Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Sao-Mellow schreef: 08 jul 2022, 17:54
Tomm schreef: 08 jul 2022, 17:52

Als je er 10 mil voor kunt vangen wel. Beetje vergelijkbaar met doan. Voor een jodenfooi wegdoen om door te selecteren is vragen om een te dunne of in de breedte zwakke selectie.
Dat snap ik, hij heeft maar totaal 4 goede maanden gehad in al die jaren. En lijkt geen basisplaats te krijgen als je kijkt wat we op dit moment hebben. Veerman - Sangare - til/Simons lijkt een sterkere opstelling. Dan zouden we meer hebben aan een sterke nr 6.
Dat waren wel de meest recente maanden.
Gebruikersavatar
Hatseflats
Vedette
4
Berichten: 7562
Lid geworden op: 16 mei 2019

Perfect om erbij te hebben! Werkt zich de pleuris en kan ook nog beslissend zijn.
Zuc0
Nationale topspeler
1
Berichten: 1984
Lid geworden op: 22 jun 2022
Seizoenkaart: Vak DD
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 08 jul 2022, 18:11 Heel fijn als ie blijft, want je kan eventueel ook met Guti als 6 en Sangare als CM spelen in sommige wedstrijden. Je haalt geen betere speler dan Guti voor 6-8 miljoen.
Mee eens. Maar dan moet hij wel regelmatiger spelen i.p.v. sommige wedstrijden. Want hij werd de laatste 4 maanden beter vanwege het feit dat hij basisspeler werd. Gaat hij de bank weer op dan gaat zijn niveau ook weer omlaag (zoals met alle spelers).
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Dit zal dan ook wel gelijk de reden zijn dat die Souza niet meer komt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Als dit rondkomt, dan heb je zonder vertrekkers in deze linie geen versterking meer nodig en kan Ledezma verhuurt worden. Nu nog een CV en linksbuiten zonder vertrekkers.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Als je John hoort hoef je ook geen linksbuiten meer te verwachten zolang Cody niet vertrekt. Savio zal zijn back-up zijn.
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

Prima dat Guti blijft, goed genoeg om erbij te houden. Heeft zich terug gevochten, karakter getoond. Ik denk dat dit wel gewaardeerd wordt bij de club. Ook nooit geklaagd toen hij er naast stond.
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

Johann Vogel schreef: 08 jul 2022, 20:11 Prima dat Guti blijft, goed genoeg om erbij te houden. Heeft zich terug gevochten, karakter getoond. Ik denk dat dit wel gewaardeerd wordt bij de club. Ook nooit geklaagd toen hij er naast stond.
Precies! Is uiteindelijk gewoon een prima speler en zal best gaan renderen.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Ik vind het een goede gast en continuïteit is ook wat waard; er is al genoeg verschuivingen aan de gang.

Aan de andere kant twijfel ik of hij van waarde is als invaller. Guti begon pas van waarde te zijn toen hij lange tijd in de basis stond en ritme had. De 3,5 jaar daarvoor waren matig zonder zekerheid als basis speler.

Sta er dus best neutraal in. Best dat hij blijft want goede jongen en hoeft zich niet echt aan te passen. Maar had het ook best gevonden als hij was verkocht en er een vervanger was gekomen.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Menno1 schreef: 08 jul 2022, 20:35 Ik vind het een goede gast en continuïteit is ook wat waard; er is al genoeg verschuivingen aan de gang.

Aan de andere kant twijfel ik of hij van waarde is als invaller. Guti begon pas van waarde te zijn toen hij lange tijd in de basis stond en ritme had. De 3,5 jaar daarvoor waren matig zonder zekerheid als basis speler.

Sta er dus best neutraal in. Best dat hij blijft want goede jongen en hoeft zich niet echt aan te passen. Maar had het ook best gevonden als hij was verkocht en er een vervanger was gekomen.
Vooralsnog is hij onze enige CVM, voorlopig staat hij dus nog gewoon in de basis.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 08 jul 2022, 22:10
Menno1 schreef: 08 jul 2022, 20:35 Ik vind het een goede gast en continuïteit is ook wat waard; er is al genoeg verschuivingen aan de gang.

Aan de andere kant twijfel ik of hij van waarde is als invaller. Guti begon pas van waarde te zijn toen hij lange tijd in de basis stond en ritme had. De 3,5 jaar daarvoor waren matig zonder zekerheid als basis speler.

