Feyenoord

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Robson de Souza schreef: 27 jun 2022, 08:42
Ykhim schreef: 26 jun 2022, 22:21

Ik zie maar heel weinig posts van mensen die die jongen echt downgraden. Het zijn eerder mogelijke verklaringen voor waarom Feyenoord ermee aan de haal gaat, en wij niet. Dat kan zijn omdat we hem toch niet goed of talentvol genoeg vinden. Dat is hij wat mij betreft wel, maar PSV beschikt intern over veel meer informatie natuurlijk.

Het is alleen niet daarvan afhankelijk of een speler wel of niet komt. Misschien zet PSV hoger in. Misschien heeft PSV het wel geprobeerd, maar vraagt Zürich teveel en kan Feyenoord hem alleen betalen door een relatief ongunstige deal te sluiten. Misschien wil Gnonto zelf liever een soort garantie op speeltijd. Hoe dan ook: vier miljoen voor een jonge Italiaanse international is natuurlijk op het eerste oog een fenomenale deal. Of het dat ook gaat zijn, dan moet nog blijken.
Op een Feyenoord-forum gaat het volgende rond:
Schijnt dat de zoon van Arnesen een deel van de rechten heeft van Gnonto en dat ze daardoor minder kunnen betalen. Die zoon behoudt zijn deel van de rechten dan gewoon. Dus Feyenoord is ook maar gedeeltelijk eigenaar. Aan andere teams vraagt Zurich dus 10 miljoen +.
Hij kwam transfervrij over van Inter. Als die zoon x aantal % rechten heeft, klinkt het als mensenhandel.
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

Mikelvb schreef: 27 jun 2022, 08:45
Robson de Souza schreef: 27 jun 2022, 08:42
Op een Feyenoord-forum gaat het volgende rond:
Schijnt dat de zoon van Arnesen een deel van de rechten heeft van Gnonto en dat ze daardoor minder kunnen betalen. Die zoon behoudt zijn deel van de rechten dan gewoon. Dus Feyenoord is ook maar gedeeltelijk eigenaar. Aan andere teams vraagt Zurich dus 10 miljoen +.
Hij kwam transfervrij over van Inter. Als die zoon x aantal % rechten heeft, klinkt het als mensenhandel.
Ik zeg alleen dat dit rond gaat, het zou in elk geval verklaren waarom hij minder duur voor Fey is dan andere teams. Wellicht heeft Arnesen Jr. een andere deal gesloten in ruil voor doorverkooppercentage van Gnonto of hem daar naar toe gebracht voor doorverkoop. Ik weet het ook niet ;-)
Mikelvb
Nationale topspeler
1
Berichten: 1714
Lid geworden op: 19 apr 2022

Robson de Souza schreef: 27 jun 2022, 08:47
Mikelvb schreef: 27 jun 2022, 08:45

Hij kwam transfervrij over van Inter. Als die zoon x aantal % rechten heeft, klinkt het als mensenhandel.
Ik zeg alleen dat dit rond gaat, het zou in elk geval verklaren waarom hij minder duur voor Fey is dan andere teams. Wellicht heeft Arnesen Jr. een andere deal gesloten in ruil voor doorverkooppercentage van Gnonto of hem daar naar toe gebracht voor doorverkoop. Ik weet het ook niet ;-)
Reactie was ook niet richting jou. Bedoelde meer dat de voetbalwereld dan echt verziekt is als dit zo is.
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Het kan toch ook niet anders dat er iets dergelijks achter zit? Hoe het precies in elkaar steekt is onduidelijk, maar dat die 4 miljoen niet een kale 4 miljoen is staat buiten kijf. Als ik Zürichsupporter was zou ik hier behoorlijk nieuwsgierig naar zijn aangezien zijn marktwaarde ruim het dubbele is.
Gebruikersavatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
6
Berichten: 3199
Lid geworden op: 8 feb 2018
Oude naam: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Mikelvb schreef: 27 jun 2022, 08:45
Robson de Souza schreef: 27 jun 2022, 08:42
Op een Feyenoord-forum gaat het volgende rond:
Schijnt dat de zoon van Arnesen een deel van de rechten heeft van Gnonto en dat ze daardoor minder kunnen betalen. Die zoon behoudt zijn deel van de rechten dan gewoon. Dus Feyenoord is ook maar gedeeltelijk eigenaar. Aan andere teams vraagt Zurich dus 10 miljoen +.
Hij kwam transfervrij over van Inter. Als die zoon x aantal % rechten heeft, klinkt het als mensenhandel.
Wordt leuk als Sylvana Simons (geen familie van Xavi hoop ik) dit hoort.
Dát levert entertainment op.
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Grasmat schreef: 27 jun 2022, 08:56 Het kan toch ook niet anders dat er iets dergelijks achter zit? Hoe het precies in elkaar steekt is onduidelijk, maar dat die 4 miljoen niet een kale 4 miljoen is staat buiten kijf. Als ik Zürichsupporter was zou ik hier behoorlijk nieuwsgierig naar zijn aangezien zijn marktwaarde ruim het dubbele is.
Ik denk dat het niet zo moeilijk is al velen hier denken. De FIFA heeft een soort weegsysteem hoeveel je mag vragen voor een speler alsin een acceptabele transfersom waarbij wegingsfactoren o.a. de zwaardte van het contract en de looptijd zijn. Als je met een laag contract zit [bv veredeld jeugdcontract, wat niet vreemd zou zijn gezien zijn leeftijd] dan is 4 miljoen helemaal geen gek bedrag. Als Zurich dan bv veel meer zou vragen dan zou zijn zaakwaarnnemer arbitrage kunnen aanvragen over het contract.
De andere mogelijkheid - of een die daar mogelijk uit voort vloeit - is dat zijn management harde afspraken heeft gemaakt bij tekenen van zijn contract voor hoeveel hij weg mag. Als je goedkoop of voor bijna niks komt dan zou het best kunnen dat Zurich toen 4 miljoen als exitbedrag heeft geaccepteerd, vastgelegd contractueel of puur als afspraak zonder vastlegging.


