Financiën

Algemene zaken van PSV.
Gebruikersavatar
Fanatic-U-s
Internationale topspeler
6
Berichten: 3365
Lid geworden op: 17 okt 2017
Seizoenkaart: Vak U
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Joey Veerman

Awards:

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

En PSV gaat daarmee ook op medisch gebied verschillende primeurs hebben, verwacht ik. Dat is ook winst.
Ex unitate vires
Gebruikersavatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
6
Berichten: 1574
Lid geworden op: 20 sep 2017
Seizoenkaart: Vak X
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging

Awards:

Thanks [mention]ShovingNE2[/mention], goede deal dus!
Zowel financieel als emotioneel ;)
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Al zal Philips 1 euro geven voor iets, vind ik het prima.

Philips is gewoon PSV dat hoort altijd zo te blijven.
Het mooiste zou zijn als er in de toekomst weer echte PSV fans in het bestuur komen om wat meer geld te geven aan de club.
Ik vind het echter wel verstandig van Philips om na de financiële crisis bij ons destijds te zorgen dat PSV niet afhankelijk is van Philips.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Elfrink haalde gisteren aan in zijn artikel dat het partnershipcontract tot 2031 en het Brainportcontract tot 2026 ook een signaal is naar de andere Brainport-partners en ik denk dat hij daar wel eens een punt in kan hebben. Philips is niet meer zo prominent dat het op een gegeven moment een remmende werking kan worden zoals het FOX contract dat de eerste jaren voor de clubs een geschenk was, maar later juist de groei heel erg beïnvloedde. Het lijkt in ieder geval een zeer positieve deal.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 07:38 Waarom was Philips eens geweldig en nu niet meer?
Op het gebied van medische apparatuur en technologie zijn ze namelijk echt ontzettend goed.
Is nog maar een slap aftreksel van het oude Philips he... Philips had ooit meer dan 400.000 werknemers wereldwijd. Daar is minder dan 20% van over, van het totale productaanbod nog minder, er gebeurt amper nog wat in Eindhoven en de naam Philips is verpatst aan allerlei bedrijven die nu 'Philips' apparatuur maken die geen Philips is.

Had je nog meer van die intelligente vragen Ren? ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Ren Höek
Vedette
5
Berichten: 9155
Lid geworden op: 17 jul 2018
Clubvoorkeur: PSV

ziege maar ook zagge schreef: 12 nov 2020, 10:10 Had je nog meer van die intelligente vragen Ren? ;)
Tsja, als je gaat vergelijken met de jaren 70 (aantal medewerkers).
Philips maakt nauwelijks nog consumentenelektronica, maar is in de healthcare een topper. Daar heeft PSV ook meer aan dan aan een stereosetje :D
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Massimo schreef: 12 nov 2020, 09:43 ook een signaal is naar de andere Brainport-partners en ik denk dat hij daar wel eens een punt in kan hebben.
Sterker nog: die hebben verheugd gereageerd en er wordt over gesproken om het voorbeeld te volgen.
De Brainport-partners van PSV vergaderen regelmatig over de manier waarop invulling wordt gegeven aan de sponsorovereenkomst. Woensdag is de jongste stap van Philips besproken en enthousiast ontvangen.
https://www.ed.nl/dossier-PSV/brainport ... ~ad8d3af2/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 10:24Tsja, als je gaat vergelijken met de jaren 70 (aantal medewerkers).Philips maakt nauwelijks nog consumentenelektronica, maar is in de healthcare een topper.
Ja heel fijn voor ze, maar daar heeft de stad Eindhoven nog maar weinig mee te maken.

Daarnaast zijn de ideeën over healthcare bij Philips niet altijd even fris maar goed, da's beside the point.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 07:38 Philips zal niet meer betalen dan voorheen, maar door de verlenging is er langer garantie op deze inkomsten.
En dat is nooit verkeerd, helemaal in deze tijd.
Ik ben geen financieel of economisch expert, maar kan me wel voorstellen dat de waarborg die PSV met dit contract nu heeft vwb de langere termijn icm Philips, er een is die rust en continuïteit garandeert. Ongeacht de fluctuatie binnen het economisch landschap over meerdere jaren.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

ziege maar ook zagge schreef: 12 nov 2020, 10:42
Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 10:24Tsja, als je gaat vergelijken met de jaren 70 (aantal medewerkers).Philips maakt nauwelijks nog consumentenelektronica, maar is in de healthcare een topper.
Ja heel fijn voor ze, maar daar heeft de stad Eindhoven nog maar weinig mee te maken.
Hoe bedoel je dit? Zowel het 'Research HQ' als 'Health systems' bevinden zich nog steeds in Eindhoven.