Sta er dus best neutraal in. Best dat hij blijft want goede jongen en hoeft zich niet echt aan te passen. Maar had het ook best gevonden als hij was verkocht en er een vervanger was gekomen.
Vooralsnog is hij onze enige CVM, voorlopig staat hij dus nog gewoon in de basis.
Sangare staat gewoon CVM. Niet zo maf doen ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

De Guti van vorig jaar zal zeker van waarde zijn. Een echte strijder en voetballend prima. En volgens mij heeft hij het goed naar zijn zin bij ons.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Heruone schreef: 08 jul 2022, 22:16
Trixm schreef: 08 jul 2022, 22:10

Vooralsnog is hij onze enige CVM, voorlopig staat hij dus nog gewoon in de basis.
Sangare staat gewoon CVM. Niet zo maf doen ;)
Sangare Veerman Til vind ik wel kwetsbaar :), jij ook :).
Saibari is underrated.
Menno1
Legende
6
Berichten: 14846
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Heruone schreef: 08 jul 2022, 22:16
Trixm schreef: 08 jul 2022, 22:10

Vooralsnog is hij onze enige CVM, voorlopig staat hij dus nog gewoon in de basis.
Sangare staat gewoon CVM. Niet zo maf doen ;)
Dat lijkt mij ook. Als Guti en Sangare in de basis staan, dan zou dat betekenen dat of Veerman, Simons, Til, Ledezma en of van Ginkel op de bank zit. Zeker van de eerste 3 die ik noem verwacht ik er zeker 2 in de basis.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind Gutierrez niet goed genoeg voor de basis, maar met zijn eenjarig contract is verlengen prima en kan je hem er goed bij hebben. Sowieso ben ik dan wel tevreden over het middenveld met Gutierrez, Sangaré, Van Ginkel, Veerman, Simons en Til voor het middenveld. Keuze en smaak voldoende. Als je Wijnaldum ook nog kan halen zou dat geweldig zijn, maar ik geloof daar niet zo in. Met het huidige ben ik op dit moment al wel tevreden. Ledezma dan lekker naar Vitesse laten gaan en 30 wedstrijden laten spelen.
Eindhovenvoetbal
Nationale topspeler
3
Berichten: 2824
Lid geworden op: 25 aug 2020

Fantastisch als hij blijft. Een echte vechter die goed ligt in de groep en waarmee je in bepaalde wedstrijden net even anders kunt spelen. Zie maar iemand te halen die hetzelfde kan brengen of zelfs beter is, dat kost een vermogen
Heya Hallvar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1842
Lid geworden op: 1 sep 2017

Guti heeft vorig jaar positief verrast door zichzelf als CVM te transformeren. Maar hij is niet goed genoeg om als enkele CVM te stand te houden. Zolang er geen betere optie (buiten Sangaré) is prima om te behouden.
Assy
Vaste waarde in elftal
3
Berichten: 723
Lid geworden op: 4 nov 2020

Heya Hallvar schreef: 09 jul 2022, 11:27 Guti heeft vorig jaar positief verrast door zichzelf als CVM te transformeren. Maar hij is niet goed genoeg om als enkele CVM te stand te houden. Zolang er geen betere optie (buiten Sangaré) is prima om te behouden.
Het verschil tussen een enkele of een dubbele CVM an sich, is nou ook weer niet zo groot dat een speler niet kan stand houden als hij er in zijn eentje staat. Je praat over grofweg 5-10 meter hoger of lager op het veld. Als de linies harmonieuzer opereren ten opzichte van vorig jaar, dan redt Guti zich ook in die rol met 2 middenvelders kort voor hem. Sterker nog, ook onder Schmidt schoof Sangare vaker door in de gegenpressing waardoor Guti achter bleef.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind Guti wel genoeg voor de eerste 14 a 15 en dan ben je ook goed genoeg als basisspeler. Ik zie in hem wel een nr 6 die niet alle tools heeft maar prijs/kwaliteit is het gewoon goed. Overigens kun je hem ook prima als invaller brengen als 8 als er wat meer duels gewonnen moeten worden. Fijne speler, goede mentaliteit.
Gebruikersavatar
De Realist
Internationale topspeler
2
Berichten: 3609
Lid geworden op: 24 okt 2021
Seizoenkaart: Vak V

Ik lees hier regelmatig dat Guti niet in "Het Systeem" van van Nistelrooij zou passen. Terwijl hij juist aangeeft niet een vast systeem te hebben, het systeem aanpast aan de spelers die er zijn en daar accenten in aan te brengen; ook mbt de tegenstander.

