Russische invasie Oekraïne

Forum voor contact met andere PSV-supporters.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ik acht de kans trouwens aanwezig dat die vuilakken dat winkelcentrum hebben aangevallen als een boodschap aan de G7... omdat de sancties totaal geen effect op ze hebben zeg maar.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

ziege maar ook zagge schreef: 28 jun 2022, 08:38 Ik acht de kans trouwens aanwezig dat die vuilakken dat winkelcentrum hebben aangevallen als een boodschap aan de G7... omdat de sancties totaal geen effect op ze hebben zeg maar.
Ik acht de kans zelfs vrij groot [zelde strategie in Tsjetsjenie en Syrie], en je hebt genoeg stemmen die er naar willen luisteren. Al die personen die maar roepen dat we maar vrede moeten maen. De quote van Stephan Bandera van een kleine honderd jaar terug is wel op z'n plek.

« When the people choose bread between bread and freedom, they eventually lose everything, including bread. If the people choose freedom, they will have bread grown by themselves and not taken away by anyone. »
« If Bolshevism is replaced tomorrow by another form of Russian imperialism, it will also turn with all its might against Ukraine's independence and enslavement. The Russian people, as before, will bear that imperialism, will do everything to keep Ukraine in captivity. »
— Stepan Bandera (1909-1959)
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De Russen claimen intussen dat ze mikten op een hangar in de buurt waar westerse wapens in opgeslagen zouden zijn geweest en dat dat brand veroorzaakt zou hebben in een 'non functional' winkelcentrum.

Trouwens als onderdeel van iets prettiger berichtgeving (nl. dat de Russen de militaire verliezen serieus beginnen te voelen) kwam deze prachtige foto voorbij:

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... eneral.jpg

https://www.newsweek.com/photo-obese-ru ... on-1719470
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 28 jun 2022, 11:59 De Russen claimen intussen dat ze mikten op een hangar in de buurt waar westerse wapens in opgeslagen zouden zijn geweest en dat dat brand veroorzaakt zou hebben in een 'non functional' winkelcentrum.

Trouwens als onderdeel van iets prettiger berichtgeving (nl. dat de Russen de militaire verliezen serieus beginnen te voelen) kwam deze prachtige foto voorbij:

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... eneral.jpg

https://www.newsweek.com/photo-obese-ru ... on-1719470
Mooi he, denk je mooi die oorlog ontlopen te zijn met je pensioen, ben je alsnog binnen nu en 3 weken dood.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
RaJitsu
Vaste waarde in elftal
6
Berichten: 697
Lid geworden op: 25 aug 2017

VeresRivne schreef: 28 jun 2022, 10:17
Ik acht de kans zelfs vrij groot [zelde strategie in Tsjetsjenie en Syrie], en je hebt genoeg stemmen die er naar willen luisteren. Al die personen die maar roepen dat we maar vrede moeten maen. De quote van Stephan Bandera van een kleine honderd jaar terug is wel op z'n plek.

« When the people choose bread between bread and freedom, they eventually lose everything, including bread. If the people choose freedom, they will have bread grown by themselves and not taken away by anyone. »
« If Bolshevism is replaced tomorrow by another form of Russian imperialism, it will also turn with all its might against Ukraine's independence and enslavement. The Russian people, as before, will bear that imperialism, will do everything to keep Ukraine in captivity. »
— Stepan Bandera (1909-1959)
Waarschijnlijk mis ik iets, maar was Oekraïne in die tijd of daarvoor onafhankelijk? Volgens mij was het tot de val van de Sovjet Unie onderdeel van het Russische Rijk in zijn verschillende vormen? Die eerste quote is overigens onzin en een ontzettend simplistische kijk op zaken waarbij de vele variabelen die relevant zijn voor dit vraagstuk niet meegenomen worden. Sowieso de keus tussen brood en vrijheid suggereert dat er dus een keus is. Verder zegt niets dat je in vrijheid geen hongersnood kan hebben of dat een maatschappij zich ontwikkelt tot iets die dit zichzelf goed kan voorzien in dit opzicht of onder een gebrek aan vrijheid je per definitie hongersnood zal hebben en je niet kan ontwikkelen tot iets waarbij je jezelf voorziet in je voedselvoorraad.