Maargoed, fijn dat er een langdurige overeenkomst is afgesloten. Ik heb maar weinig gevoel bij Philips als bedrijf, maar het hoort toch bij de club. Nu de naam het stadion nog omdopen naar Frits Philips Stadion.
Gebruikersavatar
Heissenberrug
Internationale topspeler
6
Berichten: 4268
Lid geworden op: 26 aug 2017

Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 10:24 Daar heeft PSV ook meer aan dan aan een stereosetje :D
Nou het was wel lekker om daags voor de wedstrijd een stereo setje of een TV bij de scheidsrechter te laten bezorgen. Het leveren van een MRI scan is wat lastiger om dat in het geheim te doen en is wat minder bruikbaar voor een Higler of Kamphuis.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21098
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Heissenberrug schreef: 12 nov 2020, 11:44
Ren Höek schreef: 12 nov 2020, 10:24 Daar heeft PSV ook meer aan dan aan een stereosetje :D
Nou het was wel lekker om daags voor de wedstrijd een stereo setje of een TV bij de scheidsrechter te laten bezorgen. Het leveren van een MRI scan is wat lastiger om dat in het geheim te doen en is wat minder bruikbaar voor een Higler of Kamphuis.
Veel te confronterend voor de heren arbiters als ze na hun scan zien dat ze inderdaad niet helemaal goed bij hun hoofd zijn. :mrgreen:
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

El Sordo schreef: 12 nov 2020, 11:34 Hoe bedoel je dit? Zowel het 'Research HQ' als 'Health systems' bevinden zich nog steeds in Eindhoven.

Maargoed, fijn dat er een langdurige overeenkomst is afgesloten. Ik heb maar weinig gevoel bij Philips als bedrijf, maar het hoort toch bij de club. Nu de naam het stadion nog omdopen naar Frits Philips Stadion.
Er zit nog wat in Eindhoven maar dat stelt heel erg weinig voor bij wat het was he...

Mijn oma (was uit 1911) was één van de grootste PSV fans uit de familie, haar generatie noemde vrijwel nooit de naam PSV maar zei altijd 'Philips'. Eindhoven was vroeger amper iets anders, zowat alles stond in het teken van Philips, al tijdens de Tweede Wereldoorlog was 't de aanwezigheid van Philips die het lot van de stad bepaalde. Dat is nu totáál anders. 'Het hoort bij de club' kunnen we nu zeggen met een soort nostalgisch gevoel, maar vroeger was de club gewoon Philips.

Overigens was Frans Otten volgens mij nog belangrijker voor de club dan Frits Philips.

Desalniettemin zie ik het niet zo somber in hoor, wat met Philips gebeurd is was nu eenmaal tekenend voor de economische tijdsgeest (het inmiddels ruimschoots achterhaalde idee dat alles om shareholder value moet draaien), dat het bedrijf nog bestaat is mooi en wát ze nog maken is idd ook mooi en dat ze nog steeds aan de club verbonden zijn ook.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Er zit nog vrij veel in Eindhoven. Maar inderdaad niet zoals het was (gelukkig), maar ook wereldwijd is het bedrijf in omvang flink gekrompen. Niet zo vreemd dus. De erfenis (in de bredere zin) van Philips in de stad is nog steeds belangrijk/zichtbaar, met naast PSV o.a. ASML, Signify, Shapeways, Etos en belangrijke Philipsvestigingen op onder meer de HTC. Ach, wat was, was. En da's maar goed ook.

Daarnaast vind ik Frits in ieder geval symbolisch vele malen waardevoller dan Otten.
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Fanatic-U-s schreef: 12 nov 2020, 09:09 En PSV gaat daarmee ook op medisch gebied verschillende primeurs hebben, verwacht ik. Dat is ook winst.
Dit vind ik altijd een beetje van het niveau marketing kul in al die persberichten over hoe een bepaald merk goed past bij een bepaalde voetbalclub.
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Vind ik ook een te hoog kletspraatgehalte hebben. Gerbrands weer met z'n slaapritme, daar had ie 't vijf jaar geleden ook al over. Was toen zogenaamd ook revolutionair en zouden we veel voordeel uit gaan halen en nu doet ie alweer alsof dit iets nieuws is wat eraan komt. Maar goed, holle zwets hoort er een beetje bij op dat niveau he ;)
El Sordo schreef: 12 nov 2020, 13:33Niet zo vreemd dus.
Zeg ik ook niet.
El Sordo schreef: 12 nov 2020, 13:33En da's maar goed ook.
Vind jij ;)
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

Je kan toch niet ontkennen dat medische ontwikkelingen een belangrijke invloed hebben op de ontwikkeling van topsport? Kijk alleen al naar de ontwikkeling in de behandeling van knieblessures. Of bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct na het oplopen van een blessure in het stadion al een scan te maken. En zo nog een aantal voorbeelden. Het is makkelijk om het als marketing kul weg te zetten.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Als er termen als hol gezwets hierover hoor dan schakel ik dat een beetje gelijk aan Willem van Hanegem. Heeft ook totaal geen idee meer. En Aad de Mos die vindt dat statistieken helemaal niets zeggen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Balinho
Nationale topspeler
5
Berichten: 2410
Lid geworden op: 8 apr 2018

