Armando Obispo

Spelers A-selectie.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Dit is de laatste posting van de vorige pagina:

Ykhim schreef: 26 jun 2022, 13:37
El Sordo schreef: 26 jun 2022, 12:29 Teze en Obispo naast elkaar in de basis lijkt op voorhand met name een garantie op weer een teleurstellend seizoen.
Ik ben geneigd om het met je eens te zijn, maar ik kan niet de enige zijn die er ergens ook wel enthousiast van wordt, dat idee van Teze en Obispo naast elkaar. In praktijk waarschijnlijk niet ervaren en consistent genoeg, maar ik vind het in potentie twee uitstekende centrumverdedigers. Ze hebben het talent om uit te groeien tot killers die ook met de bal goede dingen doen. Allebei echte atleten, groot, sterk, relatief snel en niet bang om duels aan te gaan. Aan de bal over het algemeen comfortabel, waarbij ik met name bij Teze hele goede acties zie. Proberen vooruit te voetballen, strakke passing, probeert met regelmaat linies over te slaan, meer van dat. Je betaalt er bovendien niks voor, want het zijn producten van de eigen opleiding. Aan de andere kant zijn ze ook allebei relatief onervaren en dat zie je vooral terug in de inschatting van bepaalde situaties.

Het gaat waarschijnlijk Teze-Ramalho worden, schat ik zo in. Maar mijn PSV-hart hoopt ergens dat het Teze-Obispo wordt, dat ze allebei een sprong vooruit maken in hun ontwikkeling en samen het gezicht van een nieuw, onverzettelijk PSV gaan vormen. Lijkt me echt gaaf.
Ik vind vooral de romantische gedachte erg aantrekkelijk, maar ik geloof er vooralsnog niet in. Heb bij Teze al grote twijfels en die is een stuk verder dan Obispo.

Daar mag je me over een jaar prima op terugpakken als blijkt dat Teze en Obispo een stormachtige ontwikkeling hebben doorgemaakt, ons de schaal hebben geschonken door solide verdedigingswerk en we in ieder geval de groepsfase van de CL hebben gehaald. ;)

Leuke en sympathieke gasten, daar niet van, maar vooralsnog is het vooral de belofte van groot talent gebleken en heb ik in de praktijk nog niet echt gezien hoe ze een veel hoger niveau gaan halen dan bijvoorbeeld Brenet, Hendrix, Rosario of Pieters.

Maargoed, ik ontvang met alle liefde de hoon als dit straks anders blijkt uit te pakken!
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Realistische beschouwingen, ik gruwel ervan. Dat je het weet, meneer Sordo.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Je hebt gelijk. Gooi ze maar in het diepe! Bakayoko, Ledezma, Saibari en Sambo erbij. Pomp jij de banden van de platte kar alvast op?
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Dat is nog steeds niet genoeg eigen jeugd!
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

We kunnen Pieters en Hendrix nog huren?
Gebruikersavatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
6
Berichten: 3047
Lid geworden op: 30 jan 2018
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

Pieters is geen eigen jeugd. Mo huren.
Gebruikersavatar
El Sordo
Vedette
6
Berichten: 7917
Lid geworden op: 25 aug 2017

Verrek. Maar als je alle broodjes in de stad hebt gerecenseerd sta je in mijn woordenboek gewoon als eigen jeugd genoteerd. Wat een engagement.
Ykhim
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 18647
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Awards:

En altijd zijn vriendin taggen :mrgreen:

Goeie ouwe tijd!
Gebruikersavatar
VeresRivne
Vedette
5
Berichten: 5183
Lid geworden op: 7 feb 2019

Ykhim schreef: 26 jun 2022, 16:31 En altijd zijn vriendin taggen :mrgreen:

Goeie ouwe tijd!
De "Let's do things together" post was van epische proporties.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Talent en potentie zat maar Obispo heeft 2 mindere punten waardoor de twijfel ook altijd wel zal blijven:

1. fysieke issues en dus stagnatie in zijn ontwikkeling
2. hij blijft altijd zijn foutjes houden, een beetje zoals Bruma dat ook heel lang had. Dit kan wel oorzaak zijn van punt 1 want je moet gewoon veel, heel veel spelen om die fouten er zoveel mogelijk uit te krijgen. Stukje ervaring en ritme is dan heel belangrijk.