Tenslotte waarom Feyenoord? Laten we niet vergeten dat Gnonto ook ooit voor Zurich gekozen heeft, hij zal als Interproduct ook wel naar een meer spectauclaire club toe hebben gekund maar voor hem zal perspectief op speeltijd wel eens heel belangrijk kunnen zijn. Beeld je dan eens in als hij de gesprekken met al die clubs aangaat. Clubs willen hem als tweede/derde spits, verhuren of in de jeugd laten beginnen. No way dat men bij Ajax of PSV zegt: we zien jou als eerste spits, laat staan al die andere clubs. En dan heb je Feyenoord, zij kunnen het wel zeggen: Gnonto jij bent onze eerste man. En dat is redelijk geloofwaardig nu Dessers en Linssen weg zijn. Ik denk dat dat ook de reden is dat Feyenoord er nu ineens door komt fietsen. Waarschijnlijk is uit al die onderhandelingen met clubs gelekt dat Gnonto eerste spits zijn/ cq veel speeltijd belangrijk vond. Laten we niet vergeten dat hiervoor volgens de bronnen Freiburg de beste papieren had, misschien wel om vergelijkbare redenen. Nou dan is het dus slim van Feyenoord het ijzer te smeden als het heet is en Gnonto te 'kapen', heb ik alle respect voor.


de laatste jaren al best wat onverwachtse transfers gezien; Haller [Ajax], Gotze [PSV], Cattermole [VVV], Yilmaz [Fortuna], Dost in de belangstelling van Emmen; deze zou daar ook tussen passen.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Grasmat
Lid van verdienste
6
Berichten: 21096
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Duif

Awards:

Leuk verhaal, maar Zürich had als vraagprijs iets tussen de 7-10 miljoen. Dus daar zijn geen eerdere afspraken over gemaakt en voor een Italiaans international is dat ook geen raar bedrag dat door een arbitragecommissie van tafel zou worden geveegd.

Dat Gnonto vanwege carriereplanning voor Feyenoord zou kiezen had ik ook al aangegeven. Al zegt dat misschien ook wel iets over het geloof in zichzelf. Als je ziet wie hier afgelopen twee seizoenen eerste spitsen waren zou je toch moeten denken: "dat kan ik ook, en beter." :tear:
Gebruikersavatar
Persepolis
Vedette
6
Berichten: 7237
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Na zijn debuut voor Italië heeft de voorzitter daar heel duidelijk gezegd dat hij 10 miljoen (of meer dan 10 miljoen) wilde. Volgens de berichten is dát ook de reden dat Freiburg is afgehaakt, die vonden dat te gortig. Naar verluidt hetzelfde verhaal bij Hoffenheim, waar hij voor zijn carrièreplanning ook best voor had kunnen kiezen aangezien de trainer daar hem heeft laten debuteren bij Zürich. PSV en Ajax zijn volgens mij niet concreet geworden, maar kan ook zijn dat dat niet is uitgelekt natuurlijk. Maar ik twijfel er ook niet aan dat het geen 4 miljoen en niks anders is. Veel te groot verschil met wat ze maar een paar weken geleden riepen, zo vroeg in de window.
Massimo
Legende
6
Berichten: 12635
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik zou Gnonto een goede aankoop van Feyenoord vinden. Taabouni wens ik ze veel succes mee. Heeft in niets nog laten zien een versterking te kunnen zijn bij AZ en dan met name Jong AZ. Taabouni en Goudmijn waren de nieuwe pareltjes die de volgende lichting jeugdspelers moeten worden. Beide al jaren bij de selectie, reeds 20 jaar en nog maar heel weinig Eredivisieminuten in de benen.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Dus Arnesen jr handelt in Afrikaanse voetballers die de oversteek maken naar Italië?
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

