023 ten minste 2e worden en als land Portugal voorblijven, gaan we het seizoen daarna (in 2023/2024) de CL in.
Dat dacht ik niet, ik meende dat dit seizoen we die plek op de coëfficiënten ranglijst veilig kunnen stellen door Portugal voor te blijven - zodat we daar het volgende seizoen van kunnen profiteren (met een 2e CL ticket)
Ik heb het volgende opgezocht;
Realistischer is om te kijken naar seizoen 2023/2024. Het eerder genoemde Nederlandse rampjaar telt dan niet meer mee en voor het verdelen van de Europese plekken voor dat seizoen wordt gekeken naar de stand over de periode 2018-2023.

Als ik de nieuwsberichten mag geloven heeft NL de afgelopen jaren zo goed gepresteerd dat het bijna een zekerheid is dat er 2 CL plekken beschikbaar komen in 23/24. Daarvoor moet PSV dit seizoen ten minste 2e worden. Daarmee krijg je CL pot met geld.

Met "creatief" te zijn kan je bijv wijnaldum of een ander sterkhouder naar PSV lokken. Aangeven dat als PSV CL ingaat dat er een bepaalde bonus geactiveerd kan worden. Wellicht is dit net een zetje om zo'n speler te laten komen. Hoe zien jullie zulke afspraken voor je en kan dit zomaar?
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Nederland staat momenteel virtueel 6de op de coefficienten ranglijst van 2023. Daarbij zullen nog de resultaten van dit seizoen van belang zijn. Momenteel is er een verschil van 2,2 coefficienten punt wat Nederland moet zien te verdedigen. Mocht dit lukken, dan krijgt de Eredivisie 2 groepsfase tickets voor Champions league seizoen 2024/2025. Dat betekent dat de nummber 1&2 van Eredivisie 23/24 dit ticket krijgen.

Voor dit seizoen (22/23) is er dus nog steeds maar 1 direct champions league ticket beschikbaar voor de Eredivisie.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

floss0182 schreef: 11 jul 2022, 16:43
Skuddem schreef: 11 jul 2022, 16:28

Dat dacht ik niet, ik meende dat dit seizoen we die plek op de coëfficiënten ranglijst veilig kunnen stellen door Portugal voor te blijven - zodat we daar het volgende seizoen van kunnen profiteren (met een 2e CL ticket)
Ik heb het volgende opgezocht;
Realistischer is om te kijken naar seizoen 2023/2024. Het eerder genoemde Nederlandse rampjaar telt dan niet meer mee en voor het verdelen van de Europese plekken voor dat seizoen wordt gekeken naar de stand over de periode 2018-2023.

Als ik de nieuwsberichten mag geloven heeft NL de afgelopen jaren zo goed gepresteerd dat het bijna een zekerheid is dat er 2 CL plekken beschikbaar komen in 23/24. Daarvoor moet PSV dit seizoen ten minste 2e worden. Daarmee krijg je CL pot met geld.

Met "creatief" te zijn kan je bijv wijnaldum of een ander sterkhouder naar PSV lokken. Aangeven dat als PSV CL ingaat dat er een bepaalde bonus geactiveerd kan worden. Wellicht is dit net een zetje om zo'n speler te laten komen. Hoe zien jullie zulke afspraken voor je en kan dit zomaar?
Zoals al door anderen gepost is het absoluut nog geen zekerheid dat Nederland aan het eind van het seizoen nog bij de top 6 staat en daarmee voor seizoen 24/25 een tweede vaste plek in de CL veilig stelt. Je bent dus gewoon minimaal een jaar te vroeg met deze topic.
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Vanaf het seizoen 2024/2025 veranderd er nog meer in de champions league trouwens. Naast een volledig nieuw format voor de groepsfase, met meer wedstrijden voor elk team, stijgt het aantal deelnemers gaat van 32 naar 36. Ook dit kan voordelig uitpakken voor de eredivisie
De 4 tickets worden als volgt verdeeld
1 extra direct ticket voor de 5de competitie van het continent (Momenteel Frankrijk)
1 extra ticket voor de kampioen van competitie 10/11 oid
2 extra tickets voor de landen die het seizoen ervoor de meeste coëfficienten verzameld hebben.