Singqpore is bijv. een goed voorbeeld van hoe een succesvol land onder dictatuur zich heeft ontwikkeld tot iets waaronder het leerde zichzelf te voorzien in alle voorraden die het nodig heeft. Vervolgens is het zelfs gegroeid naar een vrije staat. Verschillende Afrikaanse, Zuid-Amerikaanse en Aziatische landen hebben ook vrijheid, maar toch echt een probleem in het omschreven opzicht.

Verder moet niet vergeten worden dat dit een strategische move is van Rusland obv de Minskverdragen, niet perse een om Oekraïners te onderdrukken, hoe overdreven, illegitiem, schofterig, etc. het besluit tot een oorlog ook was.
ziege maar ook zagge schreef: 28 jun 2022, 11:59 De Russen claimen intussen dat ze mikten op een hangar in de buurt waar westerse wapens in opgeslagen zouden zijn geweest en dat dat brand veroorzaakt zou hebben in een 'non functional' winkelcentrum.

Trouwens als onderdeel van iets prettiger berichtgeving (nl. dat de Russen de militaire verliezen serieus beginnen te voelen) kwam deze prachtige foto voorbij:

https://i2-prod.mirror.co.uk/incoming/a ... eneral.jpg

https://www.newsweek.com/photo-obese-ru ... on-1719470
Weet nooit wat ik van dit soort berichten moet denken. Ik bedoel, het zijn niet de generaals die in het schotveld zitten. Dat er wat commandanten hoger en lager omkomen, zal best. Maar gekeken naar de complete groep waar we het over hebben, vraag ik me van af of het er wel zo veel zijn. En wie dit tonnetje is, geen idee. Is ook niets over bevestigd.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

RaJitsu schreef: 28 jun 2022, 12:20Verder moet niet vergeten worden dat dit een strategische move is van Rusland obv de Minskverdragen, niet perse een om Oekraïners te onderdrukken, hoe overdreven, illegitiem, schofterig, etc. het besluit tot een oorlog ook was.
Obv de Minskverdragen, suggereer je daarmee dat ze de daarin benoemde grenzen opzoeken?

RaJitsu schreef: 28 jun 2022, 12:20Weet nooit wat ik van dit soort berichten moet denken.
Ik zie dit ook meer als een lolletje... soms bijzonder welkom als je de oorlog volgt. Maar, inhoudelijk illustratief voor allerlei berichten over de inzet van zowel ongeschoolde als gepensioneerde mankracht.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Een ding is zeker, voor Generaal Pavel hoef je niet noodzakelijkerwijs over precisieraketten te beschikken.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

FVD is de vijand. NSB all over again:

https://i.gyazo.com/2aeb6d704093525b8c9 ... 7eab6d.png
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Het is idd focking niet te geloven. En dat zit gewoon hier in het parlement.

Meerdere kanten, wat een klets. Dat hele lijstje is uitgesproken pro-Rusland en anti-Westen/anti-EU.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
mateja
Internationale topspeler
3
Berichten: 3196
Lid geworden op: 1 mar 2021
Seizoenkaart: Vak Y
Clubvoorkeur: PSV

Sinds Baudet in de publiciteit is in NL, doet hij precies wat Poetin wil, beginnend met het Oekrainereferendum en dat ging door tot en met corona. Alles destabiliseren. Net als Trump. Zo overduidelijk. De mensen die erin trappen zijn zo makkelijk te manipuleren en dom. Tenenkrommend gewoon. Hopelijk kunnen ze hem pakken op geldstromen oid. Weg met die vent uit onze politiek.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

schhepje naar de bodem
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

[mention]VeresRivne[/mention] zou supermooi nieuws zijn, maar vind er vooralsnog niks over terug.