RIO schreef: 27 jun 2022, 11:02 Dus Arnesen jr handelt in Afrikaanse voetballers die de oversteek maken naar Italië?
Ik dacht dat het al een tijd verboden was, maar ze zullen vast wel weer een listige constructie hebben verzonnen.
Gebruikersavatar
Tjompie
Nationale topspeler
2
Berichten: 2165
Lid geworden op: 28 aug 2021
Clubvoorkeur: PSV

Gebruikersavatar
Maikel
Site Admin
5
Berichten: 17716
Lid geworden op: 10 mei 2018
Clubvoorkeur: PSV

Meteen de laatste speler die ze kunnen halen.
Woodenshoes
Nationale topspeler
6
Berichten: 2108
Lid geworden op: 31 jan 2018

Awards:

ik dacht dat het budget al op was gegaan aan die 13-jarige van ons.
Brael
Vedette
4
Berichten: 8682
Lid geworden op: 1 aug 2019

Daar is dus het hele budget van Malacia aan op gegaan. Tenminste, het deel dat ze weer mochten investeren.
Voor Feyenoord begrippen hebben ze dan 2 prima spitsen. Als ik mocht kiezen tussen Danilo en Gnonto of Dessers en Linssen, zou ik altijd voor het eerste duo gaan.

Feyenoord doet het dus voor Feyenoord begrippen helemaal niet slecht, maar het is wel duidelijk dat wij momenteel in een andere vijver vissen.
Josef Dettelbacher
Legende
6
Berichten: 18117
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Maikel schreef: 27 jun 2022, 19:01 Meteen de laatste speler die ze kunnen halen.
Wilfred Genanto
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

How to blow your entire budget on 1 HoGnonto.

Ik zou het niet doen. Die gaat is 28.
RIO
Legende
4
Berichten: 12715
Lid geworden op: 1 jul 2019
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Die dikke Martijn loopt weer te soppen in zijn eigen zaad bij voetbalpraat.
Rikkert1234
Vedette
2
Berichten: 5246
Lid geworden op: 12 mei 2021
Clubvoorkeur: PSV

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=405282

Volgens mij gaat Messi naar Feyenoord
Feathermen
Bankzitter
2
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Martijn, die Götze dik en slecht noemde maar een random Zweed de nieuwe Messi noemde. Objectiviteit is er vanaf te lezen!
Gebruikersavatar
ruuddevil
Legende
6
Berichten: 11848
Lid geworden op: 25 aug 2017

Awards:

Ach, de verbazing zegt alles over hoe er naar Feyenoord wordt gekeken. Alsof Young [mention]ShovingNE2[/mention] opeens thuis met Pamela Anderson aan tafel zit. Dat zou 30 jaar geleden ook niemand geloven.
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV



WOW ze geven hun transferbeleid aan de trainer wat een passant is. Wat een schande! Wat een schande.


Oh wacht. Gaat over Arne Slot dus dan krijg je dat soort rare teksten niet nee.
Als het Schmidt was, had het nu voorpagina nieuws geweest.
Gebruikersavatar
Standbeeld
Mister PSV
2
Berichten: 25069
Lid geworden op: 3 sep 2021
Clubvoorkeur: PSV

Ruud bemoeit zich ook met het transferbeleid. Zegt niet zoveel. Als Slot de uiteindelijke beslissing neemt is het pas nieuws, maar dat zal Arnesen vast doen. Verder zegt Slot niets geks: die wil nu presteren, zoals elke trainer.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Stengs komt niet. Stengs wil voor z'n kans gaan in Nice, en gelijk heeft die jongen. Niet na een jaar als een klein meisje al terug naar Nederland. Dat voelt toch als falen in het buitenland. (kuch, Bergwijn, kuch)
Gebruikersavatar
ComeOnPSV
Vedette
5
Berichten: 7216
Lid geworden op: 27 jan 2019
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld schreef: 28 jun 2022, 11:24 Ruud bemoeit zich ook met het transferbeleid. Zegt niet zoveel. Als Slot de uiteindelijke beslissing neemt is het pas nieuws, maar dat zal Arnesen vast doen. Verder zegt Slot niets geks: die wil nu presteren, zoals elke trainer.
De driehoek neemt bij PSV de beslissing. Ik weet niet precies hoe de constructie bij Feyenoord zit, maar wat ik bedoelde te zeggen dat je nu ziet hoe suggestief de media is. Bij PSV hoorde je 2 jaar lang dat Schmidt de touwtjes in handen had en nu wil Slot een speler en dan hoor je er niks over.

Zegt veel.
Gebruikersavatar
DonyellMalen
Vedette
3
Berichten: 9997
Lid geworden op: 4 nov 2020
Clubvoorkeur: PSV

Die Slot wil ook liever Stengs dan Gnonto, omdat hij Stengs kent. Onder het mom van 'wat de boer niet kent, koopt ie niet'. Maarja moet maar accepteren idd dat dat de mogelijkheden van zijn club dichter bij SC Heerenveen en FC Groningen liggen dan bij PSV en Ajax.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Feyenoord