Zolang beide punten niet flink verbetert zijn blijft er een talentvolle CV over waar je helaas nooit op kan vertrouwen. De vraag is dan, hoelang ga je door met hopen dat het er een keer volledig uitkomt. Gezien de blessure van Boscagli zou ik zeggen: dit is het laatste seizoen waarin Obispo het mag laten zien.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind de vergelijking met Bruma nog niet zo slecht, maar die was hier wel de baas. Daarna niets mee gepresteerd.

Maarja PSV koos voor Bruma ipv Vd Hoorn en van Dijk. Bruma was goed genoeg om kampioen mee te worden, van Dijk was de beste speler.
Gebruikersavatar
Heruone
Lid scoutingsteam
6
Berichten: 7624
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

Sluit me volkomen aan bij [mention]El Sordo[/mention]. Twee hele talentvolle CV's. Alleen weinig ervaring en vlieguren in de benen, zeker Obispo imo op PSV niveau. Die twee gaan gewoon fouten maken. Simple as that.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Gebruikersavatar
Juancho
Legende
6
Berichten: 24123
Lid geworden op: 25 aug 2017
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus schreef: 26 jun 2022, 23:51 Ik vind de vergelijking met Bruma nog niet zo slecht, maar die was hier wel de baas. Daarna niets mee gepresteerd.

Maarja PSV koos voor Bruma ipv Vd Hoorn en van Dijk. Bruma was goed genoeg om kampioen mee te worden, van Dijk was de beste speler.
Bruma heeft daar dus wel tijd voor nodig gehad. Volgens mij werd hij een baas nadat Moreno kwam. Daarvoor genoeg twijfel, fouten etc. Beetje mijn punt. Spelen, ervaring is belangrijk maar een topper naast je ook. En persoonlijk vind ik Ramalho dat niet. Prima speler, niet meer dan dat.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Gebruikersavatar
Joenepsv
Legende
6
Berichten: 11197
Lid geworden op: 30 jan 2018

Awards:

Obispo is een prima wisselspeler maar komt tekort als basisspeler voor ons. Ik zie hem ook niet naar dat niveau toe groeien. Teze daarentegen is een betere speler en heeft een hoger plafond. Zal nog steeds zijn foutjes maken zoals elke jonge cv maar in hem zien ik wel een potentiële topper.
FritskePhilips
Nationale topspeler
5
Berichten: 1953
Lid geworden op: 11 jul 2018

Obispo is in alle leeftijdscategorieën hoger aangeslagen dan Teze en had het label van toptalent.

Velen hier onderschatten Obispo enorm. Hij is inderdaad ook enkele keren (op ongelukkige momenten) geblesseerd geweest, maar dat talent is niet vertrokken.

Sterker nog; ik zie wel groei. Tijd dat Armando een basisplaats grijpt en hier de monden snoert.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

FritskePhilips schreef: 27 jun 2022, 08:12 Tijd dat Armando een basisplaats grijpt en hier de monden snoert.
Ik laat mij graag de mond snoeren door Obispo. Maar volkomen eens met El Sordo. Ik heb het idee dat beide heren de volgende stap net niet kunnen maken.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Feathermen
Bankzitter
2
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Obispo is echt een beer, en is elke keer goed bezig als iemand geblesseerd is. Alleen zoveel pech dat hij daarna zelf dan weer geblesseerd moet zijn. Ik denk echt dat Obispo kan groeien als hij dit half jaartje in de basis kan staan. Vorig seizoen toen hij voor een langere periode moest spelen waren er veel mensen lyrisch over hem
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Vorig jaar was Teze nog rechtsback en 10 maanden later speelt ie 3 interland onder van Gaal als CV.

Ik begrijp niet waarom spelers zo vaak definitief afgeschreven worden. Als Obispo een Argentijns vlaggetje voor zijn naam had gehad dan hadden we een topper gehad die mits fit wel die stap had kunnen maken. Alsof NL spelers niet spannend genoeg zijn ofzo. Als je nu kijkt naar Marcellis of van Eijnden dan snap ik het wel maar Feyenoord had met Bruno Martins Indi en Kongolo ook 2 spelers waar ze mee hebben gepresteerd en daarna verkocht hebben. Wij hadden Rekik en Bruma bv ook nog. Geen toppers maar wel goed genoeg om mee te presteren maar ik heb het gevoel dat supporters alleen op zoek zijn naar die echte 'Alexachtige' verdedigers die de CL kunnen winnen.