Verder, de Russen hadden één of andere smoes m.b.t. dat winkelcentrum, welke alweer weerlegd is:





Maar, m.i. het mooiste nieuws:

Turkije blokkeert niet langer de toetreding van Zweden en Finland tot de NAVO.

Good on you, Poetlul.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26041
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Die heeft gewoon te horen gekregen: you're with us, or against us.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Oekraïne heeft Snake Island teruggepakt





Poetin over de toetreding van Finland en Zweden:
https://www.nu.nl/293843/video/poetin-o ... bleem.html

Als amateurpsycholoog zie ik een Poetin die opvallend zelfbewust en onzeker is, die veel moeite doet om ontspannen over te komen terwijl ie met zoekende blik zijn toehoorders peilt zo van 'Slikken ze het??'
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Mja huh...maar dreiging van de NAVO aan de grenzen..blablabla...dat was natuurlijk al onzin met het incorpereren van Belarus en de Pools, Litouwse grens die erbij kwam en nu zijn Zweden en Finland ook geen probleem. Ben benieuwd wanneer die laatste die hards die aangaven dat dat NAVO lidmaatschap van Oekraine hier nou de hele bottleneck was.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

VeresRivne schreef: 30 jun 2022, 20:45 Mja huh...maar dreiging van de NAVO aan de grenzen..blablabla...dat was natuurlijk al onzin met het incorpereren van Belarus en de Pools, Litouwse grens die erbij kwam en nu zijn Zweden en Finland ook geen probleem. Ben benieuwd wanneer die laatste die hards die aangaven dat dat NAVO lidmaatschap van Oekraine hier nou de hele bottleneck was.
Ik denk niet dat het de hoofdreden is/was, maar ik denk dat het de boel weldegelijk versneld heeft. Oekraiene binnenvallen kan alleen vóórdat het bij de NAVO zit, dus dat betekent opschieten geblazen. Ik ga er nog steeds vanuit dat het uiteindelijke resultaat zal zijn:
Rusland: een deel van Oekraine geannexeerd
Oekraine: het deel dat Oekraine blijft, toegang tot NAVO.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

https://www.nu.nl/293856/video/ravage-n ... odesa.html



Elke dag weer totaal onschuldige burgers vermoorden, gewoon omdat je een punt wil maken.

Sick dogs of Satan.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler
4
Berichten: 4192
Lid geworden op: 1 dec 2019

ShovingNE2 schreef: 29 jun 2022, 15:30 Die heeft gewoon te horen gekregen: you're with us, or against us.
Heb je het nu over de Turkse president? Dan vrees ik van niet. Dat Russische toerisme waar ze het van moeten hebben is weggevallen. Wat hij wil is een garantie dat Turkije nu toe kan treden tot de EU. Dat is de vette worst die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

mr.top schreef: 01 jul 2022, 14:17
ShovingNE2 schreef: 29 jun 2022, 15:30 Die heeft gewoon te horen gekregen: you're with us, or against us.
Heb je het nu over de Turkse president? Dan vrees ik van niet. Dat Russische toerisme waar ze het van moeten hebben is weggevallen. Wat hij wil is een garantie dat Turkije nu toe kan treden tot de EU. Dat is de vette worst die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Onmogelijk zolang Erdogan daar zit. Hooguit zouden de gesprekken weer opgestart kunnen worden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 01 jul 2022, 14:43
mr.top schreef: 01 jul 2022, 14:17

Heb je het nu over de Turkse president? Dan vrees ik van niet. Dat Russische toerisme waar ze het van moeten hebben is weggevallen. Wat hij wil is een garantie dat Turkije nu toe kan treden tot de EU. Dat is de vette worst die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Onmogelijk zolang Erdogan daar zit. Hooguit zouden de gesprekken weer opgestart kunnen worden.
Of een soort van samenwerking zoals die er met IJsland, Noorwegen en Zwitserland is.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017

mr.top schreef: 01 jul 2022, 14:17
ShovingNE2 schreef: 29 jun 2022, 15:30 Die heeft gewoon te horen gekregen: you're with us, or against us.
Heb je het nu over de Turkse president? Dan vrees ik van niet. Dat Russische toerisme waar ze het van moeten hebben is weggevallen. Wat hij wil is een garantie dat Turkije nu toe kan treden tot de EU. Dat is de vette worst die hij uiteindelijk gaat krijgen.
Dat lijkt me niet. De NAVO gaat niet over eventuele toetreding tot de EU, dat zijn twee aparte entiteiten met ook deels verschillende leden. Los daarvan lijkt Turkije sowieso niet heel happig op toetreding tot de EU.