Dit kan de volgende effecten hebben voor de eredivisie.
Virtueel staat Nederland nu 0,7 coefficient punt achter op de vijfde competitie van Europa, mocht Nederland dus in de komende 2 seizoen 0,7 meer coefficient punt pakken dan Frankrijk en ook Portugal achter zich houden, dan krijgen we 3! directe tickets voor de groepsfase. Niet onmogelijk aangezien we de afgelopen 2 seizoen al beter hebben gepresteerd dan Frankrijk.

Daarnaast was dit seizoen Nederland samen met Engeland de best presterende landen wat betreft coefficienten, mocht Nederland dit sprookje weten te herhalen in 2023/2024 of een van de latere seizoen, betekent ook dit een extra direct ticket voor de champions league.

Dit betekent dat als Nederland in 2023/2024 hetzelfde weet te presteren als dat ze dit jaar deden in Europa, er een vrij grote kans bestaat dat de Eredivisie 4 directe tickets ontvangt voor de CL van 2024/2025.

Dit is natuurlijk een droomscenario, maar zoals afgelopen seizoen al bewezen is, niet onmogelijk.
floss0182
Jeugdspeler
1
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

loginnaam schreef: 11 jul 2022, 17:07
floss0182 schreef: 11 jul 2022, 16:43

Ik heb het volgende opgezocht;
Realistischer is om te kijken naar seizoen 2023/2024. Het eerder genoemde Nederlandse rampjaar telt dan niet meer mee en voor het verdelen van de Europese plekken voor dat seizoen wordt gekeken naar de stand over de periode 2018-2023.

Als ik de nieuwsberichten mag geloven heeft NL de afgelopen jaren zo goed gepresteerd dat het bijna een zekerheid is dat er 2 CL plekken beschikbaar komen in 23/24. Daarvoor moet PSV dit seizoen ten minste 2e worden. Daarmee krijg je CL pot met geld.

Met "creatief" te zijn kan je bijv wijnaldum of een ander sterkhouder naar PSV lokken. Aangeven dat als PSV CL ingaat dat er een bepaalde bonus geactiveerd kan worden. Wellicht is dit net een zetje om zo'n speler te laten komen. Hoe zien jullie zulke afspraken voor je en kan dit zomaar?
Zoals al door anderen gepost is het absoluut nog geen zekerheid dat Nederland aan het eind van het seizoen nog bij de top 6 staat en daarmee voor seizoen 24/25 een tweede vaste plek in de CL veilig stelt. Je bent dus gewoon minimaal een jaar te vroeg met deze topic.
Regeren is vooruit zien zeggen ze. Anticiperen op wat komen gaat en met dat verhaal naar spelers gaan is het uitgangspunt.
loginnaam
Nationale topspeler
4
Berichten: 2891
Lid geworden op: 10 nov 2019

floss0182 schreef: 11 jul 2022, 17:12
loginnaam schreef: 11 jul 2022, 17:07

Zoals al door anderen gepost is het absoluut nog geen zekerheid dat Nederland aan het eind van het seizoen nog bij de top 6 staat en daarmee voor seizoen 24/25 een tweede vaste plek in de CL veilig stelt. Je bent dus gewoon minimaal een jaar te vroeg met deze topic.
Regeren is vooruit zien zeggen ze. Anticiperen op wat komen gaat en met dat verhaal naar spelers gaan is het uitgangspunt.
2 jaar is erg lang, daarmee ga je nu nog geen spelers over de streep trekken. Probeer het over een jaar dus nog maar een keer.
Handball
Bankzitter
1
Berichten: 248
Lid geworden op: 10 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

loginnaam schreef: 11 jul 2022, 17:29
floss0182 schreef: 11 jul 2022, 17:12

Regeren is vooruit zien zeggen ze. Anticiperen op wat komen gaat en met dat verhaal naar spelers gaan is het uitgangspunt.
2 jaar is erg lang, daarmee ga je nu nog geen spelers over de streep trekken. Probeer het over een jaar dus nog maar een keer.
Je kan het ook andersom trekken. Het kan voor de Nederlandse top 5 clubs interessant zijn om juist nu meer geld uit te geven. Omdat wanneer Nederland dit jaar & volgend jaar goed presteert dit extra europese tickets betekend in de seizoen over 2 jaar.
Dit is ook al te zien bij Twente & AZ die beiden voor hun doen, veel geld uitgeven deze zomer. En ook bij Ajax die Bergwijn voor 31 miljoen oppikt.