Trixm schreef: 12 nov 2020, 14:42 Je kan toch niet ontkennen dat medische ontwikkelingen een belangrijke invloed hebben op de ontwikkeling van topsport? Kijk alleen al naar de ontwikkeling in de behandeling van knieblessures. Of bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct na het oplopen van een blessure in het stadion al een scan te maken. En zo nog een aantal voorbeelden. Het is makkelijk om het als marketing kul weg te zetten.
Onder welke medische ontwikkeling scharen we het inzetten van paarden placenta's en gemalen "haaienbotten" ter bevordering van de fysieke gesteldheid eigenlijk (asking for a friend, Marianne Thieme)?
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

ShovingNE2 schreef: 12 nov 2020, 15:01 Als er termen als hol gezwets hierover hoor dan schakel ik dat een beetje gelijk aan Willem van Hanegem. Heeft ook totaal geen idee meer. En Aad de Mos die vindt dat statistieken helemaal niets zeggen.
Maar nu doe je net of ik zeg dat medische ontwikkelingen niet van belang zijn voor de voetbalsport. Alleen heeft dat verder weinig te maken met de sponsoring. Je leest in ieder persbericht inzake sponsoring van een sportclub altijd 1 zo’n alinea marketingkots waarom de sponsor en de club zoooo goed bij elkaar passen. Zoals bij aankondiging Univé. “ We hadden al langer de wens een verzekeraar aan te trekken als sponsor” gelooft toch niemand. Gaat maar om 1 ding. Geld aftikken in ruil voor exposure.
Gebruikersavatar
Trixm
Vedette
6
Berichten: 6042
Lid geworden op: 6 sep 2017

Awards:

JuulEllerman schreef: 12 nov 2020, 16:14
ShovingNE2 schreef: 12 nov 2020, 15:01 Als er termen als hol gezwets hierover hoor dan schakel ik dat een beetje gelijk aan Willem van Hanegem. Heeft ook totaal geen idee meer. En Aad de Mos die vindt dat statistieken helemaal niets zeggen.
Maar nu doe je net of ik zeg dat medische ontwikkelingen niet van belang zijn voor de voetbalsport. Alleen heeft dat verder weinig te maken met de sponsoring. Je leest in ieder persbericht inzake sponsoring van een sportclub altijd 1 zo’n alinea marketingkots waarom de sponsor en de club zoooo goed bij elkaar passen. Zoals bij aankondiging Univé. “ We hadden al langer de wens een verzekeraar aan te trekken als sponsor” gelooft toch niemand. Gaat maar om 1 ding. Geld aftikken in ruil voor exposure.
Dan is het toch geen onzin? Je wilt toch uit verschillende hoeken werken aan sponsoring. Als je nog geen verzekeraar hebt, dan wil je die ook. Als je jumbo hebt, hoef je geen AH meer. het is geen rocket science.
Saibari is underrated.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7217
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Vanavond om 20:00 op Fox Sports een item over Philips en PSV.

Staat in de instastory van PSV.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

Trixm schreef: 12 nov 2020, 16:29 Als je jumbo hebt, hoef je geen AH meer. het is geen rocket science.
Waarom zie je nooit PSV-spelers bij de AH spotjes rond Oranje? Precies om die reden.

[mention]JuulEllerman[/mention] Ik doelde overigens niet op jou hoor. ;)


"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Gebruikersavatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
6
Berichten: 30699
Lid geworden op: 27 aug 2017
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Awards:

Trixm schreef: 12 nov 2020, 14:42 Je kan toch niet ontkennen dat medische ontwikkelingen een belangrijke invloed hebben op de ontwikkeling van topsport? Kijk alleen al naar de ontwikkeling in de behandeling van knieblessures. Of bijvoorbeeld de mogelijkheid om direct na het oplopen van een blessure in het stadion al een scan te maken. En zo nog een aantal voorbeelden. Het is makkelijk om het als marketing kul weg te zetten.
Zeker mee eens, maar dat zegt niks over de specifieke samenwerking waar het hier over gaat. Gerbrands wil een specifiek voorbeeld geven en kiest dan iets wat hij 5 jaar geleden ook al riep; dat vind ik niet erg sterk, dat waren we immers al aan het doen... zo bedoel ik 't. Verder geen big deal hoor.. hoe langer je ergens over lult hoe groter het lijkt te worden, da's nou ook weer niet de bedoeling ;) Bottom line is wat mij betreft: gewoon helemaal prima dat Philips aan PSV verbonden blijft en/of andersom.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
JuulEllerman
Jeugdspeler
3
Berichten: 53
Lid geworden op: 11 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Het is een prima deal. Laat dat voorop staan. Maar de “spectaculaire deal” waar Elfrink een dag voor de aankondiging het over had is wel wat overdreven.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26053
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

In 2020 wordt het shirtsponsorschap met 6 jaar verlengd. Door 1 van de partners. Anderen gaan in het kielzog volgen.

Ik vind dat best spectaculair. Waar iedereen dacht dat Philips afscheid ging nemen commiteren zij zich tot juli 2031.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Financiën