Erdogan heeft denk ik andere doelen. Die wil in Syrië bijvoorbeeld een operatie beginnen tegen de Koerden. Ik verwacht eerder dat hij daar meer ruimte krijgt. Ondanks dat de Koerden de Amerikanen hebben geholpen in Syrië en Irak tegen ISIS.

De Amerikanen lijken groen licht te geven voor de levering van een flink aantal gemoderniseerde F16’s. Bestaande F16 van de Turken krijgen een upgrade. Dat zou in het plaatje passen van een operatie tegen de Koerden.

Wellicht dat op de achtergrond nog wat andere zaken geregeld worden zoals de spanningen met Griekenland rond de Egeïsche zee.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25070
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Hoe staat het met de verhoudingen? Ik heb het idee dat het wat stilstaat?
Johann Vogel
Vedette
6
Berichten: 5631
Lid geworden op: 29 nov 2017



(Y)
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Standbeeld schreef: 02 jul 2022, 13:56 Hoe staat het met de verhoudingen? Ik heb het idee dat het wat stilstaat?
Helaas wel nog steeds in het voordeel van de Russische honden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

ziege maar ook zagge schreef: 03 jul 2022, 20:06
Standbeeld schreef: 02 jul 2022, 13:56 Hoe staat het met de verhoudingen? Ik heb het idee dat het wat stilstaat?
Helaas wel nog steeds in het voordeel van de Russische honden.
Ik lees lang niet alles, maar in de orde van grootte komt het op mij over alsof Rusland her en der plaatsen verovert, en Oekraine met enige regelmaat wat materiaal weet te vernietigen.

Ik zag gisteren ergens in een flits voorbij komen dat die drones steeds minder effectief worden.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

De Russen lijken massaal in te zetten op de Donbas en voeren daar een regelrechte vernietigingsoorlog: eindeloze, niksontziende bombardementen met artillerie waarmee alles met de grond gelijk wordt gemaakt voordat ze weer een stapje vooruit zetten, zo dwingen ze Oekraïne tot steeds verdere terugtrekking.

Oekraïne probeert hiervan gebruik te maken door op andere plekken toe te slaan, in het zuidoosten maar met name de operatie om Kherson terug te veroveren, wat nog een flinke kluif is. Om dat te doen slagen moeten ze de Russen echter wel bezig blijven houden in die Donbas, anders komen die troepen vrij.

Intussen vuren de Russen dus 'lekker mankracht-goedkoop' raketten af op andere steden, veelal ouder en weinig precies spul gebruikend, daarmee veel ellende veroorzakend.

Maar goed, puntje bij paaltje kunnen de Oekraïners idd ook geregeld successen bijschrijven maar terwijl ze steeds meer terrein verliezen in de Donbas schiet het niet écht op bij Kherson en ook bij Kharkiv hebben ze er al eens beter voorgestaan. Dat ze Slangeneiland terug hebben is mooi maar de Russen zullen een synchrone aanval op Odessa op dit moment toch niet realistisch vinden. Intussen zijn de Russen volop bezig met het organiseren van referenda en het verRussen van bezet gebied.

Kortom, weinig lichtpuntjes imo.

Oh ja het Kremlin heeft een wet aangenomen waarmee ze de economie in dienst kunnen stellen van de oorlog, soort van economische mobilisatie dus. Enigszins hoopgevend was tegelijkertijd het nieuws over toenemend verzet binnen Rusland.. maar ja wat dat uiteindelijk aan de dijk zet...
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Russische invasie Oekraïne