Dus dat is dan toch gewoon flauwekul?
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Trixm schreef: 08 jul 2022, 22:23
Heruone schreef: 08 jul 2022, 22:16

Sangare staat gewoon CVM. Niet zo maf doen ;)
Sangare Veerman Til vind ik wel kwetsbaar :), jij ook :).
Ik vind Veerman kwetsbaar. Sangare een beest. Maar er is imo slechts één enkele geschikte positie voor Veerman en zijn kwaliteiten/bijdrage aan de bal wegen onder de streep significant meer m.b.t. zijn casus t.o.v. zijn kwaliteiten zonder bal. Sangare is de beste fit op de '6' positie.

Kwetsbaarheid zit niet alleen in personen, maar ook in tactische zaken en invulling.

De Realist schreef: 09 jul 2022, 14:48 Ik lees hier regelmatig dat Guti niet in "Het Systeem" van van Nistelrooij zou passen. Terwijl hij juist aangeeft niet een vast systeem te hebben, het systeem aanpast aan de spelers die er zijn en daar accenten in aan te brengen; ook mbt de tegenstander.

Dus dat is dan toch gewoon flauwekul?
Dit is echt werkelijk waar een waardeloze redenatie. Leuk voor de bühne en theorieboeken, in de praktijk werkt het never nooit zo.

Als trainer heb je een filosofie en een spelidee. Daarmee correleert een bepaalde spelvisie en spelkaders waarbinnen bepaalde spelers excelleren met specifieke kwaliteiten en bepaalde spelers juist niet. Binnen die filosofie en spelvisie kunnen accenten verlegd worden. Bijv. de manier waarop opgebouwd wordt en op welke manier en in welke zones spelers betrokken worden in het spel. De kaders daarbinnen blijven hetzelfde. Bijvoorbeeld een referentiekader kan agressieve gegenpressing zijn (Schmidt referentiekader) met daarin verschillende accenten om eenzelfde doeleinde te realiseren.

Uiteindelijk horen bij die referentiekaders specifieke eigenschappen en kwaliteiten. De vraag of je die wel/niet hebt, is making or breaking. "Het systeem" aanpassen aan de spelers is daarbij een relatieve uitspraak. Waarbij systeem ook een relatieve term is, want je past niet binnen 1 dag, 1 week, 1 maand of 1 jaar een team aan van succesvolle possessiegericht team tot agressieve pressingmachine, om de twee meest extreme voorbeelden te noemen.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Als je vandaag leest dat Van Ginkel en Veerman aan het schutteren waren bij simpele dingen, verwacht ik dat Guti gewoon gaat spelen op t middenveld.


Veerman - Sangare
Guti
Bombel500
Lid 2e elftal
1
Berichten: 188
Lid geworden op: 13 jun 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ze moeten gewoon stoppen met op het middenveld met de punt naar achter.. gewoon dubbele 6 en nummer 10.. de verdediging is te zwak en heeft een extra slot op de deur nodig..
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

[mention]Heruone[/mention] ga je weer een draadje maken van de wedstrijd van vandaag?
Thijs
Lid van verdienste
6
Berichten: 15284
Lid geworden op: 1 sep 2017
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Awards:

Bombel500 schreef: 09 jul 2022, 22:12 Ze moeten gewoon stoppen met op het middenveld met de punt naar achter.. gewoon dubbele 6 en nummer 10.. de verdediging is te zwak en heeft een extra slot op de deur nodig..
Hoezo zou de versie met de PNV defensief meer zekerheid bieden voor de verdediging? Omdat je hem dan zo zou invullen dat je twee verdedigende middenvelders opstelt zonder intenties naar voren? Want tenzij je het zo invult lijkt me PNA minstens net zo verdedigend zeker, omdat je dan drie spelers hebt die hun defensieve taken doen ipv de twee als je een #10 opstelt, toch?
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind PNA ook defensiever. Maar ik denk dat de backs minstens zo veel invloed hebben. Als die compacter staan geef je minder ruimte weg. Dat was gisteren geenszins.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Érick Gutiérrez