Obispo en Teze kunnen beide echt nog wel een stap maken.
Gebruikersavatar
ShovingNE2
Site Admin
6
Berichten: 26042
Lid geworden op: 25 aug 2017
Seizoenkaart: Vak PR

11 Sir Tinus schreef: 27 jun 2022, 09:02 Vorig jaar was Teze nog rechtsback en 10 maanden later speelt ie 3 interland onder van Gaal als CV.

Ik begrijp niet waarom spelers zo vaak definitief afgeschreven worden. Als Obispo een Argentijns vlaggetje voor zijn naam had gehad dan hadden we een topper gehad die mits fit wel die stap had kunnen maken. Alsof NL spelers niet spannend genoeg zijn ofzo.
Ik schrijf ze niet definitief af. Alhoewel... Obispo, maar dat is meer vanwege blessures. Daar moet in ieder geval nog iemand bij achterin. Beide spelers moeten nog echt een stuk beter worden.

En over Teze... dat klopt niet helemaal: het hele jaar ervoor was hij CV.

Is er iemand die op dit moment met vertrouwen wedstrijden in gaat als Teze en Obispo het centrale duo vormen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
6
Berichten: 5912
Lid geworden op: 27 aug 2017

ShovingNE2 schreef: 27 jun 2022, 09:35
11 Sir Tinus schreef: 27 jun 2022, 09:02 Vorig jaar was Teze nog rechtsback en 10 maanden later speelt ie 3 interland onder van Gaal als CV.

Ik begrijp niet waarom spelers zo vaak definitief afgeschreven worden. Als Obispo een Argentijns vlaggetje voor zijn naam had gehad dan hadden we een topper gehad die mits fit wel die stap had kunnen maken. Alsof NL spelers niet spannend genoeg zijn ofzo.
Ik schrijf ze niet definitief af. Alhoewel... Obispo, maar dat is meer vanwege blessures. Daar moet in ieder geval nog iemand bij achterin. Beide spelers moeten nog echt een stuk beter worden.

En over Teze... dat klopt niet helemaal: het hele jaar ervoor was hij CV.

Is er iemand die op dit moment met vertrouwen wedstrijden in gaat als Teze en Obispo het centrale duo vormen?
Nee, sterker: ik hoop dat er nog een CV bij komt die beter is dan al wat we nu hebben.
D'n Berry
Talent
2
Berichten: 74
Lid geworden op: 16 jul 2021

11 Sir Tinus schreef: 27 jun 2022, 09:02 Vorig jaar was Teze nog rechtsback en 10 maanden later speelt ie 3 interland onder van Gaal als CV.

Ik begrijp niet waarom spelers zo vaak definitief afgeschreven worden. Als Obispo een Argentijns vlaggetje voor zijn naam had gehad dan hadden we een topper gehad die mits fit wel die stap had kunnen maken. Alsof NL spelers niet spannend genoeg zijn ofzo. Als je nu kijkt naar Marcellis of van Eijnden dan snap ik het wel maar Feyenoord had met Bruno Martins Indi en Kongolo ook 2 spelers waar ze mee hebben gepresteerd en daarna verkocht hebben. Wij hadden Rekik en Bruma bv ook nog. Geen toppers maar wel goed genoeg om mee te presteren maar ik heb het gevoel dat supporters alleen op zoek zijn naar die echte 'Alexachtige' verdedigers die de CL kunnen winnen.

Obispo en Teze kunnen beide echt nog wel een stap maken.
Het waren niet alleen de vele blessures waarom men niet het ultieme vertrouwen in hem heeft, volgens mij. Elke keer als het niveau omhoog ging had Obispo echt flinke ketsers. En dat was niet een keertje -- het gebeurt bijna elke keer. Denk aan Sociedad, maar ook de eredivisie toppers, enz. Daarom geloof ik er zelf ook niet in. Als ie echt zo goed was, zou je best een paar foutjes vergevend maar als je elke keer door het ijs zakt als het erop aankomt dan ben je waarschijnlijk gewoon niet goed genoeg. Ik hoop dat ik het mis heb natuurlijk.

Teze is anders in dit opzicht. Die heeft wel een paar keer echte testen doorstaan. Ik geloof daar uiteindelijk ook niet in op de lange termijn, om andere redenen, maar die zie ik nog eerder doorbreken. Off topic uiteraard
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 schreef: 27 jun 2022, 09:35
11 Sir Tinus schreef: 27 jun 2022, 09:02 Vorig jaar was Teze nog rechtsback en 10 maanden later speelt ie 3 interland onder van Gaal als CV.