Dus hoewel het sportieve verhaal zespelersdit jaar nog niet over de brug trekt, lijkt het wel dat clubs financieel meer lijken te bieden en dat er daardoor alsnog betere spelers naar de Eredivisie komen momenteel.
floss0182
Jeugdspeler
1
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Handball schreef: 11 jul 2022, 17:41
loginnaam schreef: 11 jul 2022, 17:29

2 jaar is erg lang, daarmee ga je nu nog geen spelers over de streep trekken. Probeer het over een jaar dus nog maar een keer.
Je kan het ook andersom trekken. Het kan voor de Nederlandse top 5 clubs interessant zijn om juist nu meer geld uit te geven. Omdat wanneer Nederland dit jaar & volgend jaar goed presteert dit extra europese tickets betekend in de seizoen over 2 jaar.
Dit is ook al te zien bij Twente & AZ die beiden voor hun doen, veel geld uitgeven deze zomer. En ook bij Ajax die Bergwijn voor 31 miljoen oppikt.

Dus hoewel het sportieve verhaal zespelersdit jaar nog niet over de brug trekt, lijkt het wel dat clubs financieel meer lijken te bieden en dat er daardoor alsnog betere spelers naar de Eredivisie komen momenteel.
Precies dit inderdaad. Het is een ander denk/ zienswijze. Zo kan je op competitie niveau en clubniveau groeien doordat er meer inkomsten gegenereerd worden.
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

[mention]floss0182[/mention] als je een topic aanmaakt wil je de volgende keer goed kijken waar deze thuis hoort? :)

Ik verplaats 'm nu naar PSV Algemeen.
floss0182
Jeugdspeler
1
Berichten: 38
Lid geworden op: 11 jul 2022
Clubvoorkeur: PSV

Maikel schreef: 11 jul 2022, 19:14 @floss0182 als je een topic aanmaakt wil je de volgende keer goed kijken waar deze thuis hoort? :)

Ik verplaats 'm nu naar PSV Algemeen.
Ik zal het in de gaten houden. Is de eerste x dat ik iets post. Excuses, dank voor het verplaatsen:)
Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

floss0182 schreef: 11 jul 2022, 19:33
Maikel schreef: 11 jul 2022, 19:14 @floss0182 als je een topic aanmaakt wil je de volgende keer goed kijken waar deze thuis hoort? :)

Ik verplaats 'm nu naar PSV Algemeen.
Ik zal het in de gaten houden. Is de eerste x dat ik iets post. Excuses, dank voor het verplaatsen:)
Geen punt, daarvoor zijn wij om het topic dan te verplaatsen en je te helpen daar waar nodig.
Gebruikersavatar
GENERATIE4
Verbannen
3
Berichten: 207
Lid geworden op: 4 nov 2020
Seizoenkaart: Vak TT
Clubvoorkeur: EFC 4TH

Maikel schreef: 11 jul 2022, 20:05
floss0182 schreef: 11 jul 2022, 19:33

Ik zal het in de gaten houden. Is de eerste x dat ik iets post. Excuses, dank voor het verplaatsen:)
Geen punt, daarvoor zijn wij om het topic dan te verplaatsen en je te helpen daar waar nodig.
Als we het topic dan meteen begroten op CL inkomsten noemen is iedereen gelukkig.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Floss = Jan Reker
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Park
Nationale topspeler
6
Berichten: 2112
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit seizoen idd 2e CL ticket bereiken voor Nederland en dat is dan voor 2024/25. Vanaf 2024/25 gaat de CL veranderen met meer wedstrijden, dus meer geld, wat het nog belangrijker maakt dat je CL speelt. Dan krijg je voor het spelen van CL al zowat een bedrag wat onze reguliere begroting is. En kun je daar wat risico mee nemen. Wat nog moeilijker wordt om dat 2e CL ticket te behalen voor NL is dat ticket ook te behouden. Dan krijgt Nederland ook een Europees spelende club erbij, wat slecht zou zijn voor de coëfficiënten en je weer gaat dalen op de lijst.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Begroten op CL inkomsten