Ik begrijp niet waarom spelers zo vaak definitief afgeschreven worden. Als Obispo een Argentijns vlaggetje voor zijn naam had gehad dan hadden we een topper gehad die mits fit wel die stap had kunnen maken. Alsof NL spelers niet spannend genoeg zijn ofzo.

En over Teze... dat klopt niet helemaal: het hele jaar ervoor was hij CV.

Is er iemand die op dit moment met vertrouwen wedstrijden in gaat als Teze en Obispo het centrale duo vormen?
Ja Teze was het jaar daarvoor CV maar ik bedoelde alleen maar te zeggen dat het heel snel kan veranderen gedurende een jaar.

En wat je daarna zegt is precies mijn probleem ermee. Hoeveel mensen zouden op voorhand vertrouwen hebben gehad met het duo Timber-Martinez bij Ajax? Maar ineens stond Timber daar en nu zijn we 75 wedstrijden verder en kan hij voor tig miljoen naar Manchester United. Natuurlijk is Obispo geen Timber met een PSV shirt aan maar hij heeft wel potentie genoeg om minstens van het niveau Bruma/Rekik/Martins Indi en wie weet Teze.

Daarnaast gaan ze zeer waarschijnlijk niet samen spelen maar gaat Ramalho met 1 van beide. Als de Ramalho weer hebben van voor zijn blessures dan zijn die 3 samen goed genoeg als basismateriaal maar dan moet er nog steeds iemand bij voor de eerste 3 maanden te overbruggen.
Sao-Mellow
Meervoudig international
3
Berichten: 1467
Lid geworden op: 4 nov 2020

Het duo Ramalho (Boscagli) -Teze (Obispo) is gewoon niet sterk genoeg, welke combinatie je ook wil maken. We lopen nu al 3 jaar te kloten met de verdediging (krijgen extreem veel goals tegen). We kunnen toch niet weer een seizoen in gaan en hopen dat het dit keer beter gaat met dezelfde spelers? Als we stappen willen maken zal het niveau centraal achterin ook omhoog moeten.
Obispo heeft nog niet een keer laten zien dat hij betrouwbaar is, heeft vorig jaar toen hij wel een basisplaats had echt te veel grote fouten daarvoor gemaakt.
Zijn fysiek en concentratie lijken hem in de steek te laten.
Gebruikersavatar
11 Tinus
Legende
3
Berichten: 12992
Lid geworden op: 9 okt 2020
Seizoenkaart: Vak RR
Clubvoorkeur: Philips

Sao-Mellow schreef: 27 jun 2022, 10:36 We kunnen toch niet weer een seizoen in gaan en hopen dat het dit keer beter gaat met dezelfde spelers?
Helemaal met je eens als we jaar 3 met Roger in gingen en op dezelfde manier bleven voetballen maar we hebben een nieuwe trainer, een nieuwe speelwijze, veel minder grote ruimtes, veel minder omschakelmomenten, wellicht een betere fitheid, wellicht iets minder ingewikkeld qua opdrachten en Teze is inmiddels international. Edit; En een andere keeper, wellicht betere coaching, en een totaal ander middenveld.

Ik vind het te kort door de bocht om te stellen dat we nu hetzelfde krijgen als vorig jaar met dezelfde spelers.
Laatst gewijzigd door 11 Tinus op 27 jun 2022, 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Feathermen
Bankzitter
2
Berichten: 220
Lid geworden op: 27 jan 2022
Clubvoorkeur: PSV

Ben het met je eens dat de verdediging niet super is, maar de grootste dissonant vind ik toch wel Max. Ik denk dat het met Mauro en Hoever/Mwene op de flanken al beter gaat
Massimo
Legende
6
Berichten: 12636
Lid geworden op: 21 sep 2017

Ik vind Obispo ook te wisselvallig. Echter vind ik centraal achterin eigenlijk niet de prioriteit liggen en daarbij haal je niet zomaar even iemand die echt een stuk beter is. Eigenlijk heeft PSV dat de laatste 10 jaar alleen met Moreno gehad. Teze heeft zich afgelopen jaar goed ontwikkeld en Ramalho begon ook goed in zijn eerste maanden bij PSV. Ik denk dat het ook al heel erg gaat schelen dat PSV waarschijnlijk eindelijk eens een goede keeper heeft.

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Armando Obispo